Ulica Kołobrzeska będzie węższa i bardziej rowerowa
Miasto robi krok w kierunku poprawy sytuacji rowerzystów na ul. Kołobrzeskiej. Docelowo wyznaczy tam jednokierunkowe pasy rowerowe. Aby było to możliwe, pasy ruchu na obu jezdniach, między al. Grunwaldzką a al. Rzeczypospolitej, zostaną zwężone z 3,5 do 3 m. Zmaleje też liczba miejsc postojowych na chodnikach.
Brak dróg rowerowych, dziurawa nawierzchnia samej jezdni, chodniki zastawione samochodami, słupki i spory ruch pieszych oraz aut skutecznie zniechęcają rowerzystów do korzystania z jednej z głównych arterii między Oliwą a Przymorzem.
Wkrótce się to jednak zmieni. Inwestycja polegająca na wydzieleniu jednokierunkowych dróg rowerowych zarówno w stronę Przymorza, jak i Oliwy potrzebuje jednak aktualizacji dokumentacji projektowej i dostosowania jej do aktualnego prawa budowlanego.
Aby rowerzyści mogli pojechać Kołobrzeską w tym celu konieczne będzie zwężenie pasów ruchu dla aut, ale przy zachowaniu przekroju 2+2. Jak tłumaczyli przed dwoma laty urzędnicy, jest to rozwiązanie wygodniejsze od typowej dwukierunkowej drogi rowerowej, która w tym przypadku musiałaby kilka razy zmieniać stronę ulicy ze względu na brak miejsca do jej przeprowadzenia.
Szlaki rowerowe w Trójmieście
- Jednokierunkowe drogi rowerowe powstaną kosztem zawężonych jezdni ul. Kołobrzeskiej oraz częściowo tych części chodnika, które są wykorzystywane do parkowania samochodów - informował magistrat.
Najlepsze wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
Co istotne, powstanie drogi rowerowej nie będzie kolidować w żaden sposób z rozważanymi przez miasto koncepcjami budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kołobrzeskiej. Jeżeli kiedykolwiek w przyszłości zapadnie decyzja o budowie infrastruktury szynowej, będzie ona musiała uwzględnić drogi rowerowe.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-21 17:57
(1)
Jeśli przekrój zostaje to nie jest to problem.
problem to jest ze skrętem w kołobrzeską z grunwaldzkiej, z oliwy to jeszcze, bo na pseudorondzie staje kilka samochodów na cykl, ale skręt od wrzeszcza to w szczycie kilka zmian świateł, po 3 samochody, bo przejście blisko, a piesi mają zielone cały cykl.
szybciej przez maka albo 270 wokół skrzyżowania- 53 9
-
2023-06-22 06:20
Zwróć uwagę ile tam jest pieszych
Siedzisz w autku to możesz poczekać aż wszyscy przejdą. No i tam nigdzie nie ma ronda
- 11 3
-
2023-06-22 07:23
Rowery (4)
Aut przybywa a tu mądrzy rajcowie zwężają ulice przez co tworzyć się będą jeszcze większe korki i coraz więcej szkodliwych substancji idzie do atmosfery i gdzie tu ekologia ?rowerzyści mają dość miejsc do jeżdżenia pomyślmy o naszym zdrowiu
- 72 83
-
2023-06-22 07:42
wąska jezdnia ma dokładnie taką samą przepustowość jak szeroka (2)
po prostu jedzie się po niej wolniej. Istotna jest liczba pasów ruchu i "wąskie gardła" czyli skrzyżowania. Tu domalują tylko pasy rowerowe, nic więcej się nie zmieni.
No i nie mówi nic o ekologii, skoro jeździsz samochodem w mieście gdzie są tramwaje i drogi dla rowerów.- 38 9
-
2023-06-22 10:48
(1)
ale kto mówi o ekologi skoro rowerzyści robią podwózki swoich pojazdów autobusami?
- 8 16
-
2023-06-23 13:05
Raczej nie robia
Bo w autobusach jest 1 albo wcale nie ma miejsc dla rowerów. Takie to przyjemne rowerzystom miasto
- 7 4
-
2023-06-22 07:26
Mamy gdzieś auta.
A drogami rowerowymi nie jeżdżą tylko rowery!
- 13 14
-
2023-06-21 18:26
W końcu poszli po rozum do głowy i postawili na najzwyklejsze normalne kierunkowe pasy ruchu dla rowerów. Brawo. Brawo Brawo (13)
Szkoda że tak późno. W końcu coś dla rowerzystów, a nie tylko pudrowane chodniki-rowerkowe na których korzystają tylko i wyłącznie kierowcy!
- 84 129
-
2023-06-22 08:55
pasy w jezdni, albo wręcz "sierżanty" :-) (6)
Idealnie! W
końcu normalne podejście!
(w Tokio sierżanty są nawet na ogromnych przelotówkach w ścisłym centrum!, ale ich kierowcy są normalniejsi, więc tam to się sprawdza, a mimo to wielu rowerzystów i tak chodnikuje)
Ale dodatkowo, koniecznie, dla cykorów wśród rowerzystów (absolutnie zrozumiałe, bo trudnoIdealnie! W
końcu normalne podejście!
(w Tokio sierżanty są nawet na ogromnych przelotówkach w ścisłym centrum!, ale ich kierowcy są normalniejsi, więc tam to się sprawdza, a mimo to wielu rowerzystów i tak chodnikuje)
Ale dodatkowo, koniecznie, dla cykorów wśród rowerzystów (absolutnie zrozumiałe, bo trudno wymuszać odważną jazdę np. od mamy wiozącej jedynaka w foteliku), chodniki powinny mieć legalnie dopuszczony ruch rowerowy. Szybsi rowerzyści zawsze wybiorą pasy, więc niewielu będzie stresować pieszych. Te pasy mogą być wąskie, metrowe, byle miały ciut inny kolor, byle na stałym wyposażeniu był policjant, żeby odzwyczaić od parkowania.
Brawo planiści miejscy! Ktoś odrobił pracę domową :-)- 7 6
-
2023-06-22 10:33
(5)
sierżanty lol, lecz sie czlowieku, na takiej ulicy, to ma byc rozwiazanie popularyzujące transport rowerowy. Sierżant na ruchliwej 2 pasmówce tego nie zapewnia, to żadne rozwiazanie. Jedz se do Tokio jak chcesz, w Kopenhadze nie ma takich cyrków na głównych ulicach
- 6 4
-
2023-06-22 11:03
(4)
Przykład Tokio udowadnia że się świetnie sprawdzają nawet na 3pasmówkach takie sierżanty.
W Kopenhadze nie ma sierżantów ale pasy w jezdni to standard.- 3 1
-
2023-06-22 21:28
w Kopenhadze standardem są pasy w jezdni oddzielone niskim krawężnikiem od jezdni (1)
chodnik jest oddzielany od nich krawężnikiem nieznacznie wyższym.
- 6 1
-
2023-06-24 13:16
rozumiem, że minus dał buc, co w rowerze widzi niepolski niekatolicki pomysł szatana
- 4 3
-
2023-06-22 14:09
(1)
nie od razu Kopenhagę zbudowano :-) ale fakt, przy niemal każdej dużej ulicy są tam pasy rowerowe, też z szarego asaltu, ale jednak ciut inaczej szarego, często oddzielone niziuteńkim krawężńikiem od jezdni dla samochodów, ciutelek wyższym od chodnika pieszych.
ale wiesz co różni Kopenhagę, od Trójmiasta? nie forsa! nie przepisy! nienie od razu Kopenhagę zbudowano :-) ale fakt, przy niemal każdej dużej ulicy są tam pasy rowerowe, też z szarego asaltu, ale jednak ciut inaczej szarego, często oddzielone niziuteńkim krawężńikiem od jezdni dla samochodów, ciutelek wyższym od chodnika pieszych.
ale wiesz co różni Kopenhagę, od Trójmiasta? nie forsa! nie przepisy! nie jakość/rodzaj pojazdów! nie klimat! nie różnice wzniesień! nie tempo życia!
po prostu w København i tu mieszkają inni ludzie. to mentalność nas rożni. póki nam będzie mentalnie bliżej do Uralu niż do Atlantyku, zawsze będzie niedasizm i kult cargo
tym bardziej trzeba się starać, by to zmienić :-)- 3 3
-
2023-06-22 14:19
coś w tym jest
mnie zaskoczyła tam prędkość. mało który kierowca przekraczał tam 30kmh na dwupasmówce przy zielonej fali.
tam się ludzi nie śpieszą więc się i nie spinają. jedzie rower to grzecznie jadą za nim 15kmh. są do tego przyzwyczajeni i nie przeszkadza to im.- 5 5
-
2023-06-21 21:19
(5)
Zapraszam komentującego do Holandii, gdzie wydzielone drogi dla rowerów bezapelacyjnie dominują. Pasy są ok rozwiazaniem tymczasowym albo na ulice o mniejszym ruchu, ale to separacja daje bezpieczeństwo
- 9 18
-
2023-06-22 02:04
Dominują, ale tylko wtedy gdy się o nich wiedzę czerpie z opowieści szwagra
- 9 3
-
2023-06-21 22:08
Nie dominują wcale. nie wprowadzaj w błąd (3)
według statystyk 72% ich infrastruktury miejskiej to pasy w jezdni!
- 17 4
-
2023-06-26 16:34
Nie wprowadzaj w błąd
Zdecydowana większość ulic to, jak u nas, strefy 30, gdzie rower porusza się w ruchu ogólnym. Ale tam gdzie jest separacja to starają się robić pełną, czyli drogi dla rowerów, a nie paseczki
- 0 0
-
2023-06-22 21:26
47% przejazdów rowerowych w Holandii odbywa się w tzw. ruchu mieszanym - po jezdni (1)
Wiele ulic ma charakter tzw. ulic rowerowych, na których samochód jest gościem, a kierowcy mają tak jechać, by nie zakłócać swobodnej jazdy rowerzystów, którzy mogą bezpiecznie i wygodnie jechać tamtędy obok siebie.
- 4 4
-
2023-06-24 01:45
holandia to 3ci swiat, nie chcial bym sie tam zatrzymac na siku
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.