Będzie trasa rowerowa na Węźle Groddecka
Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej trasy rowerowej na Węźle Groddecka w Gdańsku. Projekt szybkiej trasy dla rowerów ma powstać w ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy.
Aby go rozwiązać, konieczne jest opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt zakładać będzie połączenie istniejącej trasy wzdłuż ul. 3 Maja z trasą biegnącą na wale Kanału Raduni poprzez przebudowę tego węzła i uzupełnienie go o infrastrukturę rowerową w tej relacji.
Raport: Miasta dla rowerzystów 2022. Uwzględniono Gdańsk i Gdynię
Jezdnia zostanie zwężona
Koncepcja będąca podstawą do opracowania dokumentacji zakładała poprowadzenie trasy po wschodniej stronie ul. 3 Maja, na przedłużeniu istniejącego ciągu. W obrębie Węzła Groddecka trasa zostanie poprowadzona kosztem jezdni - poprzez jej przesunięcie i zawężenie, bez zmiany liczby pasów. Dalej trasa biec będzie na przedłużeniu przejazdu przez południową jezdnią al. Armii Krajowej i włączy się w istniejącą infrastrukturę biegnącą wzdłuż Kanału Raduni.
Prace projektowe mają potrwać ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert zaplanowane jest w połowie sierpnia.
W ramach rozbudowy sieci szybkich połączeń dla rowerów oraz hulajnóg powstanie 9 tzw. eko tras o łącznej długości około 40 km. Te trasy to Droga Czerwona, Spacerowa, Słowackiego, PKM, GPW, Węzeł Groddecka, WZ, Trasa Oruńska, Kanał Raduni.
Opinie (85) 4 zablokowane
-
2022-08-10 18:33
Opinia wyróżniona
(4)
Lepiej późno niż wcale...
- 32 24
-
2022-08-12 16:43
Tak do wunzeł szadółki
- 0 0
-
2022-08-11 11:57
ten węzeł to jakaś żenada i wizytówka gdańskiej myśli planistycznej, dopiero co był poszerzany przy okazji budowy tego śmierdzącego molocha i nowego wiaduktu prowadzącego tamże
- 1 1
-
2022-08-11 07:40
(1)
Tylko niech nie jeżdżą po chodnikach
- 1 1
-
2022-08-16 09:52
Niestety większość budowanych tras rowerowych
to drogi pieszo rowerowe. Pod pretekstem budowy drogi rowerowej wyciąga się pieniądze z Unii i buduje się chodnik z dopuszczeniem jazdy rowerem. Tak to w Polsce wygląda.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-08-10 18:20
Odgrzewanie projektu sprzed 15 lat zablokowanego przez PA i WB w imie budowy Forum? Szczodre Miasto Gdansk (2)
- 27 2
-
2022-08-10 18:28
Bedzie jak z Kolobrzeska. Byle do wyborów !
- 5 0
-
2022-08-10 20:13
podbijam
- 4 0
-
2022-08-10 18:24
To może tym razem niech będzie ta trasa rowerowa z lewej strony jezdni ? (3)
Żeby dla odmiany to rowerzysta musiał się obejrzeć do tyłu czy może jechać? Dlaczego nie może być sprawiedliwie?
- 9 13
-
2022-08-10 19:09
Przecież na przejeździe rowerowym musisz ustąpić niezależnie, czy jest z prawej czy lewej (art. 26 PoRD)
Do tego trasę po lewej rowerzysta może po prostu zignorować, bo jak każdego uczestnika ruchu, obowiązuje go oznakowanie z jego prawej strony. Co to za pomysły?
- 8 0
-
2022-08-10 19:24
(1)
No jasne, i zygzaki raz na lewą stronę jezdni raz na prawą, a każda zmiana to minuta na czerwonym. Ty to masz łeb.
- 6 0
-
2022-08-16 09:58
Minuta?
Raczej pięć. Jazda z Gdyni do Gdańska to masz kilka przejazdów na drugą stronę. Często sumaryczny czas oczekiwania na zielone światło jest dłuższy niż czas samej jazdy wzdłuż.
- 0 0
-
2022-08-10 18:33
Opinia wyróżniona
(4)
Lepiej późno niż wcale...
- 32 24
-
2022-08-11 07:40
(1)
Tylko niech nie jeżdżą po chodnikach
- 1 1
-
2022-08-16 09:52
Niestety większość budowanych tras rowerowych
to drogi pieszo rowerowe. Pod pretekstem budowy drogi rowerowej wyciąga się pieniądze z Unii i buduje się chodnik z dopuszczeniem jazdy rowerem. Tak to w Polsce wygląda.
- 0 0
-
2022-08-11 11:57
ten węzeł to jakaś żenada i wizytówka gdańskiej myśli planistycznej, dopiero co był poszerzany przy okazji budowy tego śmierdzącego molocha i nowego wiaduktu prowadzącego tamże
- 1 1
-
2022-08-12 16:43
Tak do wunzeł szadółki
- 0 0
-
2022-08-10 18:38
a co ze zjazdem na Podwale Przedmiejskie? (2)
tam jest partyzantka + schodki dla urozmaicenia
- 19 1
-
2022-08-10 18:49
ścieżki/DDRy wyjazdowe z Gdańska (1)
Do Sopotu- jedziemy raz po lewej raz po prawej i tysiące świateł
Do Sobieszewa - kończymy przy Forum
Do Kolbud i Straszyna- kończymy przy petli Orunia gorna
Do Kartuz kończymy za kładką przez obwodnicę
Do Banina- kończymy na Niedżwiedniku
Do Chwaszczyna- kończymy w Renuszewie- 11 1
-
2022-08-10 19:39
Żeby to wiedzieć trzeba jeździć na rowerze na Gdansku. Urzędnicy tego nie wiedzą, a jest parę osób co by to ogarnęły szybciutko. Np pewno stowarzyszenia rowerowego lub też osoby zajmujące się turystyką rowerową.
- 8 1
-
2022-08-10 18:46
(8)
Czy ja dobrze widzę? Kolejna przebudowa dopiero co wyremontowanego węzła? Tyle dróg w mieście jest w stanie agonalnym, tyle brakujących odcinków nowy ulic czeka na budowę a my po raz kolejny będziemy przebudowywać to samo skrzyżowanie?
- 160 17
-
2022-08-10 18:56
pytanie kto zwezolił na drogę w takim kształcie w samym centrum miasta. (3)
8 szerokich pasów dla kierowców dla reszty 2m współdzielony chodniczek . wstyd. wstyd. wstyd
- 34 11
-
2022-08-10 21:06
(1)
I kilka oczekiwań na kolejne światła aby przejść na druga stronę
- 24 3
-
2022-08-10 21:59
nie trzeba nic budować
Wystarczy z pasów 2 i 3 etapowych zrobić jednoetapowe, ale miejskie Sherlocki wola szukać dziury w całym. Ja się tam spieszę tylko żeby załapać się na drugie światła co jest łatwe od UW do forum, ale już ryzykowne na odwrót.
- 2 3
-
2022-08-10 21:33
odpowiem ci kto zezwolił jak masz krótką pamięć, ś.p. Adamowicz a właściwie to on i jego ekipa
większosć z nich dziś dalej zarządza tym miastem z podobną zresztą swadą
- 12 10
-
2022-08-10 20:11
tak to już jest jak się coś ewidentnie spierdzieliło. Trojmiasto.pl wogóle to jest super- tu wszystko jest sukcesem
- 6 3
-
2022-08-10 21:41
Tak, bo wcześniej nie pomyślano o ścieżce rowerowej przy uprzedniej przebudowie skrzyżowania. Tak właśnie planuje się inwestycje w Gdańsku.
- 16 0
-
2022-08-10 21:58
Gdańska impotencja umysłowa urzędników (1)
Najpierw budowa przjeścia naziemnego, zresztą bez sensu, co trwało chyba 2 lata. Teraz przebudowa zatoki autobusowej przy Locie, no i wisienka na torcie - nowa przebudowa skrzyżowania. A wszystko niedługo po zakończeniu budowy Forum Gdańsk. No i przypomnijmy - funckjonujące na pół gwizdka wysepki dla komunikacji zbiorowej nad torami kolejowymi.
- 14 3
-
2022-08-11 11:58
przejście ma sens, chodzę nim
- 2 0
-
2022-08-10 18:53
Będzie trasa rowerowa czy tradycyjnie chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem jak to w Gdańsku się robi? (1)
- 36 1
-
2022-08-10 21:11
Jak na razie to jest trasa rowerowa zamiast chodnika.
Jak to jest, że nie ma schodów z przystanku SKM na południową stronę wiaduktu?
Dlaczego jest tam droga rowerowa a nie chodnik?
Teraz piesi muszą iść przez przystanek tramwajowy i czekać na światłach, żeby przejść z powrotem na południową stronę i dopiero tędy nad tunelami Okopowej do wejścia do tunelu do teatru Szekspirowskiego przy komendzie.- 3 5
-
2022-08-10 19:16
Super - tylko rowerów (3)
tam jeszcze trzeba. Ale dlaczego rowerzyści są wszędzie uprzywilejowani? Ja bym wolał trakt pieszy przez środek tego węzła
- 16 37
-
2022-08-10 19:30
To kierowcy są uprzywilejowani od lat 70tych
Tylko to było "od zawsze" i dlatego ludzie uznają to za normę i się dziwią jak ktoś da priorytet niesamochodom
- 16 4
-
2022-08-10 20:02
wez leki
- 11 1
-
2022-08-11 07:50
Gdzie są uprzywilejowani?
Długością dróg rowerowych liczysz? Czy może ilością miejsc parkingowych? A może ilością produkowanych zanieczyszczeń.
- 1 1
-
2022-08-10 19:21
Kolejna trasa rowerowa na poziomie jezdni (4)
Czy ktos z urzędników kiedys jezdzil rowerem? Czy ktos z urzędników wie ze przyjazna ścieżka roweorwa powinna być oddzielona od jezdni a nie 5cm i na rowni do Tira ktory przejzdza obok?
- 23 18
-
2022-08-10 19:33
Miejsce rowerów generalnie jest na jezdni, a na tym odcinku auta wolno jeżdżą. Tirów na 3 maja też raczej nie ma.
- 9 3
-
2022-08-10 20:02
jako rowerzysta muszę się nie zgodzić, tylko pas na jezdni musi być odpowiednio wykonany
- 4 2
-
2022-08-10 20:32
robie 1000km miesięcznie po miescie
i jezdnie są milion razy bezpieczniejsze od esów floresów na chodnikach zwanych u nas "ścieżkami".
Pasy ruchu dla rowerów na jezdni to idealne rozwiązanie dla wszystkich. piesi mają dla siebie chodnik na wyłączność. rowerzyści standard jezdni, a nie chodnika. kierowcy swoje pasy. wszyscy szczęśliwi.- 11 2
-
2022-08-10 20:42
Jezdnię bezpieczne, a na ścieżkach co chwilę wymuszenia.
Jazda ma być prosta i bezpieczna, a nie esy floresy przez co ryzyko potrącenia na przejeździe rośnie bardzo wysoko.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.