Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.
Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.
Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.
Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.
System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
Stawki za wypożyczenie roweru:
- jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
- abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
- abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
- oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr
Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.
Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.
Opinie (435) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-08 10:52
mevo (8)
rowery to polowa sukcesu.a gdzie sciezki rowerowe.jak z gornej oruni dojechać do traktu,tzn do walu raduni.
- 6 2
-
2018-12-08 13:43
wzdłuż potoku oruńskiego (1)
- 0 3
-
2018-12-08 23:02
Potok oruński na Górnej Oruni?
- 0 0
-
2018-12-08 15:33
jezdnią
- 1 2
-
2018-12-08 15:45
(4)
normalnie, ulicą.
- 2 2
-
2018-12-08 19:08
(2)
Ba ulicy korek
- 1 1
-
2018-12-09 13:11
(1)
To go omijasz.
- 0 1
-
2018-12-09 15:42
im gęstszy korek tym wygodniej i bezpieczniej się jedzie rowerem po ulicy
jedziesz między samochodami. normalnym kierowcom to nie przeszkadza. jak który ćwok otworzy złośliwie drzwi, to wystawiasz nogę, hamujesz wibramem o te drzwi. a potem jedziesz dalej, zostawiając skomlącego ćwoka za sobą- 0 2
-
2018-12-08 19:09
Na
- 1 0
-
2018-12-08 10:56
Dlaczego takie szarobure?
Kolor do bani, powinny być widoczne
- 7 2
-
2018-12-08 10:58
Serwis rowerowy.
Niesamowicie źle dopasowane siodełko do tego typu ramy. Jest to rower miejski a więc takie powinno być siodło. Panie z pewnością będą niezadowolone. Gdzie amortyzator z przodu za takie pieniądze to chyba powinien być standard. Aby było wygodnie kierownica musi być wygięta. Pamiętajmy że to rower dla każdego w różnym przedziale wiekowym. Dużo jeszcze trzba wymieniać by zrobić z tej maszyny prawdziwego holendra. Trochę pojeździcie a przekonacie się sami. Nie oceniam samego systemu wspomagania ale zakładam że to górna półka.
- 5 0
-
2018-12-08 11:19
czy tam nie ma prostej regulacji wysokości siodełka? (2)
w każdym razie na tym zdjęciu słabo to widać
- 5 1
-
2018-12-08 13:43
w realu nie ma problemu
- 0 0
-
2018-12-08 15:45
jak masz powyżej 180cm to nie pojedziesz.
- 3 0
-
2018-12-08 11:33
Dlaczego nie ma żadnego przystanku przy Fashion Hause czy Jabłoniowej? To też Gdańsk! (1)
- 1 2
-
2018-12-08 13:36
nie
Szadolki to nie Gdańsk
- 3 2
-
2018-12-08 12:34
rower
Siodelko masakra, boli na sam widok, i ta kierownica do której trzeba się schylac jak kolarz.
- 4 2
-
2018-12-08 13:04
Może byś tak Damian wpadł popedałować? (1)
- 5 0
-
2018-12-08 15:54
od ze wsi do de wsi...
- 0 0
-
2018-12-08 13:09
Ceny dobrze wyglądają - aby do tego doszło
Muszę kurna przyznać, że jak na elektryczny rower, to stawki bardzo zachęcające!
Chyba do wiosny się ogarną, bo to przecież (dla niektórych) początek sezonu.- 3 0
-
2018-12-08 13:45
Kierownica zbyt nisko (3)
Kierownica do roweru miejskiego powinna być wyżej. A tu jak zwykle jest tak, że nie potrzebnie obciążane sa nadgarstki. Sylwetka pochylona jest dobra w wysiłkowej jeździe a nie miejskich dojazdach zwłaszcza rowerem elektrycznym.
- 5 2
-
2018-12-08 16:30
(2)
Taa najlepiej tak jak niektorzy wyzej niz glowa. Nie przesadzaj juz. W takiej pozycji jezdzic sie nie da
- 1 3
-
2018-12-08 17:18
Ale są ludzie wysokiego wzrostu. (1)
- 1 0
-
2018-12-08 18:32
niestety te rowery nie są dla wysokich. Nie ma szans aby podnieść siodło dość wysoko.
- 1 0
-
2018-12-08 15:22
Cztery rowery w Trójmieście.
Rozmach inwestycji powala. Tak wielka inwestycja tylko w Polsce.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.