Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?
Czy wreszcie uda się rozpocząć realizację pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z Kolna z wykorzystaniem jednego pasa ruchu tych ulic? Dopiero w trzecim postępowaniu przetargowym wpłynęła oferta, która mieści się w kwocie tego projektu realizowanego z Budżetu Obywatelskiego.
Zakres robót przewiduje wykonanie wydzielonego krótkiego odcinka drogi rowerowej pomiędzy istniejącą drogą rowerową na węźle Kliniczna a skrzyżowaniem ul. Marynarki Polskiej z Twardą.
Od tego skrzyżowania rowerzyści będą poruszali się w obu kierunkach jezdnią na pasie ruchu, który obecnie pełni funkcję prawoskrętu w ul. Twardą.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Dwukierunkowa trasa rowerowa zamiast prawoskrętu
Od pozostałych pasów ruchu trasa rowerowa będzie oddzielona słupkami i progami. Kierowcy w ul. Twardą będą natomiast mogli skręcać z pasa ruchu, który obecnie służy wyłącznie do jazdy prosto.
W pierwszym etapie tak poprowadzona droga zakończy się po zaledwie ok. 200 m - na wysokości zjazdu na parking biurowca C200 (dawny biurowiec Stoczni Północnej). Docelowo trasa rowerowa w jezdni będzie poprowadzona znacznie dalej i powstanie kosztem jednego pasa ruchu.
Trzykrotna próba znalezienia wykonawców robót budowlanych
Próbę wyłonienia wykonawcy robót I etapu podejmowano trzykrotnie. We wrześniu 2021 r., po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, ogłoszono pierwszy przetarg na prace budowlane. Wpłynęła tylko jedna oferta - spółki MTM z Gdyni na kwotę ok. 245 tys. zł, co znacznie przekroczyło kwotę 183 tys. zł przewidzianą w kosztorysie Budżetu Obywatelskiego. Postępowanie zostało unieważnione.
Kolejne postępowanie ogłoszono w październiku 2021 r. i po kilku tygodniach unieważniono ze względu na brak ofert.
Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym br. Wpłynęły dwie oferty:
- Grupa Flize-Gres z Gdańska - 152 274 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 279 000 zł.
Prace budowlane muszą być wykonane do końca czerwca br.
Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Jeżeli tańsza oferta zostanie zaakceptowana przez urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedsięwzięcia do końca czerwca 2022 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-07 18:07
Powoli sieć dróg rowerowych Gdańska zaczyna nabierać spójności (6)
Warto pamiętać, że w dobrze zarządzanych miastach najważniejsze jest działanie na rzecz uspokojenia i redukcji ruchu kołowego. Wzdłuż głównych arterii o dużym natężeniu ruchu warto tworzyć wydzielone drogi dla rowerów - mam nadzieję, że po DDR na Jana z Kolna powstanie DDR wzdłuż alei Armii Krajowej - tamta DDR także ma być tworzona z budżetu Obywatelskiego. Warto łączyć oba tarasy miasta dobrymi drogami dla rowerów.
- 29 19
-
2022-03-21 21:11
Człowieku co bierzesz że masz takie wizje? Ja też chcę bo normalnie szlak mnie trafia jak widzę tą naszą sieć dróg rowerowych
- 0 0
-
2022-03-08 11:23
haha a to dobre wazeliniarze urzedu jak widac tutaj sa promowani (1)
- 0 2
-
2022-03-09 12:19
pudło i nieprawda
- 0 1
-
2022-03-07 21:45
Spójność drog rowerowych w gdańsku (1)
Bo chyba padnę że śmiechu
- 6 3
-
2022-03-09 12:19
spójność jest pojęciem stopniowalnym
wpis nie zawierał tezy, że sieć rowerowa w Gdańsku jest spójna, tylko że budowa tej drogi jest jakimś małym krokiem w kierunku zwiększenia spójności sieci dróg rowerowych Gdańska. Warto jednak pamiętać, że rowerzyści nie jeżdżą wyłącznie po wydzielonych drogach dla rowerów, ale także np. na jezdniach ulic (uspokojonego ruchu), nie mówiąc o ulicach i placach, które są uwolnione lub będą stopniowo uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 1 1
-
2022-03-07 18:44
Baaaardzo powoli. Tak do 2000, może 2005 Gdańsk był liderem w komunikowaniu miasta ddrami. A potem pfffff.
Mnie za to nie płacą, ale jakby jakiś redaktor szukał tematu na artykuł to pewnie dałoby się zrobić animację z nowymi DDRami w kolejnych latach...- 5 1
-
2022-08-25 13:29
Hejtuje jednym słowem: bezmyślne i bezsensowne
Droga co parę dziesiąta metrów przecina drogę tramwajową, prowadzi po trotuarze i jest zagrożeniem dla pieszych!!!
zamiast wydlużyć w obu kierunkach drogę rowerową jaka jest przez C-200, bezsensownw kombinacje, Drogi rowerowe na terenach investycji Cavitany miasto powinno wymóc na inwestorach ( miejsce by sie znalazło!!!- 0 1
-
2022-03-08 10:18
Zero spójności (5)
Z Przymorza / Zaspy nie ma połączań w górę do Oliwy, nic nie ma w tym temacie od Wrzeszcza aż po Sopot jeden wyjazd na Zaspie tylko.
- 7 4
-
2022-03-10 11:58
A koniem można
- 0 2
-
2022-03-08 12:08
(3)
Jest przejazd przez Braci Lewoniewskich, Pomorską oraz Drogę Zieloną. Brakuje Kolobrzeskiej.
- 5 1
-
2022-03-08 19:55
Przejazd przez Braci Lewoniewskich, a następny... przez Drogę Zieloną na granicy z Sopotem.
- 1 0
-
2022-03-08 12:41
(1)
Jeszcze Piastowska z dość spokojnym ruchem (porównując z Kołobrzeską) i przejście pod przymorze skm.
i ostatecznie oliwa, tyle że schody trzeba zrobić.- 2 1
-
2022-03-09 12:21
w Oliwie powinien powstać tunel dla pieszych i rowerzystów do południowego skraju peronów SKM i PKP
od ulicy Derdowskiego (Śląskiej).
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.