• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?

Joanna Skutkiewicz
5 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. PiramowiczaMapka w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.



Od końca lipca zeszłego roku kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą poruszać się tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera. Wcześniej kierunek ruchu był przeciwny.

Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.

Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku



  • Przed zamontowaniem barierek, rowerzyści często skracali sobie drogę przez skrzyżowanie.
  • Z policyjnych statystyk wynika, że barierka spełnia swoją rolę.

Radni wnioskują o demontaż



Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.

Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza



Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".

Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • błędy moga popełniac i rowerzyści, i kierowcy

    więc najbezpieczniej:

    na przejściu zrobić ciągły chodnik i ścieżkę na wyniesieniu;

    barierke zostawić, może lekko przesunąć, żeby zrobić więcej miejsca; albo wyprostować ciąg, barierkę usunąć i zastąpić innym spowalniaczem, np. słupkami;

    jesli samochody mają jechać Zwycięstwa -> Hallera - na wjeździe w Piramowicza krawężnik pod kątem prostym;

    • 1 0

  • (3)

    Powinni tam przywrócić ruch i wjazd w Piramowicza w kierunku Grunwaldzkiej.

    • 52 8

    • nie byłoby to zgodne z ustaleniami ważnych dokumentów strategicznych miasta

      zredagowanych na podstawie wielu tysięcy rozmów z mieszkańcami, nie mówiąc o tym, że byłoby to niezgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, zapisanymi w Konstytucji naszego pięknego kraju.

      • 3 0

    • Ale rada starców wie lepiej...

      • 5 3

    • Dokładnie tak, albo odwrócić ruch na Konarskiego

      • 8 2

  • "Odgięcie toru jazdy " oby do lasu rowerzyści nie wjeżdżali (3)

    Poprostu szok. Czym zajmuje się miasto i radni.

    • 33 12

    • (2)

      A według ciebie czym powinni się zajmować?

      • 6 5

      • Jeżeli ty nie wierz i mnie pytasz. (1)

        To tacy jak ty nie powinni być radnymi.

        • 1 5

        • to pytanie zadała ci osoba nie wchodząca w skład rady dzielnicy

          nie udawaj Greka, zmień się lepiej zmień

          • 1 1

  • (3)

    Znowu Piramowicza kością niezgody. A wystarczyło nie tykać tego, co działało przez lata.

    • 39 12

    • (2)

      jeśli na skrzyżowaniu ulicy pokroju piramowicza z jedną nitką grunwaldzkiej było więcej zdarzeń niż na skrzyżowaniu przy operze to nie, to nie działało przez lata.

      • 11 10

      • (1)

        Bo rowerzyści nie uważali, zobacz z czyjej winy były te wypadki...

        • 7 6

        • Na co mieli uważać jak mieli pierwszeństwo?

          Jak staniesz samochodem w poprzek Grunwaldzkiej i ktoś w Ciebie uderzy, to też "miał uważać"?

          • 3 3

  • Czy ja wiem

    Ta barierka zawsze sprawia że trochę zwalniam, przypomina mi że wjeżdżam na ulicę. I chyba taki jest jej zamysł - nie omijanie jej po chodniku.

    • 8 4

  • to moze zdemontujemy

    sluze przy podmiejskiej?

    • 0 1

  • Przywrócić

    Poprzednią organizację ruchu-Piramowicza w drugą stronę!!!

    • 12 8

  • Zdjęcie wystarczy za odpowiedź, dlaczego barierka powinna zostać. (1)

    • 15 5

    • A tekst by wykazać, że pod szkołę miałeś pod górę i rzadko bywałeś.

      • 1 1

  • Dla cyfrowych analfabetów

    Którzy patrzą tylko na zdjęcia: wniosek dotyczy likwidacji bariery i wyprostowania przejazdu.

    • 6 4

  • Już demontaż? To jednorazowy zarobek dla zwycięzcy przetargu

    Zacznijmy od zmiany koloru, może jej faktury czy ilości szczebelków. Widzę tyle możliwości na ciągnięcie tego cyrku.

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum