• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • Łucyk kucyk

    Dymisja!

    • 8 2

  • Na szczęście w Gdańsku nie ma takich głupków (3)

    Zielone strzałki dobrze funkcjonują a ruch np na Grunwaldzkiej dużo większy niż na Władka

    • 9 13

    • Za to są głupki typu "odwrócimy ruch na Piramowicza"

      • 1 2

    • widocznie nie chodzisz i nie jezdzisz rowerem skoro tak twierdzisz

      • 1 1

    • Gdańsk też likwiduje

      dawno chyba nie jeżdziłeś po Gdańsku, już jakiś czas temu zlikwidowano niektóre zielone strzałki np. na skręcie z Grunwaldzkiej w Piastowską, właśnie dlatego że dochodziło tam do niebezpiecznych sytuacji

      • 0 1

  • Zlikwidować te wszystkie zielone strzałki obowiązujące tylko w Polsce. (4)

    Zastosować pulsującą strzałkę koloru żółtego. Teraz muszę się zatrzymać, rozejrzeć czy ktoś nie idzie, czy ktoś nie nadjeżdża i w momencie gdy mogę ruszyć to ta strzałka gaśnie. Poza tym w kilku przypadkach, w Gdyni, trzeba stać na czerwonym gdy nic nie jedzie i w momencie gdy rusza ruch prostopadły lub zielone dla pieszych, zapala się zielona strzałka. Mam wrażenie, że ten co projektuje te zmiany świateł nigdy nie korzystał z tych skrzyżowań jako kierowca. Przykład pierwszy: prawoskręt z Armii Krajowej na Władysława IV (w kierunku 10 Lutego) . Stoimy do momentu gdy ruszają z lewej strony - gdy się zatrzymują to już jest zielone dla pieszych i przejedzie tylko jeden samochód. Drugi przykład: wjazd z Witomińskiej na Rolniczą - stoimy wszyscy i w momencie gdy zapala się zielone od Kieleckiej zapala się strzałka. A trzeba patrzeć "do tyłu" . Co najmniej dwa pojazdy mogłyby przejechać wcześniej.

    • 10 2

    • A gdzie ty byles poza Polska? (3)

      • 1 1

      • W Europie nigdzie to nie funkcjonuje (1)

        • 0 1

        • CO nie funkcjonuje?

          • 0 0

      • Zdziwiłbyś się. Nie tylko byłem, ale mieszkałem i korzystałem

        tam z dróg i chodników. Miałem prawo jazdy europejskiego kraju, co wymagało potwierdzenia umiejętności kierowania pojazdami samochodowymi. W Polsce uzyskałem prawo jazdy 50 lat temu i od tego czasu nie ma mnie w rejestrze mandatów i punktów karnych (odpukać w niemalowane). Nie oceniaj kogoś według własnych doświadczeń.

        • 1 0

  • czegoś nie rozumiem (1)

    Nowa droga rowerowa przy przejściu dla pieszych jest równoległa do ul. Władysława IV. Zielone światło zapala się w tym samym czasie dla jadących Władywsława IV (czy to na wprost, czy skręcających w stronę Węzła Cegielskiej) oraz dla pieszych i rowerzystów korzystających z nowej inwestycji. Strzałka, która tam istniała, pozwalała kierowcom przejechać przez to miejsce zanim piesi i rowerzyści mieli zielone. Teraz skręcic w stronę węzła (co robi bardzo dużo samochodów oraz autobusów) będzie możliwe tylko na zielonym, a więc po przepuszczeniu pieszych i rowerzystów. Co oznacza, że albo kierowcy będą przejeżdżać między pieszymi i rowerzystami poruszającymi się na zielonym świetle albo na jedną zmianę świateł uda się przejechać jedynie kilku samochodom, co spowoduje tylko większe korki na Władysława IV.

    W tym miejscu, zważając na to, jaki jest ruch samochodów i autobusów, powinno byc osobno puszczone światło dla skręcających w prawo, bezkolizyjne z pieszymi i rowerzystami oraz osobno zielone dla pieszych i rowerzystów, bez samochodów mogących tę drogę w tym momencie przecinać. To byłaby poprawa bezpieczeństwa, a nie puszczenie kierowców wprost na pieszych i rowerzystów - to bardziej niebezpieczne niż dotychczasowe rozwiązanie.

    • 11 0

    • A zza biurka wyglada to inaczej

      A nagrody za "pomysły racjonalizatorskie", a ulubione wyrywanie muchom skrzydełek, a prestiż w urzędzie? To wszystko ch?

      • 1 1

  • hahahaha (2)

    A co gdy kierowca skręca w prawo przez przejście, na którym też jest zielone?

    • 8 1

    • Dokładnie ...

      ale odnoszę wrażenie, że w gdyńskim urzędzie o logice to tylko słyszeli, ale mają kłopot z ogarnięciem.
      Powinni chyba wprowadzić jakieś specjalne, gdyńskie przepisy drogowe i nazwać Strefa Lewa Wolna, Strefa Ekologiczna Nielogiczna

      • 4 1

    • Co glupcze? Przecież skrecajac w prawo lub w lewo masz obowiązek przepuścić pieszych ktorym drogę przecinasz obojętnie czy na przejściu są światła czy nie w przypadku pieszych nawet zebry nie musi być wymalowanej byś taki obowiązek miał

      • 0 0

  • Przejścia dla pieszych wymyślono po to, (4)

    aby piesi nie łazili po całej jezdni, gdzie im się tylko podoba. Potem z powodu zwiększającego się ruchu pojazdów wprowadzono światła, aby pieszy nie musiał stać pół godziny. Teraz wszystko wywrócili do góry nogami, piesi mają mieć pierwszeństwo na jezdni. Pieszy powinien być królem na chodniku. Żaden pojazd nie powinien mieć prawa wjazdu i parkowania na chodnikach, ale w momencie wejścia na jezdnię to pieszy powinien zachować ostrożność, również dla swojego dobra.

    • 13 8

    • dlaczego? (3)

      jak tak to po co pieszemu w ogóle przejście. będzie sobie przechodził tam gdzie mu najwygodniej.

      przejście dla pieszych jak sama nazwa wskazuje jest dla pieszych.
      Jak by było przejście dla samochodów to co innego ale jest DLA pieszych.

      • 6 0

      • Przejście to nie jest droga dla pieszych. (2)

        Jest to nadal jezdnia, nie chodnik. Może zrobimy "przejazdy"w miejscach gdzie samochód musi przejechać (prostopadle) przez chodnik, np do bramy. I co wtedy powiesz, że samochód ma być uprzywilejowany bo to będzie przejazd? Nie pojazdy poruszają się po jezdni, piesi po chodnikach. Jeśli musisz przejść lub przejechać przez "nie swój teren" to bądź ostrożny.

        • 5 2

        • czesc jezdni przeznaczona dla pieszych. czego tu nie rozumieć (1)

          natomiast o chodniku przeznaczonym dla samochodow to nie słyszałem. na pewno nie ma czegos takiego w przepisach.....

          co ciekawe jest cos takiego jak jezdnia dla pieszych. W strefach zamieszkania jezdnia jest dla pieszych!!! a samochody mogą sie poruszać ale po ustąpieniu pierwszeństwa pieszym. zdałbyś uczciwie prawko to byś to wiedział

          • 2 0

          • Część jezdni przeznaczona dla pieszych?

            Przeczytaj to co napisałeś. Pieszy ma prawo przejść przez jezdnie tylko w tym miejscu. Jest to miejsce wyznaczone do przejścia, ale ciągle jest to jezdnia dla pojazdów. Nikt nie powiedział że ta część jezdni jest przede wszystkim do chodzenia. Jest do jeżdżenia, a pieszy może jej używać tylko do przejścia na drugą stronę jezdni i nigdzie poza tym. Wprowadzono to, aby ucywilizować ruch pieszych, którzy do czasu wyznaczenia przejść chodzili jak chcieli i gdzie im się podobało.

            • 2 1

  • I dobrze

    Kierowcy traktują zielona strzałkę jak zielone światło

    • 4 4

  • W końcu się cywilizujemy :)

    • 3 7

  • W tym rejonie, przy torach jest wyznaczona droga rowerowa. (2)

    To powinna być jedyna trasa rowerowa od Dworca w kierunku Wzg. Maksymiliana. Kto chce na Świętojańską, Wł. IV, Kamienną Górę i tak dalej, ma ulice poprzeczne.

    • 6 3

    • chodnik jak juz

      • 0 0

    • jaka ścieżka baranie był ostatnio artykuł o tym że przy budzie z fastfoodem postawili potykacze żeby na rowerach ludzie nie jeździli

      • 0 0

  • Dramat (1)

    Miałem zawsze duży szacunek do Prezydenta Gdyni. Jednak to co obecnie wyczynia się w naszym mieście to kpina. Zamknięta Świętojańska w jedną stronę. Obrzydliwie zaorane pasy, rowery mają więcej miejsca, jak samochody. Boję się skręcić na zielonej strzałce, bo ciemno, pada a rower, którego nie widać ma pierwszeństwo. Rowery jadą pod prąd i też ich nie widać. Panie Prezydencie, czas pojechać do Holandii i zobaczyć, jak tam to działa. To co zrobiono w Gdyni to kpina u jeden wielki burdel

    • 12 6

    • owszem, gdynia to jeden wielki burdel
      i to właśńie jego pracownice zabierają głos
      jak szanowna pani na której wpis odpowiadam

      Gdynia akurat tu wyprzedziła Gdańsk
      i ma rację, zielone strzałki są za trudne dla naszych
      niezbyt bystrych kierowców
      trzeba je wszystkie pilnie usunąć

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum