• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści zyskają własne pasy na al. Jana Pawła II

Krzysztof Koprowski
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór. Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór.

W ciągu al. Jana Pawła II w Gdańsku powstaną wydzielone w jezdni pasy rowerowe. Kierowcy na rozwiązaniu nie ucierpią, ponieważ zachowane zostaną po dwa pasy w każdym kierunku. Inwestycja gotowa powinna być już na tegoroczny sezon wakacyjny.



W jaki sposób powinna być wykonana infrastruktura rowerowa w ciągu al. Jana Pawła II?

Infrastruktura rowerowa w ciągu ul. Jana Pawła II to obecnie dwa całkowicie odmienne światy. Między al. Rzeczypospolitej a ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska istnieje szeroka, wydzielona z jezdni droga rowerowa z barwionej masy bitumicznej (asfaltu).

Na odcinku między kładką a ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego. W wielu miejscach jest ona przerwana w związku z doraźną wymianą chodnika oraz nowym układem drogowym wokół powstającego osiedla mieszkaniowego.

Ponadto na wysokości szpitala zobacz na mapie Gdańska infrastruktura dla rowerzystów "przechodzi" na drugą stronę, zmuszając tym samym rowerzystów zmierzających w stronę mola do dwukrotnego przekraczania alei - najpierw przy szpitalu, potem na skrzyżowaniu z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska.

  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Pod al. Rzeczypospolitej także zostaną wykonane pasy rowerowe.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Pozostałość drogi rowerowej na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Przejazd na drugą stronę alei w rejonie szpitala.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
Już wkrótce taki stan przejdzie do historii. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce jeszcze w kwietniu rozpocząć prace budowlane nad wydzielaniem w jezdni jednokierunkowych pasów o szerokości 1,5 m na odcinku kładka - ul. Czarny Dwór. Planowany termin zakończenia robót to czerwiec br.

W ramach inwestycji powstaną także śluzy rowerowe oraz przejazdy w poprzek alei, na wysokości istniejących przejść dla pieszych. Nowa organizacja ruchu przewiduje pasy rowerowe wzdłuż jezdni pod al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Będą się one łączyły ze wspomnianą wcześniej wydzieloną drogą rowerową. Będzie również możliwy łatwy wjazd na parking przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, a dalej na drogę rowerową do molo.

Kierowcy na nowym rozwiązaniu nie stracą. Nadal będą dwa pasy ruchu, a w niektórych miejscach szerokość całej jezdni zostanie poszerzona, by zapewnić minimalną ich szerokość. Pojawią się dodatkowe sygnalizatory dla aut i rowerzystów oraz wyregulowane zostaną wpusty deszczowe.

Czy nie lepiej jednak było zachować spójność w prowadzeniu drogi rowerowej na całej alei i kontynuować jednostronne wydzielanie obok jezdni infrastruktury dla rowerzystów?

- Pasy rowerowe w al. Jana Pawła II są tym momentem, kiedy widzimy zmianę polityki rowerowej miasta. Chcemy zacząć stosować wypracowane i ustalone rozwiązania dla dróg rowerowych [m.in. w Systemie Tras Rowerowych - dop. red.]. Na odcinku bliżej torów kolejowych projekt drogi rowerowej był na tyle zaawansowany, że nie dało się go już zmienić. Pasy rowerowe są ponadto tańszym rozwiązaniem - przekonuje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Fragment dokumentu STeR dotyczący pasów rowerowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • trojmiejski syf

    • 3 2

  • Kierowcy zyskają na tym, że będą pasy rowerowe na al. Jana Pawła II (1)

    Taki tytuł bardziej oddaje istotę rzeczy.

    • 3 1

    • słusznie
      Ela ma rację, Redakcjo, ucz się widzieć świat optymistycznie!

      • 0 0

  • kubeł farby dla podbicia statystyk czary mary gdansk ma 1000 km sciezek rowerowych

    najlepiej od razu trawę pomalujcie

    • 7 5

  • Powodzenia jechac tam rowerem ulicą skoro auta gnają na złamanie karku.

    • 4 5

  • Takie pytanie do autora.. (4)

    A kiedy Gdańsk zacznie budować "drogi" z których będą mogli korzystać tylko piesi? Dlaczego dla pieszych nic się nie buduje w tym mieście, czy my podatków nie płacimy? Nowe chodniki powstają tylko w trakcie budowy nowych dróg, ze starych chodników kradnie się miejsce na drogi dla rowerów.. A kiedy coś tylko dla nas?

    • 5 7

    • nikt nie kradnie obecnie nic dla rowerów (3)

      powstają nawet strefy pomyślane wyłącznie o pieszych, ale słupki są namiętnie dewastowane przez parkujących.

      • 4 2

      • minus od kierowcy czy ślepego pieszego? (2)

        Miasto może budować tylko na swoich gruntach. Tereny spółdzielni mieszkaniowych nie są terenami miejskimi.

        • 2 2

        • a nie prawda (1)

          często sa terenami gminy w użytkowaniu wieczystym

          • 1 1

          • użytkowanie wieczyste nakłada obowiązki na użytkownika

            w takim przypadku to on ponosi koszty budowy i remontów infrastruktury oraz jest jej zarządcą

            • 0 0

  • Po otwarciu tunelu na odcinku od ul Hallera do al Rzeczpolitej zrobi się Kongo' Miasto zamiast porzezyc ten odcinek drogi ,redukuje jego szerokość. Totalny Absurd. Gdańsk stać na tunel a nie stać na 800 m Po rzężenia. Zielonej Drogi do czterech pasów Jasnowidz.

    • 8 3

  • jahoo

    Musi byc droga dla koni,jezdziectwo sie rozwija.

    • 6 1

  • A móózgi też dostaną ? (3)

    jw.

    • 3 3

    • niestety, pierwszeństwo w kolejce po mózgi mają kierowcy i piesi (2)

      pilniejsza potrzeba bo większe zagrożenie

      • 2 1

      • od kiedy piesi stwarzają zagrożenie? (1)

        • 0 0

        • Od kiedy są ścieżki rowerowe wytyczone przy chodnikach

          Wy myślicie że rower nie ma drogi hamowania a ścieżka to tylko inny kolor chodnika. Przez jednego z takich ignorantów żeby go nie potrącić musiałem zjechać ze stromej skarpy i złamałem nogę. 6 śrub i blacha. Kto mi za to zapłaci za ból i 4 miesiące wyjęte z życia ?
          Oczywiście nikt. Dlatego wykupiłem indywidualne ubezpieczenie OC. Jak ktoś mi wlezie pod koła gdy będę na ścieżce, to będę tylko hamował. Nie uda się ? Trudno, będzie potrącenie pieszego na ścieżce. Kupiłem też kamerę czołówkę, żeby przy wezwaniu policji nie było wątpliwości kto zawinił. Ja nie będę swoim zdrowiem więcej płacił za waszą ignorancję. Na ulicę też tak włazicie ? Nie, bo powszechnie wiadomo że jak samochód strzeli pieszego to szpital pewny.

          Podpowiem coś: rower jadący z prędkością ok 25km/h czyli tyle ile się średnio jeździ na ścieżkach z rowerzystą ważący razem ok 90-110kg ma drogę hamowania na suchym ok 7 metrów. Jak wleziecie komuś metr przed rowerem to NIE MA SZANS wyhamować.

          • 1 0

  • Co to za inwestycja kiedy jednym sie zabiera a innym daje? (2)

    Innym, czyli w tym przypadku ekomafii rowerowej w przyciasnych badejkach. Sciezki rowerowe? Ok, wybudowac od podstaw i niech sobie pedalarze jezdza az milo, czy slonce czy deszcz. Tez lubie jezdzic na rowerze ale rekreacyjnie i wtedy kiedy sprzyja temu pogoda. I nikomu nie wmawiam, ze to cudowny srodek na korki w miescie ;)

    • 2 5

    • Kierowca czyli chiena

      • 1 1

    • komu zabiera?

      właścicielom piesków s*alniki?

      • 2 0

  • poroniony pomysł (4)

    Ciekawe czy fachowcy wydzielający z jezdni pasy dla rowerów przewidzieli, że wczasie opadów deszczu rowerzyści będą jeździć po chodnikach bo będą zalewani wodą tryskającą z pod kół szybko jadących samochodów.

    • 6 2

    • wystarczy zadbać o odwodnienie (3)

      • 1 0

      • (2)

        Właśnie na IP II jest słabe odwodnienie bo jezdnie położone są na starych płytach byłego lotniska Przy krawężnikach w wielu miejscach stoi woda bo nierówno położono asfalt wiele lat temu.

        • 0 1

        • nadal jest okazja to poprawić - przebudowa "jakaś" będzie (1)

          przy niektórych kałużach woda potrafi chlusnąć na pięć metrów

          • 1 0

          • Taak?

            Tak "poprawić" jak za grubą kasę poprawiono nawierzchnię na Wita Stwosza?
            Czy nikt nie widzi, że jazda rowerem po ulicy w Gdańsku jest po prostu niebezpieczna, bo ulice są w opłakanym stanie i nie pomoże malowanie szlaczków farbą, która zejdzie za pół roku?

            Czy mieszkańcy nie powinni protestować przeciw braku gruntownych remontów ulic, zamiast kolejny raz dawać się nabierać na propagandę pseudo-znawców od PR w urzędzie miasta?

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum