• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu poznamy operatora Mevo 2.0

Patryk Szczerba
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy. Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert na system rowerów metropolitalnych. Mają na to czas do 2 marca. Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w tym roku.



Czy będziesz korzystać z nowego Mevo?

Zakończeniem dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami: konsorcjum BikeU i Freebike, firmą Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska jest zaproszenie potencjalnych wykonawców do składania ofert na Mevo 2.0.

Zostało ono wysłane we wtorek. Na oferty Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje do 2 marca.

Kryteria oceny ofert to:

  • cena - 60 proc.
  • koncepcja funkcjonowania Mevo - 40 proc.


Czytaj też: Mevo 2.0 ma ruszyć w tym roku

- W tym drugim elemencie zawiera się: ocena roweru - 15 proc., sposób zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem - 10 proc., liczba dodatkowych punktów ładowania - 5 proc., liczba stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo/e-cargo - 5 proc., odsetek pojazdów zeroemisyjnych przeznaczonych do obsługi systemu - 5 proc. - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.

Wybór oferty i podpisanie umowy w marcu



Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy ma odbyć się jeszcze w marcu. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców system mógłby dzięki temu ruszyć do końca 2021 roku.

- Zanim z rowerów będą mogli skorzystać zarejestrowani użytkownicy, 100 jednośladów trafi na testy wewnętrzne, w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy, które będą trwały minimum dwa tygodnie. Po tym okresie odbędzie się przynajmniej miesięczny rozruch systemu, przy minimum połowie floty. W tym czasie użytkownicy będą mogli rejestrować się i korzystać z systemu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Dopiero po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów planowanych na 11 miesięcy od podpisania umowy, Mevo zostanie uruchomione - wyjaśnia Alicja Mongird.
Co istotne w Mevo 2.0, operator otrzyma zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

Jakie będzie nowe Mevo?



Przypomnijmy: nowe Mevo będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (tysiąc rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). W metropolii będzie rozlokowanych 717 stacji, wcześniej było 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, w Rumi, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

W każdej gminie powstaną stacje ładowania baterii. Przyszły operator musi zapewnić minimum 31 takich punktów. Bateria ma pozwolić na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią, płacąc stawkę jak za tradycyjny rower.

Sposób używania systemu się nie zmieni. Rowery będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej (skanowanie kodu QR), urządzeń wyposażonych w technologię NFC lub kart zbliżeniowych, a także przez centrum kontaktu.

Bez zmian pozostanie również system zwrotu. Będzie można zwracać je, tak jak do tej pory, także poza stacjami. Każdy użytkownik będzie mógł zarezerwować pojazd nie dłużej niż na 10 minut. W trakcie wypożyczenia roweru będzie opcja postoju. Rowery będą posiadać m.in. 7-biegową przekładnię ze zintegrowanym hamulcem, opony z wkładką antyprzebiciową, a także koszyk o pojemności min. 10 litrów zabezpieczający mały bagaż z 5 stron.

Jakie ceny po wykorzystaniu abonamentu?



Do dyspozycji użytkowników będą dwa rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z 2 godzin jazdy na rowerze tradycyjnym lub godzinę na rowerze elektrycznym.

Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 godzin za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 min. jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 min. na rowerze elektrycznym).

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Nextbike? (7)

    Serio? Po wtopie z 1 edycji?

    • 83 2

    • na układy nie ma rady ....

      • 0 0

    • Sąd

      OMGGS odrzuciło Nextbike z przetargu (z wiadomych przyczyn), ale sąd kazał ich dopuścić.

      • 0 0

    • kasę wzięli Ci co trzeba (4)

      teraz można brać się za operowanie systemem i zarobić jeszcze raz :)

      • 8 5

      • Zarobili na tym tylko gdanszczanie, ktorzy przy tej utopii przez chwile pracowali.

        Zamawiajacy stracil, bo zamiast rowerow dostal mocno przepłacony zlom, który w dodatku niszczeje gdzies w magazynie (a oni chcą to wykorzytsac w 2.0, przecież jako nowe były fatalnej jakości, wiec po dwóch latach stania będzie to już kompletnie zardzewialy i sprochnialy zlom). Wykonawca tez stracil, bo się z umowy nie wywiazal i musial zaplacic kary umowne.

        • 0 0

      • (2)

        przecież oni grubo dopłacili do tej wtopy - są dziś przez to w postępowaniu układowym

        • 5 5

        • mówisz o spółce córce z kapitałem zakładowym 5000 pln ? (1)

          No... jak te 5k odzyskają to ho ho

          • 3 3

          • Nie, mówię o spółce-matce, czyli Nextbike Polska. Uratowało ich wykupienie udziałów bezpośrednio przez Nextbike GmbH (wcześniej dawali licencję, teraz są głównym udziałowcem). Niestety, wyniki finansowe są słabe i mimo że mają 75% rynku rowerowego w Polsce (jakieś 16 tys. rowerów) to nie wiadomo czy się uratują.

            • 3 0

  • nextbike wie, że najlepiej dyma się publiczne pieniądze

    zrobią szajs, wypłacą swoim pensje ponad miarę, spółka córka upadnie bez żadnych konsekwencji dla głównej spółki i zgłoszą się do mevo 3.0

    • 0 0

  • 28 kwi 2019 9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo (1)

    Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. I co z tą kasą?

    • 5 1

    • to była wtopa

      oddali z gwarancji bankowej, a do tego zostali z zamówionymi i nieprzekazanymi rowerami - jednym słowem wtopili grubo

      • 0 0

  • w esperanto mevo = frajer (2)

    ktos mial tupet i poczucie humoru

    • 14 5

    • A własnie ze nie bo nazwa odzwierciedla to czym są.Frajerami są urzytkownicy i to dlanich ta nazwa. (1)

      Urzednicy dobrze wiedzieli co robią!

      • 1 2

      • Urzytkownicy...obelga z ust takiego analfabety, to jak nagroda. Zainwestuj w słownik prostaku.

        • 0 0

  • jak chcecie sie bawić to moze za prywatną kasę ?

    a nie z budżetu miasta. Banda cwaniaków.

    • 0 0

  • Dodajcie Kowale i Borkowo do systemu! (4)

    • 16 17

    • Do systemu dołączyła gmina Kolbudy

      Kto wie, może te wsie również zostały uwzględnione

      • 0 0

    • Pisz do władz gmin, żeby weszły w system.

      • 3 0

    • osiedla w granicach gdanska nie byly objete tym systemem a ty o Kowalach i Borkowie myslisz.

      • 2 0

    • Na Kaczych Bukach nie ma stacji

      a rzekomo to Gdynia

      • 2 2

  • po co to komu jak to nie działa. nastepny wał finansowy z poprzewracanym złomem.

    jak zwykle latem wał na zimę koniec z powodu bankructwa.kasa podzielona cwaniactwo zadowolne.
    w gdańsku robia przewały jak chcą.

    • 2 0

  • Bardzo dużo wniosków z pierwszej edycji

    szczególnie na plus mozliwosć jazdy z rozładowaną baterią (te rowery maja jak najwięcej jeździć!)

    Pomimo, że Gdansk jest steroryzowany przez rowerzystów, popieram mevo 2.0

    • 2 0

  • Nextbike 2.0 jest dobrym i sprawdzonym kandydatem do współpracy przy rowerach elektrycznych. (8)

    Liczę, że spółka ponownie zapewni nam nienaganną obsługę i funkcjonalność miejskich rowerów.

    • 85 65

    • Wypad z tego Miasta

      • 1 0

    • Ciekawe (1)

      Nextbike poległ przy pierwszym projekcie , miliony wyparowały i ponownie ta sama spółka do współpracy .. ciekawe

      • 15 2

      • Prawo przetargowe.

        Przecież Krajowa Izba Odwoławcza kazała ich dopuścić do przetargu...

        • 5 0

    • Dla naszych włodarzy Mevo 2 to za mało

      Aby byli syci musiało by być co najmniej Mevo 9

      • 4 3

    • Uważaj co piszesz (1)

      Tu nikt nie zna słowa "ironia" czy "sarkazm"...

      • 66 2

      • Tutejszych komentatorów jakby ironia uderzyła w twarz to by nie zauważyli. Można też ich trollować do woli, co robi niejaki Sven.

        • 22 1

    • (1)

      Tak, jedyny i niepowtarzalny ... Dalej będzie okradać i oszukiwać nas wszystkich ?

      • 16 5

      • ale za to będziemy mieli jedyny na skale światową rower elektryczny

        który nie funkcjonuje bez codziennego serwisu i wymiany baterii przez techników jeżdżących po mieście samochodami...

        taka to nasza ułomna ekologia...

        • 20 1

  • Jedyny sens to w pełni prywatne przedsięwzięcie (1)

    bez żadnych dopłat z budżetów - miasta niech tylko dadzą za darmo te miejsca postojowe co są po ver. 1.0 - jak ma ktoś pomysł jak w przypadku hulajnóg to się utrzyma.
    Czy ktokolwiek poniósł konsekwencje poprzedniego niewypału? Czy zostały oddane pieniądze za abonamenty etc... ?

    • 1 2

    • To wtedy będziesz płacił jak za hulajnogi, które kosztują tyle co jazda taksówką. Dla mnie za dużo.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum