• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władysława IV. Rowerzyści będą omijać pomnik księdza

Joanna Skutkiewicz
29 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka. Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Po niedawno opublikowanym przez nas artykule nt. realizacji drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni jeden z czytelników, pan Jan, zwrócił nam uwagę na kwestię kolizji powstającej drogi z pomnikiem księdza Jastaka.



Co sądzisz o projekcie drogi rowerowej w tym miejscu?

- Nasi kochani urzędnicy zaprojektowali nam DDR-kę na kursie kolizyjnym z pomnikiem ks. Jastaka - pisze pan Jan. - Czy to znaczy, że będziemy hamować przed duchownym i omijać obelisk ostrymi skrętami między pieszymi?!
Rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że jednoślady będą musiały jechać naokoło pomnika, nie ma bowiem planu na przesuwanie figury stojącej w tym miejscu od 2014 roku. Co więcej, na tym fragmencie rowerzyści będą dzielić drogę z pieszymi. Jak wskazują przedstawiciele gdyńskiego ZDiZ, trzeba w tym miejscu pogodzić różne społeczne oczekiwania i dostosować do nich rozwiązanie.

- Na odcinku wokół pomnika będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy, co oznacza, że jadący rowerem będzie mógł ominąć pomnik z obu stron, zachowując ostrożność, która jest oczekiwana w takich miejscach - mówi Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. infrastruktury Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Podobne rozwiązanie zostało zastosowane na ul. 10 Lutego przy poczcie, gdzie ze względu na zawężenie spowodowane schodami wprowadzono ciąg pieszo-rowerowy. Rozwiązanie to z powodzeniem funkcjonuje od kilku miesięcy.

Hilary Jastak - niezapomniany kapłan gdyński



  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Prace przy fragmencie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka mają planowo zakończyć się na przełomie listopada i grudnia. Inwestycja jest częścią projektu "Klimatyczne Centrum", mającego na celu przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

Miejsca

Opinie (151) 10 zablokowanych

  • A gdyby to był pomnik oficyjera rowerowego, to (6)

    co byście powiedzieli rowerzyści ?

    • 7 7

    • że trzeba pomnik przestawić lub go ominąć (5)

      proste jak konstrukcja cepa

      • 3 1

      • Przesunąć pomnik swiętego ofcera rowerowego ? (4)

        Nie bluźnij

        • 2 4

        • na pewno by się nie obraził (3)

          nie trolluj więcej, to nie ma sensu

          • 2 2

          • To ma sens. Może ludzie zaczną głosoawć za rozwojem (2)

            Miasta, a nie jego niszczeniem.

            • 0 2

            • rozwój miasta polega m.in. na uwalnianiu go od nadmiaru samochodów (1)

              i tworzeniu warunków do poruszania się mniej terenochłonnymi rodzajami transportu; głównie chodzi o poprawę komfortu i bezpieczeństwa poruszania się po mieście pieszych i rowerzystów, m.in. chcących dostać się do przystanków komunikacji zbiorowej.

              • 0 0

              • W głowie oficera rowerowego jedno ... po prostu wyprowadź się na wieś i spełnij swoje marzenia.

                DDR: darmowa dobra rada.

                • 0 1

  • a potem już jak się pogoni szczurka ,łusyka i całą tą ekipe szkodników ... (2)

    to trzeba będzie ten cały bajzel i syf który oni dziś tworzą porządkować i przywracać Miasto do normalnej funkcjonalności !!! na powrót odbudowywać zatoczki postojowe ,parkingi i wszystko to co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Miast , a co oni dziś tak pieczołowicie i bezmyślnie niszczą ,likwidują i dewastują !, myślę ,że zostaną jeszcze za to rozliczeni i pociągnięci do odpowiedzialności! urządzać sobie taką samowolke to można na swoim podwórku i wokół swojego domostwa ! ,z Miastem takich rzeczy robić nie wolno !!!.

    • 11 3

    • 100% racji. 20 lat niszczenia miasta... i 1mld długu.

      Wstyd !!!

      • 5 2

    • No to zagłosuję pierwszy raz na Szczurka od wielu lat. Bo twoja wizja miasta to ryk i smród

      od aut i motocykli.

      I te twoje durne rozliczanie. Z każdą niepopularną dla ciebie decyzją lokalnych władz będziesz leciał do sądu pieniaczu pospolity ?

      • 0 0

  • To ,że jest to grupa ludzi chorych i uzurpujących sobie prawa do wszechwiedzy i nieomylności , to już od dość dawna wiadomo ! (3)

    ale co robią w Gdyni ludzie z opozycji , związki i organizacje społeczne ??? , czy los miasta i jego mieszkańców Ich nie interesuje ? , kto się ma zająć tą dewastacją i niszczeniem Miasta naszego wspólnego dobra i Naszego Domu !

    • 22 14

    • Nawet na kosę na sztorc trzeba mieć pozwolenia Wadzy obecnej , POprzednia też była przeciwna ,

      więc co pozostaje ?

      • 1 1

    • Opos ycja

      Był jeden taki, chętny do przewracania wszystkich zamiarów władzy ale wylądował na stołku szefa Baranowa wiec szczurkowi teraz robią co chcą.

      • 0 2

    • pijesz do osób przyspawanych mentalnie do foteli samochodów?

      Nie musisz się tak denerwować. To oni najbardziej przeszkadzają pozostałym uczestnikom ruchu, w tym także innym kierowcom, potrafiącym często korzystać z innych środków transportu w Gdyni. Większość kierowców nie straciła umiejętności poruszania się pieszo, wielu z nich korzysta z możliwości przejazdu rowerem, nawet regularnie dojeżdżają nim do pracy.

      • 2 0

  • W Gdyni powinna powstać wygodna droga dla rowerzystów i pieszych wzdłuż linii SKM (4)

    od kładki nad ulicą Podjazd przy dworcu PKP Gdynia Główna do kładki nad ulicą Śląską przy stacji SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, potrzebne jest jedynie porozumienie z właścicielami gruntów , wygładzenie podjazdu obok schodów terenowych przy Śląskiej i ewentualnie budowa lekkich kładek nad dolinkami przecinającymi ten korytarz spacerów pieszych i rowerzystów. Wtedy znaczna część ruchu rowerów odbywała się równolegle do ulicy Władysława IV i tym samym źródło konfliktów z pomnikiem ks. Jastaka nie miało by takiego znaczenia.

    • 9 1

    • Bo ty tak chcesz? (3)

      Jeśli tak to zfinansuj tą inwestycję. Dlaczego inni mają ponosić koszty twoich fanaberii?

      • 1 4

      • przypuszczalnie nie masz zielonego pojęcia na temat wskaźników produktywności inwestycji (2)

        w infrastrukturę rowerową. Są one dużo wyższe niż inwestycje podmiotów publicznych takich jak miasto w piętrowe lub nawet jednopoziomowe parkingi czy dwupoziomowe estakady, które mają niby podnosić przepustowość skrzyżowań, a jedynie przyczyniają się do wzrostu skali niepotrzebnych przejazdów samochodem. Dlatego obecnie łatwiej znaleźć fundusze UE na inwestycje rowerowe i kolejowe niż na inwestycje drogowe.

        • 1 4

        • Dobry żart. Na jednego jadacego rowerzystę przypada 3000 samochodów. (1)

          Nie ma co porownywac w ktora infrastrukture nalezy inwestowac.

          • 2 2

          • infrastruktura potrzebna do ruchu i parkowania samochodu jest kilkanaście razy większa niż

            infrastruktura potrzebna do zapewnienia ruchu pieszych lub rowerzystów. Inwestowanie w infrastrukturę samochodową przyczyniło się do nadmiaru samochodów w mieście, na czym cierpią także osoby przyspawane mentalnie do samochodu, nie potrafiące rozważać różnych opcji.

            • 1 0

  • Ten pomnik kosztował gdyńskiego podatnika siedem lat temu 250.000zł. (1)

    Za tą cenę można było wtedy kupić dom na obrzeżach lub duże mieszkanie w centrum. Teraz co? Pomnik na śmietnik, bo obcisłomajtkowcom przeszkadza? Takie właśnie ponosimy koszty ich rowerkowania. Likwidacja parkingu i pomnik do utylizacji.

    • 5 6

    • Ty się za rowerzystów wypowiadasz pieniaczu ? Znasz ich wszystkich że pie,,,sz bzdury ?

      Co im przeszkadza, a co nie ?

      • 0 0

  • Ksionc powinien stać na środku ścieżki rowerowej. (2)

    Gdynia stała się miastem rowerowym, przyjeżdża tu wiele turystów na rowerach.Dlatego uważam, że ksionc musi być dobrze wyeksponowany na środku ścieżki rowerowej.

    • 20 22

    • dlatego jego sukienka maxi powinna być w dostojniejszym kolorze
      purpurowym? białym? widocznym! wszystkodlabezpieczeństwa

      • 1 3

    • ja bym go postawil na srodku jezdni

      • 3 0

  • Gdynia

    Stan dróg to skandal

    • 8 1

  • Rowerzyście zawsze wiatr w twarz (2)

    wieje

    • 2 7

    • nieprawda (1)

      kilka dni temu jechałem z górki i z wiatrem. Bez wysiłku.

      • 2 1

      • ...

        • 0 1

  • Akurat ten fragment przebudowy kumuluje wiele trafnych problemów Śródmieścia i nie tylko:
    1. Projekt klimatycznego centrum zakłada m.in. zwiększenie ilości terenów zielonych- na tym odcinku aż się prosi o zwężenie chodnika i posadzenie drzew, zrobienie rabat kwiatowych i krzewów. Niestety nie
    2. Robiąc drogę rowerową można było na nowo wkomponować pomnik, tak aby wszyscy byli zadowoleni- realizacja na kolanie, szybko, po łebkach. Tam jest miejsce
    3. Brak synchronizacji robót: niecały miesiąc temu kładziono tam sieć gazową co wiązało się z rozbiórką chodnika. Praca wykonana dwa razy.
    Takie postępowanie nie dotyczy tylko Gdyni. Takie niedbalstwo kosztem naszych podatków.

    • 6 2

  • chodniki dziurawe ludzie nogi wykręcają i skaczą między dziurami ! (7)

    ale oczywiście najważniejsze to zaspokoić potrzeby i wymagania kalesoniarzy ! rowery dziś mają i umieją na nich jeżdzić wszyscy ! ,Ale tylko wąska grupa bęcwałów wywraca Miasto do góry nogami uważając siebie za najważniejszych i im się należy . zdecydowana większość posiadaczy rowerów wie gdzie i jak z nich korzystać nie wchodząc w konflikty z wszystkimi dookoła ! - żli kierowcy , żli piesi , złe dzieci bo szwendają się po ich ścieżkach rowerowych , zły ten kto jedzie na wrotkach czy hulajnogą !- przeszkadza im wszystko ,to najbardziej roszczeniowa grupa nieudaczników życiowych .Jakoś lata całe nie było problemu - Jeżdziły samochody , motory ,furmanki rowery , wędrowali piesi {!} , nikt nikomu nie wadził i nie przeszkadzał . Teraz jakoś - wylęgła się grupa zamożnych posiadaczy rowerów { czyż by aż tyle się dorobil ?...} która uwąża ,że oni są najważniejsi Dziwi tylko fakt takiego ulegania ich wymogom urzędników miejskich !

    • 6 4

    • co ty bierzesz? (5)

      naprawdę tak myślisz? Przecież teraz w wyniku trwającego od wielu lat nadmiaru samochodów wszystkim poruszać się coraz trudniej. Ludzkość nauczyła się latać na księżyc, a coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy, której chodnik i tak bywa często zastawiony zaparkowanymi samochodami. Przypuszczalnie masz jakiś problem: albo mamusia nie nauczyła jeździć na jowejku, albo nie potrafisz zrozumieć, że to nadmiar samochodów jest główną przyczyną problemów z poruszaniem się po Gdyni.

      • 1 3

      • Główną przyczyną problemów z poruszaniem się po Gdyni jest likwidacja miejsc parkingowych , zwężanie jezdni i tristar. (4)

        Samochodów jest tyle ile być powinno, tylko sprowadziło się tu zbyt dużo "słoików" z różnych Kętrzynów i innych Bydgoszczy. Dotychczas żyło się tu normalnie. Można było wszędzie dojechać, zaparkować, pospacerować, załatwić sprawy i wypocząć. Obecnie miasto to stało się niefunkcjonalne i nie do życia. Chcesz to sobie jeździj " jowejkiem, ale nie narzucaj innym jak mają żyć.

        • 1 2

        • Przecież wiesz, że to nieprawda. (2)

          Te problemy występowały w Gdyni już wiele lat temu i dotyczą praktycznie tylko tych osób, które nie wyobrażają sobie, że można się poruszać inaczej niż samochodem i same te problemy stwarzają, narzucając innym m.in. konieczność krążenia w celu znalezienia miejsca na darmowym parkingu. Na płatnych parkingach tych problemów nie ma.

          • 1 0

          • W Gdyni nie było żadnych problemów do 2015-16r. - od kiedy władze rozpoczęły walke ze zmotoryzowanymi (1)

            mieszkańcami. Efekty widać od 3 lat - centrum umiera.

            • 0 2

            • od ponad 40 lat zmotoryzowani przyspawani mentalnie do foteli samochodów

              rozpoczęli coraz szybciej rozwijający się proces pogarszania warunków ruchu wszystkich mieszkańców. Centra miast konsekwentnie uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów ożywają: warto ten proces zaobserwować na przykładzie choćby Kopenhagi: miasta najwcześniej decydujące się na wejście na drogę zrównoważonego rozwoju systemu komunikacji miejskiej (już w latach 60-tych XX wieku). Obecnie KPH zajmuje od wielu lat czołowe miejsca w rankingach jakości życia. W Gdyni można było osiągnąć to samo i nadal szansa na to nie jest jeszcze totalnie zmarnowana. Centrum Gdyni może odżyć po uwolnieniu Starowiejskiej od nadmiaru samochodów.

              • 1 0

        • A ty nie narzucaj innym samochodu koleś. Również dla swego bezpieczeństwa, chyba że

          lubisz mijać się na obwodnicy z tymi, co jakiś czas wjadą na nią pod prąd samochodami.

          • 0 0

    • kierowca=frustrat

      ten wpis tylko to potwierdza

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum