• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • wow jestem w szoku po tylu latach

    ile tam będzie 200, 300m

    • 9 5

  • (3)

    Lepiej pozno niz wcale. Byleby nie znow kosztem chodnika. Tam jest szeroka jezdnia, spokojnie mozna wydzielic pasy rowerowe (moznaby je odzielic jakos), spowolnic ruch samochodowy. Chodniki zostawcie dla pieszych. Takie laczenie chodnika z rowerami wzbudza tylko konflikty. Odseparowac jak najbardziej rowerzystow, pieszych i samochody.

    • 13 3

    • co ty tam chcesz spowalniać? gdzie malowac pasy - między jezdnią a przystankami?

      !!! jełop

      • 3 6

    • (1)

      Nie mam przekonania do kontrabasów - zwłaszcza w takim miejscu,gdzie panuje duży ruch samochodów. Wolałabym już jechać chodnikiem.

      • 3 0

      • Jasne, ja tez. Ale ruch w centrum nalezy ograniczyc i spowolnic. Wtedy rowerzysci przestana sie bac. Oczywiscie idealem jest odseparowana droga rowerowa, zarowno od pieszych jak i samochodow.

        • 3 2

  • Antypedał :( (7)

    Pedalarzom się we łbach poprzewracało. Zero kultury na drodze, znaki drogowe (nawet poziome na jezdni) i światła ich nie obowiązują. Notoryczny brak odblasków i migających światełek betlejemskich :( Gangrena polskich dróg :(

    • 19 25

    • Również i Tobie życzę wesołych świąt! Buziaki! (1)

      • 13 3

      • cmokaski w pompkę - pedalarzu :P

        Polandia - jedzie rower ulicą, zapala się czerwone - zjeżdża na chodnik i dalej,,,, Albo odwrotnie - jedzie chodnikiem, zapala się czerwone dla pieszych - siup na ulicę bez oglądania się... Patrz pod auto - rowerzyści są wszędzie!

        • 10 7

    • (4)

      Opis pasuje jak ulal do kierowcow samochodow :) A tam upsss.... az 3 pedaly ...

      • 11 7

      • (3)

        -czerwona spocona gęba
        -włączona opcja "nieśmiertelność"
        -pretensje do wszystkich że nie ustępują z chodnika kiedy jaśnie pan stara się pobić rekord prędkości
        -kompletna nieznajomość przepisów ruchu drogowego
        -brak ubezpieczenia
        -brak oświetlenia
        -obcisłe, kolorowe kalesony
        -nocnik na głowie
        -słuchawki w uszach
        - jeżdżenie wg zasady "jak mi wygodnie" czyli kiedy pali się czerwone skręca na chodnik lub jedzie ulicą nawet jeżeli obok jest ścieżka rowerowa
        -i jak się okazuje dodatkowo nie potrafi zrozumieć najprostszej informacji o zasadach ruchu nawet kiedy na wymalowane znaki wielkości słonia
        czyli typowy polski, roszczeniowy rowerzysta.

        • 10 12

        • ironia czy odstawione tabletki?

          • 9 7

        • Kopiuj-wklej, kopiuj-wklej

          Jesteś nudny jak twój golf tedej.

          Szczęśliwego rozwiązania problemów egystencjonalnych na Boże Narodzenie.

          • 12 8

        • A teraz opisz typowego polskiego kierowce. Please, please.

          • 10 4

  • Aby nie zrobili tak jak na starowiejskiej (4)

    Bubel;)

    • 13 6

    • starowiejska powinna stać się strefą pieszo rowerową z odpowiednio równą nawierzchnią (3)

      z dopuszczeniem wjazdu samochodów dostawczych w wybranych dwóch godzinach dnia - tak jak Grodzka w Krakowie i podobne ulice w wielu miastach Polski, Europy i świata.

      • 1 3

      • a co z mieszkańcami i ich gośćmi? (2)

        • 4 2

        • mogą się kawałek przejść piechotą - wyjdzie im to na zdrowie.

          • 3 4

        • A co, nogi im urwalo?

          • 3 3

  • To bez sensu (3)

    Rowery powinny być w ogóle zabronione w mieście. Niech sobie na wsi po miedzach jeżdżą, jak już muszą. W mieście potrzebne są trasy szybkiego ruchu z ekranami akustycznymi i tunelami dla pieszych oraz wielkie darmowe parkingi w samym centrum.

    • 22 26

    • Tobie to powinni zabronić tego że się urodziłeś i że oddychasz jeło,,,,,e

      • 4 5

    • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

      • 8 1

    • Proponuję ekran akustyczny

      na pusty dzban, który dźwigasz bez sensu na szyi.
      W takim dzbanie trudno zmieścić fakt, że rowery i samochody mogą współistnieć.

      Trasy szybkiego ruchu są konieczne, ale rowerzystom też jest potrzebne bezpieczeństwo.

      • 5 0

  • (1)

    Co z dzielnicami ? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 3

    • w dzielnicach mam wrażenie, że jest więcej ścieżek niż w centrum

      • 2 2

  • (2)

    Kiedy będzir prawdziwa ścieżka na Morskiej i połączenie zObłużem MORSKIEJ

    • 20 2

    • w przyszłym tysiącleciu lub jak Rumia się rozrośnie i przejmie administracyjnie te tereny

      • 5 3

    • dla połączenia Oksywia i Obłuża z centrum Gdyni

      warto zbudować zwodzoną kładkę pieszo rowerową od ulicy admirała Romualda Wagi do skweru Gombrowicza. warto pojechać tam po przejeździe Mikołajów na rowerach i zobaczyć, jak jest blisko z centrum Gdyni do Oksywia i dalej na Obłuże. koszt może pokaźny, ale jaka produktywność! (oszczędność kosztów dojazdu dla tysięcy mieszkańców).

      • 0 1

  • jakim chodnikiem??? chyba ulicą? (6)

    rowery to normalny środek transportu, kończy się ścieżka zjeżdżamy na ulicę.
    panie redaktorze, proszę skorygować podpis pod zdjęciem.

    • 14 8

    • dokładnie (5)

      Gdy ścieżka kończy się, rowerzysta ma obowiązek zjechać na jezdnię, chyba że panują złe warunki atmosferyczne itd.

      • 9 0

      • (4)

        W takim wypadku jak na zdjęciu masz obowiązek równo z końcem ścieżki zakończyć jazdę i zejść z roweru, a nie rozpędzony wskakiwać komuś z chodnika wprost pod koła samochodu. To nie jest skrzyżowanie.

        • 2 2

        • Właśnie to nie jest ustalone w kodeksie. Jest tylko informacja, że należy jeździć ulicą, a jak jest ścieżka, to ścieżką rowerową. Tylko, że te ścieżki tak właśnie są budowane... nagle ciach i nie ma ścieżki.

          Dlatego ja jestem przeciwnikiem ścieżek za wszelką cenę. Budowanych "z zamysłem", bo może kiedyś.... tzn. z całą pewnością za 30 lat przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze trasa rowerowa ;)

          • 1 2

        • (2)

          A powiedz mi Panie kierowco, jak Ty widzisz włączenie się później rowerzysty do ruchu po drodze? Czy wg Ciebie rowery mają jeździć TYLKO po ścieżkach?

          Na skrzyżowaniu ja jakiegoś sensownego rozpoczęcia jazdy też nie widzę. Staję sobie przy drodze, na chodniku i czekam aż nic nie jedzie i wtedy nagle się ładuję na jezdnię, wsiadam na rower i jadę?? Tylko dlaczego bym miał to robić dopiero na skrzyżowaniu... no jak to zrobić normalnie?

          • 1 3

          • Znak informuje jasno: "koniec drogi dla rowerów". (1)

            W tym momencie nie masz prawa kontynuować jazdy po chodniku roztrącając pieszych. Możesz jechać chodnikiem tylko warunkowo podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła). Nie masz też prawa narażać kierowców na niebezpieczeństwo nagłego wtargnięcia na swoim bmx-ie wprost pod samochód. Możesz natomiast zejść z roweru i grzecznie przeprowadzić go 100m dalej na ul Piłsudskiego i tam dalej uprawiać swoje hobby rowerowe.

            • 3 3

            • Rower to nie hobby, to srodek transportu. Rowerzysta naraza na niebezpieczenstwo tylko siebie. Ty jestes uzbrojony w blachy. W miescie powinienes sie spodziewac rowerzystow i pieszych. Nie wiem jak moga cie zaskoczyc, skoro powinienes sie ich spodziewac.

              • 1 1

  • Bo tam, na zdjeciu ścieżka powinna biec odrazu parkiem, ZA przystankami itp. Miejsca od groma!

    i odgałęzienie w stronę PIłsudskiego/placu tfu tfu arki Gdynia.

    • 6 1

  • a czy z lotniskiem tez polacza ? (5)

    i moze z muzeum emigracji tez by bylo fajnie....

    • 16 4

    • akurat do muzeum jest SUPER PIĘKNA śceżka :) Chyba nie jeździsz rowerem, głąbie (3)

      ośmieszyłeś się, nie ma co. Przy lotnisku również aż do Szperka jest super połączenie rowerowe i dalej, do Rumi i do Rewy, Mechelinek, Mostów. Rusz trzy litery z domu a potem płacz.

      • 8 7

      • Masa krytyczna się odezwała z pół wytrysku zrobiony na mózg już nasienia zabrakło.

        • 3 5

      • Do lotniska jest nie tylko ta przy Szperku, ale super ścieżka Zielona wzdłuż lotniska. Bardzo ją lubię, chociaż wiosną, latem jest bardzo zatłoczona.

        • 4 0

      • czy w tytule użyłeś specjanie swojego imienia : "głąbie"

        ścieżki do lotniska z pewnością nie ma, bo to są tylko fragmenty w żaden sposób nie połączone z ulicami; zarówno do tej na zielonej jak i do tej przy szperku nie dojedziesz ścieżką rowerową już od ul. Dąbka

        • 2 0

    • Przy muzeum emigracji jest nowa ścieżka płaska jak blat, jedzie się super - a później Polską (rewelacja) bądź Węglową (mniej fajnie, ale spoko).

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum