• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • a moze by tak zalozyc pod siodelka rowerowe tabliczki identyfikacyjne. (1)

    sanochody maja dlaczego nie rowerzysc,mozna by bylo ich tez filmowac za jazde wbrew przepisom.po chodnikach i.t p.

    • 2 5

    • aaa... tu Cię boli

      że Ciebie mogą nagrać, a Ty ich nie... hłe hłe :)

      • 3 1

  • Gdynia XXI w.

    Czy tam nie ma błędu ? 392 dni ?
    Toż budowniczowie Gdyni na takie terminy realizacji to się w grobach przewracają !

    • 2 2

  • (1)

    a wystarczyłoby tylko wprowadzić ograniczenie do 30 i jakieś szykanki dla autek i sprawa załatwiona!

    • 3 2

    • a wystarczyłoby

      zabronić jazdy samochodem w centrum miasta, dopuścić tylko rowery i skutery i co mielibyśmy?

      Chiny sprzed 20 lat. I wtedy sprawa na poważnie załatwiona.

      • 0 2

  • Straciłem i tak nadzieję.... (4)

    Drogi rowerowe w Gdyni są prowadzone w bardzo niebezpieczny dla rowerzystów sposób. Zastanawiam się czemu mają służyć stawiane bezpośrednio przy DR słupki - w razie konieczności zjechania z DR może to stanowić dodatkowe niebezpieczeństwo dla rowerzysty. Dlaczego DR są prowadzone bezpośrednio przy przystankach bez żadnych barierek utrudniających pieszym wejście na DR. Ludzie czekając na autobus stoją sobie na DR. Drogi Rowerowe są za wąskie i niedostosowane do korzystania z nich jako szlaków do transportu. Gdańsk wypada pod tym względem dużo lepiej. drogi szersze, prowadzone bezpieczniej, przystanki odgrodzone. Ech. Jestem z Gdyni ale pod względem infrastruktury rowerowej to jesteśmy ..... wstyd. Tylko na pokaz. Dziesiątki stojaków i dwie drogi. I malowane wszędzie gdzie się da "GDYNIA ROWEREM' co mnie wk.... . No i Policja która by wszystkich rowerzystów najlepiej wsadziła za byle co.

    • 5 4

    • Nawet nie porównuj gospodarza jak i inicjatyw Gdyni do Gdańska. (3)

      Jakbyście mieli budynia z jego pomysłami i interesami ,to nawet nie chcę sobie wyobrażać co byście gadali na niego.Cała Polska wam Szczurka zazdrości.

      • 0 4

      • (2)

        Pat pisze o infrastrukturze rowerowej. Jeśli chodzi o ściezki rowerowe, to Gdańsk jest nr 1 w Polsce. Mam nadzieję, że Gdynia szybko go dogoni, mamy wzór blisko.

        • 5 0

        • Nr 1 w Polsce (1)

          pod względem propagandy rowerowej na pewno. Większość ścieżek dzielonych z chodnikami, a więc wbrew polityce "wielkiego, rowerowego świata"
          BYPAD dało dwóję i jakoś nie słychać o polepszeniu oceny.

          • 1 2

          • BYPAD nie jest od dawania stopni

            tylko ustalania poziomu rozwoju i kierunków dalszych działań z założeniem uczestniczenia w planowaniu regularnych rowerzystów.

            • 0 0

  • Droga Redakcji:
    "Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem."?
    Przecież w przypadku braku drogi rowerowej w pierwszej kolejności nalezy jechać ulicą, a chodnikiem tylko w szczególowo określonych sytuacjach. Nie wprowadzajcie w błąd.

    • 5 0

  • przed godziną przejechalam sie samochodem po centrum Gdyni (zakupy) (1)

    i tak lawirujac po ulicach, z zaparowanymi i oblanymi deszczem szybami, pomyslalam o rowerzystach ... moglabym takiego czlowieka nie zauwazyc, on sam tez srednio bezpieczny bo mu wiatr i deszcz w sam srodek twarzy, a i kaluze i sliski bruk gdzieniegdzie oraz dziury w asfalcie ... i teraz jedz rowerzysto w ruchu samochodowym, bo DR w centrum praktycznie nie ma ... a ty kierowco modl sie gleboko, zeby rowerzystow dzis i w tym miejscu nie bylo wcale.

    dla kogo takie rozwiazania sa bezpieczne? chyba tylko dla tych, ktorzy siedza w domu.

    • 3 3

    • Bez przesady większość rowerzystów ma instynkt samozachowawczy a co do jazdy w ruchu drogowym to ja osobiście wolę jezdnię i wkoło samochody niż chodnik gdzie z każdej strony może ci ktoś wleźć pod koła może wpaść na ciebie samochód wyjeżdżający z bramy trafisz na psa na smyczy na szerokość chodnika itp bezmyślne zachowania ludzi

      • 4 1

  • Nie można jeździć chodnikiem!

    "By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem."

    Nie można jeździć chodnikiem! Kodeks drogowy reguluję tą kwestię:

    5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
    1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem
    2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów
    3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.

    • 4 1

  • PRZEPRASZAM, pytanko dot. gramatyki bo sie nie znam:

    'Gdynia chce nową drogę rowerową' czy 'Gdynia chce nowej drogi rowerowej' - biernik czy dopełniacz bo z polskiego nigdy nie byłem mocny??

    • 3 0

  • Gdynia chce?

    A czego chcą Gdynianie?
    Czy znów UM wie lepiej?

    • 5 2

  • my , rowerzyści z Gdyni najbardziej potrzebujemy drogi rowerowej wzdłuż morza z centrum Gdyni do Sopotu, dlaczego nikt o tym nie pomyśli , jestesmy odcięci od Sopotu i Gdańska gdyż oni mają świetne połączenia

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum