• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • system powinien być samofinansujący a nie miesto dołoży do tego 40 baniek (1)

    uważam że to porażka że trzeba dopłacać do prywatnych firm

    • 15 7

    • zadna komunikacja publiczna nie jest samofinansująca

      • 6 2

  • z jednej strony do transportu miejskiego jak autobusy też są bardzo duże dopłaty (1)

    a z drugiej to jednak bardzo dużo 40 milionów... za dużo jak na dopłatę do prywantnej firmy

    • 8 4

    • 40milionów na 6.5roku na 15gmin? Kwota raczej symboliczna. Nawet Gdynie stać

      • 2 0

  • (3)

    zobaczycie jak beda was te rowery wkurzac na skrzyzowaniach :D
    ale pomysl super.
    Mam nadzieje ze pojdzie za tym rozwoj sciezek rowerowych. Szczegolnie polaczenia gorny -dolny taras sa niezrobione

    • 6 3

    • (2)

      Dróg dla rowerów, ścieżki masz w lesie

      • 5 2

      • Nie mów droga dla rowerów bo brzmi pretensjonalnie. (1)

        Mów magistrala rowerowa.

        • 0 3

        • lepiej: cyklostrada

          przydałaby się taka wzdłuż linii SKM, bezkolizyjna z jezdniami poprzecznych ulic.

          Cyklostrady budowane są także wzdłuż rzek - pod przyczółkami mostów (por. np. bulwary wiślane w Warszawie), ponad 10 tys rowerzystów dziennie

          • 1 1

  • Jak jest co dawane ze wspólnego kotła to zawsze więcej nagrabio niż nakarmio

    • 1 1

  • A kiedy obowiązkowa karta rowerowa ? (3)

    Czy dalej będzie cebula pt. "Mam 18 lat więc prawo o ruchu drogowym mnie nie dotyczy" ?

    • 7 13

    • Kierowcom posiadanie uprawnien nie przeszkadza w łamaniu przepisów. (2)

      Wiekszość jezdzi gorzej niż rowerzyści bez "karty"

      • 12 3

      • (1)

        chyba żartujesz, ja zazwyczaj widzę cyklistów łamiących wszelkie kodeksy, prawo i reguły

        mam ich dość zarówno jako pieszy jak i jako kierowca

        • 2 6

        • ty slepy hipokryto zacnij od siebie bo jak bym za toba jechał to bys sie niewyplacił z mandatów

          • 1 1

  • Gdyby jeszcze były ścieżki rowerowe z każdej dzielnicy....

    Z południa Gdańska tylko przez haszcze można do Centrum dojechać bo drogi wąskie, dziurawe i niebezpieczne. Jak w Bangladeszu....

    • 9 3

  • (3)

    Przecież cyklisci to elektorat szambiarza adamowicza

    • 7 15

    • a blachosmrody jeszcze bardziej patrząc na proporcje inwestycji i procent budżetu przeznaczonego na drogi (1)

      • 1 3

      • blachosmrody nie głosują

        elektoratem mogą być kierowcy.

        Powinni głosować na kandydata promującego korzystanie z rowerów.

        Każdy rower na drodze to mniejsza konkurencja o miejsce na jezdni i na parkingu dla kierowcy samochodu.

        • 1 0

    • Bez obaw

      • 0 0

  • (3)

    Nie lepiej zrobić darmowà komunikację? Bo chyba elektrykiem turysta nie będzie do Tvzewa drałował przez Pruszcz i Pszczółki?A po co do Tczewa. Dziwne to i 40 mln to batdzo dużo!A tak w ogóle to one za darmo będà czy jak i kak pokadę do Żukowa to gdzie ładowanie aku i jak długo?

    • 5 12

    • idź spać i wróć jak wytrzeźwiejesz.

      • 1 2

    • Darmowa komunikacja kosztowałaby gdansk ok 400mln rocznie. Te rowery to symboliczne 2mln rocznie albo nawet i mniej

      • 2 2

    • Nawet nie wiesz, że do Pruszcza Gd. jest odealna trasa rowerowa

      prowadząca wzdłuż kanału Raduni (i wzdłuż traktu św Wojciecha). Z Gdańska do Pruszcza jedzie się tą trasą rowerem niecałe 30 minut, na zwykłym rowerze miejskim, powtarzam, po wydzielonej trasie, jest bezpiecznie, komfortowo, estetycznie i są fajne widoki na Żuławy.. ; )

      • 3 2

  • Przypominam tylko ze 40 mln pln

    To 1/25 kosztu budowy tunelu. Czyli za tunel można sponsorować rowery przez 162,5 roku.

    • 15 1

  • (3)

    Tak się robi interesy w POlskim Gdańsku 70000,00 miesięcznie, za wypożyczalnie rowerów. Które opłaca miasto, czyli wszyscy mieszkańcy, składają się na prywatny projekt biznesowy.
    Będzie na kolejne mieszkania do kolekcji.
    #neronowicz

    • 11 16

    • To i tak !yjdzie mniej niz jeden parking, a pozytku z rowerow bedzie wiecej

      • 5 2

    • To się nazywa wolny rynek. Był przetarg, wybrano najniższą cenę. (1)

      Firma zarabia? To chyba oczywiste.

      • 2 1

      • No wlasnie nie wybrano najnizszej,

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum