• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władysława IV. Rowerzyści będą omijać pomnik księdza

Joanna Skutkiewicz
29 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka. Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Po niedawno opublikowanym przez nas artykule nt. realizacji drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni jeden z czytelników, pan Jan, zwrócił nam uwagę na kwestię kolizji powstającej drogi z pomnikiem księdza Jastaka.



Co sądzisz o projekcie drogi rowerowej w tym miejscu?

- Nasi kochani urzędnicy zaprojektowali nam DDR-kę na kursie kolizyjnym z pomnikiem ks. Jastaka - pisze pan Jan. - Czy to znaczy, że będziemy hamować przed duchownym i omijać obelisk ostrymi skrętami między pieszymi?!
Rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że jednoślady będą musiały jechać naokoło pomnika, nie ma bowiem planu na przesuwanie figury stojącej w tym miejscu od 2014 roku. Co więcej, na tym fragmencie rowerzyści będą dzielić drogę z pieszymi. Jak wskazują przedstawiciele gdyńskiego ZDiZ, trzeba w tym miejscu pogodzić różne społeczne oczekiwania i dostosować do nich rozwiązanie.

- Na odcinku wokół pomnika będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy, co oznacza, że jadący rowerem będzie mógł ominąć pomnik z obu stron, zachowując ostrożność, która jest oczekiwana w takich miejscach - mówi Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. infrastruktury Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Podobne rozwiązanie zostało zastosowane na ul. 10 Lutego przy poczcie, gdzie ze względu na zawężenie spowodowane schodami wprowadzono ciąg pieszo-rowerowy. Rozwiązanie to z powodzeniem funkcjonuje od kilku miesięcy.

Hilary Jastak - niezapomniany kapłan gdyński



  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Prace przy fragmencie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka mają planowo zakończyć się na przełomie listopada i grudnia. Inwestycja jest częścią projektu "Klimatyczne Centrum", mającego na celu przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

Miejsca

Opinie (151) 10 zablokowanych

  • ja zaskoczony nie jestem. w 3mieścei można powiedzieć że jest to już wręcz standard

    • 11 2

  • (3)

    Istotnie, jak się poruszą frustrat z nocnikiem na glowie to łątwo czegoś nie zauważyć i w to wyrżnać. Można powiedzieć, że funkcja pomnika jest pozytywna - służy uspokojeniu ruchu rowerów.

    • 20 24

    • Jajco...

      gupiś

      • 2 0

    • Słusznie. Skonczyć z rowerowym szaleństwem. (1)

      • 0 2

      • lepiej spokojnie kwestionować paranoję wiążącą się z nadmiernym korzystaniem z samochodów

        i wyciągać wnioski

        • 0 0

  • Można bylo nie likwidowac parkingu, a drogę rowerowa wyznaczyć z tego 10m szerokości chodnika. (10)

    • 21 12

    • To jest walka rowerzystów z mieszkancami. (9)

      A mieszkańcy nie moga sie doczekac wyborów

      • 5 2

      • jak na razie to użytkownicy samochodów (ci z nich, którzy są mentalnie przyspawani do fotela samochodu) (7)

        walczą z innymi kierowcami oraz pozostałymi mieszkańcami, którzy wybierają inne sposoby poruszania się po mieście.

        • 0 6

        • Dewastujecie miasto. Miasto bez mozliwosci wydajnej mobilnosci (6)

          Umiera - Świetojańska, Abrahama, 10go Lutego..
          .

          • 5 1

          • ruch pieszy i rowerowy to najbardziej wydajne formy mobilności miejskiej (5)

            lokale położone przy ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów notują wzrosty liczby klientów i skali obrotów. Tak będzie jak wreszcie Starowiejska zostanie deptakiem z dopuszczonym ruchem rowerów.

            • 1 2

            • Lokale położone przy ulicach pozbawionych jeżdżących i parkujących samochodów notują spadki liczby klientów. (4)

              Wystarczy zobaczyć np. na Świętojańskiej; ulica ta żyła w latach 90-tych. Czynsze były tam po 10.000 zł. Były obroty, więc było z czego płacić. Można było dojechać tam samochodem i zaparkować na prawym pasie ( Świętojańska miała wtedy po dwa pasy w każdą stronę). Dziś aż przykro patrzyć. 1/3 lokali stoi pusta. Kilka osób spaceruje. Zabiliście centrum miasta.

              • 3 1

              • Oni widzą tylko swój rower ... nie ma co dyskutować z fanatykami (1)

                • 0 2

              • przyspawani mentalnie do foteli samochodów siedzą tylko w swoich samochodach i przed komputerami

                zapominając, że z samochodu trzeba wysiąść i dojść do właściwego celu podróży, to bardzo ogranicza wyobraźnię.

                • 0 1

              • Świętojańska nie została uwolniona od jeżdżących i parkujących samochodów (1)

                więc przykład nietrafiony. Stągiewna w Gdańsku została uwolniona od tych pojazdów i znakomicie funkcjonuje. Dotyczy to setek takich ulic w dziesiątkach miast świata i Europy. W Polsce takich ulic jest coraz więcej. Czekam w Warszawie na uwolnienie reszty Chmielnej od jeżdżących i parkujących samochodów - na pewno będzie na ten temat informacja w tzw. mediach głównego nurtu. W Łodzi dobrym przykładem jest ulica 6 sierpnia. Przykłady można mnożyć - z kraju i zagranicy.

                • 1 0

              • Panie oficerze ... przestań się ośmieszać. Gdybyś kiedkolwiek prowadził własny biznes oparty na klientach

                wchodzących 'z ulicy' to wiedziałbys o czym mowa. Świętojańska jest martwa, 10-go Lutego też, Abrahama prawie. Jak nie wierzysz to porozmawiaj z właścicielami biznesów. Spadek obrotów jest gigantyczny. Widać to po liczbie lokali 'wynajmę'.

                • 0 0

      • badania wykazują, że coraz większa liczba mieszkańców (większość z nich)

        popiera działania prowadzące do ograniczenia roli samochodów w centrach miast oraz działania poprawiające warunki funkcjonowania ruchu pieszych i rowerzystów. Po wyborach znakomicie się o tym przekonasz.

        • 0 1

  • A dlaczego (7)

    Kalesoniarze nie maja tablic rejestracyjnych i nie płaca podatku drogowego jak inni użytkownicy dróg ,oni uważają ze wszystko im się należy na koszt pozostałych grup spolecznych

    • 21 30

    • (5)

      Bo nie zanieczyszczają powietrza i nie korkują miast

      • 11 6

      • Ale potrącają pieszych na chodnikach. (3)

        • 4 4

        • pieszych na chodnikach częściej potrącają kierowcy chcący na nich zaparkować (2)

          lub wykonujący inne dziwne manewry np. dostawczakami. Są też tacy kierowcy, którzy uważają, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" i niekiedy nie mieszczą się w przekroju jezdni, kosząc nie tylko przechodniów na chodnikach, ale także osoby czekające na przystankach autobusowych - ze skutkiem śmiertelnym.

          • 1 4

          • ...a potem się obudziłeś. (1)

            • 2 4

            • a słyszałeś o tym rowerzyście, co ostatnio cofając przejechał staruszka?
              a nie, wróć...

              • 1 4

      • To nie dociera do onych , za trudne i b.zawiłe

        • 2 0

    • bo nie powodują wypadków na 44mld zł rocznie jak kierowcy! więc są zbędne

      • 10 6

  • Nowa droga krzyzowa ? (1)

    Nasi kochani urzędnicy zaprojektowali nam DDR-kę na kursie kolizyjnym z pomnikiem ks. Jastaka - pisze pan Jan. - Czy to znaczy, że będziemy hamować przed duchownym i omijać obelisk ostrymi skrętami między pieszymi?! Nie Panie Janie, tu należy zsiąść z roweru, przyklęknąć, pomodlić się, oddać hołd księdzu i ruszyć w dalszą podróż.

    • 15 4

    • Ha ha ha dobre i jeszcze daninę do koszyka wrzucić bo nie da rozgrzeszenia !!! Burzyć pomniki przeżytek socjalizmu ! Lenin by lepiej wyglądał w tym miejscu !

      • 3 1

  • Bareja wiecznie żywy (1)

    Gdynia miasto absurdów goniących absurdy ! Sam Bareja by mógł się poszczycić takimi durnymi decyzjami ! Wstyd !

    • 14 2

    • W Gdańsku są barierki w poprzek i też się omija to chodnikiem

      ponoć to dla bezpieczeństwa rowerzystów. taki mamy klimat pro rowerowy w 3miescie.
      "jak zrobić infrastrukturę rowerową tak by jej nie zrobić, a w statystykach urzędników była " :D

      • 2 1

  • XXl

    XXI w kto na takie cuda pozwala żeby pomniki wystawiać ! Obalić te pomniki i zaorać zielenią !

    • 7 10

  • Ale problemy...
    Wprost nie do uwierzenia!

    • 4 2

  • gdzie kursy rowerowe (2)

    Czy są gdzieś organizowane kursy rowerowe dla niepełnosprawnych 70-90 latków ,bo strach chodzic po gdyńskich chodnikach które są coraz węższe i poprzecinane pasami rowerowymi.Parkowanie autem drogie ,nie dla emerytaTrzeba sobie kupić rower.

    • 22 6

    • Sa

      • 2 1

    • W ramach wolontariatu udzielę i przeszkolę , dam rowerk 3 kołowy i załatwię zaliczkę z 5oo+

      • 1 0

  • Grupka cyklopatów dewastuje miasto. (10)

    • 13 11

    • duża grupa autopatów już zdewastowała znaczną część trawników miejskich (9)

      nie mówiąc o spowodowaniu znacznej liczby ciężkich obrażeń wśród użytkowników jezdni, chodników i placów miejskich.

      • 2 5

      • Tylko w zeszłym roku rowerzyści byli sprawcami 4378 potrąceń na chodniku. (8)

        Było ich z pewnością dużo więcej, ale nie zostały one ujęte w statystykach, bo sprawcy szybko oddalili się z miejsca wypadku.

        • 4 5

        • sprawdź statystyki na temat liczby potrąceń pieszych na przejściach (3)

          uwzględnij skalę obrażeń odniesionych przez pieszych spowodowane przez kierowców samochodów i przedstaw bardziej wiarygodne dane. Jeśli rowerzysta uciekł z miejsca potrącenia (skądinąd wg. mnie Twoje liczby są niewiarygodne), to takie potrącenie mógł rejestrować poszkodowany. Jeśli tego nie zrobił, to znaczy nie było istotne.

          • 2 3

          • Rowerzysta nie ma prawa jechać po chodniku! Tym bardziej nawet dotknąć pieszego. Obrażenia są tu nieistotne. (2)

            • 2 3

            • rygoryści moralni są bardzo często sprawcami wielu wypadków, kończących się ciężkimi obrażeniami (1)

              nagminnie lekceważą limity prędkości korzystając ze swojego prawa poruszania się po jezdni, na której nie został uspokojony ruch. Nawet dozwolona prędkość 50 km/h zabija.

              • 1 0

              • Czyli mówisz, że to wina kierowcy że ktoś wszedł mu na jezdnię prosto pod koła ?

                No ciekawe :) Lobby rowerowe to chciałby wprowadzić zwyczaj noszenia piechotą flagi przed każdym samochodem :)

                • 0 3

        • zmyślasz. nie ma takich danych (3)

          są dane dotyczące wypadków i z nich wynika że poszkodowanych zostało 170 pieszych potrąconych przez rowerzystów przez cały rok w całej Polsce. Także problem jak widać marginalny jest. Co istotne żaden pieszy nie zginął. Dla porównania kierowcy uśmiercili 16 pieszych na chodnikach 2020r!

          • 3 3

          • Bzdura! Wielu pieszych zostało potrąconych wychodząc ze sklepu lub z autobusu przez cyklogłupków pędzących po chodniku. (2)

            Połamani, pozostawieni bez udzielenia pomocy przez sprawcę wypadku (rowerzystę), bo ten uciekł.

            • 1 5

            • i wtedy się obudziłeś (1)

              Twój wpis jedynie potwierdza znaną prawdę, że największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie dużej liczby ludzi, że ruch pieszych i rowerzystów na wspólnej przestrzeni stref pieszych uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie może odbywać się bezpiecznie

              • 3 1

              • To chyba rzadko bywasz pieszym. Czasem nie da się normalnie iść bo wyskakują ci d**ile zza pleców albo dzwonią dzwonkiem i czekają aż zejdziesz na trawnik bo on jedzie chodnikiem. Nawet jak ścieżka rowerowa jest po drugiej stronie wąskiej ulicy.

                • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum