• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • nic mnie tak nie wkur...a jak rowerzysta na ścieżce rowerowej w Polsce. (2)

    Przy skręcaniu w prawo patrzy na mnie taki na rowerku jakby miał wszystkie prawa a najchętniej to po wyrazie twarzy widzę,że i po gębie by chętnie dali.Trochę najadę na ścieżkę żeby takiego puścić to w szybę pięścią przywali.W Niemczech już przed 17 laty skończyło się pierwszeństwo rowerzysty przed skręcającym w prawo samochodu,bo zaczęli wyłudzać odszkodowania a u nas na błędach się nie uczymy.Dlaczego w Holandii rowerzysta nie sprawia mi żadnych problemów jak jeżdżę samochodem a u nas ciągle jestem spięty jak ich widzę.I ta wiocha z ich przebraniem w jakieś rajtuzy,rękawiczki i inne pierdoły i to cała rodzina jak jedzie.Ludzie z zachodu przyjeżdżający do nas i ryczą z śmiechu.Wiocha jak u Arabów po odkryciu ropy gdzie prymitywy miliony zaczęli zarabiać i modlić się zaczęli na pustyni przez wzmacniacze stereofoniczne dużej mocy z kolumnami głośnikowymi albo wymontowywali drzwi w nowych autach bo za ciepło było.

    • 6 14

    • Trochę najeżdżam na błotnik takim kieroffcom,

      przewracam się, a gdy wychodzi ten, co nie wie, gdzie się ma zatrzymać, walę pięścią w pustkę, którą ma zamiast mózgu i odjeżdżam. Zapamiętuję numery, idę na obdukcję, dostaję ponad 7 dni zwolnienia, z racji poobijania i stłuczonego żebra.
      Pustak ma prokuratora na głowie, ja na filmie całą sytuację, poza strzałem w pustkę i życzę mu Wesołych i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

      • 1 2

    • wsiądź sam na rower i spróbuj jechać po jezdni, gdy nie ma drogi rowerowej obok

      posłuchaj i popatrz jak jeżdżą miszczowie kierownicy, Może coś zrozumiesz. Wiedza na temat przepisów stosowanych w Niemczech nie wydaje mi się przekonująca.

      • 3 2

  • Porównanie (3)

    Porównajmy, jak wygląda to na ul. Puławskiej w Warszawie, a jak w Gdyni, na głównym zdjęciu:

    www.zm.org.pl/img/img.087/dobra_praktyka-05-2.jpg]/url]

    Jak rowerzyści mają przestrzegać przepisów, skoro ich nieprzestrzeganie grozi śmiercią dzięki urzędnikom?

    • 1 2

    • Nie minusuj

      urzędasie w godzinach pracy, bo nie za klikanie z naszych podatków pensję dostajesz, tylko za kreatywność i działania zgodne z wolą mieszkańców, w tym rowerzystów

      • 0 1

    • takich kwiatków jest sporo i w Gdyni, i w Gdańsku (1)

      w Gdańsku nawet więcej, gdyż gro ścieżek zaprojektowały osoby, które rower widziały tylko na zdjęciu (a i to chyba do downhillu).

      • 4 3

      • a ten downhill to jakiś skrajny zespół Downa, pochodna jazdy z rurką między nogami?

        • 2 2

  • (1)

    a wystarczyłoby tylko wprowadzić ograniczenie do 30 i jakieś szykanki dla autek i sprawa załatwiona!

    • 3 2

    • a wystarczyłoby

      zabronić jazdy samochodem w centrum miasta, dopuścić tylko rowery i skutery i co mielibyśmy?

      Chiny sprzed 20 lat. I wtedy sprawa na poważnie załatwiona.

      • 0 2

  • To są debile, tyle lat i nie mogą wymyślić jak poprowadzić drogi rowerowe, tym czasem na świecie całe miasta wyburzają (19)

    i przenoszą, przebudowują, odbudowują, buduje się tunele, mosty lata w kosmos wysyła sondy na marsa i na komety... a tu - niedasizm.

    • 50 12

    • miasta najlepiej zarządzane likwidują tunele i estakady (10)

      zwężają ulice i tworzą drogi rowerowe kosztem przewymiarowanych jezdni. Często rozbudowują systemy lokalnej kolei i tworzą strefy pieszo - rowerowe wokół ich stacji i przystanków. Dzięki temu idą w górę w międzynarodowych rankingach jakości życia.

      • 8 9

      • Mylisz się (9)

        Miasta najlepiej zarządzane tworzą infrastrukturę dla wszystkich, a nie wybranej grupki. Wystarczy przyjrzeć się Londynowi, Amsterdamowi czy Wiedniowi, nie tylko pod kątem infrastruktury rowerowej, ale szerzej. By to zrobić, trzeba tam pojeździć rowerem i samochodem, zamiast siedzieć przed kompem i cytować komunały rodem ze śmiesznego już Kongresu Mobilności Aktywnej, czy gazetek dla ortodoksów.
        Ortodoksom nigdzie nie udało się przez takie działania wyeliminować ruchu samochodowego, dlatego twoje pomysły można między bajki włożyć, a rozbudowywać należy infrastrukturę także dla kierowców. Skoro jest mało miejsca, może trzeba zasięgnąć porady w Kairze, jak sobie wygospodarować miejsce na nową infrastrukturę samochodową?

        Dlaczego nie ma u nas takich rozwiązań?

        http://www.makingspaceforcycling.org

        Może powiesz, że jest za wąsko? A nowych ulic nie przybywa, by od razu tak to robić?
        A ja wiem na czym to polega i dlaczego od razu tak nie zrobiono np. Kartuskiej w Gdańsku. Polega na tym, by podatnik zapłacił za to samo 2-3 razy zamiast raz. Dzięki temu urzędnicy mają więcej pracy, jest na co wydawać nie swoje pieniądze, a znajomi mają pracę na budowie.

        Ropa tanieje i tanieć będzie jeszcze czas jakiś, jeśli nie rozumiesz jak to ma się do natężenia ruchu, to czas, byś się zajął tym tematem głębiej.

        • 9 4

        • przecież nie mówię o likwidacji ruchu samochodowego (8)

          proponuję tylko zmianę położenia granicy kompromisu. Do googlowania mnie nie zachęcaj, bo w internecie i realu widziałem dość rozwiązań wystarczająco dobrych. Jak na razie to wiem, że się pienisz, ale niewiele z tego wynika.
          Tak czy inaczej Wesołych Świąt!

          • 3 3

          • ale o zwężaniu ulic (7)

            likwidacji tuneli i estakad. Jeśli to jest wg Ciebie kompromis, powinieneś może zostać "prezydentem wszystkich Polaków"?

            • 6 2

            • napisałem prawdę. (6)

              Jak chcesz polemizować, przedstaw argumenty, nie stosuj etykiet.

              • 0 3

              • Ale skąd przyszło Ci do głowy, że to prawda (2)

                Źródło poprosimy, przykłady konkretne takich miast.

                • 1 0

              • Nowy Jork, Portland, San Francisco (1)

                Buenos Aires, Zurich, Graz, Vancouver mogę tak długo jeszcze

                • 1 2

              • Nie rozumiesz

                co oznacza "źródło"? Nie chodzi o twoją wybujałą wyobraźnię, czy mapę, tylko o materiały, którymi się posługiwałeś. Skąd czerpiesz taką wiedzę?

                • 1 0

              • a towar na plecach będziesz w "strefie pieszo-rowerowej" rozwoził? (2)

                • 3 3

              • wystarczy ustalić godziny dostaw do sklepów i po sprawie (1)

                • 2 4

              • nie w polandii, u naqs cieknący biały T4 musi stać całą dobę pod "stoiskiem" z muszelkami z chin i szablami zorro :)

                ak smao jak kaszuby muszą busy parkować tuż pryz budowie, posotawiając za soba syf, papiery puszki butelki (po alko) no i niezmeinnie wielkie plamy oleju pod swoimi kaszubowozami.

                • 2 2

    • hahaha (5)

      Kolejny niedorozwój - quasi specjalista? I jeszcze cha który tylko obrażać potrafi.

      • 1 4

      • Tak sobie pomyślałem (4)

        Po co się wtrącasz, skoro napisanie czteroliterowego słowa jest dla Ciebie problemem? Czy napisanie konstruktywnego komentarza też jest ponad Twoje możliwości?
        Zanim będziesz miał/a coś do powiedzenia zea w rzeczonym temacie, proponuję naukę umiejętności czytania tego, co się napisało.

        • 2 1

        • ty nie myślisz... (3)

          jak dla ciebie konstruktywny komentarz polega na określaniu kogoś per "debile" to jesteś sam matołkiem. faktycznie szkoda czytać twoje bełkotliwe wypowiedzi. Nie pozdrawiam.

          • 1 1

          • Jeszcze raz proszę (2)

            Naucz się czytać, nie użyłem słowa "debil".

            • 0 2

            • a jak inaczej nazwać człowieka, kóry takie rzeczy robi lub raczej - nie robi? Mądrym? (1)

              • 0 2

              • nie musisz nazywać kogokolwiek

                wystarczy, być spróbował go zrozumieć. Wesołych Świąt!

                • 0 0

    • Kiedy ktoś wpadnie na zrobienie lewoskrętów na skrzyżowaniu przy baktorym wzdłuż 10 lutego!? (1)

      Przecież tam za dnia jest horror. Lewoskręty + światla kierunkowe i już. Tak jak jest za dzikim parkingiem - krzyżówka z władzia 4. Do tego zamknąc częściowo ruch na skwerze - bo ten wielki ruch na 10 lutego od batorego do świętojańskiej to nie wiem gdzie dalej jedzie, chyba lansik na skwerek? Bo nie na świętojańską albo spowrotem do portu bo to się nie opłaca tak krążyć.

      • 3 9

      • tak minusujmy, może minusujący są za zdjęciem asfaltu i klepiskiem?

        rozwija się Gdynia jak papier toaletowy :)

        • 5 5

  • my , rowerzyści z Gdyni najbardziej potrzebujemy drogi rowerowej wzdłuż morza z centrum Gdyni do Sopotu, dlaczego nikt o tym nie pomyśli , jestesmy odcięci od Sopotu i Gdańska gdyż oni mają świetne połączenia

    • 3 2

  • (3)

    Żałosne. Nie byłoby tematu gdyby wczesniej pomyślano o łączniku. Wśród szczurasow to niestety deficytowy towar. A tak nawiasem to wystarczy puścić ścieżkę przez skwer i po temacie, ale NIE bo szczurasy potrzebują konsultacje, medytacje, etc., ... byleby nie pracowac

    • 7 3

    • (2)

      Wystarczy chcieć, bo jak to się mówi"chcieć to móc". A oni zwyczajnie nie chcą.

      • 3 4

      • (1)

        współczuję takim frustratom jak ty

        • 3 2

        • naprawdę?

          • 0 1

  • Gdynia chce?

    A czego chcą Gdynianie?
    Czy znów UM wie lepiej?

    • 5 2

  • a czy z lotniskiem tez polacza ? (5)

    i moze z muzeum emigracji tez by bylo fajnie....

    • 16 4

    • akurat do muzeum jest SUPER PIĘKNA śceżka :) Chyba nie jeździsz rowerem, głąbie (3)

      ośmieszyłeś się, nie ma co. Przy lotnisku również aż do Szperka jest super połączenie rowerowe i dalej, do Rumi i do Rewy, Mechelinek, Mostów. Rusz trzy litery z domu a potem płacz.

      • 8 7

      • czy w tytule użyłeś specjanie swojego imienia : "głąbie"

        ścieżki do lotniska z pewnością nie ma, bo to są tylko fragmenty w żaden sposób nie połączone z ulicami; zarówno do tej na zielonej jak i do tej przy szperku nie dojedziesz ścieżką rowerową już od ul. Dąbka

        • 2 0

      • Do lotniska jest nie tylko ta przy Szperku, ale super ścieżka Zielona wzdłuż lotniska. Bardzo ją lubię, chociaż wiosną, latem jest bardzo zatłoczona.

        • 4 0

      • Masa krytyczna się odezwała z pół wytrysku zrobiony na mózg już nasienia zabrakło.

        • 3 5

    • Przy muzeum emigracji jest nowa ścieżka płaska jak blat, jedzie się super - a później Polską (rewelacja) bądź Węglową (mniej fajnie, ale spoko).

      • 3 0

  • Kiedy Gdynia się weźmie za skrzyżowanie w centrum miasta??? (5)

    Mam na myśli 10 lutego z Dworcową (zjazd pod most)... totalna porażka! Zwłaszcza w sezonie!

    • 66 9

    • Każdy wie, że jeździ się Starowiejską, a nie tym głupim skrzyżowaniem. (1)

      Problem rozwiązany!

      • 1 3

      • Napiszcie to w folderach promujących Gdynię dla turystów oraz inwestorów.

        Napiszcie również, że rondo miedzy sądem a dworcem, to nie jest rondo oraz, że ta biała linia wzdłuż Starowiejskiej, to nie są wydzielone miejsca do parkowania, tylko droga dla rowerów. Kilka dni temu musiałem uświadomić kilku przyjezdnym, co im grozi, jeśli nie przeparkują samochodów. Byli bardzo sfrustrowani, bo długo szukali wolnego miejsca. Jeszcze jedno, w reklamach dla przedsiębiorców powinna pojawić się wzmianka, że po Gdyni najlepiej jeździć rowerem.

        • 4 0

    • (2)

      Że tam jeszcze nie było poważnego wypadku... Zastanawia mnie jedno czemu miejscowi (po tablicach widziałem) tak szybko jeżdżą po centrum Gdyni???

      • 10 4

      • bo w mieście nie promuje się uspokojania ruchu (1)

        wielu mieszkańców nie wie, że z tego są korzyści również dla kierowców. Wiele jezdni ulic jest przewymiarowanych i zachęca do szybkiej jazdy.

        • 5 10

        • Lata obsesji na punkcie chorej przepustowosci i plynnosci ruchu .

          • 6 6

  • Ludzie nie mają co jeść a ..... (1)

    Cykliści - terroryści w natarciu ! Jeżeli czują się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego to zapraszam na jezdnie . Chodniki są dla pieszych .

    • 5 7

    • vox 61 - rozumiem, że przyłączysz się do akcji kwestionowania prawa właścicieli samochodów

      do parkowania na chodnikach?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum