• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenia jezdni Podwala Przedmiejskiego

Maciej Naskręt
30 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej. Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej.

W najbliższy weekend zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na Podwalu Przedmiejskim. zobacz na mapie Gdańska Zamiast dwoma pasami, jak dotychczas, kierowcy pojadą tylko jednym w obu kierunkach.



Którędy będziesz chodził przez Podwale Przedmiejskie?

W związku z kontynuacją prac związanych z przebudową ul. Podwale Przedmiejskie od najbliższego piątku planowane są zmiany w organizacji ruchu. Wykonawca prac zwęzi pasy ruchu po obu stronach. W tym czasie na ul. Podwale Przedmiejskie (na wysokości ul. Chmielnej) układane będą warstwy nawierzchni bitumicznej.

  • Od piątku 31 sierpnia (godz. 18) do soboty 1 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym, wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od soboty 1 września (godz. 18) do niedzieli 2 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch będzie odbywał się po jednym, zewnętrznym pasie ruchu.
  • Od poniedziałku 3 września (godz. 18) do wtorku 4 września (godz. 18) - ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od wtorku 4 września (godz. 18) do środy 5 września (godz. 6) - ruch pojazdów będzie odbywał się po zewnętrznym pasie ruchu.


Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszyła w kwietniu 2018 roku. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Przekazanie drogi do użytku zaplanowano na październik bieżącego roku. Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.

  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim
  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim


W ramach inwestycji przebudowany jest odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstaje naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami konserwatora zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, chociaż oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Panie Macieju.. (2)

    ... może jakiś artukuł jak wydostać się z południa gdańska jak rozpocznie się rok szkolny, to może być mały koszmarek, przy obecnych pracach przy Bulońskiej, Kartuskiej, Myśliwskiej, Jabłoniowej.

    • 14 3

    • Kupiło się tanie domeczki to trzeba pokochać koreczki (1)

      • 4 5

      • Lepiej pakować kasę deweloperom do kieszeni myślisz ?

        I płacić np. na Garnizonie 10-12kpln za metr jak możnaby było w to miejsce dojechać w realnym czasie ? No nie wiem, czemu tak hejtować ludzi, ktorzy "ku chwale" miasta chcieli by tu pracować, płacić podatki, żyć, wydawać pieniążki w restauracjach , itp.... zanim przełoży się to tylko 1:1 na tańszy zakup mieszkania ( co oczywiście jest kryterium wyboru w większości wypadków ) to może warto pomyśleć o lepszej organizacji całego miasta samego w sobie. Owszem b. dużo się dzieje i działo , więc zupełnie nie ma co narzekać, ale zawsze jest pole do poprawy, lub chociaż żeby poprzez takie portale jak trojmiasto ludzie mogli wrzucić pomysł jak poradzić sobie z trudami docierania do pracy.

        • 5 2

  • Jaka tam będzie masakra

    • 7 1

  • PO CO? (1)

    Po co się robi przejścia dla pieszych w miejscu przejścia tunelem? czy chodzi o spowolnienie ruchu w i tak zakorkowanym mieście?

    • 14 5

    • spowolnienie ruchu pojazdów - ułatwienie ruchu ludzi

      to dobry kierunek zmian w mieście.

      Dla hejterów: w zaparkowanych pojazdach zwykle nie ma ludzi.

      miasto przyjazne dla samochodów nie jest miastem przyjaznym dla ludzi.

      Miasto przyjazne dla rowerów jest miastem przyjaznym dla wszystkich.

      • 0 2

  • Absurdalny poroniony pomysł pod dyktando pedo lobby, przecież to jest główna arteria ! (3)

    To jest główna arteria komunikacyjna Gdańsk na linii wschód zachód! Istnieje infrastruktura, tak u nas w mieście rzadka że miejska ulica ma dwa pasy. Boże co za durnota w imię jakichś mrzonek o rowerzystach i spacerowiczach. Na pewno najemcy forum gdańsk sie cieszą z mniejszej przepustowości dojazdu do ich sklepów, cieszą sie także mieszkańcy okolic Armii krajowej udający się na wschód, cieszą sie restauratorzy nad Motławą.bowiem dojazd samochodem w tamte rejony będzie faktycznie wyłączony. Na szczęście nie mieszkam już w Gdańsku i nie mam powodów tam jeździć wiec będziecie mieli jednego "blachosmroda" mniej. Cieszcie się i Radujcie! A w ogóle to szczere gratulacje dla skuteczności agresywnych lobby "ruchów miejskich" które podpierając sie szczytnymi hasłami o ekologii potrafią skutecznie sprywatyzować miejską infrastructurę dla swoich egoistycznych potrzeb. Chore miasto, chore pomysły.

    • 20 14

    • (2)

      masz poludniowa obwodnice. tam sobie smrodz

      • 5 6

      • Masz racje. Na szczęście ...

        ...nie mieszkasz w Gdańsku.

        • 1 2

      • Tylko ja nie jeżdzę do Elblàga do ZUSU biura pasxportowego, urzędu wojewódzkiego tylko do Gdańska w którym się urodziłem i mam prawo korzystać z publicznych usług zlokalizowanych w tym mieście tak samo jak mieszkańcy bloków przy Leningradzkiej. A transportu publicznego de facto brak

        • 0 1

  • Ankieta

    Jak zwykle trochę bezmyślnie skonstuowana. Dla niektórych wygodniejsze może być przejście tunelem, bo nie musi stać na światłach, a bezpieczniejsze przejście naziemne, bo boi się, że może go ktoś napaść w tunelu. Proszę pomyśleć chwilę przed robieniem ankiety Panie redaktorze.

    • 8 1

  • bardzo dobrze (10)

    pamiętajcie, że Podwale Przedmiejskie jako Aleja Leningradzka zostało wybudowane w roku 1959 , aby umożliwoć sprawny przerzut czołgów. Potem była wylotówką na Elbląg. Obecnie , gdy istnieje obwodnica południowa i tunel pod Martwą Wisłą ruch tranzytowy koncentruje się tam. Mieszkańcy Oliwy, Zaspy, Przymorza i Sopotu, aby wyjechać z gdańska wybierają drogę prze ztunel, gdyż jest ona krótsza i omija centrum miasta. Za tunelem jest bardzo dobry dojazd zarówno w stronę Elbląga warszawy , jak i autostrady A1. Podawel Prezdmiejskie służy jedynie do dojazdu do centrum miasta. Przez większość dnia po tych trzech pasach hula wiatr. Tak więc dobrze , że arterię przecinającą Główne Miasto i Dolne Miasto chcą zmienić w ulice miejską. Ulica miejska zaś m askrzyżowania i przejścia naziemne ze światłami. Czas dojazdu jeżeli już wydłuży się niewiele. Poza tym i tak przyjazd z Elbląga blokuje skrzyżowanie przy Okopowej. Światła ustawione wcześniej będą śluzami dozującymi dojazd samochodow do tego właśnie skrzyżowania. Opinie przeciw są nacechowane histerią, że nie bedzi emożna gnać 100 km. h prze zśrodek miasta. Niestety w mieście obowiązuje ograniczenei do 50 km.h i jadąc tą prędkością nie narazasz nikogo na śmierć .

    • 18 11

    • Tunel jest. Ale wciąż blokowany. (2)

      A to remonty, a to biegacze...

      • 3 3

      • Jana (1)

        Tunele docelowo mają być zlikwidowane

        • 5 1

        • Im szybciej tym lepiej

          • 0 3

    • hula wiatr mówisz

      wystarczy zamknięcie tunelu i cała ekipa jazda Podwalem nie ma innej alternatywy 3 pasy to minimum

      • 3 2

    • Coś słabiuteńko z pamięcią (2)

      Owszem Leningradzką wybudowano w 1959 r ale była to faktycznie kontynuacja planów powstałych za władzy Forstera w 1940 r.
      Poza tym, jakby te czołgi miały wjeżdżać skoro do 1993 r. cały ruch w stronę Elbląga szedł ulicami Chmielną, Stągiewną i Długimi Ogrodami, wówczas zwanymi Elbląską.
      Ponieważ to nie jest twój pierwszy wpis na 3city.pl, stwierdzam że za każdym razem coś pierd..isz mącąc temat.

      • 2 2

      • To nie były plany Forstera, tylko jeszcze starsze i dwupasmówka miała lecieć jeszcze niżej (1)

        Miała oplatać Główne miasto jeszcze bardziej na południe i omijać rejon Toruńskiej, Żabiego Kruka itd. Po wojnie jednak ta część miasta została totalnie zmasakrowana więc nie było już potrzeby tak dużego objazdu. Pozostałością tego planu jest dwupasmowy odcinek Siennickiej od mostu do Długich Ogrodów przy liceum nr 6

        • 1 0

        • Nie zmienia to faktu iż "gdańszczanin" zwyczajnie bredzi.

          • 0 0

    • Nie podpisuj się Gdańszczanin

      Z Kartuz jesteś więc i brak wiedzy ci wybaczamy

      • 0 2

    • (1)

      Zapominasz że Podwale Przedmiejskie jest naturalnym przedłużeniem Armii Krajowej. Czemu jej też nie zwężysz?

      • 3 2

      • Już dawno powinni ją zwęzić. Co rano pompuje do miasta pół kaszub

        • 1 3

  • (1)

    Tam chyba firma pana Henia jest wykonawcą. Nic się nie dzieje.

    • 6 1

    • Tylko z daleka od Henia !

      • 0 0

  • (1)

    No i wrócą korki jakie były przed budową tunelu.

    • 7 4

    • Nie wrócą takie same. Będą większe.

      • 1 1

  • (2)

    wreszcie!
    trzeba jeszcze przy dworcu głównym w Gdańsku zrobić przejście naziemne. Oraz wyłączyć po jednym pasie przy przystanku tramwajowym. Przystanek ma być szerszy, bo tam jest za mało miejsca dla ludzi.
    swoje leniwe tyłki niech w tych swoich autach wożą na około

    • 12 12

    • Problem w tym, że nie ma dróg naokoło. (1)

      • 4 4

        • 4 1

  • Przecież ten "remont" jest tylko i wyłącznie pod deweloperów tam budujących, jak wszystko w mieście Budynia.

    Takie zwężanie jezdni i robienie przejść naziemnych wywinduje w górę ceny "apartamentów" od strony Żabiego Kruku, a że będą większe korki, to deweloperów nie obchodzi.

    • 10 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum