• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zbędnym pomysłem jest tak duży odsetek elektryków. Po starcie systemu na dobre zaczną się problemy z dostępnością z uwagi na (10)

    • 36 18

    • też uważam, że z tego powodu zaczną się problemy (2)

      • 11 5

      • Ja też uważam że z uwagi na zaczną się (1)

        • 11 3

        • no wlasnie

          i Pan zdanza

          • 7 1

    • Przpominam komentującym aby nie pisać zbyt długich zdań

      w tytule. Bo są skracane i efekt jest jak powyżej.

      Wujek dobra rada.

      • 17 1

    • Odwrotnie - jest za mało elektryków (2)

      • 10 6

      • I tu się zgadzam. (1)

        Zwykły rower za kilka stówek można kupić. Wypożyczanie go na co dzień nie ma większego sensu. A już przy dojazdach do pracy tym bardziej.

        • 5 4

        • Nie chcesz nie wypożyczasz nikt płakał z tego powodu nie będzie.

          • 3 5

    • Jest za dużo stacji dla elektryków (1)

      Problemem będzie wymiana baterii na wielu stacjach, byłoby to tańsze i szybsze gdyby średnia ilość rowerów elektrycznych na stację była większa. System może uratować większa ilość zwykłych rowerów, albo zmniejszenie ilości stacji, ewentualnie wyższa cena za wypożyczenie elektryka

      • 3 2

      • CNiektore stacje zlokalizowane są w miejscu nie rokującym wielu klientów . Przy galeriach są stacje, owszem ale rowery są rozproszone w dziwnych miejscach i tam stoją.

        • 0 0

    • cliffhanger jak pod pod koniec pierwszego sezonu Dextera

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Testów nie trzeba przerywać (29)

    Po prostu kara za niewłaściwe użycie ma być nieuchronna, a nie wirtualna

    • 662 32

    • Czyli należy postawić strażników którzy oczywiście nie zrobią tego za darmo (16)

      Kilka lat temu urząd poszukiwal managera tego projektu stawki jak i wymagania nie pozostawił wątpliwości że to się nie uda,

      • 11 8

      • Do wystawiania i egzekwowania (14)

        Kar potrzebna jest cała machina, sztab ludzi za biurkiem i w terenie.

        • 20 2

        • wystarczy zabezpieczenie na karcie kredytowej i po kłopocie, g*wna....rzeria nie będzie miała dostępu, a Ci którzy mimo zablokowanej kasy coś zniszczą czy źle odstawią stracą pieniądze

          • 41 0

        • Kiedy opłaty za mevo? (11)

          kiedy dulkiewicz skończy z tym rozdawnictwem??

          • 15 9

          • Kiedy opłaty za jeżdżenie drogami? (8)

            kiedy dulkiewicz skończy z tym rozdawnictwem??

            • 10 23

            • masz je w każdym litrze paliwa (3)

              • 24 9

              • Na drogi w mieście idzie z nich dokładnie 0zł.

                • 12 2

              • dzbanie w litrze to nie jest oplata za jazdę ulicami tylko narzucone przez UE podatek i tak za niski za trucie spalinami (1)

                • 0 7

              • Nie, w latach 90-tych podatek drogowy na utrzymanie ifrastruktury został wliczony w koszt 1 litra benzyny/diesla/LPG

                Te pieniądze są też przekazywane do lokalnych gmin i miast na utrzymanie...

                • 0 1

            • Każdy kierowca płaci (3)

              W paliwie jest zawarta pula podatków,w tym też drogowy. Są płatne parkingi, musi być opłacone OC jak i zrobiony przegląd techniczny. Nie zapomnij o rejestracji pojazdu. Policz ile kasy i jaki sztab ludzi utrzymuje kierowca. Ty jako zwykły ped**arz krzykacz jakie opłaty wnosisz za swój rowerek?

              • 13 9

              • Ani jeden z tych podatków nie idzie na drogi w mieście. (1)

                A na krajówki i autostrady, nikt poza roszczeniowymi kierowcami nie ma wstępu.

                VAT za mój "rowerek" prawdopodobnie jest wyższy niż za wszystkie Twoje samochody razem wzięte :)

                Sam fakt że uznajesz OC za podatek pokazuje że dużo podatków to Ty nie płacisz...

                • 12 9

              • To wytłumacz jak to możliwe że sam Gdańsk dostaje z budżetu około 100 milionów na drogi co roku?

                No właśnie z podatku w paliwie. Co ciekawe takiego podatku nie ma na auta elektryczne i mimo, że te auta sa dużo cięższe i zużywają drogi dużo bardziej nie płaca nic na utrzymanie ale i to się kończy i w takiej Norwegii już wprowadza się podatki.

                • 0 0

              • Polski kierowca nie jest w stanie utrzymać własnego samochodu, a co dopiero jakiś "sztab ludzi".

                Przed każdym skrzyżowaniem plamy oleju, chmury spalin nad drogami, a łapówkarstwo na stacjach diagnostycznych kwitnie...

                • 7 0

          • (1)

            co ma dulkiewicz do mevo? U mnie w Gdyni ona nie rządzi

            • 9 1

            • Warto na babę ponarzekać .

              • 0 1

        • co ty dzbanie piszesz mevo to cały sztab urzedników jest dostajacy kase a kazde konto jest zabepiezone karta by mobgli pobrac

          • 2 0

      • Przy tak nagminnym łamaniu regulaminu

        To jeszcze zarobiliby na ich stanowiskach :)

        • 0 0

    • (4)

      A jak udowodnić jakiemuś bachorowi, że jechał z kumplem w koszyku? Jeśli operator nie ma zdjęcia, numeru roweru, godziny i dokładnej lokalizacji to nic nie zrobisz. Rower nie ma czujnika obciążenia.

      • 32 2

      • Rzucić dychę autorowi zdjęcia.

        Problem rozwiąże się w 30s.

        • 44 2

      • Proste

        Uwiarygodnione zgłoszenie. 5h bezpłatnej jazdy. Zgłaszający się znajdą a kary pokryją koszt tych 5h.

        • 26 1

      • (1)

        Znacznie większym problemem jest wypożyczanie rowerów na 4-5 dni bez przerwy (i chowanie ich w garażu) a nie jazda na drugiego. Jakby rozwiązać ten pierwszy problem, co można łatwo zrobić z poziomu aplikacji, doprowadzi to do zwiększenia dostępności rowerów i pewnie skończy się jeżdżenie w trzech na jednym rowerze.

        • 12 2

        • Chowanie w szopie zniknie automatycznie jak wejdą opłaty. Zniszczone rowery pozostaną. Niedawno pożyczyłem elektryka, który miał tak wygięty widelec, że ledwo dało się skręcać. Podobnie coraz więcej rowerów ma rozciągnięty koszyk, a przecież do niego przymocowana jest przednia lampka :/

          • 17 0

    • Ale chłopie, stoi kilka rowerów na stacji, są naładowane

      Ale nie można ich wypożyczyć. Jaki tego sens?

      • 17 1

    • to też powinno być elementem procedury testowej

      Bo to testowanie systemu, jak samochodu bez tłumika...

      • 6 0

    • I liczona w tysiącach. Szczeniak się zaskoczy jak będzie musiał pokazać rodzicom, że trzeba zapłacić 2000+ złotych kary

      • 5 0

    • Gdańsk jest wirtualnie zarządzany, więc nie ma zdziwienia, jedynie wstyd...

      • 3 1

    • U nas nie ma kar nieuchronnych są wirtualne. (1)

      Dowodem jest korzystanie z rowerów i brak respektowania przepisów ruchu na drogach. Skrajne przypadki bezmyślności same się eliminują.

      • 3 0

      • I jeszcze do tego psy bez kagańców i myszy wszędzie

        • 1 0

    • Grupa north side crew opiekująca się bike parkiem podjęła kroki do wyjaśnienia sytuacji

      • 3 0

  • (4)

    Mam nadzieję że miasto w końcu zarzuci ten projekt. Przestanie przepalać pieniądze podatników.

    • 64 20

    • Jeszcze troszkę przepalą (2)

      Tak żeby już swoje wnuki też ustawić do końca życia i wtedy to zamkną

      • 13 7

      • Biorą przykład z #GrupaWawrzyka (1)

        • 10 2

        • każdy ma jakiegoś swojego wawrzyka...

          • 2 1

    • Etatów szkoda.

      • 0 0

  • Tak sie kończą lewackie pomysły na koszt podatnika (14)

    • 86 50

    • (3)

      Ale rozumiesz, że państwo*wszystko* robi "na koszt podatnika"?

      • 15 4

      • nie, on jest prawusem więc skąd ma to wiedzieć?

        • 12 10

      • Tak i właśnie dlatego obszar kompetencji państwa należy ograniczyć do minimum. Państwo-stróż nocy i koniec.

        • 3 5

      • Ale rozumiesz, że państwo nie musi robić wszystkiego?
        Szkoda, że jeszcze nie ma ministerstwa podcierania tyłka.

        • 1 1

    • Powinni dotować w przetargach wozo-kilometr a nie wymyślać całe systemy

      A teraz spójrzcie na absurd: abonament nie pokrywa nawet kosztów, więc w interesie operatora jest aby dostępność rowerów była jak najmniejsza.

      • 9 2

    • a jak polskie wizy?

      • 6 5

    • (1)

      Dokładnie. Czas skończyć z tym lewackim dotowaniem dróg i miejsc parkingowych. Drogi powinny zostać sprywatyzowane, a miejsca postojowe wyłącznie za realną ich wartość. I nie żaden podatek w benzynie tylko wszędzie pobór kasy bezpośrednio przy wjeździe.

      • 6 6

      • Z DDR to samo

        Od każdego kalesoniarza po dyszku na bramce.

        • 4 1

    • I tu was lewaki boli (3)

      Jak chcecie sobie pojezdzic biedaki na rowerze, to sobie kupcie.

      • 4 9

      • a jak chcesz sobie pojeździć samochodem to sobie zapłać za drogę i miejsce parkingowe (2)

        • 2 5

        • Jak chcesz sobie pojeździć rowerem

          To zapłać za DDR

          • 4 1

        • Płacę, a wręcz przepłacam za tę jakoś(ć).

          • 1 0

    • HAHA

      To prawda, że tylko lewica uważała, że Polska należy do UE. Prawica wie, że Polacy to nic innego jak Rosjanie o przemianowanej nazwie. Słuszna uwaga,

      • 3 3

    • a miliardy na budowę dróg to niby z czyjej kieszeni idą?

      czas najwyzszy przestać marnować pieniądze podatnika na budowę bezsensownych ekpresówek do każdego wygwizdowia, są już dwie autostrady i starczy

      • 0 2

  • Fakt Wypożyczenie za opłatą. Inaczej nie da się tymi rowerami przemieszczać. (2)

    30 minut do godziny 12. I 30 minut po godzinie 12 i to jest rower miejski

    • 34 3

    • I jeszcze podnieśmy opłaty za wywóz śmieci i przekażmy na mevo (1)

      • 6 9

      • Podatek od głupoty można by wprowadzić.

        • 8 0

  • Bo nie chodzi o testowanie systemu tylko o przedwyborczy piar. Do 15.10 żadnych spektakularnych kar nie bedzie

    • 55 20

  • (3)

    To jakiś absurd. Mevo i fala. Coś mi się wydaje, że to ktoś rządzi nasza rządząca.

    • 75 15

    • Płatne - źle, bezpłatne - też źle. (2)

      Zdecyduj się na coś marudzący wyborco PiS.

      • 15 19

      • Może po prostu trzeba było się za to nie brać

        Jak się jest nieudaczniczką

        • 16 8

      • Bezpłatne :-)

        Jasne bo te 160 milionów to kto zapłacił? Pan Pani? Ile SKM-ek można by kupić lub estakad wybudować za te darmowe testy?

        • 14 2

  • Opinia wyróżniona

    Słoma zawsze zostanie (15)

    Testy tylko potwierdzają że część społeczeństwa nie zasługuje na udogodnienia i przede wszystkim wina rodziców że nie wpoili że trzeba szanować wspólne mienie. Najlepsze jest to że takie osoby jako pierwsze krytykują, krzyczą jak i coś nie pasuje i nie jest po ich myśli.

    • 718 8

    • Tak skonstruować test aby pokazać że to wina społeczeństwa, że Mevo 2.0 nie wypaliło. (9)

      Brawo dla tych co to wymyślili! Nie słyszałem o testach hulajnóg, po prostu firmy z doświadczeniem uruchamiały te elektryczne hulajnogi za swoje $$$ i wszystko działało a tu testy firmy która ma już doświadczenie z innych miast Europy? Po co? A no po to by pokazać że 160 milionów to za mało i to wina mieszkańców.

      • 32 27

      • Nie słyszałeś, bo się nie interesowałeś.

        Właśnie skończyły się testy hulajnóg w Wadowicach.

        W Gdańsku były ładnych parę lat temu.

        • 18 1

      • (5)

        Test doskonale pokazał, że znacząca część Polaków nie dorosła mentalnie do Europy.

        Teraz czekam na "minusujących" uważających, że Polacy uczyli narody świata jeść sztućcami. :)

        • 55 9

        • A mogli i uczyć.

          Problem w latach okupacji z różnych stron, gdzie "wspólne" oznaczało "okupanta".

          • 10 0

        • Bo Polacy

          To tacy rosjanie, którym wydaje się, że są Francuzami.

          • 21 3

        • Kolejny zakompleksiony "Europejczyk" (2)

          Mevo jest bez sensu bo jest państwowe. Nie bedzie działać sprawnie, bo zwyczajnie "wspolne" jest niczyje. Dlaczego nie mozna tego zrobić na koszt jakiegos prywatnego podmiotu co chce normalnie zarobić. Miasto może dać infrastrukture w postaci miejsc do parkowania wszystkich hulajnóg i rowerów. Mysle, że taki wklad ma sens. Nawet mozna gniazdka udostępnić oczywiście za opłatą zeby zaparkowany sprzęt się ładował, ale reszta to powinna byc prywatna i konkurencja na rynku. Jak im sie to oplaca to niech robi, a tak miasto wprowadza cos co sie nie opłaca i służy cwaniakom i patologii. 50 lat socjalizmu to za mało, żeby udowodnić, że własność prywatna ma sens a komuna się nie sprawdza.

          • 8 3

          • To kiedy prywatyzujemy drogi? (1)

            Czy to obowiązuje tylko kiedy nie dotyczy Ciebie?

            • 5 3

            • to dobre jest :)

              • 0 0

      • kiedy ktokolwiek odpowie za mevo I? (1)

        podatnicy stracili prawie 100 milionów złotych.

        • 8 2

        • Nie, rząd jest bezkarny.

          A to dzięki ich cudownej ustawie Nextbike mógł wymusić zmianę warunków przetargu.

          • 3 2

    • bo to ta część społeczeństawa której się wszystko należy... tzw. DEJ... (2)

      • 15 0

      • (1)

        No jak to? Przecież w Gdańsku mieszkają tylko wykształceni europejczycy, miłujący praworządność....
        Tak, Tak PO - kłamstwo ma krótkie nogi...

        • 7 15

        • Jeśli kłamstwo ma krótkie nogi... to nie kłam.

          To nie jest gdański rower.
          Te rowery są w całym Trójmieście, Tczewie, Kartuzach, Pucku, Władysławowie i wielu innych gminach

          • 11 2

    • Słoma z butów, ale firmowa - Nike

      przepalanie kasy przez samorządy - i tak ich wybierzecie. Mevo, Tristar, Fala, ECS, kładka, Kunszt Wodny..

      • 2 1

    • Z ruskich się wyśmiewają...

      a mentalnie są tacy sami.

      • 0 0

  • Już teraz widać że Mevo 2.0 to będzie kolejne 150 mln podatników w błoto (1)

    teraz zekam na przygotowania do Mevo 3.0

    • 83 9

    • Im szybciej zaczną przygotowania do Mevo 3.0, tym prędzej Mevo 4.0 okaże się porażką, więc będzie można stwierdzić, że nie ma sensu robić Mevo 5.0 i może lepiej jednak wrócić do budowy sieci DDRek oplatającej całe miasto.

      • 15 5

  • Za 1 razem Mevo nie wyszlo (7)

    To po kiego było drugie podejście?

    • 83 14

    • No jak to? (1)

      Skoro się udało nakraść i głupi naród się nie zbuntował to kradną drugi raz

      • 31 6

      • Po mału przymiarki do 3.0 ?

        • 20 1

    • Cykl Deminga

      • 1 1

    • Za pierwszym razem obwodnica nie wyszła. (1)

      To po kiego budujemy drugą?

      • 5 6

      • Nietrafione porównanie

        Obwodnica wyszła i to bardzo. Przez 50 lat dawała radę. Dopiero ostatnie lata, to przekroczenie przepustowości.

        • 2 0

    • Za pierwszym razem się udało wydoić publiczne pieniądze. Za drugim też się uda. Trzeba powciskać znajomych na etaty. Przy okazji, co słychać w palmiarni?

      • 3 0

    • Bo świeża kasa z dotacji. To jest miś. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum