• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Kołobrzeska dla rowerzystów wciąż tylko na papierze. Budowa za rok - dwa lata

Krzysztof Koprowski
6 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.
  • Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej powstanie w formie jednokierunkowych wydzielonych dróg rowerowych przy krawędzi jezdni.

Rowerzyści przemierzający Dolny Taras w Gdańsku muszą uzbroić się w cierpliwość. Zapowiadana od lat trasa rowerowa wzdłuż ul. KołobrzeskiejMapka powstanie nie wcześniej niż w latach 2022-23. Opóźnienie jest spowodowane problemami z pozyskaniem gruntów niezbędnych do realizacji wydzielonych dróg rowerowych.



W jaki sposób obecnie pokonujesz ul. Kołobrzeską rowerem?

Gdy w lutym 2019 r. pisaliśmy o nowych drogach rowerowych - wzdłuż al. Grunwaldzkiej na Strzyży i w Oliwie oraz ul. Kołobrzeskiej między al. Grunwaldzką a ul. Chłopską, urzędnicy planowali ich budowę najpóźniej rok później.

W przypadku al. Grunwaldzkiej udało się zrealizować te założenia, zaś na Przymorzu Małym prace budowlane do dzisiaj się nie rozpoczęły.

Problem z pozyskaniem gruntów Skarbu Państwa



Okazuje się, że największą przeszkodą nie są problemy natury finansowej, lecz pozyskanie gruntów pod realizację infrastruktury rowerowej.

- Stan prawny ul. Kołobrzeskiej wskazuje, że jest drogą powiatową we własności Skarbu Państwa. Taki stan rzeczy powoduje, że inwestor (Gmina Miasta Gdańska) musiałaby pozyskać grunty od Skarbu Państwa. Ustalono więc, że Urząd Miejski w Gdańsku wystąpi do wojewody z wnioskiem o komunalizację pasa drogowego ul. Kołobrzeskiej - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miasto zamierza przeprowadzić inwestycję w oparciu o specustawę drogową - zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z uwagi na "konieczność punktowych wykroczeń poza pas drogowy".

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej jest niezwykle potrzebna, aby połączyć główne drogi rowerowe na Dolnym Tarasie. Trasa rowerowa na ul. Kołobrzeskiej jest niezwykle potrzebna, aby połączyć główne drogi rowerowe na Dolnym Tarasie.

Węższe pasy ruchu i jednokierunkowe drogi rowerowe



Dla całego przebiegu planowanej trasy rowerowej gotowa jest już dokumentacja projektowa. Zakłada ona zwężenie pasów ruchu z 3,5 m do 3 m szerokości przy jednoczesnym pozostawieniu przekroju pasów 2+2.

Po obu stronach jezdni przewidziano jednokierunkowe wydzielone drogi rowerowe. Jak tłumaczą urzędnicy, jest to rozwiązanie wygodniejsze od typowej dwukierunkowej drogi rowerowej, która w tym przypadku musiałaby kilka razy zmieniać stronę ulicy ze względu na brak miejsca do jej przeprowadzenia.

- Jednokierunkowe drogi rowerowe powstaną kosztem zawężonych jezdni ulicy Kołobrzeskiej oraz częściowo tych części chodnika, które są wykorzystywane do parkowania samochodów - dodaje Kozicka-Prus.
Obecnie większość rowerzystów i użytkowników hulajnóg wybiera chodnik na ul. Kołobrzeskiej. Obecnie większość rowerzystów i użytkowników hulajnóg wybiera chodnik na ul. Kołobrzeskiej.

Tramwaj nie blokuje budowy infrastruktury rowerowej



Warto nadmienić, że powstanie drogi rowerowej nie koliduje w żaden sposób z rozważanymi przez miasto koncepcjami budowy trasy tramwajowej właśnie w ul. Kołobrzeskiej.

Jeżeli kiedykolwiek w przyszłości zapadnie decyzja o budowie infrastruktury szynowej, będzie ona musiała uwzględnić drogi rowerowe.

Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Kiedy należy spodziewać się rozpoczęcia budowy infrastruktury rowerowej w ul. Kołobrzeskiej?

- Przetarg zostanie ogłoszony po uzyskaniu wymaganych decyzji. Realizacja robót planowana jest na lata 2022-2023 - zapowiada przedstawicielka magistratu.

Opinie (122) 3 zablokowane

  • A moze jeszcze jakiś (2)

    Bus pas run pas desko pas

    • 16 9

    • Jezus, Maria! Jeszcze tramwaju tam brakuje! To dopiero będą korki - od Grunwaldzkiej do plaży.

      • 9 5

    • I dwa ronda.

      Wonerf i metro.

      • 6 1

  • Chodniki są szerokie (1)

    Jezdnia tez jest dostępna, a jak nie ma gładkiej nawierzchni to i rozpędzonych mniej wpada na pieszych i pod auta,no i nie ma tych dzikich hulajnog.

    • 15 6

    • Burtellen Strasse

      z tradycji mogłaby tam powstać choćby 100/200 metrowa ścieżka czerwonych latarni,jeśli nie na całej długości. Pracujące dziewczyny i klienci poczuli by się dowartościowani,a przecież ceny mieszkań w tej okolicy rozgrzały się już dawno także do czerwoności,tylko latarni brak!

      • 6 7

  • (3)

    Ta droga to kwintesencja Gdańska, bez hejtu ale prezcież to wybój na wyboju. Gorsza chyba tylko piastowska z popularnych dróg. Za każdym razem jak jeżdżę tamtędy to przypomina mi się wywiad z panią prezydent, gdy mówi że drogi w gd są dobre..

    • 49 5

    • (1)

      Na Przymorzu i tak się poprawiło, choć Piastowska leży, tak samo trasa w kierunku dolnego Wrzeszcza, już od wysokości skrzyżowania z Kołobrzeską robi się kongo, tak samo trasa w kierunku Brzeźna, korki zaczynają się już od ul. Obrońców a kończą dopiero przy skrzyżowaniu z Aleją Jana Pawła II.

      • 5 1

      • W sumie to teraz Piastowska jest w remoncie...

        więc już za moment i Twoje słowa będą nieaktualne :)

        • 0 0

    • eee

      Droga fatalna, ale chodnik na początku Kołobrzeskiej to katastrofa.

      • 7 0

  • To jak ścieżka na Jana Pawłą II (9)

    Jest wymalowana na jezdni, ale ja bezpieczniej czuję się na chodniku.

    • 42 15

    • spróbowałbyś to byś się przekonał do pasów w jezdni (2)

      są bezpieczniejsze, wygodniejsze i szybsze. więcej odwagi.

      • 14 14

      • Wsrod tej dziczy (1)

        W blachosmrodach. Nie dzięki, w Afganistanie jest bezpieczniej.

        • 7 14

        • zieew

          dla takih ćwoków wsiowych proponuję zabawę:
          nakarm google hasłem "bike lines Afghanistan"

          się zdziwisz

          • 3 2

    • 100% racji (1)

      Jaki sens robić ścieżki rowerowe wzdłuż głównych dróg? Przecież na rowerze/rolkach/hulajnodze jeździmy by się poruszać z A do B lub dla rekreacji a nie by patrzeć na auta i wdychać spaliny.
      Patrzysz potem na mapę ścieżek rowerowych i widzisz, że jest ich od wuja - po czym zamykasz rower bo tak naprawdę nie ma gdzie pojeździć.

      • 4 16

      • Trasy w mieście nie służą rekreacji. Skąd ty się urwałeś?

        • 10 0

    • bezmózgowcu pasy w jezdni sa tylko dla takich jak ty my nie chcemy truc sie spalinami i ryzykować zyciem (2)

      I niema nic bardziej niebezpiecznego niz jazda rowerem ulicami .Bo wypadków w mieście jest najwięcej w Polsce w Gdańsku! Tutaj co dziennie mamy wypadki na prostej dobrej drodze przy dobrej pogodzie!! A rowerzysta nie jest chroniony niczym kompletnie !
      ale co dzban totalny moze otym wiedziec skoro z uporem maniaka takie brednie wypisuje od lat.Wiedza od buja sie od dzbana jak od sciany

      • 2 7

      • Dziwne ze do tych wypadkow zawsze dochodzi na "ścieżkach" (1)

        Co do spalin:
        Jedziesz jezdnią to 1km pokonujesz w 2.5min
        Jedziesz chodnikową śmieszką pokonujesz ten kilometr w 5min w tym 2min stoisz na światłach przed ruchliwą ulicą ( one są tak zrobione że zaawsze stoisz). Także błędnie rozumujesz.

        • 5 4

        • Co ty czkowieku bredzisz .?

          • 1 2

    • Piesza

      Ja nie czuję się bezpiecznie na chodniku, jak pomiędzy pieszymi pomykaja rowerzyści. Chodniki dla pieszych!

      • 2 2

  • (2)

    Zrobiło się tam bardzo niebezpiecznie odkąd pojawiły się uberitsy/glovo zatrudniające obcokrajowców bez znajomości języka i przepisów. Mam nadzieję, że wydzielenie pasa dla rowerów zakończy szaleńcze rajdy rowerzystów i amatorów hulajnóg, a policja w końcu zacznie monitorować tę okolicę i będzie wystawiać mandaty

    • 26 18

    • O czym ty mowisz poza tym, że starasz się wpleść rasizm dumny polaku?

      • 9 7

    • To prawda

      Najgorsze, że wieczorami jeżdżą bez świateł. No i jak się skręca rowerem z jezdni w poprzeczną, to trzeba uważać, czy ktoś Ci chodnikiem nie śmignie na przejściu bez sygnalizacji

      • 0 1

  • Jak to nie dla rowerzystów (1)

    Oni są wszędzie.

    • 9 14

    • Tak jak piesi

      • 2 4

  • Trochę rozsądku (3)

    Tych tzw inżynierów ruchu od siedmiu boleści wyrzucić na zbitą twarz wydzielcie pas dla rowerzystów wstawcie tam tramwaj a potem możecie śmiało wyłączyć z ruchu Kołobrzeską bo i tak potem się tam nie przejedzie. Zlikwidujcie jeszcze wszystkie miejsca parkingowe bo po co mają być a jak jakieś jeszcze gdzieś przypadkiem zostanie to parkometr i 50 albo lepiej 100zł za godzinę. Na litość ludzie jeżdżący samochodami też są mieszkańcami tego miasta też płacą podatki. Trochę umiaru w tym szaleństwie też jeżdżę rowerem ale z samochodu też czasem trzeba korzystać. Budowa dróg rowerowych nie polega na zwężeniu jezdni i wymalowaniu linii.

    • 27 18

    • (2)

      Ok Janusz, czyli więcej pasów i darmowe parkowanie, abyś swoim złomem mógł pojechać do januszexu

      • 10 9

      • anonimie (1)

        Ok Janusz, czyli więcej pasów i darmowe parkowanie, abyś swoim złomem mógł pojechać do januszexu -nic nie rozumiesz, czytaj ze zrozumieniem

        • 3 7

        • A co tu jest do rozumienia?

          typ pisze że niby jezdzi rowerem ale tramwaj zły, pasy w jezdni źle, zwężanie pasów dla samochodów także, a ograniczenie parkowania zbrodnia. Czyli na zostać jak jest bo tak najlepiej...

          • 5 4

  • (1)

    Kołobrzeska to ogólnie jedno wielkie kongo. Asfalt pozapadany, koleiny, dziury, jedynie co to, jest ok na wysokości Alfy i Auchana. A co z rosi, kiedy ponowne otwarcie? Tyle osób łaknie powrotu tej wykwintnej restauracji, drinka z proszkiem za 200zł połączonego z oklepem od ochroniarzy, bez zaliczenia tego co się chciało i płacilo:) Miasto idzie w pato-turystykę, więc okolica paru betonowych szkieletorków z OBC połączona z blokowiskiem PRL i klocami albatross jeden obok drugiego, ceny nieruchomści co najmniej 14 kafli m2. Prestiż gdański;)

    • 32 8

    • Makumba? :)

      • 1 1

  • (7)

    przydalaby sie sciezka na Jana Pawla II. Niby sa pasy rowerowe na jezdni, ale znacznie bezpieczniej dla rowerzystow byloby zrobic sciezke. Miejsca spokojnie wystarczy - ruch pieszych jest tam maly.

    • 15 20

    • (6)

      chyba dla totalnego melepety byłoby bezpieczniej ;)

      jeżeli rozwijasz na rowerze prędkość powyżej 5kmh to zapewniam cię że jezdnia jest milion razy bezpieczniejsza!

      • 6 5

      • Ty dzbanie a co gwarantujesz bezpieczenstwo milion razy to ty masz mózg mniejszy!

        Nic nie jest bardziej niebezpieczne niz ulica w Gdańsku !To tutaj dzbanie są co dziennie wypadku na ulicach !

        • 3 4

      • (4)

        poza tym na jp2 jest niedotyczka t22 i "melepetom" wolno tam chodnikować

        czemu rowerzyści czepiają się najlepiej rozwiązanej drogi w całym mieście?!

        • 1 2

        • (1)

          To nie rowerzyści tylko jakieś "turysty" co raz na rok rower wyciągają żeby przejechac sie na pas nadmorski. Nikt normalny nie wybiera chodnika mając piękną jezdnie. To dobre dla małych dzieci na rowerkach biegowych

          • 1 5

          • a nawet te dzieci muszą jechać "fullem" by im zęby nie powypadały na nierównościach

            przyjdzie zima, pług zgarnie nieg z asfaltu na tę "śmieszkę" i
            śmierdziele będą ględzić, że rowerzyści nie jeżdża w zimie, po co inwestować w ich drogi

            • 0 2

        • Meduzo ja z roweru korzystalem jak ty jeszcze w pieluchy robiles (1)

          I robie w mieście więcej kilometrów dziennie niż ty w miesiąc. I w przeciwieństwie do ciebie bezpiecznie to jest tylko poza ulicą.

          • 1 2

          • primo
            niektórzy z wiekiem nabywają mądrości
            a niektórzy po prostu zostają starymi głupkami

            secundo
            jeśli jezdziłeś rowerkiem gdy ja pieluchowałem
            to powinieneś żywo pamiętać pana Gomułkę
            bo ja go pamiętam tylko przez mgłę

            tertio
            co do "robienia" kilometrów, nie widzę nawet teoretycznej szansy
            by ktoś jadący po bruzdach chodników przejeżdżał więcej km
            niż ktoś, kto jeździ gładkim asfaltem, bo nikt nie ma aż tak twardego
            zadu, a jego rower by się rozpadł po pierwszym tysiącu.

            summa summarum
            nieładnie tak kłamać, polipie

            • 1 0

  • Czy nie można normalnie jeździć po ulicy? (7)

    Na Kołobrzeskiej jest wąski wiadukt i nie ma miejsca na te gdańskie wynalazki. Co za pomysł by wydzielać pasy - szczególnie zimą wygląda to absurdalnie.

    • 12 23

    • (4)

      Nie można bo samochodziki myślą że to ich prywatne ćwierć mili

      • 20 3

      • Najwięcej wypadków z rowerami jest na przejściach i przejazdach rowerowych (3)

        powinno się jeździć jezdnią - do tego jest.

        • 11 6

        • dokładnie. jest to milin razy wygodniejsze i bezpieczniejsze dla wszystkich!!! (2)

          piesi mają dla siebie normalny chodnik dla siebie
          rowerzyści prostą, szybką trasę (bez slalomów)
          kierowcy wbrew pozorom też zyskają bo wszystko by mieli na widoku.

          • 8 3

          • dokładnie (1)

            kiedy jadę samochodem po tej samej drodze co rowerzysta, to go widzę, czy to przede mną, czy w lusterku, a nie wypadającego nagle spoza krzaka. Przeszkadza mi tylko, jeśli na wąskiej drodze muszę jechać za kimś 10km/godz. Jak już ktoś się decyduje na jazdę rowerem po ulicy, to niech zasuwa przynajmniej te 20 km/godz i czasami przepuści kolejkę pojazdów za sobą.

            • 5 0

            • Dokładnie

              Pasy w jezdni rozwiązują ten problem

              • 3 1

    • cisne jak sie da i tyle kazdy szanujacy kierowca to rozumie

      • 1 0

    • to nic nowego ze buraki z blachosmrodów pokazuja jakimi bezmózgami sa wszedzie na swiecie dzbyny buduje sie drogi rtowerowe

      wydzielone czesto oddzielone własnie jeszcze pasem zieleni ale wy jesteście ,ale to nic nowego Gdańsk to raj dla piratów drogowych.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum