• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • przeżytek! (2)

    rowery już raz poniosły fiasko i poniosą kolejny raz - chyba że się cofniemy w rozwoju, a potem już tylko średniowiecze i biczowanie na ulicach.

    • 7 15

    • (1)

      To że się wywróciłeś na rowerze i zdarłeś kolana jak byłeś mały i się zraziłeś, to nie znaczy że inni nie chcą jeździć,

      • 10 0

      • Ja bym wolał pas dla skuterów. I tak kupię sobie

        jakąś 125cm3 bo szkoda kolan na rower. Zresztą jazda na rowerze wzdłuż głównych arterii to męka - smrod spalin i hałas.
        Ja pomykam sobie rowerem na Kaszubach w lesie. Cisza i spokój.

        • 0 5

  • czyli oferta o 8 mln tańsza, z większą ilością rowerów odpadła, bo coś tam. ordynarna ustawka (3)

    • 8 4

    • Nie wniesienie wadium do przetargu to jest twoim zdaniem coś tam? (1)

      • 2 4

      • Nie, myślę, że niewniesienie wadium

        to tak naprawdę rozsądna decyzja biznesowa firmy, która wie, że nie ma szansy na wygraną. Różne jaskółki śpiewały, również tutaj, że najważniejsza jest ilość rowerów elektrycznych. Czy to dobrze droga, nie rozstrzygam.

        • 3 2

    • :/

      Jak w kilku polskich miastach:/

      • 0 0

  • Elektryczny Frajer...
    Ładnie.

    • 4 3

  • brawo Gdańsk !!!

    • 4 4

  • Co za idiotyzm... (1)

    40 milionów do jednej firmy z publicznej kasy. Jak koś ma ochotę to ma do dyspozycji kilkadziesiąt prywatnych wypożyczalni w całym Trójmieście i może sobie za 30 złotych dziennie wypożyczyć rower. Teraz miasto zamiast dofinansować tanią komunikację miejską będzie wydawać kilkadziesiąt milionów na usługi prywatnej firmy. Kto stoi za Mevo i kto jest rzeczywistym udziałowcem tej firmy???

    • 13 8

    • Pewnie blondi z ciebie ;)

      • 3 3

  • 10:1 że się nie sprawdzi

    Pieniądze wyrzucone w błoto by było hiper super nowocześnie. Te rowery będą stać i nie dlatego, że tak mowię, tylko dlatego, że może poza Gdańskiem nasza topografia nie nadaje się na takie projekty.

    • 7 12

  • Po co rowery elektryczne? (5)

    Czy nie lepiej było by kupić wiecej rowerów tradycyjnych i skorzystać z tańszej obsługi?

    • 11 3

    • nie

      • 4 3

    • (2)

      Po to że w Gdańsku jest sporo górek i ludzie nie będą się zniechęcać tym, ze muszą raz czy dwa podjechać

      • 4 2

      • W Gdańsku jest też wiele miejsc, gdzie trzeba rower podprowadzić, np. przez tunel (1)

        Myślisz, że ludzi nie zniechęci to, że rower (elektryczny) będzie ważył ponad 20kilo? I czy taka ciężka konstrukcja jest dobrym wyborem na gdańskie ścieżki, które często lawirują chodnikami lub przebiegają po chodnikach? Bo powiedzmy sobie, że taki pan po sześćdziesiątce będzie miał małe możliwości manewrowania taką wielką maszyną.

        • 2 2

        • Dużo jeżdżę po Gdańsku i nie pamiętam kiedy ostatnio musiałem gdzieś podprowadzać rower. A w jakimś tunelu z rowerem to chyba ze sto lat nie byłem.

          • 1 0

    • Dokladnie tak w zadnym miescxie niema tylko eletrycznych!

      • 2 0

  • W styczniu przy minus 10 będzie jak znalazł!

    • 7 6

  • System ruszy w zimie czyli w "najlepszym" okresie rowerowym. Coś takiego tylko w szczurkolandii. (1)

    • 5 9

    • Kiedys musi ruszyc.
      Lepiej na spokojnie wdrazac.
      Zresztą na początku bedzie mniej rowerow. Na wiosne dopiero w pełni system ruszy.

      • 4 1

  • cena

    Firma z Dublina dawała 6512 złotych za jeden elektryczny rower, ta co wygrała 9870 za jeden rower
    Czy tak duża różnica zwróci się w niezawodności i dostępności systemu?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum