• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • To na pewno prima aprilis (1)

    Ha ha!

    • 9 1

    • Też myślę że to info na prima aprilis. Skąd by wzięli tak szybko 1000 baterii?

      • 1 0

  • (1)

    Redakcjo proszę nie wprowadzać ludzi w błąd!!!!
    420 rowerów wskazanych w artykule (aktualnie 463) to są rowery pozostawione na stacjach!! Reszta jest w użytku. A nie że ogółem rowerów działa 420....

    Ta strona: https://gdziejestmevo.pl/ przedstawia aktualny stan baterii rowerów na stacjach.

    • 15 0

    • do budy

      • 0 7

  • Ja daje MEVO z 6 miesięcy (4)

    Potem to wszystko upadnie

    • 38 4

    • (2)

      Hehe , bo okaże się, że koszty utrzymania będą porównywalne z utrzymywaniem komunikacji miejskiej

      • 9 1

      • (1)

        To jest projekt na wszystkie gminy, na 6,5 roku - 40mln. Gdańsk dopłaci w 2019 do komunikacji miejskiej ponad 210mln (za usługi przewozowe)

        • 1 2

        • Ja myśle, że zaraz z 40mln zrobi się 80mln jak kupią tyle ładowarek i baterii ile naprawdę potrzeba plus nowe przyłącza energetyczne plus kilkaset osób bo obsługi systemu MEVO wliczając wymieniaczy baterii

          • 6 0

    • W pazdzierniku

      Zapewne ws,yscy beda smigac rowerami...

      • 1 1

  • Jak przybędzie reszta rowerów to oni tego za Chiny nie ogarną. Nawet nie maja ich gdzie ładować.
    Dobrze że nie kupiłem żadnego abonamentu

    • 22 1

  • Zacznijcie rozróżniać "Dostępne" od "Sprawnych"

    Nie ma żadnych danych o sprawnych rowerach, są tylko dostępne na stacjach (+ rezerwacje). Pozostałe to zarówno wypożyczone jak i rozładowane lub uszkodzone.

    • 15 0

  • I tak to u nas wygląda... (6)

    Projekt za ogromne pieniądze, uruchomiony kilka miesięcy po terminie, dziwne tłumaczenia że "nie spodziewali się tak dużego zainteresowania" (?!), oficjalna aplikacja niedopracowana... Z jednej strony początki są zawsze trudne i pojawiają się nieprzewidziane problemy, ale z drugiej strony ten projekt wystartował kilka miesięcy po terminie, więc jeżeli przez te kilka miesięcy - kiedy rowery i aplikacja nie były nawet użytkowane - nie udało im się przetestować i dopracować całości, to zastanawiam się jak zamierzają teraz to ogarnąć... Smutne, bo pomysł rewelacyjny, ale niestety jak to u nas bywa, zrobione "byle jak", ale pewnie ktoś nieźle na tym zarobił.

    • 45 1

    • Zrobione

      Uzywanie tego slowa to naduzycie.

      • 5 0

    • W Paryżu tez były problemy z rowerem miejskim. Berlin do dziś nie uruchomił dużego lotniska. (2)

      A z S7 pod Milomlynem tez było rok naprawiane. Tak to jest przy dużych inwestycjach, nie tylko w Polsce.

      • 1 10

      • dobrze, że o tym wspominasz - gdy problemy (po zmianie operatora a nie po starcie systemu) były w Paryżu - to w Polsce trąbiły w

        wszystkie media

        a gdy jest podstawowy problem z nextbike - i to po miesiącach opóźnień, całkowita cisza... zastanawiające, co?

        • 9 0

      • Mevo nie jest dużą inwestycją, tylko źle pomyślaną.

        W Paryżu zrobili wielki, pomyślany na wiele lat projekt rozwoju ścieżek, systemu stacji, ułatwień w ruchu, przy którym o mevo i gdańskiej metodzie budowy ścieżek od dotacji do dotacji w ogóle szkoda gadać.

        • 4 0

    • Zerwac umowe

      W normalnym komercyjnym swiecie, albo w normalnym miescie, firma ktora skladajac oferte zadeklarowala, ze ogarnie najwieksza liczbe rowerow elektrycznych i tym wygrala przetarg, a okazuje sie ze nie ogarnia nawet 1/3 bo rzekomo same niesprzyjajace okolncznosci, dostalaby kopa w tylek i natychmiast rozwiazano by umowe. Ale zaloze sie, ze poza kryteriami przetargowymi byly inne, ukryte...

      • 10 0

    • U nas to tylko rowery - a w takim Radomiu to jest dopiero problem.....

      • 1 0

  • Rowerek

    Wolę s woj ROWER po tak dużej ilości problemów może później będzie lepiej działać wszystko.

    • 9 0

  • Pozdrawiam wszystkich serdecznie! (1)

    Kasa sie zgadza. W ameryce jest pieknie!

    • 24 1

    • Wziales swiatelko?

      • 1 1

  • Rowery stoją...

    ... smętne trzy na całej stacji (niemal każda stacja wygląda tak samo), ale nie można ich wypożyczyć, bo bateria zasłabła. Oj, to ja już wolę Warszawskie Veturillo - zwykłe rowery, ale bez przerwy dostępne. Już nie mówiąc o tym, że dla okazjonalnego użytkowania Veturillo jest o wiele tańsze.

    • 30 0

  • Dobrze, że w grudniu nie wystartowali

    Bo z zimna baterie po dobie by padły...

    • 27 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum