Trasa rowerowa na Jana z Kolna otwarta, choć nieodebrana
Wyczekiwana przez mieszkańców Gdańska droga rowerowa przy ul. Jana z Kolna wreszcie została otwarta. Choć miejscy urzędnicy czekają jeszcze na oficjalny odbiór, rowerzyści już mogą z niej korzystać.
Dwukierunkowa droga rowerowa powstała natomiast kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna. Wydaje się bezpieczna, bo odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.
Z kolei przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu.
Od kilku miesięcy rowerzyści korzystają już z nowego odcinka, mimo że droga nie została jeszcze oficjalnie otwarta, choć prace zakończyły się na niej wiele miesięcy temu. Według oficjalnych zapowiedzi miasta otwarcie nowej trasy miało nastąpić jeszcze jesienią 2022 r.
Trasa rowerowa dopuszczona do użytku
Urzędnicy wskazywali, że przyczyną opóźnienia były roboty toczące się na przylegających do nowej trasy przejazdach przez torowiska tramwajowe.
Teraz nowa droga rowerowa w końcu została otwarta.
- Droga rowerowa wzdłuż ul. Marynarki Polskiej została dopuszczona do ruchu. Czekamy jeszcze na końcowy odbiór, ale rowerzyści mogą z niej bez przeszkód korzystać - podsumowuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Opinie wybrane
-
2023-07-14 10:46
Ostrzezenia dla kierowców (19)
Ważne, aby tak jak w innych krajach, pojawiły się dodatkowe znaki przy nowej drodze, nawet w postaci chorągiewek, dla kierowców samochodów (np skręcających w prawo), ze jest nowa droga rowerowa i należy zachować ostrożność. Nie wystarczy kręcić głową jak dojdzie do wypadku i powiedzieć, że kierowcy powinny lepiej uważać.
- 63 73
-
2023-07-16 23:19
Jaka nowa droga ?
Realnie ta droga ma już rok i rowerzyści korzystają z niej od wielu miesięcy.
- 0 0
-
2023-07-15 08:18
(1)
Nie jeżdżę ani autem, ani rowerem od kilku lat. Moje obserwacje mogą dlatego być bliskie objektywności, a powiem tak: Nie ma na świecie, w żadnej kategorii, która wymaga licencji tylu nierozgarniętych lub nad wyraz rozgarniętych inaczej niż wśród kierowców. Myślę że wędkarze biją kierowców o kilkadziesiat procent pod względem przydatności do
Nie jeżdżę ani autem, ani rowerem od kilku lat. Moje obserwacje mogą dlatego być bliskie objektywności, a powiem tak: Nie ma na świecie, w żadnej kategorii, która wymaga licencji tylu nierozgarniętych lub nad wyraz rozgarniętych inaczej niż wśród kierowców. Myślę że wędkarze biją kierowców o kilkadziesiat procent pod względem przydatności do wykonywanego zajęcia objętego licencją.
Rowerzyści natomiast, pod względem nieprzewidywalności, to odpowiednik grupy osób pod wpływem alkoholu o różnym jego stężeniu w organiźmie.- 1 2
-
2023-07-16 12:27
Dlatego też zmiany legislacyjne przepisów obowiązujacych rowerzystów w ostatnich latach (niebezpodstawnie) idą w kierunku uznania ich za osoby umiarkowanie upośledzone intelektualnie.
- 1 0
-
2023-07-14 21:33
Tramwaju nie potrafią zauważyć, a rower zobaczą? (1)
- 8 3
-
2023-07-16 17:30
panie, ten tramwaj tak znienacka się pojawił, norrmalnie znikąd!
one jeżdżą za szybko! powinny miec tablice rejestracyjne i kask!
nie mogłem się przecież go spodziewać!- 0 0
-
2023-07-14 12:31
Niech rowerzyści
Wsadzą sobie w zadek chorągiew. Będą lepiej widoczni .
- 12 10
-
2023-07-14 11:10
Ale wiesz że kierowcy mają takie specjalne przeszkolenie, potwierdzone państwowym dokumentem? (6)
- 21 4
-
2023-07-14 22:28
I wam tez to jest potrzene
- 3 0
-
2023-07-14 11:16
To czemu większość z nich nie potrafi się zastosować do przepisów? (3)
- 18 2
-
2023-07-14 16:59
o których przepisach mówisz? (2)
bo jeśli widzę znak stop na DDR to znaczy że ja samochodem mam pierwszeństwo przed rowerem na przejeździe rowerowym...
a widzę ten znak, bo w taki sposób jest zaprojektowany (ośmiobok) żeby było go widać dokładnie i nie dało się pomylić z niczym innym... tak samo 'ustąp pierwszeństwa'....
więc o jakiej 'większości' i jakich 'przepisach' mowa? :D- 4 9
-
2023-07-14 18:46
(1)
hehe. bozeee widzisz i nie grzmisz. kierowcy powinni co roku przechodzic kursy doszkalające ze znajomosxi przepisow
- 7 5
-
2023-07-16 12:25
Ale on wie co znaczy Stop
- 0 0
-
2023-07-14 11:15
a wiesz, że stop to stop
- 15 4
-
2023-07-14 11:08
Rowerzysci jak zawsze roszczeniowi (5)
Na wale kanału Raduni przy starogardzkiej jest znał STOP dla rowerków, żaden nie respektuje. Nie wystarczy kręcić głową jak dojdzie do wypadku.
- 40 30
-
2023-07-14 11:51
Stoisz tam i patrzysz że żaden nie respektuje? (3)
Ja zawsze się tam zatrzymuję. Ludzie których znam też. WIęc ja, kierując się twoją "logiką" mogę napisać że wszyscy respektują.
- 19 9
-
2023-07-14 16:56
ja praktycznie codziennie tamtędy jeżdżę (autem), są 2 takie miejsca ze 'stopem' na kanale radunii (2)
tylko ja, w przeciwieństwie do innych kierowców się nie zatrzymuję przed przejazdem :D
-czekam....
-jeden się połamie + zapłaci za naprawę auta
-będzie szum medialny
-nauczą się co znaczy 'stop'- 4 10
-
2023-07-14 18:45
pamietaj ze dalej masz obowiazek przepuscic rowerzyste na przejezdzie rowerowym (1)
stop tego nie zmienia. bedziesz sprawca.
- 8 6
-
2023-07-14 20:19
Nie zawsze!
- 5 7
-
2023-07-14 11:17
To pewnie ci sami ludzie co trąbią na zatrzymujących się na zielonej strzałce.
- 19 0
-
2023-07-14 10:39
Teraz zwężają ulice później będzie jak dawniej bo będą korki (33)
Dlaczego biurowce nie robią obowiązkowej ścieżki rowerowej przy tej ulicy?
- 217 49
-
2023-07-16 11:13
Jeździsz do pracy samochodem? (1)
To stój w korkach i nie płacz. Gdańsk jest na tyle dobrze skomunikowany, że samochód na co dzień to bzdura od której rosną tyłki, co widać na każdym kroku.
- 1 1
-
2023-07-16 12:29
Niezły żart
- 0 0
-
2023-07-15 07:43
Odp
Biurowce miały to zrobić i nawet projekt częściowo powstał ale potem......
- 0 1
-
2023-07-14 12:37
Od szerokich ulic nie znikają korki tylko się pojawiają (3)
Szerokość ulicy nie ma się nijak do braku korków a jedynie do zwiększenia prędkości.
Szerokie arterie w mieście powodują powstanie korków a nie je usuwają.- 9 8
-
2023-07-14 15:24
(2)
rozumiem że nie trzeba poszerzać Obwodnicy bo wtedy będą większe korki?
- 5 5
-
2023-07-15 21:07
Dojdzie kilkadziesiąt tysięcy kolejnych pojazdów, co spowoduje, że na zjazdach będziesz stać 2x dłużej!
Tak ciężko to zrozumieć? Ani zjazdów, ani ulic dojazdowych do węzłów nie rozepchasz!
- 1 1
-
2023-07-14 15:51
Dokładnie tak.
Wywalimy parę miliardów i nic się nie zmieni.
- 6 4
-
2023-07-14 12:14
Przy C200 zrobili. W chwili obecnej wygląda to kuriozalnie (1)
2 równoległa ścieżka
- 6 3
-
2023-07-14 12:39
Ta ulica też jest równoległa
do sąsiedniej. Zlikwidujmy ją?
- 4 2
-
2023-07-14 11:42
A jak będą korki to jak je "rozwiążą"? Buspasem
Trzeba odciąć Dulkiewicz ze świtą od koryta póki jest jeszcze co ratować w tym mieście
- 13 7
-
2023-07-14 11:41
Czekałem od lat na uzupełnienie dwóch pasów na całej długości Jana z Kolna (4)
Zamiast tego zwęzili mi to co było...
- 11 8
-
2023-07-15 21:03
Na zachodzie masz jeszcze w centrum strefy 30 km/h więc nie narzekaj! (1)
Korzystaj póki możesz, mam nadzieję, że w tym dzikim kraju też do tego dojdzie.
- 1 2
-
2023-07-15 21:54
W Gdańsku limit 30 km/h obowiązuje na ponad 66% ogólnej długości ulic
- 0 0
-
2023-07-14 14:40
Ale teraz za to masz możliwość jechać na rowerze. Wcześniej nie miałeś wyjścia (bo autobusem dla plebsu nie pojedziesz)
- 2 3
-
2023-07-14 12:44
Witaj w Dulkiewiczyńsku!
- 7 7
-
2023-07-14 11:39
widać że tamtey nie jechałeś . Patodevelepor zrobił szeroki ładny chodnik. (2)
Zresztą z drugiej strony budynku jest fajna asfaltowa droga do samej STocznii. Brakuje ostrzeżeń dla kierowców i rowerzystów przy skrzyżowaniach. Na Twardej będzie pierwszy wypadek - tam jest kompletny rak oznakowań. Ale pomysł bardzo fajny.
- 2 8
-
2023-07-14 12:25
(1)
na jakim odcinku ten chodnik? 100 czy 50m?
- 2 1
-
2023-07-14 14:25
A jak dluga jest zabudowana dzialka?
10km chodnika się należy bo tak chce suweren?
- 0 2
-
2023-07-14 11:02
(14)
A po co ? Skoro można to finansować z BO albo z ogólnych środków miasta? Patodeweloper nie będzie musiał wtedy inwestować w jakieś tam ścieżki rowerowe...
Chodnik nadal zostanie dziurawy a obok inwestycja za grube miliony.- 36 6
-
2023-07-14 11:45
im mniej wyda deweloper na jakieś tam drogi
tym więcej ciasteczek decydent dostanie do kieszonki
- 12 2
-
2023-07-14 11:11
(8)
ma to zrobić deweloper. A przy okazji można by zrobić ustawę zakazującą przerzucania takich kosztów na klientów
- 11 15
-
2023-07-15 10:14
A na kogo jak nie klientów? Zawsze płaci klient, nikt inny.
- 0 0
-
2023-07-14 11:43
(6)
i jak to wyegzekwujesz? Przecież to oczywiste że wzrośnie cena mieszkań w takim przypadku
- 6 5
-
2023-07-15 21:00
Lepiej żeby budowali też bez chodników, ulic dojazdowych, bo cena jest najważniejsza?
Nikt cię zmusza do zakupu mieszkania. Jest kilka opcji zamiast tego. Poza tym, czemu upierasz się na kupno mieszkania w Trójmieście skoro ceny cię przerażają?
- 1 0
-
2023-07-14 11:47
a co miasto obchodzi cena mieszkań? (4)
Przecież miasto (czyli my wszyscy) na cenie mieszkań nie zarabia. Natomiast traci (musi się wykosztować) na postawienie nowej i naprawę starej infrastruktury. Skoro deweloper zarabia to niech podzieli się zyskiem, a nie zyski prywatyzuje a koszty uspołecznia.
- 12 4
-
2023-07-14 12:36
A mieszkańcy nie płacą podatków, z których jest finansowana ta infrastruktura? Myślisz, że miasto ma jakieś swoje cudowne drzewko z pieniędzmi, czy może nasze podatki maj iść tylko na rozdawnictwo dla innych, a za wszystko sami sobie mamy płacić? Równie dobrze można powiedzieć po co finansować szkoły, przedszkola itd. I nie zarabia na cenie mieszkań? Jasne, a VAT czy PCC od zakupu mieszkań i podatek od nieruchomości?
- 4 0
-
2023-07-14 11:50
I w jaki cudowny sposób chcesz zapobiec przerzuceniu tego kosztu na mieszkańców? (2)
- 5 1
-
2023-07-14 11:57
Mieszkańców miasta czy budynku? (1)
Bo obecnie deweloperzy budując biurowce/mieszkania, zaoszczędzają na otoczeniu "prywatyzując zyski, a uspołeczniając koszty". Czyli zwykli mieszkańcy miasta (czy dzielnicy) mają płacić za to co jest efektem czyjejś inwestycji?
To akurat byłoby uczciwe, że jeśli już to mieszkańcy/klienci budynku muszą dopłacić więcej, aby mogli mieć poprawioną infrastrukturę.- 6 2
-
2023-07-14 12:03
A dlaczego mieszkańcy mają płacić za drogę do Twojego domu?
Zrzucicie się najpierw z okolicznymi mieszkańcami i zwrócicie poniesiony koszt do budżetu?
- 3 2
-
2023-07-14 11:03
Czyli co, na remont dróg na Przymorzu mają się zrzucić mieszkańcy? (3)
Czy tylko przy nowym budownictwie mają za to płacić?
- 8 12
-
2023-07-14 12:27
(2)
Jesli miasto sprzedaje działkę to zapisy umowne powinny to zawierać. Deweloper powinien mieć w obowiązku zrobić układ pieszo-chodnikowy.
- 15 6
-
2023-07-15 20:33
To się robi nie przy sprzedaży, a przy udzielaniu zgody na budowę
- 4 0
-
2023-07-14 14:22
Ale to byly dzialki stoczni. Widzisz roznice?
- 7 7
-
2023-07-14 10:58
(5)
A propos muru .Może warto go odmalować i odnowić miejsce pamięci po pożarze !
- 82 11
-
2023-07-14 14:06
murów się nie maluje...
Jednak to miejsce krzyczy o konserwację i opiekę fachowców.
Mury wokół urzędu miasta zostały zabezpieczone, pomnik ma dziury na wylot i coraz bardziej kruszejące cegły.
Biorąc pod uwagę okolicznych "posiadaczy ziemskich", stosowana jest metoda "siłami natury"...
Która to Natura zrobi swoje i przyjdzie tylko rozłożyć ręce iJednak to miejsce krzyczy o konserwację i opiekę fachowców.
Mury wokół urzędu miasta zostały zabezpieczone, pomnik ma dziury na wylot i coraz bardziej kruszejące cegły.
Biorąc pod uwagę okolicznych "posiadaczy ziemskich", stosowana jest metoda "siłami natury"...
Która to Natura zrobi swoje i przyjdzie tylko rozłożyć ręce i powiedzieć "się zepsuło".
Podobnie jak w przypadku pobliskiego, największego "pomnika" tej metody - stoczni...
Dopiero Duńczycy odkryli tę perełkę i uruchomili produkcję. Im się chce i im się opłaca... Nawet odmalowują słynne zielone dźwigi...
Bo "ordnung must sein".- 5 3
-
2023-07-14 12:20
Tam bolek przypłynął motorówką? (1)
Tfuu skakał przez mur?
- 7 15
-
2023-07-14 13:58
a jak tam podpłynąć?
To był mur od strony wyspy Ostrów.
- 6 0
-
2023-07-14 11:11
Wystarczy (1)
posprzątać po ubiegłym Święcie Zmarłych, wyplewić chwasty i pozamiatać.
- 8 3
-
2023-07-14 12:20
To też.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.