Most wantowy dla rowerów i pieszych. Rozwiązanie jest, ale nie ma pieniędzy
Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą rowerzyści i piesi nie mogą się nim poruszać. Ruszyła więc specjalna linia autobusowa nr 258. Przejazd jest płatny, co mocno skrytykowali nasi czytelnicy. Do przejazdów rowerowych w rejon Stogów i Przeróbki zniechęcają też, oprócz opłat, zakazy dla rowerów i pieszych na moście wantowym . Pomysł na usprawnienie tam ruchu jest, ale nie ma pieniędzy. Potrzeba na ten cel 4 mln zł.
Po otwarciu tunelu rowerzyści (za opłatą 3 zł od osoby) mogą autobusem z Letnicy dotrzeć do Przeróbki, a stamtąd w kierunku Westerplatte, czy plaży na Stogach. Niestety tereny Rudników, Olszynki, czy nawet Wyspy Sobieszewskiej nie będą kierunkiem podróży, bowiem tam droga prowadzi okrężnym szlakiem - przez Most Siennicki .
Jest pomysł, ale co dalej z realizacją?
Od kilku miesięcy jest gotowa opinia techniczna, dotycząca możliwości dostosowania chodników rewizyjnych mostu wantowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku do ruchu pieszego i rowerowego.
- Przeprowadzone analizy oraz konsultacje wskazują, że przy ograniczeniu ingerencji w konstrukcję mostu - m.in. braku konieczności powtórnego badania mostu w tunelu aerodynamicznym oraz regulacji sił w wantach - możliwe będzie dostosowanie mostu do ruchu pieszo-rowerowego - wyjaśnia Emilia Kucińska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która zamówiła opinię.
Polegałoby ono na poszerzeniu chodników po obu stronach mostu z 80 cm do 150 cm. Ponadto należy też o kilkadziesiąt centymetrów podwyższyć balustrady.
Ślimakiem na most wantowy
- Dla zadania inwestycyjnego należy wykonać dojścia w postaci ścieżek rowerowych. Przygotowanie inwestycji wymaga opracowania dokumentacji technicznej o wysokim stopniu skomplikowania - obliczenia i analizy statyczno-wytrzymałościowe, dynamiczne i aerodynamiczne, rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne - wylicza Kucińska.
Aby rowerzyści bez zsiadania z rowerów mogli pokonać most, miasto musiałoby zlecić budowę czterech tzw. ślimaków - powinny powstać po dwa z każdej strony mostu.
Dodatkowo trzeba będzie poprowadzić ok. 700-metrową drogę rowerową od mostu do ul. Elbląskiej .
Nie ma pieniędzy
Szacowany całkowity koszt opisanego przedsięwzięcia ocenia się na 3,5-4 mln zł. Dla porównania: w tej cenie można wykonać ok. 5 km zwykłej drogi rowerowej, a także wyremontować ul. Sobieskiego .
- W planie finansowym na rok 2016 nie przewidziano środków na realizację tego zadania - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Miasto nie przeprowadziło też jeszcze analiz ruchowych rowerzystów, które miały odpowiedzieć, ile osób będzie mostem wantowym podróżować.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2016-05-02 18:21
nie trzeba nic robić oprócz zdjecia zakazu wjazdu dla rowerów i pieszych
dla sporadycznego przejazdu i przejscia obecne chodniki techniczne wystarczą. Parokrotnie przejechałem jak miałem potrzebe i da sie rade, choc komfortowo nie jest. Ale sie opłaciło. Jedynie jest stres i dyskomfort, ze to niezgodne z przepisami. Wystarczy zdjąć znaki zabraniajace a ludzie sami sobie poradzą bez żadnych milonowych remontów i przebudów.
- 4 3
-
2016-05-02 19:48
modt
Co za pusty lep zaprojektowal most tylko dla aut...co za lep!!!!!
- 5 5
-
2016-05-02 21:09
Wystarczyłoby przedłuzyc linię autobusu 258 do Elbląskiej....
- 4 0
-
2016-05-02 21:19
prom jeszcze kursował co 30 minut
Dzisiaj kursowal jeszcze prom,rowerzystów było koło 15 osób( w autobusie wszyscy by sie nie zmiescili) ,nawet 2 samochody się trafiły..Na Westerplatte było multum ludzi.
- 7 0
-
2016-05-02 22:03
most kolejowy
Wystarczylo zaadaptować piekny zabytkowy most kolejowy. Ale u nas najpierw trzeba cos zniszczyc a potem wywalić 4 bańki na rozbudowę nowego
- 5 2
-
2016-05-03 01:47
Weźcie się rowerzyści puknijcie w caban
- 1 13
-
2016-05-03 08:58
warto zobaczyć jak przerabiają mosty w Nowym Jorku
by poprawić warunki poruszania się pieszych i rowerzystów:
http://www.streetfilms.org/the-pulaski-bridge-protected-bike-path-is-finally-open/#more-58617- 3 0
-
2016-05-03 09:30
Ciekawe, kiedy red. Naskręt przestanie doić temat rowerzystów i pieszych w tunelu. Ogólnie z trojmiasto.pl robi sie niezły tabloid, w którym zdecydowana większość artykułów nastawiona jest na wygenerowanie jak największego bólu d*py u dwóch stron i napuszczenia ich na siebie tendencyjną ankietką. W komentarzach wojna, wyswietlenia rosną, hajs sie zgadza ;)
- 5 1
-
2016-05-03 09:32
(1)
Niekompetencja i krótko wzroczność projektantów i urzędników poraża.... Marnotrawstwo naszych publicznych pieniędzy. I to wszystko bez odpowiedzialności. Zgroza.
- 1 1
-
2016-05-04 11:45
wyjdź z zaścianka zero-jedynkowego myślenia
w życiu do sytuacji postrzeganych jako optymalne dochodzi się zwykle metodą kolejnych przybliżeń.
Oczywiście przy budowie każdego rozwiązania drogowego warto myśleć nie tylko o użytkownikach samochodów.- 0 0
-
2016-05-03 09:56
wybudować im tunel !
kolaże w obcisłych rajstopach, skończą biadolić!
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.