Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.
Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.
Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.
Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.
System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
Stawki za wypożyczenie roweru:
- jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
- abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
- abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
- oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr
Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.
Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.
Opinie (435) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-07 20:13
przyjechały razem z karą umowną? (1)
jak dobrze widzę na fotce, to mają pełne niepompowane koła, w chinach rowery miejskie też mają niepompowane koła, ale opony mają otworki i jako tako amortyzują
- 5 2
-
2018-12-07 20:20
Ja tam widzę wentyle więc koła pompowane.
- 2 0
-
2018-12-07 20:42
Fajnie, ale już widzę, jak patologia biało-zielona zniszczy to. Nie ma szans na utrzymanie tych rowerów wśród takiej dziczy.
- 4 9
-
2018-12-07 21:30
Zapraszam na zawody
Chciałbym zaprosić na pierwsze zawody Mevo Speedwaya. Jedyne zawody gdzie liczą się umiejętności a nie moc silnika. Zasady proste: 4 zawodników - 4 okrążenia boiska.
ps. szukamy podprowadzających dziewczyn na pierwszy sezon- 7 3
-
2018-12-07 21:42
Do D (2)
Kolory mdłe. Toporna konstrukcja. Nieekonomiczne parkowanie.
- 7 1
-
2018-12-07 21:47
(1)
Zawsze źle. ped**arzom nie dogodzisz...
- 1 5
-
2018-12-08 13:48
raczej antyrowerowym hejterom.
Cykliści sobie radzą nie tylko z takimi problemami
- 2 0
-
2018-12-07 21:56
Sebek
co tam te Mevo ! mój Sebek śmiga na damce aż mu zaczes odskakuje a czasem po tramalu to i żebra połamie !!!
- 1 0
-
2018-12-07 21:56
Gdańsk Osowa. (2)
Na Osowej zimy bywają ostre i śnieżne. Stojaki bez wiaty. Jedna śnieżna i mrożna zima ze śniegiem do wiosny i po rowerach. Panowie z Urzędu naoglądali się rowerów w Holandii i nasłuchali o globalnym ociepleniu. Jak popada fest a na Osowej, to se wypożyczę aby się rozgrzać prowadząc go przez zaspy i nie uprzątnięty śnieg.
- 9 3
-
2018-12-07 22:38
W całej aglomeracji powinny być zadaszone.
Poza ochroną przed opadami, jest jeszcze jeden powód - wiata wymaga sensownego miejsca.
Nie można tego powiedzieć o wielu absurdalnych lokalizacjach na wąskich chodnikach, np. ul. Kraszewskiego w Sopocie.- 5 1
-
2018-12-07 22:58
jechać może się i da
ale jak usiąść na oszronione siodełko?
Poza tym, te miękkie plastiki nie lubiejom wody, oj, nie lubiejom...- 2 1
-
2018-12-07 22:00
Rowery marki Ukraina były ładniejsze!
Już na pierwszy rzut oka widać taniochę. Rowery będą się sypać i rdzewieć, bo wiele elementów z oszczędności jest z pomalowanej stali a nie aluminium.
- 5 3
-
2018-12-07 22:19
W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność
rychło w czas, teraz będą sprawdzać- 7 1
-
2018-12-07 22:38
Zima (3)
Po zimie rudy będzie wszędzie i rowery będą tylko nadawały się na złom.
- 3 2
-
2018-12-07 22:56
a one nie z aluminium? (2)
przypadkiem?
- 3 2
-
2018-12-07 23:38
(1)
No łańcuch, kaseta i dużo innych części jest z metalu
- 4 0
-
2018-12-08 15:37
to sie wymieni.... wy to macie problemy...
- 0 3
-
2018-12-07 22:55
te na zdjęciu, to na wspomagane mi nie wyglądają... (1)
tak "na oko" - więc co jest testowane?
- 1 3
-
2018-12-08 08:55
silnika nie widzisz?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.