40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego
Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.
Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.
Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.
- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.
Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
Opinie (370) 3 zablokowane
-
2018-05-29 19:56
system powinien być samofinansujący a nie miesto dołoży do tego 40 baniek (1)
uważam że to porażka że trzeba dopłacać do prywatnych firm
- 15 7
-
2018-05-29 20:10
zadna komunikacja publiczna nie jest samofinansująca
- 6 2
-
2018-05-29 20:02
z jednej strony do transportu miejskiego jak autobusy też są bardzo duże dopłaty (1)
a z drugiej to jednak bardzo dużo 40 milionów... za dużo jak na dopłatę do prywantnej firmy
- 8 4
-
2018-05-30 09:52
40milionów na 6.5roku na 15gmin? Kwota raczej symboliczna. Nawet Gdynie stać
- 2 0
-
2018-05-29 20:04
(3)
zobaczycie jak beda was te rowery wkurzac na skrzyzowaniach :D
ale pomysl super.
Mam nadzieje ze pojdzie za tym rozwoj sciezek rowerowych. Szczegolnie polaczenia gorny -dolny taras sa niezrobione- 6 3
-
2018-05-29 20:10
(2)
Dróg dla rowerów, ścieżki masz w lesie
- 5 2
-
2018-05-30 00:30
Nie mów droga dla rowerów bo brzmi pretensjonalnie. (1)
Mów magistrala rowerowa.
- 0 3
-
2018-05-30 13:46
lepiej: cyklostrada
przydałaby się taka wzdłuż linii SKM, bezkolizyjna z jezdniami poprzecznych ulic.
Cyklostrady budowane są także wzdłuż rzek - pod przyczółkami mostów (por. np. bulwary wiślane w Warszawie), ponad 10 tys rowerzystów dziennie- 1 1
-
2018-05-29 20:08
Jak jest co dawane ze wspólnego kotła to zawsze więcej nagrabio niż nakarmio
- 1 1
-
2018-05-29 20:10
A kiedy obowiązkowa karta rowerowa ? (3)
Czy dalej będzie cebula pt. "Mam 18 lat więc prawo o ruchu drogowym mnie nie dotyczy" ?
- 7 13
-
2018-05-29 20:12
Kierowcom posiadanie uprawnien nie przeszkadza w łamaniu przepisów. (2)
Wiekszość jezdzi gorzej niż rowerzyści bez "karty"
- 12 3
-
2018-05-30 09:29
(1)
chyba żartujesz, ja zazwyczaj widzę cyklistów łamiących wszelkie kodeksy, prawo i reguły
mam ich dość zarówno jako pieszy jak i jako kierowca- 2 6
-
2018-05-30 09:55
ty slepy hipokryto zacnij od siebie bo jak bym za toba jechał to bys sie niewyplacił z mandatów
- 1 1
-
2018-05-29 20:20
Gdyby jeszcze były ścieżki rowerowe z każdej dzielnicy....
Z południa Gdańska tylko przez haszcze można do Centrum dojechać bo drogi wąskie, dziurawe i niebezpieczne. Jak w Bangladeszu....
- 9 3
-
2018-05-29 20:22
(3)
Przecież cyklisci to elektorat szambiarza adamowicza
- 7 15
-
2018-05-29 21:20
a blachosmrody jeszcze bardziej patrząc na proporcje inwestycji i procent budżetu przeznaczonego na drogi (1)
- 1 3
-
2018-05-30 13:47
blachosmrody nie głosują
elektoratem mogą być kierowcy.
Powinni głosować na kandydata promującego korzystanie z rowerów.
Każdy rower na drodze to mniejsza konkurencja o miejsce na jezdni i na parkingu dla kierowcy samochodu.- 1 0
-
2018-05-30 00:56
Bez obaw
- 0 0
-
2018-05-29 20:25
(3)
Nie lepiej zrobić darmowà komunikację? Bo chyba elektrykiem turysta nie będzie do Tvzewa drałował przez Pruszcz i Pszczółki?A po co do Tczewa. Dziwne to i 40 mln to batdzo dużo!A tak w ogóle to one za darmo będà czy jak i kak pokadę do Żukowa to gdzie ładowanie aku i jak długo?
- 5 12
-
2018-05-29 21:13
idź spać i wróć jak wytrzeźwiejesz.
- 1 2
-
2018-05-29 21:33
Darmowa komunikacja kosztowałaby gdansk ok 400mln rocznie. Te rowery to symboliczne 2mln rocznie albo nawet i mniej
- 2 2
-
2018-05-29 22:59
Nawet nie wiesz, że do Pruszcza Gd. jest odealna trasa rowerowa
prowadząca wzdłuż kanału Raduni (i wzdłuż traktu św Wojciecha). Z Gdańska do Pruszcza jedzie się tą trasą rowerem niecałe 30 minut, na zwykłym rowerze miejskim, powtarzam, po wydzielonej trasie, jest bezpiecznie, komfortowo, estetycznie i są fajne widoki na Żuławy.. ; )
- 3 2
-
2018-05-29 20:27
Przypominam tylko ze 40 mln pln
To 1/25 kosztu budowy tunelu. Czyli za tunel można sponsorować rowery przez 162,5 roku.
- 15 1
-
2018-05-29 20:47
(3)
Tak się robi interesy w POlskim Gdańsku 70000,00 miesięcznie, za wypożyczalnie rowerów. Które opłaca miasto, czyli wszyscy mieszkańcy, składają się na prywatny projekt biznesowy.
Będzie na kolejne mieszkania do kolekcji.
#neronowicz- 11 16
-
2018-05-29 21:31
To i tak !yjdzie mniej niz jeden parking, a pozytku z rowerow bedzie wiecej
- 5 2
-
2018-05-30 10:01
To się nazywa wolny rynek. Był przetarg, wybrano najniższą cenę. (1)
Firma zarabia? To chyba oczywiste.
- 2 1
-
2018-05-30 12:06
No wlasnie nie wybrano najnizszej,
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.