• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie trasa rowerowa na Węźle Groddecka

Joanna Karjalainen
10 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Docelowo na Węźle Groddecka ma powstać tzw. "ekostrada", czyli szybka trasa dla rowerów. Docelowo na Węźle Groddecka ma powstać tzw. "ekostrada", czyli szybka trasa dla rowerów.

Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej trasy rowerowej na Węźle GroddeckaMapka w Gdańsku. Projekt szybkiej trasy dla rowerów ma powstać w ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy.



Czy często jeździsz rowerem po centrum Gdańska?

W ramach projektu Gdańskie Rewolucje ogłoszono budowę sieci ekostrad, czyli wygodnych tras rowerowych o podwyższonych standardach, które poprawiłyby bezpieczeństwo i komfort poruszania rowerem, ale również hulajnogami. Jednym z problemów zidentyfikowanych w istniejącej sieci jest brak odpowiedniej infrastruktury w obrębie Węzła Groddecka.

Aby go rozwiązać, konieczne jest opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt zakładać będzie połączenie istniejącej trasy wzdłuż ul. 3 Maja z trasą biegnącą na wale Kanału Raduni poprzez przebudowę tego węzła i uzupełnienie go o infrastrukturę rowerową w tej relacji.

Raport: Miasta dla rowerzystów 2022. Uwzględniono Gdańsk i Gdynię



Jezdnia zostanie zwężona



Koncepcja będąca podstawą do opracowania dokumentacji zakładała poprowadzenie trasy po wschodniej stronie ul. 3 Maja, na przedłużeniu istniejącego ciągu. W obrębie Węzła Groddecka trasa zostanie poprowadzona kosztem jezdni - poprzez jej przesunięcie i zawężenie, bez zmiany liczby pasów. Dalej trasa biec będzie na przedłużeniu przejazdu przez południową jezdnią al. Armii Krajowej i włączy się w istniejącą infrastrukturę biegnącą wzdłuż Kanału Raduni.

Prace projektowe mają potrwać ok. 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert zaplanowane jest w połowie sierpnia.

W ramach rozbudowy sieci szybkich połączeń dla rowerów oraz hulajnóg powstanie 9 tzw. eko tras o łącznej długości około 40 km. Te trasy to Droga Czerwona, Spacerowa, Słowackiego, PKM, GPW, Węzeł Groddecka, WZ, Trasa Oruńska, Kanał Raduni.

Opinie (85) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kiedy

    Kiedy wreszcie Nowa Świętokrzyska jeżdżę rowerem ale są potrzebne nowe ulice a w szczególności Nowa Świętokrzyska

    • 0 0

  • To może tym razem niech będzie ta trasa rowerowa z lewej strony jezdni ? (3)

    Żeby dla odmiany to rowerzysta musiał się obejrzeć do tyłu czy może jechać? Dlaczego nie może być sprawiedliwie?

    • 9 13

    • (1)

      No jasne, i zygzaki raz na lewą stronę jezdni raz na prawą, a każda zmiana to minuta na czerwonym. Ty to masz łeb.

      • 6 0

      • Minuta?

        Raczej pięć. Jazda z Gdyni do Gdańska to masz kilka przejazdów na drugą stronę. Często sumaryczny czas oczekiwania na zielone światło jest dłuższy niż czas samej jazdy wzdłuż.

        • 0 0

    • Przecież na przejeździe rowerowym musisz ustąpić niezależnie, czy jest z prawej czy lewej (art. 26 PoRD)

      Do tego trasę po lewej rowerzysta może po prostu zignorować, bo jak każdego uczestnika ruchu, obowiązuje go oznakowanie z jego prawej strony. Co to za pomysły?

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Lepiej późno niż wcale...

    • 32 24

    • (1)

      Tylko niech nie jeżdżą po chodnikach

      • 1 1

      • Niestety większość budowanych tras rowerowych

        to drogi pieszo rowerowe. Pod pretekstem budowy drogi rowerowej wyciąga się pieniądze z Unii i buduje się chodnik z dopuszczeniem jazdy rowerem. Tak to w Polsce wygląda.

        • 0 0

    • Tak do wunzeł szadółki

      • 0 0

    • ten węzeł to jakaś żenada i wizytówka gdańskiej myśli planistycznej, dopiero co był poszerzany przy okazji budowy tego śmierdzącego molocha i nowego wiaduktu prowadzącego tamże

      • 1 1

  • Oliwa staje się nieprzyjazna dla rowerzystów. (3)

    Większość ulic jest przerabiana na kocie łby, po których nie da się jeździć. Rowerzyści są zmuszani do jazdy po chodnikach. Katastrofa. Kiedyś dzieci mogły sobie pojeździć na rowerkach pod domem, a teraz jest to niemożliwe. Trzeba zapakować dzieciaka z rowerem do samochodu i szukać jakiejś gładkiej drogi.

    • 28 14

    • zmień miejsce zamieszkania z klimatycznej dzielnicy na nowe budownictwo (1)

      Nie płacz, kiedy odjadę:)

      • 3 5

      • Chyba na łostowice

        • 0 0

    • Gdańsk dziękuje konserwie-torowi

      • 5 2

  • To chyba jakiś żart

    Jak można podejmować tego typu decyzje? Całą rodziną jeździmy cały rok na rowerach i absolutnie nie dostrzegamy żadnych niedomogów na węźle groddecka!!! Zdecydowanie temat poruszania się rowerami i totalnie brakujących ścieżek dotyczy Gdańska Południe, miasto na skalę masową udziela pozwoleń budowy na coraz to kolejne osiedla właśnie w tej okolicy Gdańska, a zupełnie nie pomyśli o tym żeby w jakikolwiek sposób ułatwić rowerzystom tam mieszkającym poruszać się rowerami. Bardzo dużo osób chcąc nie stać w korkach jeździ rowerem do Gdańska głównego i musi przeciskać się wąskimi chodnikami. Dopiero będąc w centrum i na samym węźle groddecka czuje się ulgę i komfort z jazdy rowerem. Dlatego zupełnie nie rozumiemy tak absurdalnie nietrafionych pomysłów jak po raz kolejny przebudowa dobrze zorganizowanego węzła groddecka!!!

