Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.
Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.
Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.
Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.
System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.
Stawki za wypożyczenie roweru:
- jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
- abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
- abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
- oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr
Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.
Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.
Opinie (435) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-07 18:38
(1)
komu w drogę , temu pomogę - taki napis byłby sensowny
- 9 3
-
2018-12-07 21:10
prawa autorskie zastrzezone
- 2 0
-
2018-12-07 20:42
Fajnie, ale już widzę, jak patologia biało-zielona zniszczy to. Nie ma szans na utrzymanie tych rowerów wśród takiej dziczy.
- 4 9
-
2018-12-07 17:52
(3)
Waga roweru 37 kg
- 16 2
-
2018-12-07 17:57
(1)
ja pitolę. To jak padnie bateria to nikt nie da rady tym złomem jechać.
- 13 2
-
2018-12-07 20:27
Nawet z górki...
- 7 1
-
2018-12-07 19:44
bez jaj, chyba nie jest z ołowiu
- 7 0
-
2018-12-07 19:45
na zdjęciu widzę że same damki przyjechały (1)
- 7 4
-
2018-12-07 20:23
Dla ciebie jak znalazł.
- 4 0
-
2018-12-07 20:13
przyjechały razem z karą umowną? (1)
jak dobrze widzę na fotce, to mają pełne niepompowane koła, w chinach rowery miejskie też mają niepompowane koła, ale opony mają otworki i jako tako amortyzują
- 5 2
-
2018-12-07 20:20
Ja tam widzę wentyle więc koła pompowane.
- 2 0
-
2018-12-07 17:23
Siwek (1)
Brzydki kolor tego roweru nie podoba mi się on
- 9 5
-
2018-12-07 20:08
To sobie zainwestuj we własny rower. To jest rower miejski i każdemu nie dogodzą. Mnie tam się podoba!
- 0 1
-
2018-12-07 20:06
Rewelacja! Czekam aż zacznie to działać! Ceny w miarę ok.
- 6 2
-
2018-12-07 20:03
Na grabówku ..
już widzę jak lokalna żurlandia wymontuję szybciutko co się da na następne alko
- 9 2
-
2018-12-07 18:05
miejsce (1)
Lokalizacja stojaków na chodnikach to jakaś pomyłka, celowe utrudnienia ale na pewno poroniony pomysł.
- 7 9
-
2018-12-07 19:53
również uważam, źe powinny być na jezdniach:
jezdni jest dużo więcej niż chodników- 5 3
-
2018-12-07 19:41
Jak pod każdym artykułem, pod tym też, wylało się bagno komentarzy pisanych przez frustratów.
Mam prywatne dwa rowery elektryczne i założę sobie konto na Mevo, żeby porównać urządzenia.
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.