• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Kołobrzeska dla rowerzystów wciąż tylko na papierze. Budowa za rok - dwa lata

Krzysztof Koprowski
6 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.

Rowerzyści przemierzający Dolny Taras w Gdańsku muszą uzbroić się w cierpliwość. Zapowiadana od lat trasa rowerowa wzdłuż ul. KołobrzeskiejMapka powstanie nie wcześniej niż w latach 2022-23. Opóźnienie jest spowodowane problemami z pozyskaniem gruntów niezbędnych do realizacji wydzielonych dróg rowerowych.



W jaki sposób obecnie pokonujesz ul. Kołobrzeską rowerem?

Gdy w lutym 2019 r. pisaliśmy o nowych drogach rowerowych - wzdłuż al. Grunwaldzkiej na Strzyży i w Oliwie oraz ul. Kołobrzeskiej między al. Grunwaldzką a ul. Chłopską, urzędnicy planowali ich budowę najpóźniej rok później.

W przypadku al. Grunwaldzkiej udało się zrealizować te założenia, zaś na Przymorzu Małym prace budowlane do dzisiaj się nie rozpoczęły.

Problem z pozyskaniem gruntów Skarbu Państwa



Okazuje się, że największą przeszkodą nie są problemy natury finansowej, lecz pozyskanie gruntów pod realizację infrastruktury rowerowej.

- Stan prawny ul. Kołobrzeskiej wskazuje, że jest drogą powiatową we własności Skarbu Państwa. Taki stan rzeczy powoduje, że inwestor (Gmina Miasta Gdańska) musiałaby pozyskać grunty od Skarbu Państwa. Ustalono więc, że Urząd Miejski w Gdańsku wystąpi do wojewody z wnioskiem o komunalizację pasa drogowego ul. Kołobrzeskiej - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miasto zamierza przeprowadzić inwestycję w oparciu o specustawę drogową - zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z uwagi na "konieczność punktowych wykroczeń poza pas drogowy".

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej jest niezwykle potrzebna, aby połączyć główne drogi rowerowe na Dolnym Tarasie. Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej jest niezwykle potrzebna, aby połączyć główne drogi rowerowe na Dolnym Tarasie.

Węższe pasy ruchu i jednokierunkowe drogi rowerowe



Dla całego przebiegu planowanej trasy rowerowej gotowa jest już dokumentacja projektowa. Zakłada ona zwężenie pasów ruchu z 3,5 m do 3 m szerokości przy jednoczesnym pozostawieniu przekroju pasów 2+2.

Po obu stronach jezdni przewidziano jednokierunkowe wydzielone drogi rowerowe. Jak tłumaczą urzędnicy, jest to rozwiązanie wygodniejsze od typowej dwukierunkowej drogi rowerowej, która w tym przypadku musiałaby kilka razy zmieniać stronę ulicy ze względu na brak miejsca do jej przeprowadzenia.

- Jednokierunkowe drogi rowerowe powstaną kosztem zawężonych jezdni ulicy Kołobrzeskiej oraz częściowo tych części chodnika, które są wykorzystywane do parkowania samochodów - dodaje Kozicka-Prus.
Obecnie większość rowerzystów i użytkowników hulajnóg wybiera chodnik na ul. Kołobrzeskiej. Obecnie większość rowerzystów i użytkowników hulajnóg wybiera chodnik na ul. Kołobrzeskiej.

Tramwaj nie blokuje budowy infrastruktury rowerowej



Warto nadmienić, że powstanie drogi rowerowej nie koliduje w żaden sposób z rozważanymi przez miasto koncepcjami budowy trasy tramwajowej właśnie w ul. Kołobrzeskiej.

Jeżeli kiedykolwiek w przyszłości zapadnie decyzja o budowie infrastruktury szynowej, będzie ona musiała uwzględnić drogi rowerowe.

Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Kiedy należy spodziewać się rozpoczęcia budowy infrastruktury rowerowej w ul. Kołobrzeskiej?

- Przetarg zostanie ogłoszony po uzyskaniu wymaganych decyzji. Realizacja robót planowana jest na lata 2022-2023 - zapowiada przedstawicielka magistratu.

Opinie (122) 3 zablokowane

  • (7)

    A kto komu broni jeździć po jezdni ul. Kołobrzeskiej? czyżby był tam zakaz ruchu dla rowerów. Rowerzystów widziałem oj przepraszam kolarzy na Hucisku na Podwalu Przedmiejskim a tu trzeba im robić specjalne pasy ruchu.

    • 16 52

    • Bo kierowcy maja w zadku przepisy i czesto gesto pruja grubo powzyej 50. A ze z roweru korzysta sie w pzredziale wiekowym 5-99 (a pewnie i da sie wiecej) to musisz zagwarantować bezpieczenstwo nie tylko koksom co maja dziesiatki tysiecy km na karku ale tez tej przyslowiowej babci. Zapewnisz to bezpieczenstwo w gestym ruchu z osobami co nie potrafia policzyc do 50 a czerwone to tylko sugestia?

      • 0 2

    • stan nawierzchni nie pozwala. (2)

      poza tym koniecznie trzeba przeprogramować światła ( dorobić jeszcze kilka) by spowolnić samochodziarskich bandytów drogowych. tam nawet komunikacja publiczna przekracza prędkość.

      • 10 1

      • (1)

        ok, studzienki, kałuże, dziury faktycznie są tam na poboczu, a na środku nie

        ale i tak jest lepiej niż na chodniku, ufam kierowcom i zawsze jadę jezdnią
        jeszcze nigdy kierowcy nie zawiedli mojego zaufania
        (dzięki, koledzy, szerokości)

        gdyby ta ulica nie była po prostu zdewastowana, był bym przeciw robieniu nam pasa rowerowego, a już na pewno przeciw wydzielonej z chodnika ddr.

        ale jeśli jedyny sposób by zrobić tam jakikolwiek remont, jest zrobienie pasa lub chodnikośmieszki, to wola buzka, na wadzę nie poradzę, pekunia nie omlet...

        a wszystko przez bidę. jest forsa na PR, nie ma forsy na naprawienie zwykłej drogi, to wyłudzamy w UE by choć na rowery było. wstyd: środek Europy, a my żebrzemy.

        • 1 5

        • Pasy to idealny kompromis. Przy dwoch pasach jest to jak dla mnie wrecz koniecznosc zeby jeszcze sie tam pchac rowerem.no niestety takie są realia polskie.

          • 2 0

    • (1)

      Człowieku przejedz w godz szczytów rowerem Kołobrzeska to zobaczysz

      • 16 3

      • Właśnie w godzinach szczytu najłatwiej, bo wszystkie samochody wtedy stoją od skarbówki do kolejki.

        • 8 4

    • To powiedział

      Jak jesteś samobójcą i masochistą w jednym to wsiadaj na rower i jazda po kołobrzeskiej ps: zdejmij siodełko i jedz na samej rurze.

      • 3 3

  • jeśli na Kołobrzeskiej ma być tak jak na Pomorskiej, to ja wolę bez drogi dla rowerów (5)

    Z Jelitkowa do Oliwy jeżdżę rowerem Piastowską, choć Pomorską miał bym istotnie bliżej, właśnie dlatego, że tam nie ma drogi dla rowerów. bo lepszy zupełny brak infrastruktury rowerowej, niż jej pokraka, z zakręcikami, meandrującymi ze strony na stronę, kostką Dauna i podjazdami posesji, jak było i jest w Sopocie na AK.

    Niestety, ci co planują drogi, to durnie i analfabeci, z tyłkami przyrośniętymi do samochodów. Planują drogi rowerowe z zakrętami pod kątem prostym, najlepiej jeden za drugim kilka takich zakrętów. Oczywiście dla bezpieczeństwa rowerzysta przekracza na skrzyżowaniu cztery zestawy świateł, gdy kierowca tylko jeden.

    Weźcie wy się, "urbaniści", na kopanie rowów, albo mycie toalet, bo drogi dla rowerów wam często wychodzą karykaturalnie.

    Kołobrzeską jeżdżę rowerem regularnie, różnymi rowerami, czasem szosówką, czasem składakiem po zakupy, czasem cargo. Nie narzekam na kierowców, narzekam tylko na dewastację nawierzchni przy krawężniku.

    tX

    • 7 5

    • popieram

      Masz 100% racji

      • 0 0

    • (1)

      Tu mają byc normalne pasy kierunkowe z obu stron jezdni jak w normalnym cywilizowanym miescie.

      Ja tez unikam esow floresow chodnikowych jak moge. Niestety jest to coraz trudniejsze bo te gnioty wszedzie wciskają.

      • 2 0

      • Owsżem, tak jest wg. obecnych planów.

        Ale wystarczy jeden "órbanista", by wymyślić chodnikowy ddr z jednej strony,
        a powoła się na głosy młotków j/w machających kalectwem i spalinami.

        A tam na Kołobrzeskiej niestety jest szeroki chodnik, to możliwe.
        Znowu moźe być ulica do unikania.

        Meduza, trzecia córa Forkosa, pożera i**otów na przekąskę

        • 0 0

    • Jak zostaniesz meduzo kaleką sparaliżowaną na wózku to rozumku nabierzesz .ale wtedy bedzie za późno. (1)

      Ale jak wiadomo głupi ma szczęście ale tylko do czasu !!!Wiec nie namawiaj do swojej głupoty innych .Bo my truc sie spalinami nie zamierzamy i ryzykowac zyciem na ulicy tez nie bedziemy

      • 0 4

      • Dlatego należy zakazac jazdy samochodem i problemu z bandytami drogowymi nie bedzie

        Proste. Miliardy zaoszczedzone mozna sensowniej spozytkowac niz wydawac na fanaberie kierowcow

        • 2 0

  • (1)

    Kołobrzeska to ogólnie jedno wielkie kongo. Asfalt pozapadany, koleiny, dziury, jedynie co to, jest ok na wysokości Alfy i Auchana. A co z rosi, kiedy ponowne otwarcie? Tyle osób łaknie powrotu tej wykwintnej restauracji, drinka z proszkiem za 200zł połączonego z oklepem od ochroniarzy, bez zaliczenia tego co się chciało i płacilo:) Miasto idzie w pato-turystykę, więc okolica paru betonowych szkieletorków z OBC połączona z blokowiskiem PRL i klocami albatross jeden obok drugiego, ceny nieruchomści co najmniej 14 kafli m2. Prestiż gdański;)

    • 32 8

    • Makumba? :)

      • 1 1

  • Zróbcie coś z tymi i**otami na rowerach na przejściu na Kołobrzeskiej/Krynickiej (5)

    Tych cymbałów nie widać w lusterkach, a żaden nie zejdzie z roweru. Zrozumcie głąby, że was nie widać! I to nie jest kwestia tego, że kierowcy "nie umią jeździć". Po prostu macie o b o w i ą z e k zejścia z roweru przed przejściem dla pieszych! Przejście dla pieszych to nie przejazd dla rowerów.

    • 25 24

    • dobra od jutra wszyscy wbijamy na jezdnie. :D (2)

      • 8 1

      • Wbijajcie na jezdnię, ale nie o tym pisałem

        Chodzi o to, żebyście przeprowadzali rowery przez przejście.

        • 2 2

      • skrzyżowanie Kołobrzeskiej i Krynickiej jest OK,
        zawsze tamtedy jadę jezdnią,
        po gładkim asfalcie, nie po krzywych płytkach

        • 1 1

    • Jak będą jeździć jezdnią to będzie ich widać

      Dlatego pasy w jezdni są bezpieczniejsze. Rowerzysta jest dokładnie tam, gdzie kierowca patrzy.

      • 7 0

    • Przesiądź się na rower !

      • 8 8

  • Wystarczy juz tych sciezek rowerowych!!!!! (4)

    Z tego korzysta sie max 6 mcy w roku. A z ulic i chodnikow - caly rok! Korki korki korki to obraz miasta a zwezanie jezdni nie pomaga nam mieszkancom kierowcom w poruszaniu sie po miescie. Dosyc mamy juz tej paranoi rowerowej - miliony ida na sciezki rowerowe w Gdansku a ja sie pytam kto z tego w zimie korzysta???

    • 21 46

    • (2)

      Może życie w mieście nie jest dla Ciebie. Co powiesz na przeprowadzkę do umierającej wioski. Mnóstwo podobnie myślących ludzi. Gdańsk nie jest dla Ciebie.

      • 10 11

      • Prosze wsiac na tower i odjechac zamiast brednie wypisywac (1)

        Gdansk to moje miasto i nie zamierzam sie wyprowadzac. A jak ty se na rowerze lubisz jezdzic to sie na Kaszuby wyprowadz.

        • 4 4

        • Aniu, ale to na kaszubach możesz rozwinąć swe samochodowe skrzydła, czy tam alufelgi, czy co tam blachary mają, podczas gdy w centrach miast to rower na powierzchni i metro pod powierzchnią to u nas przyszłość, a na szerokim świecie teraźniejszość.

          Na Kaszubach jest tak ładnie! A skoro ciebie tam nie ma, to tam nie śmierdzi spalinami, ani nie ma korków... no i w terenie niezabudowanym moźna bardziej wdepnąć... polubiła byś to.

          • 3 0

    • Zgłaszam się - ja korzystam ze ścieżek rowerowych cały rok!

      • 20 6

  • Zadamy tramwaju na kolobrzeskiej i spacerowej!!!! (1)

    • 1 9

    • tak i jeszcze na Długiej haha ... Tak Le ming popieramy :)

      • 2 2

  • Tramwaj na Kołobrzeskiej nic juz bardziej głupiego urzędnicy szkodliwi wymysleć nie potrafia!

    Ale umowa z Niemcami zobowiązuje musza w końcu odebrać kolejna partie złomowanych 40 letnich tramwajów od Merkel.

    • 9 9

  • Ścieżki to macie w lesie albo na polu. To jest droga, a na drogę piesi nie mają wstępu jak jest chodnik.

    • 13 2

  • (2)

    I bardzo dobrze!
    Cykliści - macie tyle ścieżek - wystarczy!
    Jesteście zakałą tego miasta, na równi z pieszymi...
    90% wypadków w tym mieście to z Waszej winy.

    • 7 33

    • (1)

      Ale musisz mieć smutne życie...

      • 16 3

      • I zasr*ne !

        • 12 3

  • Jak to nie dla rowerzystów (1)

    Oni są wszędzie.

    • 9 14

    • Tak jak piesi

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum