Wyścig MTB dla rowerów elektrycznych
Zimowe Mistrzostwa Pomorza w kolarstwie MTB odbędą się po raz trzeci. Pierwszy raz w historii wyznaczona zostanie jednak trasa dla jadących rowerami... elektrycznymi. Zawodnicy będą mieli do pokonania 41 km - tyle samo, co biegacze rywalizujący na tym samym dystansie.
Trasy są takie same zarówno dla biegaczy, jak i kolarzy. Do wyboru są aż trzy dystanse: 11 km, 22 km i 41 km. Co ciekawe, na najdłuższym dystansie będzie osobna klasyfikacja dla rowerów elektrycznych. Pętla o długości 11 km przeznaczona jest natomiast dla dzieci i młodzieży.
Najpierw ścigać się będą rowerzyści, a po nich na trasę wejdą biegacze.
Zimowe Mistrzostwa Pomorza MTB na Kaszubach
- Powszechnie wiadomo, że zima na Kaszubach trwa dłużej i jest bardziej intensywna niż w mocno zurbanizowanym Trójmieście. Organizator Pomerania Winter Challenge, wybierający tereny malowniczej gminy Przywidz, liczy na prawdziwą zimową aurę, która już nawiedziła Pomorze. Sielskie tereny, dzikość natury i bardzo niska urbanizacja to zalety gminy Przywidz, czyli miejsca idealnego na wypoczynek zimą i latem - podkreśla Artur Brzeziński, organizator imprezy.
Zapisy wciąż są możliwe za pomocą formularza dostępnego na stronie organizatora oraz na miejscu w dniu zawodów.
Na każdego uczestnika czekają okolicznościowe medale, a dla najlepszych nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów.
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (134) 9 zablokowanych
-
2023-02-24 10:55
Ewolucja (2)
Mamy rower, być może na tą chwilę najdoskonalszy środek transportu w mieście. Najdoskonalszy bo 0 emisyjny i korzystnie wpływający na zdrowie użytkownika. Jak można go "ulepszyć" ? Oczywiście dodając silnik żeby się mniej męczyć. Najpierw silnik wspomagający a potem silnik pozwalający na całkowite zastąpienie napędu nożnego. W rowerze oczywiście zmieniamy też koła żeby wytrzymały ciężar na fat bajkowe. Można takie rowery spotkać na gdańskich ddr.
A skoro mamy takie cudo to można mu dodać jakieś zadaszenie i przezroczystą osłonę z przodu oraz z tyłu żeby deszcz nie padał. W tym momencie środek ciężkości jest zbyt wysoko więc żeby rower był bardziej stabilny dodajemy mu dodatkowe koło a najlepiej dwa dodatkowe koła bo wtedy da się zrobić fajny bagażnik, żeby "rower" był bardziej użytkowy. Można też pokusić się o zamontowanie wygodniejszego siedzenia a może nawet dwóch lub czterech.- 0 0
-
2023-02-24 12:03
O rety! Właśnie wynalazłeś rower poziomy!
Pojazd przyszłości wg futurologów lat 80tych.
I nawet taki lekki, niski, zużywający mało energii pojazd ma sens ale na wydzielonych trasach. Bez odseparowania od ruchu ciężkich samochodów byłaby rzeźnia.- 0 0
-
2023-02-24 12:22
Jeśli wydaje Ci się że w ten sposób rower przekształci się w samochód to masz rację
I dobrze, bo samochody są wygodne. Ale ich masywna konstrukcja wynika z konieczności dostosowania do rozwijania dużych prędkości. W mieście wystarczyłyby o wiele lżejsze pojazdy rozwijające do 30 km/h. Masę dałoby się zredukować do 75 kg w modelach z napędem elektrycznym. Co przekłada się na niskie zużycie energii. W czym problem? W samochodach dostawczych - one muszą poruszać się po mieście, a ich masa to głównie przewożony ładunek. Stanowiłyby zagrożenie dla takich lekkich pojazdów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.