• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz częstsze korki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
24 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić. Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić.

Dwa lata wystarczyły, by przepustowość tunelu pod Martwą Wisłą została przekroczona. W maju po raz pierwszy podwodną przeprawą przejechało ponad 360 tys. pojazdów. Skutkiem są korki tworzące się w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy. Drogowcy będą próbowali przywrócić płynność ruchu nowym ustawieniem świateł, ale ma to nastąpić dopiero w lipcu. Są też dobre wieści. Od czerwca tunel będzie zamykany już tylko raz na kwartał.



Co robisz, gdy utkniesz w korku?

Na korki i związane z nimi uciążliwości kierowcy zaczęli się skarżyć w ostatnich tygodniach. Większy niż zwykle ruch w tunelu - szczególnie w rurze prowadzącej w kierunku Letnicy - zwrócił także uwagę naszych czytelników. Problem został zdiagnozowany już wcześniej, przypomnijmy że w połowie kwietnia informowaliśmy o pomyśle drogowców, by w czasie porannego szczytu ruch w tunelu pomagały rozładować włączane na kilkadziesiąt minut światła na rondzie przy Marynarki Polskiej.

Kolejne tygodnie pokazały jednak, że problem udało się tylko zminimalizować, a nie rozwiązać. Ruch w tunelu bowiem ciągle rośnie i w maju liczba aut przejeżdżających przekroczyła 360 tys. Dotychczas średnia wynosiła o 20 tys. aut mniej.

- Wygląda na to, że granica przepustowości jest gdzieś pomiędzy tymi liczbami - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Włączane światła pomogły rozwiązać problem, ale tylko w ograniczonym zakresie, bo korków w tunelu nie da się uniknąć. Kłopotem jest łącznica, którą kierowcy wyjeżdżają z tunelu na rondo. Aut jest za dużo i korek wylewa się na prawy pas w tunelu. Czasem zdarza się, że stoją oba pasy. Wówczas musimy zamknąć tunel, by rozładować korek.
W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie. W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie.

Nowe ustawienie świateł pomoże, ale tylko na chwilę



Drogowcy zastanawiali się nad kilkoma rozwiązaniami. Wśród pomysłów przewijała się m.in. reorganizacja ruchu na łącznicy i przemalowanie prawoskrętu w Marynarki Polskiej na pas pozwalający kierowcom także jazdę na wprost. Rozwiązanie okazałoby się jednak kłopotliwe przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej, bo na wylocie mieszałyby się potoki aut jadących w kierunku Nowego Portu (z pasa wewnętrznego) i w stronę stadionu czy centrum (z pasa zewnętrznego).

- Ostatecznie stanęło na opracowaniu nowego projektu ustawienia sygnalizacji świetlnej i wydłużeniu zielonego światła dla kierowców opuszczających tunel. To rozwiązanie najbardziej kompromisowe, bo nie możemy dopuścić, by poprawa warunków w tunelu pogorszyła komfort jazdy na Marynarki Polskiej, którą kursuje przecież komunikacja miejska - przyznaje Wawrzonek.
Jak mówią drogowcy, nowy projekt ma być gotowy za kilka tygodni, bo obejmuje także zmianę lokalizacji detektorów ruchu i wbudowanie w jezdnię nowych pętli indukcyjnych (dotychczasowe nie działały efektywnie m.in. przez duże zaciemnienie jezdni). Po jego wdrożeniu ma być lepiej, ale na jak długo, tego nie wiadomo, bo ruch ciągle rośnie.

Do korków trzeba się przyzwyczaić...



Z analiz wynika, że wiosną ruch znów rośnie, bo do aut wracają osoby, ograniczające podróżowanie samochodem w okresie zimowym. W czerwcu i w wakacje ruch w tunelu nieco spada. Odbicie nastąpi po wakacjach i w październiku, gdy na drogach zrobi się ciaśniej - m.in. ze względu na ruch generowany przez studentów.

Zimą łącznica powoduje z kolei problem dla kierowców aut ciężarowych, które mają problem z podjazdem na rondo. Ten kłopot ma rozwiązać planowana inwestycja w system ogrzewania jezdni. W środę GZDiZ rozpoczął procedurę w ramach zapytania ofertowego na opracowanie dokumentacji projektowej.

Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - podobnie jak na obwodnicy - trzeba się będzie wkrótce przyzwyczaić.

