• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z tymi drogami rowerowymi?

Michał Stąporek
13 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:58 (13 stycznia 2008)
Szlak rowerowy wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdańsku. Rowerzyści od lat domagają się budowy w tym miejscu regularnej drogi rowerowej. Szlak rowerowy wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdańsku. Rowerzyści od lat domagają się budowy w tym miejscu regularnej drogi rowerowej.

Choć styczniowa aura nie sprzyja korzystaniu z roweru, właśnie teraz waży się przyszłość trójmiejskiej sieci dróg rowerowych.


Planowana sieć dróg w Gdańsku... Planowana sieć dróg w Gdańsku...
...Sopocie... ...Sopocie...
...i Gdyni. ...i Gdyni.
Dobiegają bowiem końca prace nad wspólnym, gdyńsko-sopocko-gdańskim programem budowy dróg rowerowych. Przypomnijmy: miasta chcą razem wybudować 130 km takich dróg w ciągu sześciu lat. Trzeba na to sporo ponad 100 mln zł. Samorządy liczą, że połowę wydatków pokryje regionalny program operacyjny Województwa Pomorskiego.

Pod koniec stycznia spotkają się przedstawiciele wszystkich miast, aby uzgodnić ostatnie szczegóły wniosku o dofinansowanie wspólnej inwestycji, który następnie trafi do Urzędu Marszałkowskiego. Zanim jednak do tego dojdzie, dokument zostanie zaprezentowany przez zewnętrzną firmę, która go opracowała. A to wcale nie musi pójść jak z płatka.

- Ostatnio zgłosiliśmy ok. 20 uwag do przedstawionych nam dokumentów. Musieli poprawiać zarówno drobiazgi, jak i poważne błędy - opowiada Antoni Szczyt, z gdańskiego magistratu, który nadzoruje prace nad wspólnym projektem.

Okazało się, że autorzy niewłaściwie opisali planowane węzły przesiadkowe i parkingi dla rowerów, nie doszacowali kosztów budowy oraz zaproponowali budowę w zbyt niskim standardzie. - A przecież my już dawno ustaliliśmy, że budujemy przede wszystkim z asfaltu. Kostki używamy jedynie tam, gdzie to niezbędne, a dróg gruntowych jedynie w lesie - tłumaczy Antoni Szczyt. Dodaje, że ambicją trójmiejskich urzędników jest opracowanie najlepszego standardu dróg w Polsce i przygotowanie wniosku, który na pewno zdobędzie unijne dofinansowanie.

A chodzi o zdobycie najmniej połowy z ponad 100 mln niezbędnych na rozbudowę trójmiejskiej sieci rowerowej. Ma ona liczyć 130 km dróg, z czego ok. 85 km powstanie w Gdańsku, 37 km w Gdyni i ok. 10 km w Sopocie. W Gdańsku priorytetem będzie sfinansowanie budowy drogi rowerowej wzdłuż plaży z Jelitkowa do Brzeźna (juz powstaje), wzdłuż ul. 3 maja oraz remont drogi wzdłuż al. Zwycięstwa. Inne trasy i kolejności ich powstawania zostaną wskazane we wniosku.

- Dla Gdyni najważniejsze jest połączenie już istniejących dróg rowerowych w jedną całość - tłumaczy zastępca prezydenta Gdyni, Marek Stępa. - Chcemy, aby nasza sieć pozwoliła przejechać rowerzystom przez Gdynię z południa na północ, oraz wyjechać w kierunku Kaszub.

O tym czy trójmiejskie drogi rowerowe zdobędą unijne dofinansowanie przekonamy się jednak dopiero jesienią. Na przełomie września i października odbędzie sie konkurs projektów, które ubiegają się o pieniądze w ramach działania "Rozwój i integracja systemów transportu zbiorowego". Do podziału będzie 37 mln euro (132 mln zł), o które ubiegać się będą różne projekty z Trójmiasta i Słupska.

Opinie (107) 6 zablokowanych

  • Ja na Zaspie...

    Na dystansie od KFC do promenady... To i tak jeżdżę chodnikiem bo się przyzwyczaiłem przez te kilka lat. A i przez ulicę niechce mi się przejeżdżać.

    • 0 0

  • No wlasnie nie jest tak zle ze sciezkami tylko po jaka cholere klada na nia kostke.

    • 0 0

  • Gdynia (1)

    Urzędnicy magistratu do roboty - zbudować ścieżki tak aby można jeździć po terenie całej Gdyni z połączeniem do Rumi i do Sopotu. Leśne ścieżki są dla traktorów a nie dla rowerów.

    • 0 0

    • Jeszcze o Gdyni

      Z pozoru nowoczesne miasto ale jazda rowerem do centrum to katorga. Szykuje się powoli modernizacja 10 lutego i Starowiejskiej. W przeciwieństwie do Świętojańskiej - warto byłoby pomyśleć o ścieżkach dla rowerów i powiązaniach z pasem nadmorskim. Czar pryska na ul. Władysława IV róg Armii Krajowej oraz koło "Riwiery". Dalej radź sobie sam!
      Jesteśmy jeszcze na dalekim etapie cywilizacji w Europie - dla samochodów jest wszędzie priorytet.
      O zakazach jazdy w centrum Gdańska nie wspomnę :)

      • 0 0

  • faktem jest ze jest coraz lepiej bo sa juz osoby które zaczeły w końcu sprawdzac jakość budowanych scierzek!!
    Wszedzie buduje sie juz tylko z asfaltu czy jak kto woli ze secjalnej smasy asfaltowej.

    Miasto zauwarzyło ze sciezki rowerowe maja byc takie by swobodnie przejechac rowerem Miejskim a nie góralem na amortyzatorach.

    Mają jeszcze problem z urzywanieniem a raczej nierzywaniem kraweżników mają jeszcze opory i wykonanie podjazdów i przejazdów przez ulice niepotrafią zrobic całkowicie na zero ale sa coraz lepsi z czasem do tego dojdą:)

    Co do planowania ścierzek tez jest coraz lepiej choc to długa droga jeszcze do idealnosci.
    wiec skoro jest coraz lepiej to powinnismy sie cieszyc ale bez eufori bo to własnie krytyka
    pobudza do dzialania.
    Niestety niepoprawia sie ani troche zachowanie ludzi.
    1)Pieszych co chodza po sciezkach.
    2)rowerzystów co sie im wydaje że sami sa na drodze rowerowej.
    3)kierowcy gdyby mogli przejechali by każdego rowerzyste na zielonym swietle dla niego.
    Tutaj zmian na lepsze niema niestety.

    • 0 0

  • Wydzielony pas pobocza jako droga rowerowa jest o wiele lepszy od ścieżki pociągniętej chodnikiem. Szkoda, że u nas stawia się na kosztowne ścieżki.

    • 0 0

  • To co zauważyłem na rycinie;] a czego nie rozumiem trochę to ścieżka rowerowa wzdłuż Estakady w Gdyni. Niby jak oni chcą połączyć to z Morską?? Bardzo mnie to ciekawi

    • 0 0

  • Ten sam problem (1)

    A może oni chcą otworzyć te barierki na Estakadzie i "dobudować" na łuku kawałek ścieżki?? A może przez tory pod Estakadą trzeba bedzie przenosić rower tak jak to ma miejsce dzisiaj w Gdyni. Też mnie to ciekawi

    • 0 0

    • Ścieżka rowerowa wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego

      W planie jest podwieszenie ścieżki rowerowej pod TK. W ten sposób Pogórze, Obłuże mają dostawać się do Morskiej i potem dalej do Trójm. Parku Krajobrazowego

      • 0 0

  • DO JJJ (1)

    "Wydzielony pas pobocza jako droga rowerowa jest o wiele lepszy od ścieżki "
    WIDOCZNIE TOBIE SPALINY JUZ DO GłOWY UDERZYłY

    Dlatego niemasz racji zaprszam na tygodniowa kuracje jaxdy rowerem nad mozem moze sie odtrujesz i przestaniesz wypisywać takie bzdury
    2 unas pobocza niem tam sa tylko wielkiedziury i koleiny nawet gdybybyło niepoecam nikomu!!

    • 0 0

    • "WIDOCZNIE TOBIE SPALINY JUZ DO GłOWY UDERZYłY

      Dlatego niemasz racji zaprszam na tygodniowa kuracje jaxdy rowerem nad mozem moze sie odtrujesz i przestaniesz wypisywać takie bzdury
      2 unas pobocza niem tam sa tylko wielkiedziury i koleiny nawet gdybybyło niepoecam nikomu!!"

      Jesteś jak widzę dobrze wychowany, i potrafisz kulturalnie rozmawiać.

      • 0 0

  • Rowerzysto poniżej!!

    Pseudo ściezki? A może tak ortografii sie nauczyć, by używać dróg, a nie "drug", włączać się do ruchu, a nie "włanczać" i w końcu pozwólcie a nie "pozwulcie".
    A co do treści to jestem za każdą sciężką rowerową wydzieloną od ruchu pieszego i samochodowego, bo wówcza wiadomo, gdzie czyje jest miejsce.
    I choć lubię jeździć szybko, to na szlaku wzdłuż plaży jestem wyrozumiały dla turystów.W końcu trojmiejska sieć rowerowa to ewenement w Polsce i nie każdy turysta wie, że rowerom trzeba uchodzić z drogi! (Ale daleko nam do Holandii)

    Kiedy w końcu ta wiosna?!

    • 0 0

  • kuba nieczepiaj sie ortografi najpierw ścierzka rowerowa a potem mozna popracować nad resztą :) to wymaga poświęceń

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum