• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie trasa rowerowa na Węźle Groddecka

Joanna Karjalainen
10 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Docelowo na Węźle Groddecka ma powstać tzw. "ekostrada", czyli szybka trasa dla rowerów. Docelowo na Węźle Groddecka ma powstać tzw. "ekostrada", czyli szybka trasa dla rowerów.

Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej trasy rowerowej na Węźle GroddeckaMapka w Gdańsku. Projekt szybkiej trasy dla rowerów ma powstać w ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy.



Czy często jeździsz rowerem po centrum Gdańska?

W ramach projektu Gdańskie Rewolucje ogłoszono budowę sieci ekostrad, czyli wygodnych tras rowerowych o podwyższonych standardach, które poprawiłyby bezpieczeństwo i komfort poruszania rowerem, ale również hulajnogami. Jednym z problemów zidentyfikowanych w istniejącej sieci jest brak odpowiedniej infrastruktury w obrębie Węzła Groddecka.

Aby go rozwiązać, konieczne jest opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt zakładać będzie połączenie istniejącej trasy wzdłuż ul. 3 Maja z trasą biegnącą na wale Kanału Raduni poprzez przebudowę tego węzła i uzupełnienie go o infrastrukturę rowerową w tej relacji.

Raport: Miasta dla rowerzystów 2022. Uwzględniono Gdańsk i Gdynię



Jezdnia zostanie zwężona



Koncepcja będąca podstawą do opracowania dokumentacji zakładała poprowadzenie trasy po wschodniej stronie ul. 3 Maja, na przedłużeniu istniejącego ciągu. W obrębie Węzła Groddecka trasa zostanie poprowadzona kosztem jezdni - poprzez jej przesunięcie i zawężenie, bez zmiany liczby pasów. Dalej trasa biec będzie na przedłużeniu przejazdu przez południową jezdnią al. Armii Krajowej i włączy się w istniejącą infrastrukturę biegnącą wzdłuż Kanału Raduni.

Prace projektowe mają potrwać ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert zaplanowane jest w połowie sierpnia.

W ramach rozbudowy sieci szybkich połączeń dla rowerów oraz hulajnóg powstanie 9 tzw. eko tras o łącznej długości około 40 km. Te trasy to Droga Czerwona, Spacerowa, Słowackiego, PKM, GPW, Węzeł Groddecka, WZ, Trasa Oruńska, Kanał Raduni.

Opinie (85) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Odgrzewanie projektu sprzed 15 lat zablokowanego przez PA i WB w imie budowy Forum? Szczodre Miasto Gdansk (2)

    • 27 2

    • Bedzie jak z Kolobrzeska. Byle do wyborów !

      • 5 0

    • podbijam

      • 4 0

  • To może tym razem niech będzie ta trasa rowerowa z lewej strony jezdni ? (3)

    Żeby dla odmiany to rowerzysta musiał się obejrzeć do tyłu czy może jechać? Dlaczego nie może być sprawiedliwie?

    • 9 13

    • Przecież na przejeździe rowerowym musisz ustąpić niezależnie, czy jest z prawej czy lewej (art. 26 PoRD)

      Do tego trasę po lewej rowerzysta może po prostu zignorować, bo jak każdego uczestnika ruchu, obowiązuje go oznakowanie z jego prawej strony. Co to za pomysły?

      • 8 0

    • (1)

      No jasne, i zygzaki raz na lewą stronę jezdni raz na prawą, a każda zmiana to minuta na czerwonym. Ty to masz łeb.

      • 6 0

      • Minuta?

        Raczej pięć. Jazda z Gdyni do Gdańska to masz kilka przejazdów na drugą stronę. Często sumaryczny czas oczekiwania na zielone światło jest dłuższy niż czas samej jazdy wzdłuż.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Lepiej późno niż wcale...

    • 32 24

    • (1)

      Tylko niech nie jeżdżą po chodnikach

      • 1 1

      • Niestety większość budowanych tras rowerowych

        to drogi pieszo rowerowe. Pod pretekstem budowy drogi rowerowej wyciąga się pieniądze z Unii i buduje się chodnik z dopuszczeniem jazdy rowerem. Tak to w Polsce wygląda.

        • 0 0

    • ten węzeł to jakaś żenada i wizytówka gdańskiej myśli planistycznej, dopiero co był poszerzany przy okazji budowy tego śmierdzącego molocha i nowego wiaduktu prowadzącego tamże

      • 1 1

    • Tak do wunzeł szadółki

      • 0 0

  • a co ze zjazdem na Podwale Przedmiejskie? (2)

    tam jest partyzantka + schodki dla urozmaicenia

    • 19 1

    • ścieżki/DDRy wyjazdowe z Gdańska (1)

      Do Sopotu- jedziemy raz po lewej raz po prawej i tysiące świateł

      Do Sobieszewa - kończymy przy Forum

      Do Kolbud i Straszyna- kończymy przy petli Orunia gorna

      Do Kartuz kończymy za kładką przez obwodnicę

      Do Banina- kończymy na Niedżwiedniku

      Do Chwaszczyna- kończymy w Renuszewie

      • 11 1

      • Żeby to wiedzieć trzeba jeździć na rowerze na Gdansku. Urzędnicy tego nie wiedzą, a jest parę osób co by to ogarnęły szybciutko. Np pewno stowarzyszenia rowerowego lub też osoby zajmujące się turystyką rowerową.

        • 8 1

  • (8)

    Czy ja dobrze widzę? Kolejna przebudowa dopiero co wyremontowanego węzła? Tyle dróg w mieście jest w stanie agonalnym, tyle brakujących odcinków nowy ulic czeka na budowę a my po raz kolejny będziemy przebudowywać to samo skrzyżowanie?

    • 160 17

    • pytanie kto zwezolił na drogę w takim kształcie w samym centrum miasta. (3)

      8 szerokich pasów dla kierowców dla reszty 2m współdzielony chodniczek . wstyd. wstyd. wstyd

      • 34 11

      • (1)

        I kilka oczekiwań na kolejne światła aby przejść na druga stronę

        • 24 3

        • nie trzeba nic budować

          Wystarczy z pasów 2 i 3 etapowych zrobić jednoetapowe, ale miejskie Sherlocki wola szukać dziury w całym. Ja się tam spieszę tylko żeby załapać się na drugie światła co jest łatwe od UW do forum, ale już ryzykowne na odwrót.

          • 2 3

      • odpowiem ci kto zezwolił jak masz krótką pamięć, ś.p. Adamowicz a właściwie to on i jego ekipa

        większosć z nich dziś dalej zarządza tym miastem z podobną zresztą swadą

        • 12 10

    • tak to już jest jak się coś ewidentnie spierdzieliło. Trojmiasto.pl wogóle to jest super- tu wszystko jest sukcesem

      • 6 3

    • Tak, bo wcześniej nie pomyślano o ścieżce rowerowej przy uprzedniej przebudowie skrzyżowania. Tak właśnie planuje się inwestycje w Gdańsku.

      • 16 0

    • Gdańska impotencja umysłowa urzędników (1)

      Najpierw budowa przjeścia naziemnego, zresztą bez sensu, co trwało chyba 2 lata. Teraz przebudowa zatoki autobusowej przy Locie, no i wisienka na torcie - nowa przebudowa skrzyżowania. A wszystko niedługo po zakończeniu budowy Forum Gdańsk. No i przypomnijmy - funckjonujące na pół gwizdka wysepki dla komunikacji zbiorowej nad torami kolejowymi.

      • 14 3

      • przejście ma sens, chodzę nim

        • 2 0

  • Będzie trasa rowerowa czy tradycyjnie chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem jak to w Gdańsku się robi? (1)

    • 36 1

    • Jak na razie to jest trasa rowerowa zamiast chodnika.

      Jak to jest, że nie ma schodów z przystanku SKM na południową stronę wiaduktu?
      Dlaczego jest tam droga rowerowa a nie chodnik?
      Teraz piesi muszą iść przez przystanek tramwajowy i czekać na światłach, żeby przejść z powrotem na południową stronę i dopiero tędy nad tunelami Okopowej do wejścia do tunelu do teatru Szekspirowskiego przy komendzie.

      • 3 5

  • Super - tylko rowerów (3)

    tam jeszcze trzeba. Ale dlaczego rowerzyści są wszędzie uprzywilejowani? Ja bym wolał trakt pieszy przez środek tego węzła

    • 16 37

    • To kierowcy są uprzywilejowani od lat 70tych

      Tylko to było "od zawsze" i dlatego ludzie uznają to za normę i się dziwią jak ktoś da priorytet niesamochodom

      • 16 4

    • wez leki

      • 11 1

    • Gdzie są uprzywilejowani?

      Długością dróg rowerowych liczysz? Czy może ilością miejsc parkingowych? A może ilością produkowanych zanieczyszczeń.

      • 1 1

  • Kolejna trasa rowerowa na poziomie jezdni (4)

    Czy ktos z urzędników kiedys jezdzil rowerem? Czy ktos z urzędników wie ze przyjazna ścieżka roweorwa powinna być oddzielona od jezdni a nie 5cm i na rowni do Tira ktory przejzdza obok?

    • 23 18

    • Miejsce rowerów generalnie jest na jezdni, a na tym odcinku auta wolno jeżdżą. Tirów na 3 maja też raczej nie ma.

      • 9 3

    • jako rowerzysta muszę się nie zgodzić, tylko pas na jezdni musi być odpowiednio wykonany

      • 4 2

    • robie 1000km miesięcznie po miescie

      i jezdnie są milion razy bezpieczniejsze od esów floresów na chodnikach zwanych u nas "ścieżkami".

      Pasy ruchu dla rowerów na jezdni to idealne rozwiązanie dla wszystkich. piesi mają dla siebie chodnik na wyłączność. rowerzyści standard jezdni, a nie chodnika. kierowcy swoje pasy. wszyscy szczęśliwi.

      • 11 2

    • Jezdnię bezpieczne, a na ścieżkach co chwilę wymuszenia.

      Jazda ma być prosta i bezpieczna, a nie esy floresy przez co ryzyko potrącenia na przejeździe rośnie bardzo wysoko.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum