• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • nie widzę przyjemności jazdy rowerem po centrum miasta (1)

    w brudzie, smogu.

    • 3 5

    • yyyyyyy no wlasnie chodzi o ograniczenie ruchu samochodowego i stworzenie dla niego alternatywy. Tu nie chodzi o przyjemnosc, tylko o transport. Rower jest tez srodkiem transportu. Tanim i wygodnym

      • 8 0

  • generalnie dla tych 10 rowerzystow

    Taki hejzel dla pieszych i kierowców???!!!

    • 2 11

  • Gdynia 'chce' (6)

    i tak można podsumować większość planów komunikacyjnych Gdyni pod rządami Wojciecha Pierwszego Zbaw Gdynię Pięciu Kadencji:

    - przebudowa ulic w Centrum - sztuk 1 (słownie jeden) przez ponad 20 lat rządów, czyli Świętojańska
    - Starowiejska, 10-lutego, SkwerKościuszki, Abrahama, Batorego, Dworcowa, Wójta Radtkego, Portowa, Żeromskiego, Jana z Kolna, Śląska, Warszawska itd- odłogiem bez żadnych planów
    - OPAT Gdynia chce
    - Obwodnica Witomina - Gdynia chce
    - przedłużenie Różowej do Klifu i Kolibek - Gdynia chce
    - przedłużenie Janka Wiśnieskiego do OPAT/Rumi - Gdynia chce
    - dwupasmowe dokończenie Kwiatkowskiego z Płk Dąbka - Gdynia chce
    - przebudowa skrzyżowania Dworcowa - 10-go lutego, też Gdynia chce
    - ścieżka rowerowa wzdłuż plaży do Sopotu, a jakże, chcemy

    • 17 6

    • (2)

      I lotniska chce. I waterfrontu. I strefy prestiżu... I rozumu.

      • 8 3

      • Żeby chcieć tego ostatniego,

        trzeba czuć potrzebę.

        • 4 3

      • Ma infobox z listą życzeń.

        • 3 1

    • (2)

      A co ty zrobiłeś dobrego dla miastach?

      • 3 5

      • Za tzw. komuny były podobne hasła. To nie państwo było dla człowieka, ale człowiek miał być dla państwa.

        • 5 2

      • obywatele tego miasta ponoszą opłaty na jego rzecz to wystarczy, rządząca klika ma prawny obowiązek wydawać je z najlepszą intencją rozwoju tego miasta póki co widzę że pierdoły typu gondola na pagórek 40 metrowy stoją wyżej niż nieruszane od dziesięcioleci drogi nawet w centrum lub blisko niego

        • 6 1

  • Git.

    Niech robią nowe ścieżki w całej Gdyni. Jak dla mnie super.

    • 4 2

  • OC dla rowerzystow (4)

    jak chronić pieszych przed rowerzystami. OC dla rowerzystów niezbędne

    • 8 9

    • chyba kpisz

      rowerzysta i pieszy mogą spowodować wypadek praktycznie jedynie przy przekraczaniu jezdni. To może obowiązkowe OC dla pieszych? tylko gdzie im przypręcić tablice rejestracyjne? na czole czy z drugiej strony?

      • 7 3

    • zajmij się lepiej ochroną chodników przed parkującymi samochodami (2)

      piesi i rowerzyści łatwiej adaptują swoje zachowania do obecności wzajemnej na drodze. Problemem jest traktowanie pieszych na przejściach i rowerzystów na jezdni przez miszczów kierownicy, który także wobec siebie bywają agresywni.
      Ogólnie: Wesołych Świąt!

      • 5 2

      • mistrzu rowerzysto (1)

        wydzielony pas na chodniku dla rowerów - pieszy nie jest bezpieczny drogi mistrzu od rowerków, pozdrawiam. dzięki,i zdrowych i bezpiecznych świąt

        • 2 2

        • rozumiem, że czujesz się 100% bezpiecznie przekraczając jezdnię

          nie tylko w miejscu oznaczonym zebrą. Jak to mówią bracia Rosjanie: kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Szampańskiego Nowego Roku życzę z poczuciem płodnego uczestnictwa w kampanii promocji bezpiecznego jeżdżenia samochodem po mieście (ale nie w nowo powstających strefach pieszo-rowerowych).

          • 0 1

  • Ludzie nie mają co jeść a ..... (1)

    Cykliści - terroryści w natarciu ! Jeżeli czują się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego to zapraszam na jezdnie . Chodniki są dla pieszych .

    • 5 7

    • vox 61 - rozumiem, że przyłączysz się do akcji kwestionowania prawa właścicieli samochodów

      do parkowania na chodnikach?

      • 0 0

  • Ciekawe, czy wybrany zostanie znowu projekt BPBK ...

    bo to już taka gdyńska tradycja ...

    • 2 2

  • Niby włodarze miast dążą do rozwoju przemieszczania się eko-pojazdami, ale ...

    ... coś nie do końca i wiecznie z bólami.
    W Kopenhadze - śnieg, deszcz czy słońce - tysiące ludzi używa rowerów. Tam mają tylko jeden problem: gdzie zaparkować rower (a nie samochód), bo i rowerów coraz więcej. Reszta - czyli infrastruktura rowerowa - jest rozbudowana pod kątem dobra pieszych i rowerzystów, a nie wyłącznie kierowców aut. Rowerzyści nie muszą się martwić o nic więcej i rzeczywiście się nie martwią. A u nas wieczne wyrywanie z kawałka chodnika czy z zatłoczonego tirami asfaltu, drogi dla rowerów i jeszcze przekonywanie wszystkich dookoła, że to jest bezpieczne. W ten sposób, mieszkańcy miast nigdy nie zdecydują się na liczniejsze, częstsze itp używanie roweru jako głównego pojazdu w życiu codziennym. Na niektórych odcinkach to jest albo igranie z kalectwem lub śmiercią (korzystanie z drogi dla aut), albo totalna mordęga (dziury, głębokie kałuże, różnica więcej niż 1 cm pomiędzy asfaltem a drogą dla rowerów na chodniku, konieczność noszenia roweru po schodach, nagle kończąca się droga, nieodśnieżane drogi dla rowerów zimą a jesienią nie usuwanie ton liści ... itp itd).
    Szczytem głupoty jest wymalowany pas dla rowerów na Starowiejskiej. Nie dosyć, że kocie łby, to jeszcze wzdłuż parkujących samochodów, w których kierowca kiedy wyjeżdża tyłem (a innej opcji wyjazdu nie ma), może nie zauważyć rowerzysty.
    Prawda jest taka, że w polskich miastach wszyscy tylko mówią o rozbudowywaniu infrastruktury rowerowej, a niewiele robią, albo robią na pół gwizdka. Niewielu liczy się z człowiekiem, który czy to pieszo czy na rowerze, ma najmniejsze szanse w starciu z kupą pędzącej blachy. Buduje się węzły, drogi, mosty dla ruchu samochodów, na to wydaje się miliardy, a dla pieszego i rowerzysty to tak byle gdzie, byle jak, a najlepiej to aby tylko zamknąć buzie postulującym. Nie ma z prawdziwego zdarzenia zespołu architektów dróg rowerowych i ciągów pieszych, ani z prawdziwego zdarzenia planów przekształcenia miast przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów. Wszyscy budują wyłącznie drogi dla aut.

    • 5 1

  • dużo tekstu, ale z refleksją nie tęgo (4)

    w Kopenhadze i innych miastach prowadzących rzetelną politykę miejską poważnie traktującą ruch rowerowy nie tylko infrastruktura rowerowa ale cała infrastruktura transportowa jest rozbudowana pod kątem dobra pieszych i rowerzystów, a nie wyłącznie kierowców aut. Do infrastruktury transportowej należą również elementy infrastruktury komunikacji szynowej - takie jak na przykład odpowiednie węzły przesiadkowe, przyjazne dla pieszych, rowerzystów i niepełnosprawnych.
    Teksty na temat pasa rowerowego na Starowiejskiej zmilczę, bo generalnie mało trafione.

    • 2 0

    • to moze sie kolega zatrudni w UM i pokieruje rozbudową drog rowerowych w Gdyni? (3)

      a co do Starowejskiej i pasa rowerowego, wystarczy postac w pogodny dzien z godzinke nieopodal i przyjrzec się co się dzieje pomiędzy rowerzystami korzystajacymi z tego pasa a kierowcami wyjezdzacymi z miejsc parkingowych, albo odwrotnie?

      • 0 2

      • czekam na propozycję. (1)

        Wielokrotnie doradzałem w wielu sprawach, ale byłem słuchany "wybiórczo".

        • 1 0

        • w takim razie kolega swietnie wie jak to dziala, prawda?

          • 2 0

      • Kolega nie uznaje nepotyzmu

        • 2 0

  • bardzo fajnie !!!!

    P.S. Kiedy będą próby Sylwestra ?

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum