• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrócił problem przewozu rowerów w PKM

Marcin
20 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Druga, gorsza kategoria pasażerów PKM
Problem przewozu rowerów w PKM powraca co roku. Nie inaczej jest teraz. Problem przewozu rowerów w PKM powraca co roku. Nie inaczej jest teraz.

Cieplejsze dni wyciągnęły wielu rowerzystów na ulice i drogi rowerowe Trójmiasta oraz Kaszuby, gdzie chcieli dostać się m.in. Pomorską Koleją Metropolitalną. - Problem z poprzednich lat powrócił w tym roku już w kwietniu - pisze pan Marcin, przewożący rower w PKM.



Czy miałe(a)ś problem z przejazdem z rowerem w PKM?

Sprawa przewozu rowerów w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej rozgrzewała emocje rowerzystów i czytelników w zeszłym roku, gdy olbrzymie zainteresowanie przejazdem z rowerem, zwłaszcza na trasie Kościerzyna - Gdynia, okazało się dla władz województwa sporym zaskoczeniem.

Zobacz: Rowery w PKM. Pytania, wątpliwości, problemy

Czytelnicy relacjonowali przejazdy, a także ich nieudane próby, tłumaczyła się Szybka Kolej Miejska obsługująca linię PKM, a samorządowcy zapowiadali, że wprowadzą zmiany: bardziej elastyczne przepisy, bilet oraz rezerwacje na przewóz rowerów.

Czytaj: Rowery w PKM. Początek rozmów o lepszej kolei

Jak pokazują obserwacje pana Marcina, który postanowił podzielić się nimi z nami i naszymi czytelnikami, w tym roku problem może być jeszcze większy. Wraz z piękną pogodą pojawili się bowiem kolejni zawiedzeni rowerzyści, zostający na peronach z powodu braku miejsca dla ich rowerów w PKM.

Oto relacja naszego czytelnika z podróży PKM:

Jadąc PKM na wycieczkę do Kościerzyny z moimi dziećmi wraz z rowerami czytam artykuł o autobusowej przyczepce na rowery. Sam korzystałem z tej linii w zeszłym roku i domyślam się, że w piękne weekendy taka przyczepka jest intensywnie wykorzystywana.

Z rowerem do PKM z godzinnym wyprzedzeniem



Jednocześnie podczas podróży PKM jestem świadkiem, jak co przystanek grupa rowerzystów, która miała taki pomysł jak ja, zostaje na przystanku bo - o zgrozo - pociąg posiada ledwo sześć miejsc do przewozu rowerów! Trochę się przeraziłem i zaplanowałem powrotny przyjazd na stację Kościerzyna już z godzinnym wyprzedzeniem, żebyśmy tylko mogli spokojnie wrócić do domu.

Nie miałem gwarancji przejazdu, co najwyżej liczyłem na szczęście, jeśli oczywiście nikt spóźnialski się nie wepchnie przed nami.

Kolejki po bilet. Rozwiązaniem biletomaty w PKM?



Naturalnie mogłem - jak zwykle wcześniej - zabrać rowery na samochód i przyjechać na Kaszuby tak, jak większość innych weekendowiczów, powiedzmy: bez stresu. Tyle, że tym razem chcieliśmy przeżyć pewną przygodę. Ale przygoda ta okazała się być inna, niż zaplanowaliśmy. Okazała się być związana z tak dużym stresem rodzica (w tym przypadku mnie), że kolejnym razem raczej się na takie ryzyko nie zdecyduję.

Zdaniem naszego czytelnika problem można rozwiązać wykorzystując nieużywane pojazdy jak wagonik, którego zdjęcie dołączył do artykułu. Zdaniem naszego czytelnika problem można rozwiązać wykorzystując nieużywane pojazdy jak wagonik, którego zdjęcie dołączył do artykułu.
Czekając na przyjazd pociągu, przyglądałem się takiemu wagonikowi na bocznicy, który idealnie nadawałby się na przyczepkę do PKM. Oczywiście nie wyglądałoby to estetycznie, ale byłoby to praktyczne rozwiązanie. Może ktoś kiedyś o tym pomyśli.

Rower w PKM: jest potencjał, brakuje pomysłu



Polecałbym też wyposażenie pociągu w automat do biletów, co zlikwidowałoby te kuriozalne kolejki wewnątrz pociągu po bilet, umożliwiając kierownikowi pociągu pomoc w obsłudze załadunku lub rozładunku rowerów na taki "wagonik".

Myślę, że brakuje w całej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej takiego dopięcia "ostatniego guzika", żeby wszyscy byli zadowoleni. Pasażerowie oraz ci, którzy tylko dokładają do nierentownych połączeń. Potencjał, jaki drzemie w okresie letnim, który właśnie się rozpoczął, jest niewykorzystany. Szkoda.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (530) ponad 10 zablokowanych

  • Logika Januszy (20)

    Jadę samochodem/pociągiem żeby jechać rowerem

    • 127 228

    • logika kretyna (2)

      taaaaak ,7 latek napwno wroci do Gdanska z okolic Kartuz czy Koscierzyny

      • 51 8

      • To niech tam zostanie. (1)

        • 9 14

        • Jak gupi bachor, to nie wróci..w sumie szkoda niewielka...

          • 0 0

    • Chyba Ty (2)

      Autor z dziecmi ma jezdzic rowerem po miescie w spalinach? Czy dygac z dziecmi rowerami do Koscierzyny? To nie jest zadna fanaberia, ze ludzie chca pojzezdzic w przyjemnych okolicznosciach przyrody.

      • 76 15

      • Autor niech siedzi w domu i nie marudzi, bachory do nauki, a nie sobie gdzies jeździć..ewentualnie dwa kolka wokół bloku i do domu..

        • 0 1

      • Racja. Niech nie jeździ ani w mieście, ani po Kaszubach.

        • 7 6

    • To jest jedyna opcja, żeby pojechać rowerem na wycieczkę z Kościerzyny

      • 0 0

    • dobra (5)

      W ten weekend z 9 letnim dzieckiem machnę 80 km do Kościerzyny, juz nie będziemy tam dojeżdżać i zapychać pociągu. jeszcze raz sorry

      • 110 11

      • Czy naprawdę nie można pojeździć w bliższej okolicy? (4)

        Przecież w GD do lasu blisko.

        Kompletnie nie rozumiem tej postawy: "ja muszę pojechać gdzieś tam, bo tylko tam jest fajnie, i jeszcze będę chciał dziecko wziąć, żeby mu było fajnie, i jeszcze babcię na wózku, żeby z wnukami pobyła, i macie mi to wszystko załatwić". Noszsz...

        Żeby nie było: tez mam dzieci i też lubię rowery, ale cehauj mnie trafia, jak jadę właśnie z dziećmi do domu i stoimy wciśnieci między rowery, bo jaśnie pan rowerzysta ma swoją ulubioną trasę gdzieś tam hen-hen i się wpieprza na siłę. Chociaż jest to Jasień i jest gdzie pojeździć.

        Inna rzecz, że na liniach PKM po prostu brakuje połączeń i taboru. Jeżdzi mały, b. ładny, ale mały, składzik Pesy, jak poprzedni się zyebau, to już w tym jest puszka sardynek. I teraz rowery dochodzą. No i jest hejt między ludźmi.

        • 15 21

        • (1)

          A po co jedziesz autem skoro potem i tak z niego wychodzisz i idziesz pieszo? Nie możesz chodzić pieszo bliżej domu?

          • 3 2

          • Nie jeżdżę autem rekreacyjnie.

            • 0 0

        • Nie porównuj okolic jasienia, do okolic Borów Tucholskich i lasów świerkowych, które cały rok są zielone. (1)

          Widocznie nie jeździłeś po ścieżkach w borach w okresie wczesnej wiosny.

          • 17 6

          • Podobno też świetne lasy są w Kanadzie

            Przedłużcie PKM-kę ale już!

            • 0 2

    • mameja bez wyobraźni..

      .. Janusz bez roweru wrośnięty w monitor..żałosne.. :P

      • 6 5

    • Swoim komentarzem zaprezentowałeś idealny przykład logiki Janusza (2)

      • 30 4

      • Jak poczytasz komentarze tu, czy gdziekolwiek indziej (1)

        To zobaczysz, ze toniemy w oceanie januszy, Karyn i sebixow.

        • 7 4

        • Dyskryminujesz Dżessiki....

          To nie ładnie

          • 7 1

    • Jedź na wycieczkę w góry....rowerem.

      Jak już tam dojedziesz, zwiedzisz góry i wrócisz tym rowerem, daj znać jak droga zleciała :)

      • 19 0

    • Nie na twoj umysl

      • 1 0

    • Oj Janusz, Janusz

      Weź sprawdź, czy snopowiązałka nasmarowana, zamiast pisać androny.

      • 8 3

  • NIE DA SIĘ! (21)

    Bo kierownictwo firmy pochodzi z układów i panięta czasy komuny!
    Może by tak rowerzyści skrzyknęli się i zablokowali tory kolejowe?

    • 97 62

    • To ich sie rozjedzie i tyle..

      • 0 0

    • (10)

      Rowerzyści niech nauczą się jeździć rowerami a nie kombinować jak je przewozić

      • 9 16

      • (5)

        Piesi niech się przejdą, po co mają jeździć PKM gdy nogi same niosą przed siebie!

        • 9 2

        • (1)

          porównywać koniczyny dolne należące do człowieka z przedmiotem użytku...masakra. Spróbuj korzystać z roweru bez ich pomocy skoro uważasz że służą tylko do chodzenia

          • 2 2

          • to się naywa handbajk

            nie tylko dla inwalidów

            ale da się jechać takim rowerem, nawet bez nóg
            wypożycza takie Michał Antoniuk

            • 0 0

        • (2)

          Śmieszy mnie to porównanie. Ty przewozisz jeden środek transportu innym środkiem transportu. Według Twojego rozumowania, łódź motorową też mogę ze sobą zabrać do pociągu,bo jadę nad jeziora,tak??

          • 4 2

          • śmieszy cie porównianie, bo NIC nie rozumiesz (1)

            Moze dlatego, że ostatni raz jeździłeś jeszcze rowerkiem biegowym,
            uderzyłeś się wtedy w kroku i masz uraz "po molestowaniu" do dziś.
            A dziś masz FUUURĘ i przenosisz problemy FUURY na problemy rowerzysty.

            Porównaj rower nie do fury, tylko raczej do drogich butów biegowych.
            Czasem biegniesz, ale nie jesteś biegaczem 100% czasu.
            Czasem w nich idziesz, czasem jedziesz (czasem nawet fuurą).
            Rzadko kto biegnie do pracy, choć to niezabronione.
            Tak jak rzadko kto jedzie rowerem do pracy.
            Niekiedy jadą na spacer, a wolą spacer w Krzesznej niż na Przeróbce.

            Biegaczom też każesz dobiegać na start maratonu?

            A poza tym, nie a propos, uważam, że chamskie odpowiadanie Facetce Na Rowerze świadczy raczej (marnie) o odpowiadaczach, niż o Niej.

            • 2 3

            • ped**arze na rowery

              • 2 2

      • a co zasugerujesz rowerzystkom? (3)

        Mam wrażenie, że masz problem. Rowerzyści i rowerzystki mają prawo czuć się bezpiecznie na drogach publicznych i w pociągach komunikacji publicznej.

        Jadąc pociągiem generują przychody dla operatora kolei.

        Decydując się na przejazd samochodem obciążają infrastrukturę drogową i generują koszty - w długim okresie koszty leczenia chorób wynikających z braku lub niedostatku aktywności fizycznej.

        • 4 5

        • Nie ty glupia torbo na rowerze jedziesz a nie..

          ..go wozisz.Ze zrozumieniem czego masz problem glupia parowko?

          • 3 4

        • Wożenie roweru pociągiem to samo zdrowie. (1)

          • 5 1

          • Gdyby w tym pięknym Gdańsku było gdzie jeździć to nikt nie tłukłby się pociągiem. Chyba, że kogoś kręci jeżdżenie po plaży, znaczy się porcie

            • 1 2

    • Da się ale jakim kosztem, żeby realizowac

      sezonową fanaberię? Taniej będzie wstawić w Kościerzynie rowery do wypożyczenia za symboliczną złotówkę. 100 rowerów będzie tańsze niż kilka wagonów. No ale to przerasta urzędników.
      Poproście Rogera od aktywistów to wam pomoże. Załatwił przejście i przejazd rowerowy przy dworcu to taka sprawa dla niego będzie jak splunięcie.

      • 2 2

    • U Szczurka nic się nie da!

      • 0 3

    • tak - to zdecydowanie pomoże (1)

      wy nie możecie to nikt nie pojedzie

      typowe polactwo

      • 16 14

      • Sorry

        ale w tym kraju jak grzecznie zwracasz na coś uwagę to "włodarze" mają cię głęboko w d*pie.
        Dopiero jak się tupnie nóżką - vide górnicy/rolnicy, to jakoś wszystko da się załatwić i rozwiązać.

        • 3 4

    • uklady nie maja tutaj nic do rzeczy,

      Poprostu - cos co jest państwowe jest niewydolne. Umysły kirowników państówek nie są nastawione na zwiększanie dochodów tylko na utrzymanie się na stołku - więc brak jakichkolwiek decycji. Dodatkowo brak świadomości społecznej powoduje, że jakiekolwiek działania dla dobra ogółu ciężko nam przychodzi - bo właśnie kojarzy się z komuną(pytanie - czy słowo "czyn społeczny" kojarzy Ci się pozytywnie czy negatywnie?)

      ps. dobra wola też przychodzi z trudem, a tutaj tak naprawde potrzeba tylko dobrej woli.

      • 3 2

    • komuna nie ma z tym nic wspólnego (1)

      idealny przykład neoliberalizmu w akcji: prywatne zyski, publiczne problemy

      • 0 5

      • To żaden neoliberalizm tylko socjalizm z ludzką twarzą. Dopóki tego typu przedsięwzięcia będą finansowane z naszych podatków, doputy będą takie wałki jak PKM.

        • 2 3

    • idzcie z rowerami na tory najlepiej gesiego pod pedolino

      • 6 3

    • znaczy posłowie pisss ? no oni są z układów i budowali komunę

      no chyba, że wam się wydaje, że np yaro ma 30 lat

      • 7 4

  • ) (31)

    Dobry pomysł,faktycznie dołączyć 2 albo 3 takie wagoniki i problem rozwiązany-ogrodzić je tylko siatką co by żaden cyklista nie wypadł za burtę.Ehhh patrząc na ten wagonik przypomina mi się gierka z lat 90-tych Raiload Tycoon,niejedną nockę się zarwało budując tory i perony przez całą Afrykę.

    • 146 34

    • Won rowery z pkm i normalnych autobusow (2)

      Albo pedalujecie swinie spocone alo glupa nie palic i rower ktory i tak was przerasta zostawic w domu

      • 18 20

      • Popieram stop rowerakom w komunikacji!! Nie umiesz jeździć, zostaw w domu, albo pedałujesz pod blokiem...

        • 1 2

      • won pazazerowie z pkm

        w pełni popieram!

        • 1 6

    • :( (2)

      A co mamy powiedzieć my ... jadący tą PKM-ką z pracy do domu??????. Nie ma gdzie usiąść a i stać nie ma gdzie bo ... rooowwweryyy są wszędzie!!!!!!
      :((((((

      • 20 6

      • Jak to SĄ? (1)

        Wlasnie napisali że nie wsiadają bo mieści się tylko 6 bo chyba tyle jest na nie miejsca?
        No chyba że Aldona chce zaadoptować tych 6 miejsc na rowery? Hmmm.....
        Bardzo proszę o wyjaśnienie

        • 7 5

        • 6 miejsc - rowerów wiecej

          Ostatnio jechałem pkm i 3 rowery wjechały drzwiami gdzie nie ma miejsca przeznaczonego na rowery. Zablokowali całe wejście i przedsionek. Sam jeżdzę rowerem, ale jakieś zasady powinny być. A nie tylko lament, ze rowerzystom tak zle.

          • 1 0

    • (5)

      To nie jest żaden wagonik,tylko przyczepa do drezyny PWM15A, kogoś poniosła fantazja. Tym to sobie możesz co najwyżej tłuczeń wozić.

      • 21 2

      • tłuczeń to sam jesteś (4)

        a co rowery więcej ważą ?
        Ile się tam zmieści ? Ze 30 szt ?

        • 2 10

        • (2)

          Nie chodzi o wagę (tłuczeń akurat jest cięższy) a o możliwość łączenia tego ze spalinowym zespołem trakcyjnym, ale niektórym wydaje się że to kolejka PIKO i wszystko ze wszystkim można łączyć. O hamulcu zespolonym czy innych rzeczach zapewne nigdy nie słyszeli, pomijam fakt że jest to po prostu niebezpiecznie i wydłużyłoby czas jazdy dwukrotnie, każda stacja lub przystanek to załadunek i rozładunek takich rowerów, więc pociąg zamiast stać minutę stałby 5. Dawno nie czytałem tak debilnych pomysłów.

          • 15 3

          • to wymyśl coś lepszego = taniego (1)

            Może na dach, jak w Pakistanie ?

            • 3 4

            • a czemu tanie?

              za fanaberie sie placi

              chcesz pchac sie z rowerem do pociagu to plac za ten rower

              czemu cyklistom ise wydaje ze kazdy powinien im wsyzsko ulatwiac?
              co wy jacys lepsi od innych?

              • 2 2

        • Ta drezyna to nie jest wagon do przewozów Cargo

          Do tego lepiej się nadaje nawet zwykła węglarka, po małej adaptacji.

          • 7 1

    • kiedy opłata za przewóz roweru? (2)

      rower w skm autobusie pkm zajmuje miejsce gdzie 3 osoby mogą stanąć, 20 zł przy cenach przejazdów średnich byłoby ok, miesięczny za 150 i nagle znajdzie się miejsce

      • 6 6

      • Już (1)

        Nic głupszego nie cztałem... To, jak rozwiązać problem przewozów pasażerów i rowerów powinien wiedzieć przewoźnik! I rozwiązaniem nie jest wprowadzenie wysokich cen biletów, bo dotację szlag trafi, a pasażerowie po sezonie zrezygnują i będzie płacz i biadolenie. Dziwnym trafem nawet w naszym cudownym kraju można było problem rozwiązać, ale nie w pomorskiem, bo tu nic nie wychodzi... W woj.kuj.pomorskim mają do szt z Pesy dokupione wagony doczepne sterownicze z kabinami na obu końcach! W mazowieckiem mają podobne rozwiązanie również z Pesy w wagonach piętrowych! Pojazdy dwuwagonowe kupione przez UMW Pomorskiego były o niecałe 10% tańsze od trzywagonowych! A bipy, czyli wagony piętrowe obsługujące w Przewozach Regionalnych jeszcze w zeszłym roku linię do Helu w maju kończą żywot... To będzie płacz w tym roku!

        • 2 3

        • Pokaż mi te wagony z pesy do szt w woj Kujawsko-pomorskim to uwieżę ,

          Są łączone dwa różne szty od róznych producentów a nie wagony doczepne z kabinami. Coś widziałeś a nie wiesz co.

          • 0 0

    • Kompletnie nierealny pomysł. (6)

      Lekka konstrukcja takiego wagonika pozwala na kursowanie z Vmax 80km/h, do tego dochodzą problemy z jego niską skutecznością hamowania. To są wagoniki do przewozów technologicznych i tylko do tego się nadają.

      • 11 2

      • Niemcy potrafią (5)

        W Polsce się nie da?
        https://www.wired.com/2009/10/amazing-german-bike-carrying-train/

        • 3 5

        • Fajnie by było przeczytać do końca artykuł a nie zerknąć na zdjęcie i jest! Da radę!
          Jak ewidentnie stoi w artykule, linia ta kursuje na 1.5km odcinku w dół i górę 200m zbocza i nie na zasadzie standardowej lokomotywy a używa specjalnego toru i kół zębatych by się wspinać po wzgórzu.
          Tak więc odpadają wszystkie problemy jakie by miała PKMka przy takim rozwiązaniu.
          Takie coś by mogło mieć zastosowanie np.w.tunelu pod Martwą Wisła a nie na regularnej linii metropolitalnej

          • 0 0

        • Gościu, porównujesz jakiś śmieszny tramwaj do pociągów poruszających się z prędkością 120 km/h. (1)

          To są 2 zupełnie różne światy. Każdy, kto choć trochę zna się na temacie kolei, zabije cię śmiechem.

          • 5 1

          • masz rację NIE DA SIĘ
            nie można np. puścić takie 4 pociągi na dobe które jechałyby wolniej
            NIE DA SIĘ

            każdy kto się zna, by to wyśmiał, bo przecież się nie da

            a ja Ci mówię, że jak się chce to można

            • 1 3

        • To niemieckie rozwiązanie sprzed 10 lat (1)

          A tu jakaś durna dyskusja gowniarzy, co najwyżej w Warszawie byli na szkolnej wycieczce.

          • 3 2

          • Nawet jak tak będzie

            https://teampedal.files.wordpress.com/2013/05/biketrain.jpg

            to też źle bo okno otwarte i wieje pozostałym...
            Nie dogodzisz..

            • 2 0

    • a jeszcze wcześniej byl Transport Tycoon (5)

      • 11 2

      • (3)

        Oj, trochę się rozjechało kalendarium ;)
        Pierw był Railroad Tycoon, a potem Transport Tycoon.

        Ale nie zaprzeczalnie, MicroProse robił jedne z najlepszych gierek mojego dzieciństwa.
        MicroProse, WestWood, Bullfrog, BlueBite... Ach, wspomnienia :)

        • 12 3

        • (1)

          i microprose soccer:) dobrze sie pilka kleija do nogi

          • 3 0

          • Tak, a co powiesz o sensible soccer? To byla gra!!!

            • 3 0

        • Jedna rzecz mnie zastanawia... Skąd ta łapka w dół? :D
          Ktoś nie lubił lat 80/90? Czy zazdrość ze nie przeżył tego samego? ;)

          • 7 6

      • Ja bym wolał wagon platformę z silownią

        pod chmurką. Lubię przypakować, a do Koscierzyny długa droga i nie warto stygnąć.

        • 36 3

    • Nie po to była ta kolejka aby ludziom było wygodniej

      • 10 5

    • Skad wziac takie wagoniki? Trzeba je kupic, zrobic remont, placic za tory po ktorych jezdza.

      • 3 7

    • HGW czy PKMka ruszy z takim zlomem

      doczepionym do składu. Inny problem to luka i wysokość peronu.

      • 11 3

  • A rowerkiem na kółkach nie łaska pojechać ?

    Po Co wam rowery jak nimi nie jeździcie tylko je wozicie.

    • 3 2

  • jak w dawnych czasach

    nic dla ludzi to po co ta PKM? biore rower place bilet i jade nie chce za darmo ,ale widocznie się to właścicielowi nieoplaca

    • 1 1

  • Rozwiązanie jest proste... (1)

    ...tylko SKM nie posiada własnego wagonu do przewozu rowerów. A wystarczyłaby umowa z UM na zakup bądź dzierżawę trzech wagonów typu Bh, czyli bezprzedziałowych z dużymi drzwiami, takich jak doczepiają na Hel. W środkowej części wydziela się wyłącznie miejsce na rowery, w dwóch skrajnych przedziałach siedzenia, dokładnie tak jak to robią Przewozy Regionalne. Dwa wagony w obieg, jeden w rezerwie. Kolejna kwestia to połączenie składów tak, aby nie trzeba było wykonywać manewrów na stacji końcowej, czyli SA-Bh-SA. Taki skład puszczamy w wekendy na najbardziej obciążone rowerzystami kursy i oznaczamy to w rozkładzie, że takie i takie pociągi są przystosowane do przewozu większej ilości rowerów, a DTR (dokumentacja techniczno - ruchowa) wagonu Bh nie powinna przewidywać łatwiej do oszacowania i niskiej ilości rowerów. Oczywiście dzięki wiecznym reformom w PKP "Niedasie" takiego wagonu ot tak do SKM przenieść, trzeba sporządzić opracowanie, ofertę, pewnie przetarg, potem dostosować. Był na to cały rok, problem wraca i nie widać zmian.

    Z innej beczki - taki sposób jak opisałem stosują PR w pociągach na Hel - nie mając warunków dla wszystkich składów zestawiają jeden - dwa bardziej pojemne, lekko gospodarczą metodą, ale nie angażują znacznych środków w sezonowy projekt. Niestety, widać że SKM siedzi jeszcze głęboko w PKP.

    • 8 1

    • spoko

      tylko składy PKM to nie wagony a jeden długi pojazd który nie zawraca na końcu tylko jedzie w przeciwną stronę. więc pchałby doczepiony wagon przed sobą. maszynista nie widziałby wtedy nic.

      • 0 0

  • (1)

    Dziadoska instytucja ta PKM. Pracują tam indolenci, ludzie bez wyobraźni, szkodnicy. Marnują NASZ majątek. Szkoda, że tak daną linią jeździ tak mało ludzi

    • 0 0

    • jak mało?

      bo ponoć rekordowa ilość osób ostatnio

      • 0 0

  • Wszystko robią aby PKM upadła (1)

    Trzy razy z rzędu miałam taką sytuację jak wspomniany czytelnik. Już od tamtej pory w ogóle nie używam PKM. Jednak wolę swój samochód. Tyle pieniędzy poszło w bloto,po to aby tylko jeszcze się denerwowac. Już wystarczy ciągła zmiana godzin odjazdu,nieczytelny rozkład jazdy, rzadkość w kursowaniu,brak biletomatów , kolejki po bilet to jeszcze kwestia rowerów. Przerosło to wszystko skm a klienta odstraszylo

    • 4 0

    • jakoś póki co nie tylko nie upada

      ale nawet bije kolejne rekordy ilości przewiezionych pasażerów

      • 0 0

  • Masakra!!!! (2)

    Ile lat, ile miesięcy i ile jeszcze tygodni ludzie będą ciągle o tym pisać?????!!! I ciągle to samo tj.6 miejsc na rowery i koniec!!!! Jak tym ludziom zarządzającym tą całą pkm i skm nie wstyd!!! Co roku to samo i te same obietnice i tak sezon za sezonem!!
    wywalmy w końcu to całe polityczne towarzystwo przy najbliższych wyborach (każdy wiec jak się dostają na prezesów zarządów, przewodniczących rad nadzorczych itd).
    nie wiem tylko komu zaufać-bo szansę że następni będą lepsi marne, ale może znajdzie się choć jeden kto pomyśli o ludziach a nie tylko o swoim interesie, kolesiach lub prezesie!!

    • 6 0

    • jasne - wywalmy

      i co zrobią ci co przyjdą na to miejsce? wymienią tabor na inny (za jaką kasę)? przebudują wagony (kosztem miejsca dla pasażerów bez roweru)?

      co konkretnie da to wywalenie?

      • 0 0

    • przecież to tłuki skażone mentalnością z komuny oni są wielcy panowie dyrektorowie bo jedyną ich referencją i kompetencją jest legitka partyjna czy znajomość z tym czy tamtym kacykiem wiedzieli kretyni że budują kolej do atrakcyjnych turystycznie regionów ale myśleli swoimi zakutymi łbami kategoriami lat 80 czy 90 gdzie rowery były ciężki toporne i nie dało się nimi jeździć w terenie zamówili tabor kompletnie nieadekwatny do potrzeb nie zrobili tej linii od razu zelektryfikowanej co pozwoliłoby puszczać dłuższe i wygodniejsze elektryczne zespoły trakcyjne zamiast tych ledwo zipiących pod górę spalinowych trupów o kompletnie pozbawionym ergonomii wnętrzu gdzie kibel zabiera połowę miejsca w każdym wagonie

      • 0 0

  • Jak bumerang (1)

    wraca problem niedopasowania taboru do potrzeb. Widać coraz wyraźniej, że w założeniach eksploatacyjnych i PKM i SKM przyjęto opłacalność dopiero na poziomie 95% wypełnienia pasażerami, więc dla rowerzystów brakuje miejsca. W PKM problemem od początku są też drzwi nie dostosowane do takich potrzeb - tylko jedne drzwi na jedna stronę wagonu, to już na początku wieku XX kolej, wcale nie elektryczna, używała wagonów z 4 drzwi na jedną stronę wagonu. Po prostu o zamówieniach taboru decydują ludzie, którzy nie jeździli do pracy koleją i nie mają pojęcia o dojazdach koleją do pracy.

    • 2 0

    • a ja pamiętam jak się ludzie śmiali

      że budują linię dla wędkarzy i grzybiarzy. i że to bez sensu.

      a tu nagle wszyscy chcą PKMką jechać - i piesi i rowerzyści

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum