Trudno jeździć po gdańskim Śródmieściu
Zmiana organizacji ruchu wprowadzona przez gdański ZDiZ w Śródmieściu miała zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów. Na razie wywołała jednak spore zamieszanie.
Kilka dni temu gdański Zarząd Dróg i Zieleni wprowadził ograniczenia w ruchu dla aut. Pojazdy poruszające się po Starym i Głównym Mieście nie mogą jeździć szybciej niż 30 km/h. Wyznaczono też strefę skrzyżowań równorzędnych.
Większe uprawnienia zyskali rowerzyści. Na wszystkich drogach jednokierunkowych w Śródmieściu mogą się teraz poruszać pod prąd. Wyznaczono im nowe pasy i kontrapasy. To wywołało spore zamieszanie na drogach.
- Niewiele brakowało, abym uderzył w drzwi auta na ul. Rajskiej. Pasażerka wysiadała z samochodu wprost na wyznaczony dla nas pas - skarży się pan Piotr, rowerzysta, który codziennie przyjeżdża rowerem do Śródmieścia. - Kierowcy też często wjeżdżają na pas wyznaczony dla rowerów i zajeżdżają nam drogę - dodaje nasz czytelnik.
- To niedopuszczalne zachowanie. Kierowca i pasażer auta ma obowiązek upewnić się przed wysiadaniem, czy nie nadjeżdża z boku inny pojazd. Należy też pamiętać, że wyznaczony obszar dla rowerów na ul. Rajskiej jest pasem ruchu. Znaki wskazują, że można go przekraczać wyłącznie w celu zaparkowania pojazdu. Auta nie mogą poruszać się po nim w innych kierunkach - wyjaśnia Janusz Staniszewski, szef pomorskiej drogówki.
Kierowcy też mają jednak sporo do zarzucenia rowerzystom. - Do gdańskiego Śródmieścia pasuje nieco zmienione powiedzenie: "Patrz w lusterka, rowery są wszędzie" - mówi pan Bogusław, taksówkarz z Gdańska. - Rowerzyści nie zważają na przepisy, jeżdżą jak królowie szos. Niewiele brakowało, abym ostatnio jednego z nich staranował. Na równorzędne skrzyżowania, gdzie widoczność jest ograniczona, wjeżdżają z ogromną prędkością - dodaje.
Drogowcy spodziewali się, że początki będą trudne. - Kierowcy muszą przyzwyczaić się do nowych oznakowań. Z czasem sytuacji niebezpiecznych będzie mniej, a ruch będzie odbywał się płynnie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
Opinie (183) ponad 20 zablokowanych
-
2010-07-01 15:14
Byle jak byle by negatywnie...
Jak tu zrozumiec ludzi. Zrobiona sciezka, czy pas dla rowerow to zle zarowno dla rowerzystow jak i samochodziarzy. Nie zrobiona to Budyn fe.
Forum oblozone, prze wiecznych malkontentow. W kazdej grupie sa oszolomy i to chyba oni sie tu wypowiadaja, dzikusy i kasderzy na ulicy i na forum.
Kierowco - rower tez pojazd!
Rowerzysto - pamietaj o zasadzie ograniczonego zaufania, co z tego, ze bedzie nie Twoja wina jak wakacje spedzisz w gipsie.
Nie wazne kto i czym, pamietajmy, ze zyjemy w miejskiej dzungli i szanujmy innych.- 19 1
-
2010-07-01 15:14
1 i 4 foto
na 1 i 4 foto widać kto kogo nie szanuje - piesi na ścieżce rowerowej !!! Won
- 16 3
-
2010-07-01 15:16
Drogi waskie i brak miejsc do parkowania a oni wytyczyli jeszcze pasy ruchu dla rowerzystów (1)
- 2 20
-
2010-07-01 16:19
centrum miasta to nie autostrada. na nóżkach zdrowiej i frustracja mniejsza...
- 9 1
-
2010-07-01 15:18
Cicho, mlode klempy ida po sciezce rowerowej bo ma ladne obrazki i szlaczek, a te osy na rowerach chca wsadzic im swoje wredbne zadla w ich delikatne ciala.
- 2 3
-
2010-07-01 15:18
Słuszny kierunek
Transport zrównoważony jest jedynym słusznym kierunkiem rozwoju komunikacyjnego współczesnych dużych miast. Jeśli miasto nie stawia na transport rowerowy i publiczny to się zakorkuje choćby zaczęło budować wielopasmówki. Transport rowerowy jest czynnikiem miastotwórczym natomiast samochodowy zabija centra miast. Brawo GDAŃSK !!!!!!
- 22 2
-
2010-07-01 15:21
"jedzie z OGROMNĄ prędkością"
"- Rowerzyści nie zważają na przepisy, jeżdżą jak królowie szos. Niewiele brakowało, abym ostatnio jednego z nich staranował. Na równorzędne skrzyżowania, gdzie widoczność jest ograniczona, wjeżdżają z ogromną prędkością - dodaje."
Ciekawe ile ma na liczniku rowerzysta, który jedzie z OGROMNĄ prędkością? Z pewnością nie tyle co auto.- 15 4
-
2010-07-01 15:23
Kierowcy się przyzwyczają. Najlepiej jakby policja jeździła na rowerach po starówce i odpowiednio takich nagradzała. Jak świat światem w tym kraju od samych chęci żaden przepis nie był respektowany i ta sytuacja nie jest wyjątkiem. Trzeba pilnować i karać - to wtedy się uda.
- 15 0
-
2010-07-01 15:23
Królowie szos, chodnikow i bezdroży
Dyskutujemy tu o chamstwie kierowców, taksówkarzy i rowerzytsów. A mnie wczoraj na zwyklej ścieżce spacerowej w parku jelitkowskim pewna "mocno przechodzona" rowerzystka powiedziała "spierda..j", kiedy ledwo zdążywszy uciec jej spod kół zwrłócilem uwagę, że ścieżka rowerowa jest tuż obok. I co ? Mnie zatkało, a ona pojechała do bud na piwo. Zresztą Jelitkowo to koszmarny, ale za to charakterystyczny przykład na arogancję rowerzystów, którzy mają pieszych delikatnie mówiąc w d... Ciekwae czemu w tym miejscu od czasu powstania ścieżek rowerowych nie spotkałem żadnego bohatera w czarnym mundurku?
Ale głupi jestem - kasują za złe parkowanie i babcie w tunelach, a poza tym, tam mozna dostać po ryju, a one są takie cenne - (niestety najczęściej nieskażone intelig).- 12 3
-
2010-07-01 15:39
a ja ostatnio widziałem
a ja ostatnio widziałem, jak roweżysta nawet latarni nie uszanował i ją staranował :))
- 15 0
-
2010-07-01 15:49
(5)
jazda pod prąd to ma zwiększyć bezpieczenstwo????????
- 7 8
-
2010-07-01 15:50
(3)
a na wsiach piesi chodzą pod prąd jeśli nie mają chodnika
- 1 2
-
2010-07-01 16:03
(1)
jak był by wydzielony pas dla rowerów to ok niech jedzie pod prąd ale go niema , nie wymalowali!!!!!!!!!!!!
- 1 1
-
2010-07-01 16:05
dżizus a co farby zabrakło !!!!!!!!!!!!
- 1 0
-
2010-07-01 16:05
Gdansk to wies??
- 1 0
-
2010-07-15 11:50
dokładnie tak
jazda rowerem pod prąd wytrąca kierowcę ze stanu śpiączki i zwykle skłania go do zwolnienia jazdy
to na pewno podnosi bezpieczeństwo
poczytaj statystyki z miast i krajów, gdzie tę zasadę wprowadzono - żadnych wypadków!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.