Zwężenia jezdni Podwala Przedmiejskiego
W najbliższy weekend zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na Podwalu Przedmiejskim. Zamiast dwoma pasami, jak dotychczas, kierowcy pojadą tylko jednym w obu kierunkach.
- Od piątku 31 sierpnia (godz. 18) do soboty 1 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym, wewnętrznym pasie ruchu.
- Od soboty 1 września (godz. 18) do niedzieli 2 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch będzie odbywał się po jednym, zewnętrznym pasie ruchu.
- Od poniedziałku 3 września (godz. 18) do wtorku 4 września (godz. 18) - ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym wewnętrznym pasie ruchu.
- Od wtorku 4 września (godz. 18) do środy 5 września (godz. 6) - ruch pojazdów będzie odbywał się po zewnętrznym pasie ruchu.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszyła w kwietniu 2018 roku. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Przekazanie drogi do użytku zaplanowano na październik bieżącego roku. Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.
W ramach inwestycji przebudowany jest odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą . Na skrzyżowaniu powstaje naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.
Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.
Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.
Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową , gdzie zgodnie z warunkami konserwatora zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.
Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, chociaż oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-08-30 11:43
Maraton (1)
Przydałby się jeszcze jakiś maraton i zamknięcie tunelu i połowy ulic w mieście.
- 11 3
-
2018-08-31 23:49
Może wyścig emerytów z balkonikami,?
- 0 1
-
2018-08-30 12:16
Zlikwidować podwale
Trzeba zlikwidować całe podwale i połączyć na nowe główne miasto z resztą odciętych części.
- 10 7
-
2018-08-30 15:55
(3)
Paranoją jest to, że te grube miliony wydano na pogorszenie ruchu drogowego.
- 9 6
-
2018-08-30 18:59
Ale polepszenie każdego innego ruchu. (1)
Mniej aut to bezpieczne i czyste miasto
- 2 3
-
2018-08-31 23:48
Piesi też ulegają wypadkom. Łamią nogi, spadają im dachówki mną głowę,gryzą ich psy, gwałcą gwałciciele, biją chuligani. Nie wiem w czym upatrujesz większe bezpieczeństwo pieszych.
- 0 1
-
2018-08-31 23:46
Trzeba wydawać miliony szybko bo utrzymanie się obecnego układu przy władzy jest niepewne. A prowizję za zlecenia to sporo pieniędzy. Dlatego na gwałt wymieniają krawężniki i asfalt nawet na całkiem dobrych jezdniach ale tam gdzie nie trzeba zmieniać uzbrojenia pod drogami.
- 0 1
-
2018-08-30 16:34
Mieli zawężać a tu znowu mowa o 3 pasach. Brrrr. Nie róbmy z Gdańska Nowego Yorku bo to do niczego nie prowadzi.
- 3 4
-
2018-08-30 20:13
przebudowa
Gratuluje pomysłu likwidacji jednego pasa ruchu!
- 3 2
-
2018-08-30 22:35
podsumujmy: (1)
jeden pas zlikwidowany
jeden pas - dla autobusów i taxi
jeden - dla mieszkańców, którzy muszą szybko dojechać do pracy, odebrać dziecko z przedszkola, załatwić codzienne sprawy.
Wynik: setki ludzi, którzy utkną na godzinę na Podwalu bo kilku osobom tunele się nie podobają.
Spaliny jakie w korku samochody wydzielają - gratis.- 6 3
-
2018-08-31 23:42
To trend narzucony przez obecne władze. To samo jest na Wita Stwosza. Akurat tam ruch jest niewielki chociaż ulica mogłaby odciążyć Grunwaldzką.
- 0 1
-
2018-08-31 00:05
po co
Po co komu ulice od razu zamknąć- niech najlepiej chodzą pieszo!!!
- 2 1
-
2018-08-31 08:13
(1)
W latach 60 chodziłem tamtędy do szkoły nr 67 i dozyłem słusznego wieku a tuneli nie było.
- 2 2
-
2018-08-31 23:41
A ja z powodu braku tuneli musiałem przejść do 37 w związku z czym utraciłem kontakt z damą mojego serca, dopiero po 5 latach spotkaliśmy się znowu w liceum.
- 0 1
-
2018-08-31 23:38
Ja wolę iść tunelem.
Można zapoznać się z trendami w sztuce ulicznej,skorzystać z szaletu, kupić bilet.
- 0 2
-
2018-11-08 10:05
oponent
Im większe korki tym więcej spalin.Gratulacje dla usprawnienia tunelu przy bramie
Wyżynnej.Proponuję projektodawcę przegonić 100 razy dziennie
w kierunku przystanków.Czym jeszcze nas zachwycą projektnci- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.