- Tendencja jest nieubłagana. Ruch w tunelu rośnie. Jak pokazał przykład obwodnicy w Osowej, gdzie jakiś czas temu jezdnia została rozbudowana, poprawę da się odczuć, ale tylko na chwilę - dodaje miejski inżynier ruchu.
Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby. Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby.

... ale są też na nie sposoby



Warto dodać, że na korki w tunelu i wyjeździe na rondo przy Marynarki Polskiej są sposoby.

O ile nie stoją oba pasy, co zdarza się zdecydowanie rzadziej, zator można płynnie ominąć i wyjechać z tunelu lewym pasem. Jeśli jedziemy w kierunku centrum - zjeżdżamy na pierwszym zjeździe na ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i przez Żaglową zjeżdżamy na Marynarki Polskiej. Jeśli jedziemy w kierunku Nowego Portu - mijamy wiadukt "harfa" i zawracamy na most czerwony. Dalej do ronda jedziemy ul. Uczniowską.

Będą zamykać, ale tylko 4 razy w roku



Jest też dobra wiadomość dla kierowców. Dotychczas prace serwisowe w tunelu były prowadzone w dwie sobotnie noce w miesiącu, co wiązało się z jego zamknięciem. Od czerwca tunel będzie zamykany zaledwie raz na kwartał.

- Podczas dwuletniego użytkowania zaobserwowaliśmy, że niektóre czynności możemy wykonywać przy zamkniętym jednym pasie - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - W związku z tym, liczba całkowitych zamknięć serwisowych obiektu spadnie do czterech w roku, a większość prac będzie wykonywana w nocy na poziomie jednego wyłączonego z ruchu pasa. Pomiędzy zamknięciami serwisowymi w tunelu dochodzić będzie również do zamknięć jednej nitki, spowodowanych koniecznością naprawy urządzeń w jego wnętrzu. Będą one jednak krótkotrwałe, a kierowcy zostaną o nich powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem.
Testy systemów przeciwpożarowych w tunelu

W czwartek 24 maja w godz. 22.00 - 00.00 obie rury tunelu będą zamknięte. W tym czasie w tunelu przeprowadzone zostaną testy systemów przeciwpożarowych.

Podczas testów sprawdzane będzie m.in. poprawne działanie systemów przeciwpożarowych w tunelu, szlabanów wjazdowych, a także dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz tablic zmiennej treści. Wezmą w nich udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Takie testy przeprowadzane są raz w roku.

W związku z ćwiczeniami przeciwpożarowymi w tunelu kierowcy powinni skorzystać z objazdów ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląska. Informacja o zamknięciu tunelu będzie wyświetlona na tablicach zmiennej treści.

Opinie (411) 4 zablokowane

  • A mówiłem że tak będzie! (8)

    Korków nie można zlikwidować przez budowę nowych dróg.

    Korki likwiduje się przez ograniczanie ruchu samochodowego i inwestowanie w alternatywną komunikację zbiorową.

    • 39 21

    • A teraz mamy korki i w Śródmieściu i na Przymorzu.

      Aleja Żołnierzy Wyklętych też prawie cały dzień stoi w notorycznym korku.

      • 9 1

    • (5)

      to jest demokracja rozumiana przez lewacki motłoch. Ograniczać zmuszać czy ja mam jechać autem czy rowerem mój Pan i władca będzie za mnie decydował. I jeszcze żebym za dużo nie zarobił to musi mi połowę zabrać.

      • 7 10

      • Idioto (3)

        To stój w korku i ciesz się wolnością wyboru i demokracją

        • 12 5

        • A czy On stęka że w korku stoi.
          Czemu lewactwo zawsze za innych pisze co nas boli?

          • 3 2

        • Ten idiota, kretynie, połowę ceny paliwa przeznacza na twoje leczenie u psychiatry. (1)

          • 1 1

          • Nie jesteśmy na Ty lewacki kmiocie. Jak bedziesz miał swoje pieniądze to będziesz mógł z nimi zrobić co chcesz możesz na złość nie kupić sobie auta i nie tankować go będziesz super gość.

            • 1 0

      • Po prostu biurowce należy budować też na górnym tarasie, a mieszkaniówkę też na dolnym. Ot filozofia której Budyń nie pojął robiąc z Oliwy dzielnicę biurowców i wyganiając mieszkaniówkę na przexmieścia i śmietniska.

        • 0 0

    • tylko komunikacja szynowa (SKM lub PKM) zasilana rowerową może być konkurencyjna

      dla przejazdów samochodem na odległości ponad 10 km

      Samo inwestowanie w komunikację zbiorową typu autobus lub tramwaj może nie wystarczyć do zmiany nawyków komunikacyjnych Januszy

      • 0 3

  • jezeli jest korek w tunelu, to czy tunel wytrzyma takie obciążenia (1)

    Kazdy samochod wazy ponad 1tonę nie mowiac o ciężarowych.Czy tunel się nie zalamie?

    • 10 10

    • tunel jest w ziemi

      niby gdzie się ma załamać? pomyśl, albo lepiej poczytaj!

      • 7 5

  • I każdy w tunelu w korku zadaje sobie pytanie

    Co bedzie jak sufit pęknie i bedzie tunel sie zatapiać ...

    • 13 0

  • (7)

    Kierowcy to najbardziej roszczeniowa grupa. Miliard złotych poszedł w piach i nadal są korki. Za ten miliard to można bylo zbudować cały uklad sieci tramwajowej przewidziany do 2145 roku.

    • 28 19

    • (5)

      Kierowcy płacą podatki kupują paliwo i sami sobie płaca na drogi w ten sposób baranku.
      Pewnie powinni dać tobie na bilet lub rower kupić bo całe życie robisz i nic nie masz. A sąsiad złodziej nowym mercedesem jeździ i się nakradł.

      • 9 15

      • Podatki z paliwa nie idą na miejskie drogi

        • 13 4

      • koszty budowy i utrzymania infrastruktury drogowej i parkingowej (1)

        są dużo większe niż wpływy z podatków płaconych w paliwie i przy kupnie samochodów.

        Samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście

        • 4 2

        • Bredzisz

          Wydatki na budowę i utrzymanie dróg to niecałe 40% podatków celowych zawartych w cenie paliwa.

          • 0 0

      • Zwłaszcza kierowcy z gmin ościennych (1)

        Którzy płacą podatki u siebie, tankują na Kaszubach, a nie w Gdańsku. Korzystają z infrastruktury miasta - czas uczciwie zacząć płacić podatki w mieście.

        A po drugie, najważniejsze - zobacz sobie jaki procent tej opłaty idzie na drogi, zdziwisz się.

        Dużo bardziej opłacalni dla miasta są piesi i rowerzyści. Dlaczego ? Bo potrzebują wielokrotnie tańszej infrastruktury.

        Baranku.

        • 2 2

        • więc idąc waszym tokiem rozumowania w jakiś pipidówach nie powinno być ani 1 metra chodnika i drogi bo tam nikt nie płaci podatków. Baranku

          • 0 1

    • miliard to ok 1200km dróg dla rowerów. Obecnie w Gdańsku jest ok 100km

      • 1 3

  • Stoi Nowa Bulońska od Kartuskiej (2)

    do skrzyżowania z Mysliwska

    • 18 3

    • (1)

      raczej chyba latwiej bedzie wymienic co nie stoi

      • 3 0

      • Twoje przyrodzenie.

        • 2 1

  • tunel (3)

    a teraz te kundle co obszczekiwały Adamowicza sorki Pana Adamowicza że to jego folwark i jego wymysł ten tunal i wogóle po co , ten tunel ratuje miasto przed kompletnym paraliżem ODSZCZEKA Ć I PRZEPROSIĆ BURAKI PISOPOPAPRANE I TO JUŻ

    • 15 25

    • (2)

      no przez te wszystkie lata udało mu się zrobić tunel 2 pasmowy bez żadnego pasa awaryjnego o kosztach x20 za wysokich który musi być co rusz zamykany

      • 5 7

      • Gdyby w Gdańsku rządził jakiś pisowiec, to nie byłoby nic oprócz dziesiątek pomników i skwerów im. Lecha Kaczyńskiego.
        Jak ci źle to jedź do Gdyni i skorzystaj z jej największej inwestycji czyli... infoboxa.

        • 4 0

      • wybuduj tunel z 4 pasmowy, z pasami awaryjnymi za 20 razy mniejszą kasę debilu

        • 0 0

  • Korek w tunelu pod Pachołkiem

    od zjazdu z obwodnicy do Czyżewskiego

    • 20 3

  • Wiadukt na Hallera (2)

    Plus szeroka droga zielona

    • 10 9

    • I przesuwamy korek w kierunku przymorza

      • 5 4

    • Pomyślmy.

      Trasa Słowackiego - korek jak był, tak jest.
      Trasa Armii Krajowej - korek jak był, tak jest.
      Trasa Sucharskiego - korek jak był, tak jest.
      Tunel pod Wisłą - korka NIE BYŁO, a jest :D

      Ile jeszcze razy musimy się pomylić za kasę podatników? Kto za to bierze nasze pieniądze?

      • 5 0

  • To moze obok drugi tunel? (2)

    A jak sie zatka to trzeci? Itd. Zrobmy taka unikalna wielotunelowa przeprawe. Zeby kazdy mogl sobie postac.

    • 14 3

    • I oddzielny tunel dla rowerow (1)

      • 5 0

      • Coś mi mówi, że tam nie będzie korka :D

        • 1 0

  • nauczta się jeździć matołki (5)

    Winni to są w 90% kierowcy, a właściwie to c*oty za kierownicą.
    Zamiast jechać na zamek płynnie prowadzić auto to on czeka i czeka.
    Pomarańczowe mruga przy torach on staje i się rozgląda pół godziny.
    Pozdrawiam tez imbecyli co jadą w tunelu 50 na h.
    Nauczcie się jeździć baranki to korków nie będzie.
    Zjeżdzasz z ronda to się kierunek zapala matole żeby ludzie wiedzieli czy mogą się włączyć do ruchu. A jak wjeżdzasz na rondo to się nie zapala kierunku ZROZUMCIE TO
    Jak jeździsz małym piardkiem, a nie tirem to nie musisz zwalniać do 0 żeby pokonać zakręt z łukiem jak tir z naczepą.
    Takich tylko wyłapać albo im testy robić co roku i prawka zabierać i korki znikną.
    Codziennie kilka razy pokonuję tunel i jak widzę zachowania tych niedzielnych kierowców w białych limo o tablicach WW KRK to ręce opadają.

    • 35 13

    • (1)

      Dodałbym jeszcze fujary, które ruszają 10s po zapaleniu się zielonego światła albo 10s po tym jak pojazd przed nimi odjechał i do tego jadą "o kropelce", żeby przypadkiem za mocno gazu nie depnąć. Przez takie c*oterskie zachowanie drastycznie maleje przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

      • 12 1

      • Cwaniactwo miejscowe

        Następny miejscowy chojrak. Zauważ że nowsze auta mają system stop & go i silnik musi się uruchomić na nowo . Wina leży po źle zaprojektowanych drogach i tyle. Na drugim miejscu jest nasza niska kultura jazdy. Pierwsza zasada nie zastawiaj skrzyżowania jak nie masz pewności że nie zdążysz go opuścić. Druga zasada miejscowy cwaniaku naucz się na pamięć potrzebny czas pomiędzy światłami tak aby jechać w zielonej fali. Trzecia zasada tolerancja dla obcych

        • 1 2

    • Chyba ci się kierunek zapalił

      • 0 0

    • Cwaniactwo miejscowe

      Trochę pojechałeś z tymi barankami. Zapewniam Cię że jesteśmy jedną z najgorszych nacji w Europie w sposobie prowadzenia auta. Obrażasz innych że nie więdzą i czekają przy pomarańczowym. Otóż zapewniam Cię że wpuścić Cię do Krakowa lub innego dużego miasta np. Madryt,Paryż i masz nadrobione w majtkach. Wielki cwaniak co mieszka na miejscu i zna rozkład tramwaju i wie że teraz nie jedzie. Wiem dokładnie co mówię bo robię tyg. Około 7 tyś. km. po całej Europie
      Także zapraszam pana do Paryża gdzie na autostradach są znaki skrzyżowanie równorzędne i tylko spróbuj pan jechać tam 10 km. na godzinę. To Francuzi łykną pana niczym żabę

      • 1 1

    • Młody- gniewny . Ty oczywiscie jestes najlepszy a cała reszta to durnie, matoły, imbecyle itd. Nie bronie tu rzeczywistych niedorajdów, ktorych naprawde nie brak ale opanuj sie troszke bo ci w koncu drzewo na droge wyjdzie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum