Wskaż gdańskie trasy rowerowe, których budowa jest najpilniejsza

Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku
Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku mat. Urząd Miasta Gdańska

Rowerzyści docenili rowerową politykę Miasta Gdańska. Za przygotowanie studium Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - realizujące projekt Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało "Złotą Szprychę 2012".



"Za przygotowanie w 2011 r. opracowania "STER - System Tras Rowerowych dla Gdańska", ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - dzielnicowych konsultacji społecznych, dotyczących oceny stanu obecnego oraz oczekiwań w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku" - brzmi uzasadnienie przyznającej "Złote Szprychy" Gdańskiej Kampanii Rowerowej.

"Złota Szprycha" przyznawana jest za działalność na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w Gdańsku. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 3 czerwca w ramach XVI Wielkiego Przejazdu Rowerowego (II Metropolitalnego Wielkiego Przejazdu Rowerowego) podczas spotkania gdańskich rowerzystów i rowerzystek poprzedzającego wyjazd na trasę peletonu południowego XVI WPR.

W 2011 roku Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym przy współudziale mieszkańców Gdańska, przedstawicieli rad osiedli i dzielnic oraz organizacji pozarządowych przygotowało studium System Tras Rowerowych (STeR), gdzie zawarte zostały zasady kształtowania infrastruktury rowerowej oraz przedstawione jej elementy, min. strefy uspokojonego ruchu, parkingi rowerowe, a także hierarchia oraz przebiegi tras rowerowych na terenie Gdańska.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR. Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne (np. istniejąca i prognozowana liczba użytkowników poszczególnych tras, bezpieczeństwo), ekonomiczne (np. koszty budowy, trudności realizacyjne), funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne (niniejsza ankieta). Realizacji tras rowerowych towarzyszyć będzie wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów, takich jak m.in. wprowadzanie stref uspokojonego ruchu, na terenach otaczających projektowane trasy.

Przypominamy o przeprowadzanej ANKIECIE

Zapraszamy do udziału w niej i wskazania odcinków tras, których realizacja jest Państwa zdaniem najpilniejsza. Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Miasta Gdańska
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (148) 2 zablokowane

  • Trasa 31 (6)

    • 22 5

    • Od lat aż się prosi połączyć w końcu Wyspę Sobieszewską z centrum Gdańska!

      W Holandii piękne asfaltowe drogi rowerowe wiodą nawet przez rozciągające się wydmy, a u nas problem jest na każdym kroku. Co roku w prasie pojawiają się publikacje o pięknych projektach,ale do ich realizacji długa droga;(
      ps. Panie Kitliński po co obiecywać i mydlić oczy,skoro te projekty pozostają jednym wielkim marzeniem? Weźcie Wy się tam w końcu do ich realizacji, ile miżna gadać i gadać!

      • 11 5

    • ... i 30

      a 33 i 34 w następnej kolejności - te dwie ostatnie to przedłużenie ciągu nadmorskiego - szczególnie atrakcyjnego, umożliwiającego wycieczki "bez spalin" w płucach

      • 3 2

    • raczej na trakcie jest najpilniejsza,

      żeby ludzie do pracy mogli na rowerach dojeżdżać

      • 6 2

    • trasa 31 prowadzi w krzaki - jest to inwestycja typowo rekreacyjna (1)

      potrzebna, ale niekoniecznie w pierwszej kolejności

      • 7 6

      • chciałbym zacząć zwiedzać rowerkiem, są jakieś mapy albo coś?

        nei mam GPSu i nie mam zamiaru jeździć z telefonem w ręku.
        Jak się trasy rozpoznaje. Np. jadę jadę i co? Nagle morze albo nei wiem, pętla tramwajowa?

        • 0 0

    • trasa nr 02 !!!!

      • 0 0

  • Brak sciezki przy Galerii Baltyckiej ! (6)

    Brak sciezki wzdluz ul.Slowackiego !

    • 19 19

    • wdłuż Słowackiego jest na całej długości (2)

      więc nie kłam

      • 6 10

      • tak jest tak wspaniała że samo miasto będzie ją zmieniać jakiś idiota wymyślił sobie że rowerzyści żeby dostać się pod Galerię Bałtycką mają robić objazd bocznymi uliczkami

        • 4 4

      • jechalem wczoraj i jakos nie zauwazylem aby na ul Slowackiego

        na odcinku lesnym byla sciezka rowerowa. chyba osleplem

        • 6 1

    • przy Galerii też jest

      • 3 3

    • Prawdziwa tragedia!

      Żeby dostać się do Galerii trzeba będzie nadłożyć jakieś 100 m drogi albo przemknąć chodnikiem. Czy ktoś da radę? Taki szmat drogi i do tego na rowerze!

      • 9 1

    • Nie rozumiem

      Przecież przy galerii jest ścieżka, wzdłuż Grunwaldzkiej. Chyba że chodzi o wejście od strony dworca, ale tam można spokojnie podjechać ulicą, ruch jest mały. Nie popadajmy w przesadę i nie budujmy ścieżek tam gdzie ich nie potrzeba.

      • 2 0

  • Zapraszam na wypasione ścieżki rowerowe na ZASPIE;)) (7)

    aby pokazać europie i światu jak Gdańsk przewodzi w tej dziedzinie transportu i drogownictwa. A jest to dzielnica ok.40.tysięczna a do tego tranzytowa.

    • 24 7

    • jasne... (3)

      a najbardziej wypasioną ścieżką jest ta biegnąca wzdłuż Al. Jana Pawła, nie?

      • 8 2

      • gratuluję

        zrozumiałeś/aś ironię :)

        • 9 2

      • To pewnie z okazji 25-cio lecia wizyty na Zaspie JP2 (1)

        szkoda, że kardynał z-ca papieża się po tej ścieżce na rowerze w purpuracie nie przejechał;)

        • 3 1

        • R2D2 też tam był

          proponuję powstanie ronda imienia R2D2 i C3PO

          • 0 0

    • na Zaspie najlepsza jest od przystanku tramwajowego za mostem czyli Rostaje

      od Jana Pawła w kierunku Gdańska po tej stronie co ETC połozona jeszcze za gierka i zryta przez korzenie drzewa to jak trasa dla terenówek!!

      • 4 1

    • Nie ścieżki na Zaspie a ścieżki umożliwiające przejazd przez tą dzielnicę.

      Mieszkańcom Zaspy nie potrzeba ścieżek "do okola bloku", przydadzą im się za to przyzwoite ścieżki umożliwiające wjazd i wyjazd z dzielnicy. Obecne niestety nie są najwyższych lotów.

      • 2 0

    • a trasa po chłopskiej od pomorskiej do piastowskiej ?

      tam na 2 metrowym chodniku (na szerokośc) namalowali pasek 50 cm od krawedzi i to wąski to jest właśnie trasa rowerowa :) nie miesci sie tam nawet 1 rower :)

      • 0 0

  • scieski rowerowe (1)

    Należałoby zmodernizować starą scieżkę rowerową od pętli na Zaspie do ETC .

    • 30 5

    • te ściezki są w planach na ten (lub przyszły) rok

      zależy, ile będzie odwołań od wyników przetargu :)

      • 2 0

  • Trasa 31 do poprawki !!!

    Trasa 31 to przykład braku współpracy pomiędzy gminami Gdańsk i Pruszcz. Trasa ta powinna biec przez Przejazdowo. Istnieje już ścieżka rowerowa Makro - Przejazdowo, a ścieżka Przejazdowo -Sobieszewo wymaga tylko remontu nawierzchni na odcinku 5km. Wylanie 5 km nowej nawierzchni to około 30 % budowy całkiem nowej drogi rowerowej.
    Proponowana obecnie trasa prowadzi miedzy rafinerią i oczyszczalniami ścieków dostarczając niezapomnianych wrażeń zapachowych, a koszt budowy ścieżki rowerowej na starym wale wiślanym na odcinku 4 km znacznie podniesie koszty budowy i jest mało realny.
    Proponuję wsadzić na rowery Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym i wysłać na wizję lokalna w teren. Myśleć Panowie i Panie papier wszystko przyjmie , ale nie o to chodzi !!!!!

    • 37 5

  • ten odcinek koniecznie

    propozycja aby zastanowić się nad długością oto link

    • 2 3

  • 18 (2)

    • 3 1

    • Popieram

      • 0 1

    • Podpisuje się!!!, byłoby miło gdyby władze obu miast - Gdańska i Pruszcza dogadały się w sprawie wybudowania ścieżki rowerowej łączącej Gdańsk
      z Pruszczem.

      • 0 0

  • Trasa Oruńska

    • 13 1

  • czemu nie ma opcji inna? (9)

    np. wojska polskiego/wita stwosza i bazyńskiego- okolice uniwersytetu,
    dąbrowszczaków, piastowska, wielkopojska- połączenie ślepych ścieżek na przymorzu,
    podwale staromiejskie- dojazd do motławy bez lawirowania pomiędzy ludźmi,
    partyzantów od słowackiego do grunwaldzkiej,
    na samej grunwaldzkiej przydałaby się nitka po przeciwnej stronie, zwłaszcza w okolicy garnizonu.
    Przydałaby sie też opcja: wyremontować ścieżkę, np. na zaspie..
    albo: zrobić przejazd rowerowy: głównie wzdłuż grunwaldzkiej...
    okolice śródmieście- wrzeszcz-oliwa strasznie zaniedbane w tym projekcie, a przecież tam skupia sie z 70% ruchu rowerowego w gdańsku

    • 11 3

    • dokładnie (4)

      ta ankieta jest do d... nie można zaproponowac żadnego innego rozwiązania oprócz tych już przygotowanych

      • 4 3

      • Trzeba była przyjść na konsultacje społeczne na warsztatach STeR w zeszłym roku - wtedy był czas na zgłaszanie propozycji.

        • 3 5

      • jak nie mieścisz się w ankiecie, zaproponuj coś tutaj, a nie marudź (2)

        • 1 2

        • ZAPROPONOWAŁEM (1)

          w poście poniżej - powinna być ścieżka od nowego ronda na Uczniowskiej wzdłuż Czarnego Dworu do Pomorskiej, przecież tam są chodniki asfaltowe i betonowe (w skandalicznym stanie zresztą) - więc jaki problem zrobić ścieżkę?
          Nie mam czasu chodzić na konsultacje - takie coś powinno się przeprowadzać właśnie tutaj - w Internecie!
          I nie marudzę! Więc trochę kultury Jastrzębcu!

          • 5 2

          • widać, że zdarzają się konstruktywne reakcje

            na asertywne stwierdzenia. Marudzeniu nadal moje stanowcze nie!

            • 0 0

    • Z tego co wiem, ścieżka wzdłuż Grunwaldzkiej jest, na wysokości salonu Plusa, nawet łączy się z przystankiem autobusowym i jedni (2)

      • 0 1

      • (1)

        przejazd w sensie przejazd przez ulice wzdłuż przejść dla pieszych. zniknęła mi część wypowiedzi, coś pewnie niechcących wykasowałem...

        • 1 1

        • nie szkodzi

          i tak nikt tego nie przeczytał :)

          • 0 1

    • w Oliwie po pierwsze potrzebny jest dojazd i tunel z rampą rowerową na peron SKM

      od strony ulicy Śląskiej (rejon ulicy Droszyńskiego). Warto brać pod uwagę nie tylko "korytarze" ruchu rowerowego, ale likwidację wąskich gardeł - utrudniających realizację systemu rower+ SKM. Bez tego zawsze będzie marudzenie, że rower jest dobry tylko na bliskie odległości, a np. z Ujeściska do Jelitkowa nie da się jeździć do pracy/ szkoły, bo "za daleko", albo "na Zaspie nie ma ścieżek".

      • 3 2

  • JAK TO? (6)

    to nie bedzie ścieżki wzdłuż ul. Czarny Dwór i Dąbrowszczaków do Pomorskiej? Porażka... Wszystkie ścieżki od Zaspy i od Parku Reagana dochodzą do tych dróg i co? Nie można pociągnąć ścieżki od nowego ronda na Uczniowskiej? Nie rozumiem... Pozaczynane te ścieżki a z kontynuacją i połączeniem wieczny problem...

    • 20 4

    • (4)

      chyba nie byłeś w innych miastach...

      w Gdańsku nie ma holandii, ale i tak jest dobrze. W Olsztynie zamiast wybudować coś do transportu wymyślili asfalt w lesie wkoło jeziora. Owszem, będzie do niej prowadzić kilometrowa droga rowerowa ze starego miasta, ale że do starego miasta nic nie prowadzi....

      • 3 6

      • co mnie obchodzi Olsztyn??? (3)

        mieszkam tutaj i tu korzystam ze ścieżek, więc chyba mi zależy na dobrym ich rozwiązaniu. Jak nie potrafisz napisać posta na temat to nie pisz wcale i nie zaśmiecaj forum. A nazwy państw piszemy dużą literą.

        • 5 6

        • dobre rozwiązania to nie tylko ścieżki

          ich brak nie jest dobrym alibi na niekorzystanie z roweru już teraz.

          • 1 4

        • TAKA JEST WŁASNIE MENTALNOSĆ WAZELINIARZY (1)

          Zawsze podaja ze jest dobrze bo u innych jest gorzej !Różnica polega natym ze my chcemy byc holandia i zachodem !!Dlatego przykładem są dla nas lepsi odnas o do tego dazymy dlatego tez walczymy o drogi rowerowe!!Gdyby niemy to by kilometra niebyło drogi rowerowej bo wazeliniarze juz wtedy mówili apoco budowac nowe skoro jest stary asfalt albo chodnik!
          Tak własnie sie zachowuja wazeliniarze i urzedasy.Jesli ktos ich przycisnie i po miesiacach wiercenia dziury w brzuchu wybuduja kilometr to robą ztego wielka fete tylko ze ani razu to raz ze niebyła ich zasługa to oni nawet byli przeciwni!!Tylko ze zostali zmuszeni do budowania drohi rowerowej one są budowane.!!

          • 4 2

          • nie obrażaj uczestników dyskusji

            perswazja jest skuteczniejsza niż groźba stosowania siły. Program STeR nie był wymuszony, tylko wydyskutowany - chociaż można było osiągnąć więcej. Jak chcesz się miotać, to szukaj innego adresu.

            • 2 0

    • Tylko nie Czarny Dwór

      Czarny Dwór jest szeroki i idealne jeździ mi się po nim na rowerze. Miejsca jest dużo więc rowerzysta nie tamuje ruchu a jezdnią jeździ się znacznie szybciej, wygodniej i wbrew pozorom bezpieczniej niż po wydzielonej ścieżce rowerowej.

      Ścieżka (w takim miejscu dobrym rozwiązaniem byłby pasy rowerowe na poziomie jezdni, oddzielone od niej wystającym krawężnikiem) będzie tam potrzebna dopiero po przebudowie ulicy (budowa drogi zielonej) i pewnie przy tej okazji powstanie.

      W obecnym układzie brakuje jedynie małego liftingu asfaltowego chodnika (po którym porusza się mało pieszych) i postawienia znaków zezwalających niedzielnym rowerzystom na korzystanie z niego.

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

7 km dla rowerów
7 km dla rowerów
dni otwarte
paź 23
sobota, g. 12:00
Gdańsk

Znajdź trasę rowerową

Ogłoszenia polecane

Forum