    • 0 0

  • Ciekawe czy bezpieczna będzie. Byłoby super gdyby miasto zorganizowało kursy dla rowerzystów skoro tak mocno promuje to niby eko. W necie pełno filmików z wypadków spowodowanych przez rowerzystów. Oczywiście w statystykach tego nie widać bo rzadko się to zgłasza. Ale oglądając filmiki można się pośmiać z tych ped**arzy... :) Jak widać z zakupem roweru nie uzyskuje się znajomości przepisów...

    • 1 2

  • Po co ścieżki rowerowe w największym tłoku, spalinach (6)

    i natężeniu czerwonych świateł? Dlaczego nie robimy ścieżek tam gdzie ludzie faktycznie jeżdżą na rowerach - czyli z dala od głównych dróg.

    • 26 36

    • ... z dala od głównych dróg, zakładów pracy, sklepów, centrów rozrywki, plaż, mieszkań...

      no właśnie, dlaczego? przecież jak se chcą pokręcić, mogą na stacjonarnym, jak człowiek, przed telewizorem i barkiem

      • 0 0

    • WIdać że to opinia kogoś kto używa roweru rekreacyjnie.

      Tymczasem większość przejazdów rowerowych w mieście ma charakter transportowy.

      • 1 1

    • Napisane bez sensu-jakby dziecko pisało

      • 7 0

    • Ziom, dawno niczego głupszego nie czytałem...

      • 10 1

    • To są trasy komunikacyjne, a nie rekreacyjne

      nikt nie przesiądzie się na rower po to by slalomem po chodniku jeździć.
      Czas skończyć z tymi fuszerkami chodnikowymi. Chodnik to chodnik.
      Różowy pasek na nim czy znak C13/C16 tego nie nie zmieni. To dalej jest zwykły chodnik.

      z "dala od głównych dróg" czyli gdzie? na środku zatoki? czy pod Kartuzami gdzieś? W mieście nie da się inaczej.

      • 16 1

    • hahahahaha

      ale żeś teraz odpalił...
      to może wyrzućmy samochody tam gdzie ludzie nie chodzą? po co ich truć?

      • 17 6

  • Po co? Dla kogo? (1)

    8 miesięcy zimna i opadów, 2 miesiące przejściowe i 2 miesiące ciepłe.
    Dla kogo ta trasa? Dla osób nieszczęśliwych czy eko-oszołomów?

    • 4 1

    • Dla Ciebie, Misiu

      • 0 1

  • Kiedy w końcu powstanie ścieżka wzdłuż stoczni??? (1)

    Tak bardzo potrzebna, wzdłuż Jana z Kolna, by połączyć się tą wzdłuż Nowej Wałowej i dalej przez Ołowiankę do Siennckej.

    • 13 1

    • dokładnie!!!

      • 0 0

  • (8)

    Czy ja dobrze widzę? Kolejna przebudowa dopiero co wyremontowanego węzła? Tyle dróg w mieście jest w stanie agonalnym, tyle brakujących odcinków nowy ulic czeka na budowę a my po raz kolejny będziemy przebudowywać to samo skrzyżowanie?

    • 160 17

    • Gdańska impotencja umysłowa urzędników (1)

      Najpierw budowa przjeścia naziemnego, zresztą bez sensu, co trwało chyba 2 lata. Teraz przebudowa zatoki autobusowej przy Locie, no i wisienka na torcie - nowa przebudowa skrzyżowania. A wszystko niedługo po zakończeniu budowy Forum Gdańsk. No i przypomnijmy - funckjonujące na pół gwizdka wysepki dla komunikacji zbiorowej nad torami kolejowymi.

      • 14 3

      • przejście ma sens, chodzę nim

        • 2 0

    • pytanie kto zwezolił na drogę w takim kształcie w samym centrum miasta. (3)

      8 szerokich pasów dla kierowców dla reszty 2m współdzielony chodniczek . wstyd. wstyd. wstyd

      • 34 11

      • (1)

        I kilka oczekiwań na kolejne światła aby przejść na druga stronę

        • 24 3

        • nie trzeba nic budować

          Wystarczy z pasów 2 i 3 etapowych zrobić jednoetapowe, ale miejskie Sherlocki wola szukać dziury w całym. Ja się tam spieszę tylko żeby załapać się na drugie światła co jest łatwe od UW do forum, ale już ryzykowne na odwrót.

          • 2 3

      • odpowiem ci kto zezwolił jak masz krótką pamięć, ś.p. Adamowicz a właściwie to on i jego ekipa

        większosć z nich dziś dalej zarządza tym miastem z podobną zresztą swadą

        • 12 10

    • Tak, bo wcześniej nie pomyślano o ścieżce rowerowej przy uprzedniej przebudowie skrzyżowania. Tak właśnie planuje się inwestycje w Gdańsku.

      • 16 0

    • tak to już jest jak się coś ewidentnie spierdzieliło. Trojmiasto.pl wogóle to jest super- tu wszystko jest sukcesem

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum