• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż gdańskie trasy rowerowe, których budowa jest najpilniejsza

14 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku

Rowerzyści docenili rowerową politykę Miasta Gdańska. Za przygotowanie studium Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - realizujące projekt Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało "Złotą Szprychę 2012".



"Za przygotowanie w 2011 r. opracowania "STER - System Tras Rowerowych dla Gdańska", ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - dzielnicowych konsultacji społecznych, dotyczących oceny stanu obecnego oraz oczekiwań w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku" - brzmi uzasadnienie przyznającej "Złote Szprychy" Gdańskiej Kampanii Rowerowej.

"Złota Szprycha" przyznawana jest za działalność na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w Gdańsku. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 3 czerwca w ramach XVI Wielkiego Przejazdu Rowerowego (II Metropolitalnego Wielkiego Przejazdu Rowerowego) podczas spotkania gdańskich rowerzystów i rowerzystek poprzedzającego wyjazd na trasę peletonu południowego XVI WPR.

W 2011 roku Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym przy współudziale mieszkańców Gdańska, przedstawicieli rad osiedli i dzielnic oraz organizacji pozarządowych przygotowało studium System Tras Rowerowych (STeR), gdzie zawarte zostały zasady kształtowania infrastruktury rowerowej oraz przedstawione jej elementy, min. strefy uspokojonego ruchu, parkingi rowerowe, a także hierarchia oraz przebiegi tras rowerowych na terenie Gdańska.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR. Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne (np. istniejąca i prognozowana liczba użytkowników poszczególnych tras, bezpieczeństwo), ekonomiczne (np. koszty budowy, trudności realizacyjne), funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne (niniejsza ankieta). Realizacji tras rowerowych towarzyszyć będzie wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów, takich jak m.in. wprowadzanie stref uspokojonego ruchu, na terenach otaczających projektowane trasy.

Przypominamy o przeprowadzanej ANKIECIE

Zapraszamy do udziału w niej i wskazania odcinków tras, których realizacja jest Państwa zdaniem najpilniejsza. Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Miasta Gdańska

Opinie (148) 2 zablokowane

  • Trasa 02, 38 oraz 30-31

    to byloby piękne!

    • 4 0

  • pruszcz - gdansk

    wg mnie baaardzo brakuje sciezki pruszcz - gdansk - jeszcze rok temu mozna bylo sie spokojnie bylo przemieszczac walem raduni, chociaz to tez generalnie za bardzo dla szosowych rowerow droga nie byla, ale teraz to masakra - po wale sie nie da, wzdloz drogi poza tym, ze to watpliwie przyjemne o dla rowerzystow i dla kierowcow, to jest to malo bezpieczna, powolna i trasa

    • 5 0

  • Trasa na Wyspę Sobieszewską (1)

    Czy jest techniczna możliwość udrożnienia ulicy Sztutowskiej dla rowerzystów wzdłuż Martwej Wisły do Sobieszewa dawną szosą , którą częściowo zaanektowała Rafineria. Czy można nad rurociągami przeprowadzić estakadę rowerową. Ułatwiłoby to dojazd rowerami z Gdańska do Sobieszewa i dalej do Krynicy Morskiej omijając ul.Benzynową ,która przypomina bardziej drogę po bombardowaniu w 1945 roku. Czy Rafineria mogłaby się troszeczkę dołożyć do tego interesu popierając ekologiczny transport. PS: widziałem niedaleko BONN w RFN jak przez teren fabryki chemicznej poprowadzono na estakadzie tory szybkiej kolei miejskiej oraz ścieżkę rowerową. Czy u nas są bardziej rygorystyczne przepisy bezpieczeństwa dla fabryk chemicznych ?

    • 7 0

    • tak tak tak

      bardzo dobra idea ,a rafineria szczególnie za te zanieczyszczenia chemiczne trójmiasta powinna coś zrobić ,droga sztutowską bardzo dobry pomysł
      ukłony dla zarządu rafinerii

      • 0 0

  • rowery (1)

    URZĘDASY pojechać do HOLANDII I ZOBACZYĆ JAK TAM JEST DLA ROWERZYSTÓW ZROBIONE ...

    • 2 2

    • wystarczy odwiedzić You Tube

      materiałów z Holandii jest bardzo dużo - nie tylko o drogach dla rowerów, ale o likwidacji "pseudo_bezkolizyjnych" tras szybkiego ruchu regularnie zakorkowanych przez uzależnionych od samochodów.

      • 2 2

  • Trasa Słowackiego

    Czy ktoś pomyślał o rowerzystach na Nowej Słowackiego, chodnik jest ale nagle się kończy wielkim wykopem. Jazda rowerem po Nowej lub Starej Słowackiego to prawdziwa ścieżka zdrowia, fantastyczny przejazd od Chrzanowskiego do Obywatelskiej - polecam tym co wpadli na pomysł ułożenia tam płyt.
    Mam nadzieje że w końcu wrócą do pracy nasi drogowcy i skończą te wykopy, może we wrześniu będziemy mieć chodnik na Nowej Słowackiego - nie maże o ścieżce rowerowej - to byłby luksus.
    BBS

    • 1 0

  • Spacerowa (2)

    Dołączam się do postulatu dokończenia ścieżki wzdłuż ul.Spacerowej. Ewentualnie utwardzic drogę przez las z Oliwy na Matarnię. Tam przynajmniej jest możliwość przejazdu przez obwodnice chodnikiem...

    • 3 0

    • Spacerowa powinna być zmodernizowana w czasie ostatniego remontu.

      Zaniechano wybudowania dodatkowych pasów ruchu , a i przy okazji ścieżek rowerowych . Nic dziwnego , Budyń tą drogą nie jeżdzi. A szkoda może by zobaczył jak spieprzył robotę.

      • 2 0

    • Droga z Oliwy na Matarnię

      Przecież jest utwardzona droga - asfalcik Doliny Radości.

      • 1 0

  • jedna strona (1)

    Podziękowanie dla 3-city za nowe ścieżki.
    Mam też propozycję, aby przy projektowaniu nowych ścieżek trzymać się zasady jednej strony. Tzw. "przeskakiwanie" ścieżki z jednej strony na drugą kończy się tym, że rowerzyści ciągną dalej swój przejazd po chodniku. Mało kto czeka na zmianę świateł tylko po to, aby za 500m ponownie wskoczyć na ten sam tor jazdy.
    No i ... będzie kiedyś jakieś sensowne połączenie ścieżki nadmorskiej z Gdynią?
    Gdynia ... obudź się ... nie bądź miastem klasy B.
    Lasy trójmiejskie ... jest jakaś szansa na trasę rowerową od Gdańska do Gdyni (taką ziemistą), która w miarę sensowny sposób szłaby "na wprost" a nie zygzakami od Miasta do obwodnicy i z powrotem?

    • 7 0

    • Przez lasy ale którędy?

      Fajnie by było, ale tam nie za bardzo jest jak przejechać przez las nie jadąc co chwilę w górę i w dół. Chyba że nie znam jakieś optymalnej ścieżki. W miarę poziomo jest dopiero przy obwodnicy, więc można spróbować lasem równolegle do obwodnicy, ale to też nie tak łatwo.

      • 1 0

  • Rowerzyści ! (2)

    Precz z chodników ! Wasze miejsce na jezdni !

    • 1 4

    • Piesi!

      Won z chodników na jezdnie. Tam wasze miejsce!

      • 0 2

    • ciekawe czy z taką energią będziesz domagał się usunięcia prawa kierowców do parkowania na chodnikach?

      nie udawaj pieszego - przypuszczalnie pieszo chodzisz tylko z kuchni do pokoju i do swej bryki na parking. Zwykły pieszy nie ma tak ograniczonych poglądów.

      • 0 1

  • Prowerzyści ! (1)

    Precz z jezdni na chodniki ! Blokujecie ruch !

    • 2 1

    • Samochody !

      Precz z jezdni ! Parkować na ścieżkach rowerowych, a nie blokować jezdnie !

      • 1 0

  • Podatek drogowy (3)

    obowiązkowe ubezpieczenia oc
    obowiązkowa karta rowerowa.
    Potem można rozmawiać o infrastrukturze.
    Cudownym dieciom dwóch pedałów wydaje się że "im się należy".
    A ja się pytam z jakiej racji za pieniądze większości która na drogach widzieć ich nie chce. Są w miastach dużo pilniejsze potrzeby niż zaspokajanie chciejstwa kilku lansiarzy nie cofających się przed dezorganizowaniem ruchu drogowego , i nie proponujących niczego w kierunku finansowania tych zachcianek . Oczywiście proponują ale nie swoje.

    • 2 5

    • ef (2)

      Całkowicie się z tobą zgadzam. Również piesi powinni płacić za chodniki. Precz z rowerami! Precz z chodnikami! Precz z komunikacją miejską! Wszyscy powinni wszędzie jeździć samochodami! Jak w USA! To jest rozwój.

      • 2 1

      • No , od pieszych (1)

        nie wymagałbym karty pieszego.

        • 1 0

        • To nie jesteś zwolennikiem JKM, tylko lewakiem

          Prawdziwy Korwinista, jako ja i mój guru stawia na rozwój samochodowy i nienawidzi przyrody, a w tym przypadku chodzenie pieszo, oszczędza przyrodę i zmniejsza zużycie ropy, przez co hamuje rozwój gospodarczy

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum