• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weź udział w ankiecie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej dotyczącej systemu "Bike & Rail"

18 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Czy kiedykolwiek warunki przewozów rowerów w polskich pociągach dorównają tym u naszych zachodnich sąsiadów? Czy kiedykolwiek warunki przewozów rowerów w polskich pociągach dorównają tym u naszych zachodnich sąsiadów?

Zarząd Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skierował do rowerzystów ankietę, która pomoże w opracowaniu scenariuszy podróży pasażerskich w systemie Bike & Rail.



Ankieta ma na celu zbadanie preferencji w podróżach typu Bike & Rail i przewozu roweru pociągiem. Jej wyniki mają posłużyć doskonaleniu projektów:

- infrastruktury kolejowej, jaka jest przygotowywana do realizacji w przedsięwzięciu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, realizowanej przez spółkę PKM SA (perony, wejścia, kładki itp. na odcinku między istniejącymi i planowanymi do modernizacji stacjami Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Osowa), jak i towarzyszących;

- infrastruktury towarzyszącej (m.in. parkingi, dojazdy itp.), realizowanej przez Gminę Miasta Gdańsk przy przystankach i węzłach integracyjnych PKM;

- zakupu taboru dedykowanego docelowo do ruchu regionalnego z wykorzystaniem linii PKM. Przejściowo (do czasu elektryfikacji linii), zakupione pociągi obsługiwać będą cały ruch - także aglomeracyjny.

Wyniki ankiety mogą wykorzystać ponadto także spółki PKP PLK i PKP SKM w Trójmieście lub Gminy zainteresowane realizacją podobnych projektów, jeśli uznają je za modelowe w swoich projektach.

Wypełnij ankietę

Miejsca

Opinie (202) 7 zablokowanych

  • A po polsku nie umieją? (5)

    A po polsku nie można tego nazwać????

    My są amerykany czy POLACY????!!!!!

    A może trzeba zadać inne pytanie:

    kto i dlaczego wynaradawia Polaków??!!!

    • 8 6

    • Sami sie wynaradawiamy (3)

      Nikt tego przemocą nie zrobi - dowiedli tego nasi przodkowie podczas 200 lat zaborów. Snobizm i tyle. Że niby jak po zagranicznemu, to bardziej światowo. Żenada.

      • 1 4

      • Tak w sumie to nasza cecha narodowa. (2)

        W XVIII w. też na salonach wypadało rozmawiać po Francusku, zamiast po Polsku, tak więc to nic nowego, tylko języki się zmieniają. Wpierw Łacina, potem Niemiecki, Francuski, znowu Niemiecki, trochę Rosyjski a dziś Angielski.

        • 0 3

        • i widac skutki... (1)

          ...kiedy przymiotniki w polskim tekście ktoś pisze wielką literą...

          • 4 3

          • Fakt, mój błąd.

            • 4 0

    • Ludzie, pzestańcie marudzić...

      Obcojęzyczne wyrażenia i nazwy to zjawisko powszechne we wszystkich krajach od setek lat, nie szukajcie problemów tam, gdzie ich nie ma.

      • 5 0

  • To po to budowane są ścieżki rowerowe aby rowery jeździły w pociągu? (2)

    Pedałować.

    • 14 12

    • poco mam pedałowac zeby taki trol jak ty miał pusto na drodze?

      przesiade sie 15 letniego na blacho smroda i benę tworzył takim jak ty korki na ulicach!!:)

      • 6 1

    • pedałujesz. Zrywasz łańcuch albo golfiarz rozcentrowuje Ci koło. Zrywa się silny wiatr itd.

      sam SKM jechałem z rowerem raz - wiatr był taki, że cofał mnie pod górkę. Dopóki nie muszę, nie pcham się do pociągu z rowerem. Czasem rower to po prostu bagaż lub wózek bagażowy - do sakw pchasz 30-40 kg ładunku, toczysz się na stację, jedziesz np. Gdańsk-Lębork, tam toczysz się dalej.

      • 4 0

  • Czy kiedykolwiek warunki przewozów rowerów w polskich pociągach dorównają tym u naszych zachodnich sąsiadów?

    Trzeba by odpowiedzieć na inne pytania!Kiedy zostanie wpuszczona na rynek kolejowy zachodnia konkurencja która by po prostu wymusiła lepsze usługi i jakość itp!Oraz kiedy sie w końcu skończy cyrk z ciągłymi remontami zakupem nowoczesnej kolei.Kiedy zostanie rozbita mafia kolejowa która czerpie ogromne zyski z burdelu jaki jest na kolei.Kosztem podatnika i klienta płacącego wysokie ceny biletów za koszmarne warunki przejazdu itp .Nowak jak każdy kolejny na obiecywał i jak zawsze nic z tego nie wyszło!!

    • 9 2

  • źle, bardzo źle (4)

    Kraj podbity - nie zachowuje swojego języka, tylko używa cudzego...

    • 4 10

    • myślisz o bantustanie czy o jakimś kraju europejskim? (3)

      jeśli to drugie, to się pociesz - rower to też jest słowo obcego pochodzenia, ale jak na nim pojeździsz, to smutek odejdzie

      • 3 0

      • Rower... (2)

        ...to nie tylko obce słowo, ale na dodatek kryptoreklama pewnej brytyjskiej firmy...

        • 4 0

        • która kiedyś produkowała między innymi bicykle (1)

          a potem m.in. silniki benzynowe K14 ;)

          • 2 0

          • w tłumaczeniu: Wędrowycz ;-)

            a teraz całkiem niezłe autka.

            • 2 0

  • Zamiast PKM powinna tędyt prowadzć ścieżka rowerowa, jak pierwotnie planowano. (9)

    Same zalety!!! Niski koszt budowy, brak hałasu i dewastacji środowiska. Ktoś obliczył ile to miejskiej zieleni zostanie wycięte, ponoć ok. 100 hektarów (kilka tysiecy drzew, bo krzewy już wycięto).
    No i przepadnie wspaniałe miejsce rekreacyjne dla strzyżan.
    Tego nie mogą pojąć planiści i decydenci. Byleby kasa spłynęła...

    • 3 9

    • Co za bzdury. (5)

      Są okreslone potrzeby komunikacyjne, transportowe, jest aglomeracja, są dzielnice po zachodniej stronie, nasypy kolejowe sa po, to, żeby po nich jeździły pociągi, a nie rowerzyści na spacerek.

      • 7 2

      • jedno z drugim da się swobodnie połączyć

        w Gdańsku np. niedługo będzie niezła trasa od Huciska do Alei Zwycięstwa wzdłuż wykopu kolei. Poprzednio już powstała droga rowerowa od Armii Krajowej do ul. Zaroślak w pobliżu kanału Raduni, mimo tego, że niektórzy "eksperci" byli zdania, że z kolejarzami nie można się dogadać. Warto próbować i promować dobre rozwiązania.

        • 5 0

      • to nie są bzdury, tylko rozważanie alternatywnych rozwiązań. (3)

        rowerzyści mogliby tą trasą jeździć nie tylko na spacerek, ale do pracy. Dlaczego deprecjonujesz potrzeby przejażdżek dla przyjemności? PKM też będą jeździli nie tylko do pracy. Każdy klient jest dobry, dyskryminacja to przeżytek.

        • 2 6

        • I naprawde uważasz, że... (2)

          ... każda osoba chętna do korzystania z PKM pojedzie zamiast tego rowerem...? Mylisz się, rowerzyści to niewielki odsetek społeczeństwa. Ta kolej jest potrzebna tej większości, która i tak rowerem by nie pojechała - z różnych powodów: pogoda, odległość, stan zdrowia, ubranie, wiek...

          Rower dla zdecydowanej większości podróżnych NIE JEST alternatywą dla jakiegokolwiek środka transportu, więc ścieżka rowerowa zamiast kolei to dyskryminacja tej większości.

          • 6 3

          • znowu pitolenie o większości/mniejszości (1)

            Jeśli nie ma sprzeczności, można oczekiwania obu grup połączyć. Stosując twoje rozumowanie można by przyjąć, że większość ludzi nie ma możliwości korzystania z samochodu (sprawdź wskaźniki liczby samochodów na 1000 mieszkańców - zwykle są znacznie poniżej 500). To nie znaczy, że warto rezygnować z budowy drogi gdy powstaje linia kolejowa. Droga rowerowa jest kilka(dziesiąt) razy tańsza niż droga kolejowa lub jezdnia dla samochodów, a jedno drugiemu nie musi przeszkadzać.

            • 3 5

            • ale tu była mowa...

              ... o ścieżce rowerowej ZAMIAST kolei, na kolejowych nasypach. Nie obok, nie w uzupełnieniu, tylko ZAMIAST - spójrz na tytuł pierwszego posta. W tej koncepcji własnie jedno wyklucza drugie, i to w wyjątkowo bzdurny sposób.

              PS.: wskaźniki samochodów na mieszkańców, to akurat u nas sa bardzo bliskie 500 szt. na 1000 mieszkańców. Ale to inny temat.

              • 6 2

    • ponoć ma być ścieżka (1)

      przy drodze serwisowej wzdłuż torów

      • 6 0

      • ścieżka mogłaby również być zamiast takiej drogi

        albo: utwardzona droga serwisowa z dopuszczonym ruchem rowerów. Problemem stałyby się wtedy... przystanki - po terenach kolejowych rowerem "nie nada"

        • 1 1

    • Masochistow ci u naas niedostatek. Polak jest z natury wygodnicki.

      Wiec wole pociag. Co nie jest nadal idealem, bo najlepsza bylaby limuzyna. Ale i tak wszystko jest lepsze od roweru. Nie ma po drodze zagrozonych gatunkow, wiec te drzewa sa warte tylko tyle ile wykalaczki, ktore z nich zrobia. Halas? Jak slyszysz spadajaca szpilke, pewnie myslisz ze to koncert hewimetalowy...

      Jakie miejsce rekreacyjne przepadnie? Lasow wiecej niz to potrzeba.

      • 1 3

  • niech najpierw powstanie ta kolej (1)

    A potem niech sie martwia dostosowaniem wagonow, co przy calym przedsiemwzieciu wydaje sie blahym problemem. Nie wiem po co na tym etapie inwestycji ta ankieta

    • 8 4

    • właśnie chodzi o to, by wagonów nie dostosowywać,

      tylko od razu zamówić przyjazne dla rowerzystek i rowerzystów

      • 1 2

  • PKM to sztuczny twór .. ta kolej nie powstanie (1)

    Spółeczka juz 2gi rok działa i kaska leci dla znajomków. A żeby nikt sie nie przyczepił że nic nie robią to głupie ankiety walą. Niedługo będzie ankieta o kolorystyce poręczy w pociągach. A konkretów brak. Gdzie są jakiekolwiek działania żeby tą kolej odpalić?

    • 9 6

    • każda kolej to sztuczny twór

      jak widać szereg linii kolejowych powstało. Lepiej coś dobrze przygotować niż wpisywać jałowe teksty.

      • 6 1

  • Do roboty! (6)

    Faktycznie, pomysł z rozdysponowaniem i wyborem stacji jest beznadziejny. Wg. mnie, jak któryś z czytelników już zasugerował, powinna PKM jeździć także przez Sopot i Gdynię Wzgórze Św. Maksymiliana, może też i Chylonię, bo jest tam wzmożony ruch podróżnych. Od siebie dodam, że warto by było pomyśleć nad rozwojem i procesami urbanizacyjnymi Gdyni Dąbrowy i Sokółki, osiedle Sokółka i dzielnica Dąbrowa przeżywają istny boom budowlany i znaczny wzrost liczby mieszkańców, co wymusza doprowadzenie kolei w te miejsca. Wracając do tematu Gdańska, powinna być również doprowadzona stacja: Gdańsk Główny i Gdańsk Przymorze0 Uniwersytet, gdyż miejsca te aż się proszą o wmocnienie atrakcyjności przewozów w tych rejonach. Studenci z UG nie mają jak wracać późnym wieczorem do domów, gdyż połączenia autobusowe są mizerne ( raz na godzinę około). Połączenie PKM z wymienionymi przeze mnie stacjami dałoby dużo lepsze rezultaty i korzyści dla podróżnych.

    Co do tematu SKM... Spółka powinna być przekształcona i gruntownie zmodernizowana, łącznie z zakupem NOWEGO TABORU, jak to ma miejsce w Warszawie. Ludzie, mamy XXI wiek, po co modernizować stare kilkudziesięcioletnie składy, które posłużą Nam jeszcze góra 15 lat po remoncie, skoro dążymy do rozwoju Pomorza i całej Aglomeracji trójmiejskiej, co wymusza dynamiczny wzrost kolei w Naszym regionie. A wzrost oznacza KONIECZNOŚĆ ZAKUPU NOWEGO TABORU.

    Do Zarządu SKM:

    Wstydzilibyście się za Nasze Trójmiejskie SKM, gdybyście na co dzień korzystali z połączeń oferowanych przez Państwa. Turyści przyjeżdżający do Trójmiasta, a także i sami Mieszkańcy są wręcz zażenowani jakością kolejek, oczywiście w negatywnym tego słowa znaczeniu. Trzeba coś z tym zrobić.., zmodernizować trakcję, linie, dostosować do realnych potrzeb rozkłady jazdy, a także ZAKUPIĆ NOWY TABOR SKM. Na początku będą straty, ale gwarantuję, że po paru latach inwestycja się zwróci, a samo Pomorze stanie się jednym z najnowocześniejszych regionów kraju, chyba wszyscy tego chcemy, prawda ?

    • 5 6

    • Ty słyszysz sam siebie...? (4)

      Warszawska SKM to malutka firma w porównaniu z trójmiejską, kilka pociągów i ani pół metra torów. Co tu porównywać?

      A te fantazje o połączeniach PKM z kilkoma dodatkowymi przystankami - rozumiem, że masz na mysli budowę torów i nowych stacji - a niby którędy i za co...?

      • 3 3

      • (3)

        warszawska SKM dorównuje wolumenem przewozów trójmiejskiej. mało wiesz, a nie przeszkadza ci to pyszczyć, trollu

        • 1 4

        • Może trochę grzeczniej...? (2)

          Mylisz warszawską SKM z ogółem kolejowych przewoźników w Warszawie: PR, KM, SKM. Sama SKM to kilka par pociągów na dobę w dwóch relacjach, niezbyt długich.

          A swoje chamskie odzywki zachowaj dla siebie.

          • 3 2

          • Trollowi - Chamidłu - Primadonnie - w odpowiedzi (1)

            Witz polega na tym, ze bilet na SKM w wawie to TEN SAM bilet co na metro, tramwaj, autobus, wiec ludzie sie przesiadaja. Wolumen pasazerów jest wiec wspolny, mimo ze pogardliwie mowisz "dwie linie" (w 3m jest JEDNA), "pół metra torów" (SKM Waw nie ma własnych torów, jak IC, PR, Arriva itd).

            "a u nasz na wioszce" biletu gdańskiego na tramwaj, ani gdyńskiego na trajtek w SKM nie użyjesz. Dla paranoikow są "bilety wspólne trzech przewoźników". Tych którzy je kupują, leczą na Sreberku. Przyjezdnych z Wawy - w Tworkach.

            • 1 3

            • nadal mylisz pojęcia

              Wspólny bilet oznacza tylko porozumienie różnych przewoźników, to jest to samo co trójmiejski bilet metropolitalny. Fakt, że w Warszawie jest to rozwiązane znacznie wygodniej dla pasażera, który rzeczywiście nie musi sie martwic o to, jakie logo widnieje na wagonie.

              To nie zmienia faktu, że sama warszawska SKM przewozi przez cały dzień tylu pasażerów, ile trójmiejska przez godzinę. Co więcej ta JEDNA linia SKM w trójmieście jest dłuższa niż warszawskie dwie razem wzięte, a jej infrastruktura stanowi własność SKM - w Warszawie SKM jest wyłącznie przewoźnikiem korzystającym z torów PLK.

              Natomiast porównując to co nazwałeś "wspólnym wolumenem" nalezy porównać zbiorczo wszystkich przewoźników i tam i tu i wziac pod uwagę różnicę ludności obydwu aglomeracji.

              Ale to za trudne dla prymitywnego kretyna, którego ulubionym zajęciem jest obrażanie innych zza zasłony internetowej anonimowości.

              • 4 1

    • to pojechałeś z fantazjami

      na trójkątowanie torów nie ma miejsca, przeszkadza istniejąca zabudowa. Planowana linia pokrywa się z przedwojenną linią Wrzeszcz-Kokoszki (zmienia się tylko przy lotnisku, gdyż pas startowy przecina ślad jednego z odgałęzień linii).

      Modernizacja wagonów SKM jest koniecznością - i tak nadają się one do naprawy rewizyjnej, bez której jeździć mogą kilka miesięcy (a niektóre samodzielnie nie mogą już wcale). Zakup siedmiu nowych EZT to wyrok śmierci dla 21 składów. Sam wiesz, jak w godzinach szczytu wygląda wnętrze kolejki - ludzie patrzą z zazdrością na puszkowane szproty. Wyobraź sobie teraz, że ubywa 2/3 floty SKM. Od zmniejszania ilości pociągów klientów nie przybędzie. Zmodernizowane "kible" nie odbiegają standardem od pociągów eksploatowanych na liniach nocnych we Francji (zamiast TGV używają tam składów konwencjonalnych oraz EZT)

      • 4 0

  • Rowery na ścieżki rowerowe, a nie do pociągów. (13)

    Jak dla mnie zły pomysł. Jeśli ktoś ma rower, to powinien na nim jezdzić, a nie wozić go rowerem. Rozumiem kiedy nagle kogoś dopadnie deszcze lub zepsuje się rower. Takim wożeniem rowerów pociągiem zabiera się tylko przestrzeń innym pasażerom. Niejednokrotnie pasażerom z wózkami dla dzieci.

    • 5 30

    • ogólnie nie przemyślałeś sprawy

      • 10 1

    • Pracowałem w Gdańsku, mieszkałem w Pruszczu. (2)

      Uważasz, że powinienem jeździć dziennie ok 40 km po Trakcie? Nie jestem samobójcą. Myślę zresztą, że bardziej uprzykrzyłbym życie wielu kierowcom, którzy mieliby problem z wyprzedzeniem. Wsiadałem zawsze do przedziału rowerowego, który był przedziałem imprezowym - wódka, browary, fajki i żule, agresywne chamy, które uważały, ze wieszak na rowery jest wieszakiem na reklamówki żulówki, a ja powinienem na rowerze jechać obok skm-ki, czyli rozumowanie takie jak Ty.

      • 16 1

      • (1)

        snoopy, popieram cię

        a w ogóle to menele powinni się bać nas, a nie odwrotnie. powinniśmy wozić stalowe pompki, buty podkute spd, sztyce wyjmowane jednym ruchem wraz z siodełkiem: możemy się łatwo porządnie uzbroić i wymusić nasze prawa. Nawet jak meneli jest dziesięciu, piją i palą, to my mamy krzepę i łatwo możemy mieć broń. ktoś z nas powinien się w końcu wkurzyć i rozpieprzyć kilka łbów. może nawet zabić dla przykładu, niech powieje grozą, niech wzbudzi strach.

        Powiem ci, snoopy, to powinno być w 100% legalne: powinniśmy mieć prawo atakować żuli, którzy pija, palą i łamią prawo: skoro koleje nie poczuwają się do odpowiedzialności za swój teren, mimo setek skarg. oni tylko zrobią kolejną drogą ankietę: czy chcesz żeby zakazy rzygania były różowe czy buro-fioletowe...

        • 10 2

        • i mamy kaski, ochraniacze, okulary...

          coś w tym jest...

          • 4 2

    • samochody od garaży, a nie na drogi!!

      jak dla mnie zły pomysł

      • 4 1

    • jak się wozi rower rowerem?? (1)

      • 7 1

      • na rowerze

        • 5 0

    • pelerynka (3)

      to niech pasazerowie z wózkami dla dzieci zaciągną na nie jakąś folijke i jazda po deszczyku

      • 1 1

      • Jak mozna porownywac wozek dla dzieci z rowerem? To pierwsze jest urocza koniecznoscia. To drugie zbedna fanaberia.

        Precz z socjopatami.

        • 2 7

      • ja uważam, ze wszyscy się pomieścimy (1)

        ustawiony na podłodze rower zajmuje paradoksalnie mniej miejsca, niż wiszący. Stwarza też o wiele mniejsze zagrożenie.

        • 6 1

        • Rower na podlodze nie rozni sie od nozownika, tylko z tepym nozem.

          Precz z tym dziadostwem. Socjopatom mowimy nie.

          • 1 4

    • (1)

      @ Krzysiek, ludzie z wózkami zajmują przestrzeń dla pasażerów bez wózków! I te obleśne różowe bachory, które beczą, puszczają bąki i przeszkadzają innym pasażerom! Precz z wózkami w pociągach! Dotleniajcie mózgi tych durnych dzieciaków! Na chodniki z nimi i spacerować, żeby brzydkie, grube Polki brzuchy po ciążach pozrzucały! A jak się nie podoba to nosa z domu nie wystawiać!

      • 1 2

      • 88 letnia dziewica

        Tak jak mowila przepowiednia.

        • 0 1

  • ankieta z błędem

    ankieta nie przewiduje opcji, że ktoś może podróżować wyłącznie między przystankami PKM

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum