• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • Bardzo ekologiczny system (1)

    Zużycie energii elektrycznej do ładowania, codzienne rozwożenie rowerów i akumulatorów po stacjach, nie swpominajac już o anty ekologicznym skłądzie samych akumulatorów.
    A wystarczyłyby zwykłe rowery...

    • 131 5

    • I jeszcze samochody serwisowe rozjezdzajace chodniki

      • 25 0

  • (1)

    Myślę, że powinni dokupić rowery bez wspomagania. Taka mieszana opcja zdała by egzamin. Tylko nie kilkadziesiąt a kilkaset.

    • 74 3

    • Za tę pieniędzy można normalny rower kupić!

      • 7 0

  • poniedziłek 16:40 (3)

    wypożyczeń 438 +133 rezerwacji =571
    330 rowerów niesprawnych

    • 24 6

    • Albo wypożyczonych

      • 7 1

    • 330 w ruchu

      • 1 0

    • Wskazany „monitor” nie pokazuje sumy sprawnych

      strona pokazuje ilość dostępnych do wypożyczenia rowerów, a nie sumę „sprawnych”....

      • 0 0

  • mewo to bez wątpienia żenada roku 2019 :) (1)

    lemingi od kilku dni tylko tym żyją :D

    • 74 11

    • A pislandia kwiczy, takie pissowskie lemingi szczekające przekazem dnia

      • 4 10

  • Te rowery nie powinny być wspomagane elektronicznie tylko być ładowane przez jazdę. (1)

    • 87 8

    • Tak jest!

      Mądrze prawisz.

      • 1 0

  • Śmiać się czy płakać? (3)

    Jak czytam, że największy operator rowerów w Polsce ładuje rowery w garażu PPNT i wysiadły mu cztery gniazdka to sam nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.

    • 203 1

    • Z uśmiechem będziesz zdrowszy.

      • 13 0

    • Ja się czasem śmieję z takich paradoksów tak mocno, że aż płaczę

      • 10 0

    • No właśnie,

      czy ktoś może mi wytłumaczyć jak można przeciążyć stacje ładowania? Taka stacja przecież ma określona liczbę gniazd do podłączenia baterii i na taka ilość ładowanych baterii odpowiednio dobrane zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe czyli po prostu bezpiecznik. Jeśli teraz jak twierdzą mieli problemy z tymi zabezpieczeniami to albo podłączyli stacje do „za małego” bezpiecznika albo podłączyli za dużo baterii. Innej możliwości nie ma. Reasumując - sprawę sami schrzanili. Amatorzy!

      • 15 0

  • Jedno słowo - amatorszczyzna (8)

    Operator zaskoczony, że ludzie korzystają z rowerów.
    A tak naprawdę kuje w oczy cała amatorszczyzna przedsięwzięcia:
    - brak logistyki serwisowej,
    - brak sprawnie działającej aplikacji,
    - brak rzeczywistego pozycjonowania roweru (rzeczywistość vide system),
    - przerost koncentracji Operatora nad zapisami umownymi, karami, opłatami - a tym czasem rzeczywistość leży. Jakie będą kary do Operatora? W końcu to publiczny przetarg!.

    Aż się ciśnie również pytanie, dlaczego miejsca postojowe nie mogą być od razu stacjami ładowania. "Dymanie" z bateriami na wymianę po całym Trójmieście przez tzw. "ekipy serwisowe" to chyba lekki Mrożek. Strach pomyśleć, co będzie jak pojawią się konieczności napraw rowerów.

    • 113 2

    • Gdyby miejsca postojowe miały być miejscami ładowania (3)

      To ten system nigdy by nie powstał. A przynajmniej nie jako "największy tego typu system w Europie". Tak duża liczba stacji ładowania to niesamowity CAPEX (koszty kapitałowe), stąd mamy to co mamy - niski CAPEX dla wygrania przetargu i bardzo wysoki OPEX (koszty operacyjne), ale kto by się tym przejmował? Uruchomi się (daj Boże!) i jakoś to będzie... W Kopenhadze taki system powstał i ma się świetnie, ale w Trójmieście?

      • 12 2

      • W 3 city też będzie dobrze, tylko

        nie zabijcie operatora już na starcie. Raczej wspomóżcie i dajcie jemu szansę z miesiąc dwa.

        • 9 7

      • Ale nie każda stacja, tylko chociaż niektóre. Choćby po to, żeby rozproszyć obciążenie sieci. Jak ładują dziennie 1000 rowerów w DWÓCH miejscach w Gdańsku, to jak się dziwić że instalacja nie wytrzymuje. To tak jakby zamiast ładowarek do aut elektrycznych wypuścić flotę lawet na miasto, żeby zwoziły w jedno miejsce.

        • 8 0

      • a ty uważasz, ze ten system powstał? bo ja (a chyba większość forumowiczów) uważam, ze jednak nie powstał

        skoro nie funkcjonuje

        • 5 1

    • Jak najszybciej pozakładać daszki fotowoltaiczne. (1)

      I zrobić ładowanie na miejscu. Szybko doinwestować system i zrobic tak jak być powinno, nawet kosztem darowania tych kar. System zaliczył faulstart, ale z natury może być świetny, więc jest wart doinwestowania / uratowania

      • 7 3

      • chyba nie do końca rozumiesz ile taka bateria potrzebuje energii - daszki to sa dobre dla parkometrów

        • 3 0

    • to samo powtarzam od początku.

      Jakby dzieciaki jakieś to robiły, bez żadnego doświadczenia technologicznego. Na boga, to tylko 1 aplikacja na komórki i 1000 rowerów, nie róbmy z tego nie wiadomo jak wielkiego projektu.

      • 6 1

    • jak dojda do tych 4 tysięcy rowerów, to i tak w obiegu będzie 500

      • 3 0

  • A co to kogo obchodzi?

    System mial dzialac. Nie wnikam ile mają wentyli rezerwowych, ram itp. Nie wywiazali sie z umowy oszusci i powinni poniesc tego konsekwencje.

    • 65 8

  • (2)

    Głupi od samego początku pomysł z wymianą baterii. Powinny być stacje dokujące z ładowarkami

    • 93 3

    • bzdura kompletna (1)

      wymiana baterii ale samodzielna jak w skuterach Gogoro

      • 0 1

      • hahaha samodzielna. hahah juz widze jak te baterie "wracają" do rowerów :D

        • 3 0

  • (2)

    Do bani nigdy tego nie opanują. Myślałem że rowery będą ładować się same po odstawieniu do punktu.

    • 89 1

    • (1)

      w tym systemie, to nawet stojąc na stacji się rozładowują - to tak jakby komórkę bez ładowania zostawiać na balkonie na kilka dni...

      • 12 0

      • dokładnie

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum