• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • Chcemy więcej... (2)

    Zlikwidować wszystkie drogi w całym mieście! Będziemy spowrotem wioska a swiry na rowerach będą mogli swobodnie jeździć po wsi.

    • 11 5

    • nie dopisałeś że jesteś
      tractor driver

      • 1 0

    • Spowrotem ... wracaj do podstawówki!

      I to już!

      • 0 0

  • Coraz głupsze pomysły w Gdyni

    Tak głupich pomysłów radnych Gdyni nie widziałem od lat. Zamykają, zabierają lub zmieniają rzeczy które prosperowały od lat i było dobrze. Przykładem stworzenie świętojańskiej jednokierunkowej gdzie infrastruktura nie została zmieniona, zabieranie parkingów i miejsc parkingowych, tworzenie bezsensownych kontr pasów dla rowerzystów jak by rowerzysta nie mógł jechać zgodnie z ruchem ulicy, zrobienie skrzyżowań równorzędnych, ja by znaki i przepisy drogowe były by złe, wprowadzenie tempo 30, to jak by po Gdyni nic innego się nie robiło tylko pędziło . Ogólnie wydawanie pieniędzy mieszkańców na fanaberie i głupoty urzędników

    • 6 4

  • Szczurek i Łucyk

    Bez komentarza

    • 3 2

  • Szczurki i Łucyki

    Niedługo zrobią przejazd przez tory dla rowerów i to pociąg będzie musiał się zatrzymywać

    • 6 1

  • Zlikwidujcie drogi (1)

    W centrum miasta powinien być zakaz jazdy samochodem, wszystkie jezdnie na drogi rowerowe ugabuga

    • 5 5

    • dałem plusa za ironię, chociaż jej nie wyczułem ani za grosz

      • 0 0

  • To kontrowersje wokół zielonej strzałki a nie drogi rowerowej

    Cóż, nieprzestrzeganie obowiązku zatrzymania się przy zielonej strzałce to standard. Poza tym kierowca nawet po ruszeniu spod zielonej strzałki ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa skręcając w drogę poprzeczną - pieszym i rowerzystom. I ten przepis też jest zapomniany. Doświadczam tego codziennie.
    Od lat jest dyskusja nad zlikwidowaniem zielonych strzałek w ogóle i jest to trend dyktowany niestety zachowaniem kierowców.
    Ciągle czytam, że przecież rowerzysta może zwolnić, uważać itd. ale wychodzimy z przepisów, które obowiązują wszystkich ale te przepisy łamią przede wszystkim kierowcy i to jest konserwacja ich nieprzepisowych zachowań. Zasady są takie a nie inne. Nakłanianie akurat rowerzystów i pieszych do elastyczności jest negowaniem organizacji ruchu i kierowaniem nas w kierunku tego, co znamy z Indii - chaosu na drogach.

    • 3 3

  • (1)

    dajcie spokój w gdansku idą dalej robią ulice jedno kierunkową ze by rowerzysta w czasie jazdy mógł wysłać bezpiecznie sms

    • 4 3

    • nie, robią to po to, by osoby jadące rowerem czuły się tam bezpiecznie

      • 0 1

  • Lucyk to dziwak

    Cwaniaczek jeden

    • 4 0

  • Czy jest na świecie kraj poza Polską w którym funkcjonują zielone strzałki?

    no właśnie

    • 0 5

  • (3)

    Władze miasta dają zielone światło dla rowerzystów wjeżdżających z pełną prędkością na jezdnię. W razie czego odpowiedzialność ponosi kierowca, ponieważ zdawał egzamin i powinien wszystko widzieć. Jeszcze trochę i paczki będą rozwożone rowerami, co prawda za 100 złotych za paczuszkę, ale będzie jak w dystopii... wróć, w utopii.

    • 8 5

    • No i? (2)

      Jak to jest że kierowcy przejezdzają skrzyzowania z predkoscią 50kmh i wiecej i problemu nie ma, a rowerzysty jadącego 20kmh nie widać bo jedzie za szybko.
      No wiekszych głupot nie słyszałem.

      jak wam za szybko to proponuje ograniczyc dopuszczalną predkośc w terenie zabudowanym z 50kmh do 15kmh. a za przekroczenie o 5kmh zabierac prawka.

      • 3 2

      • (1)

        Ale kierowcy nie jeżdżą ciągle po chodnikach i są zwykle wydzieleni od ruchu pieszego, choć z tym się walczy. Więc jako osoba co najwyżej półmyśląca, a część rzeczy wykonująca automatycznie, masz przełącznik z bezpieczny chodnik na niebezpieczna droga, i obniżenie o standardowe 12 centymetrów, lub 13 od góry chodnika. Rowerzyści tego przełącznika widocznie nie mają - nie ma rozgraniczenia strefa dla pieszych, strefa dla rowerzystów, strefa dla samochodów, bo wszędzie jadą tak samo. Nawet czerwone światło nie przeszkadza, by nie zwolnić. mogę podać miejsca, gdzie tak jest. Codziennie. Więc nie, to nie jest problem rowerzysty, tylko jak ja skręcam furgonetką powoli w ciemności, doświetlonej przez walczący z emisją zanieczyszczenia światłem słup z technologią LED w prawo, a ktoś z pedałami mnie mija 20 km na godzinę, jak to napisałeś. To zgadnij, kto będzie miał odpowiedzialność za uraz do końca życia? Lub dwa urazy do końca życia, w zależności od efektu i tego, czy będziesz chciał podejść i pomóc, bo niektórzy tego się boją. Zresztą, już jednemu rowerzyście pomagałem, czekając na lekarza stwierdzającego zgon. Zgadnij, czyja była wina? Nie, nie kierowcy. Wyjechał z pobocza pod maskę hybrydy. Pewnie nie słyszał, bo ekologicznie cicha.

        • 2 1

        • Ale w tym miejscu nie ma żadnych chodników tylko oznaczone ścieżki rowerowe z przejazdami umożliwiajacymi jazdę. W dodatku wyposażone w sygnalizacje świetlna no ale polski kierowca jest zbyt głupi by kilka zasad pierwszeństwa sobie przyswoić przepisy każą się na warunkowych strzałkach zatrzymać ale polski duren w samochodzie wie lepiej i pretensje ma jeszcze do tego któremu bezczelnie zajezdza drogę

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum