• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści zyskają własne pasy na al. Jana Pawła II

Krzysztof Koprowski
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór. Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór.

W ciągu al. Jana Pawła II w Gdańsku powstaną wydzielone w jezdni pasy rowerowe. Kierowcy na rozwiązaniu nie ucierpią, ponieważ zachowane zostaną po dwa pasy w każdym kierunku. Inwestycja gotowa powinna być już na tegoroczny sezon wakacyjny.



W jaki sposób powinna być wykonana infrastruktura rowerowa w ciągu al. Jana Pawła II?

Infrastruktura rowerowa w ciągu ul. Jana Pawła II to obecnie dwa całkowicie odmienne światy. Między al. Rzeczypospolitej a ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska istnieje szeroka, wydzielona z jezdni droga rowerowa z barwionej masy bitumicznej (asfaltu).

Na odcinku między kładką a ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego. W wielu miejscach jest ona przerwana w związku z doraźną wymianą chodnika oraz nowym układem drogowym wokół powstającego osiedla mieszkaniowego.

Ponadto na wysokości szpitala zobacz na mapie Gdańska infrastruktura dla rowerzystów "przechodzi" na drugą stronę, zmuszając tym samym rowerzystów zmierzających w stronę mola do dwukrotnego przekraczania alei - najpierw przy szpitalu, potem na skrzyżowaniu z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska.

  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Pod al. Rzeczypospolitej także zostaną wykonane pasy rowerowe.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Pozostałość drogi rowerowej na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Przejazd na drugą stronę alei w rejonie szpitala.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
Już wkrótce taki stan przejdzie do historii. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce jeszcze w kwietniu rozpocząć prace budowlane nad wydzielaniem w jezdni jednokierunkowych pasów o szerokości 1,5 m na odcinku kładka - ul. Czarny Dwór. Planowany termin zakończenia robót to czerwiec br.

W ramach inwestycji powstaną także śluzy rowerowe oraz przejazdy w poprzek alei, na wysokości istniejących przejść dla pieszych. Nowa organizacja ruchu przewiduje pasy rowerowe wzdłuż jezdni pod al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Będą się one łączyły ze wspomnianą wcześniej wydzieloną drogą rowerową. Będzie również możliwy łatwy wjazd na parking przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, a dalej na drogę rowerową do molo.

Kierowcy na nowym rozwiązaniu nie stracą. Nadal będą dwa pasy ruchu, a w niektórych miejscach szerokość całej jezdni zostanie poszerzona, by zapewnić minimalną ich szerokość. Pojawią się dodatkowe sygnalizatory dla aut i rowerzystów oraz wyregulowane zostaną wpusty deszczowe.

Czy nie lepiej jednak było zachować spójność w prowadzeniu drogi rowerowej na całej alei i kontynuować jednostronne wydzielanie obok jezdni infrastruktury dla rowerzystów?

- Pasy rowerowe w al. Jana Pawła II są tym momentem, kiedy widzimy zmianę polityki rowerowej miasta. Chcemy zacząć stosować wypracowane i ustalone rozwiązania dla dróg rowerowych [m.in. w Systemie Tras Rowerowych - dop. red.]. Na odcinku bliżej torów kolejowych projekt drogi rowerowej był na tyle zaawansowany, że nie dało się go już zmienić. Pasy rowerowe są ponadto tańszym rozwiązaniem - przekonuje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Fragment dokumentu STeR dotyczący pasów rowerowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • Już wkrótce otworzą tunel...

    Jana P. II i Czarny Dwór będą zakorkowane 12h na dobę:)

    • 5 1

  • Swietny poysł! Oby wykonanie było przemyślane!!! (1)

    To świetny pomysł. Spóźniony lecz dobrze , że wreszcie miasto sie na to zdecydowało. Ta trasa to kręgosłup, główna nitka, która zapewne bedzie teraz ekstremalnie czesto uczęszczana. Byłoby dobrze gdyby wykonanie nie było fuszerką lecz solidnie wykonanym, przemyślnym projektem. Bezpiecznym i praktycznym. Idealne byłyby separatory plastikowe przymocowywane na stałe do jezdni. To wystarczy. Inne rozwiązanie to wyraźnie wydzielone pasy z czerwoną nawierzchnią bitumiczną i białymi odblaskowymi liniami oddzielającymi. Musi byc bezpiecznie od razu. Kazdy wypadek to dodatkowe koszty! Korzystajmy z rozwiązań holenderskich. Oni maja to swietnie rozwiązane. Miasto moze przeciez zwrócic sie z zapytaniem do swojego partnera zagranicznego o sugestie w takich sprawach! Oni chętnie pomogą! Warto korzystac ze sprawdzonych rozwiązań!

    • 5 1

    • A my mamy

      świetną Wita Stwosza, Świętojańską w Gdyni, i legendarny kontrapas na Ogarnej. Byłem ostatnio pieszo i go tam szukałem, ale nie znalazłem.

      Jesteś tak dziecinnie naiwny, że dziw bierze, że jeszcze żyjesz.

      • 1 1

  • Sprzedaż terenu zawierającego infrastrukturę deweloperowi pod zabudowę mieszkaniową jest niezgodna z prawem.

    "Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego." Sprzedaż terenu zawierającego infrastrukturę miejską deweloperowi pod zabudowę mieszkaniową jest niezgodna z prawem. Ścieżka bez względu jak wyglądała to była fragmentem "infrastruktury" a prawnie jest zakaz sprzedaży takich gruntów przez miasto.

    • 1 1

  • ciekawe ile bedzie zabitych (2)

    ja się nie odwaze pojechać ta DR , prosty przykład na ul. Wita Stwosza zrobiono taka DR i co strach tam jezdzic , samochody i tak zasuwają pasem dla rowerow i jeszcze jedno, skoro jest DDR to nie jest to parking ???? koniec tej niby rewelacyjnej sciezki jest przy ulicy Westterplate i tam widać jak sobie kierowcy urzadzzili parking ze sciezki rowerowej a na kaprow jest komisariat i wogole nie reagują na ten stan rzeczy, jeszcze wazna rzecz taka DR powinna być wedlog prawa oddzielona bezpieczna bariera od samochodow.

    • 2 4

    • oddziel się proszę od społeczeństwa

      z resztą problemów sobie sami poradzimy

      • 2 2

    • Za komuny rowerem wolno było tylko po ulicy, w dodatku był obowiązek posiadania karty rowerowej. Wiem, bo jeżdżę rowerem po ulicach 47 lat

      • 3 0

  • Dlaczego ....

    Dlaczego usunięto mój wcześniejszy wpis??? Dokończcie ścieżkę rowerową a nie budujcie pasy rowerowe na ruchliwej dwupasmowej drodze !!!
    Normalny, odpowiedzialny rodzic i rowerzysta nie pozwoli dziecku jechać pasem rowerowym!!!
    Tunel otwarty, tiry na JP II a tam wtedy pasy rowerowe wymyślają - szok. Polska to nie Holandia czy państwa skandynawskie, u nas nie ma kultury jazdy.

    • 3 0

  • Pozew

    Pozew zbiorowy o odszkodowanie personalnie do tego madrego pana ktory wydaje nasze pieniadze w najgłupszy mozliwy sposób. Niech placi z wlasnej kieszeni ! Do tego jestem ciekaw kiedy rowerzysta wjedzie pod auto albo rodzina z dziecmi bedzie jechac. teraz bedzie tak ze rowery beda i na drodze i na chodniku !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum