• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Kierowca (6)

    Mam też nadzieję że zabronią jazdy rowerem ul Spacerową , gdzie prędkość jest 70 km i nie ma tam miejsca dla bezpiecznej jazdy rowerem.

    • 8 13

    • (5)

      Jak kierowcy nie potrafią bezpiecznie wyprzedzać rowerzystów to niech zostaną w domu.

      • 13 2

      • Kierowca (1)

        W domu to Ty zostań jak nie masz wyobraźni o czym jest rozmowa.

        • 1 3

        • Kierowco

          pomyśl, że rowerzysta naraża się na ryzyko ale nie stwarza zagrożenia, jeśli porusza się po jezdni, po której ma prawo się poruszać.

          Jeśli nie odróżniasz stwarzania zagrożenia od narażania się na umiarkowane ryzyko, to znaczy, że masz kłopoty z wyobraźnią.

          Nie odmawiaj ludziom dorosłym prawa do podejmowania ryzyka na własną odpowiedzialność, jeśli ich zachowanie nie narusza prawa.

          • 0 0

      • Kierowca (2)

        O jakim bezpiecznym wyprzedzaniu Ty mówisz po zmroku w deszczu na Spacerowej ?????? pomyśl nim napiszesz na kierowców którzy codziennie pracują omijając tych którzy nie posiadają np wyobraźni

        • 3 7

        • (1)

          W czym problem? Masz w przepisach w jakiej odległości masz wyprzedzać rowerzystę i tyle. Jak nie potrafisz to prawo jazdy do szuflady, a nie na drogi.

          • 12 2

          • akurat kierowcy gdańskich busów są profesjonalni i kumaci
            i dają radę wyprzedzić bezpiecznie - rower
            ty co najwyżej jesteś kierowcą omnibusa,
            albo jesteś po prostu, niestety, z Gdyni, sorry

            • 3 4

  • prawidłowa nazwa do mewa albo meva.
    mevo - nie ma takiego słowa

    • 0 2

  • mieszkam na słonecznej morenie (2)

    to jest fajne osiedle, miło się tu mieszka, a ten rower będzie takim uzupełnieniem. Ciekawa jestem czy w okolicy będzie punkt wypożyczeń tych roweryków?

    • 1 5

    • Jaśkową Doliną ..... (1)

      ...będzie kłopot z podjazdem.
      Trzy biegi, waga 36 kg, cienkie wspomaganie.

      • 0 1

      • Myślę, że jeżeli podjeżdżasz bez wspomagania, to podjedziesz ze wslomaganiem nawet przy gorszym przełożeniu, a to wariant pesymistyczny. Optymistycznie - będzie łatwiej. Morena to też Nowa Bulońska, Rakoczego i okolice PKM Jasień

        • 0 1

  • będą zainstalowane (4)

    ograniczniki prędkości?

    • 3 10

    • (1)

      kiedy zainstaluja na drogach da rowerzystów leżących policjantów?

      • 0 1

      • przecież są!

        • 1 0

    • Najlepszym ogranicznikiem prędkości jest waga tego roweru.

      • 0 0

    • Elektryczny wspomaga do 25km/h

      • 3 0

  • 60 km pod górę na morenę w minus 20?

    • 1 1

  • niekompetencja i propaganda (2)

    Hamule są rolkowe nie tarczowe (to koło w osi to radiator, nie tarcza). Rower wygląda na ciężki i niewygodny dla wysokiej osoby. Sama idea roweru miejskiego jest OK, ale realizacja, już nie.

    • 8 1

    • Troll portalowy ma jeszcze zapłacone za komentowanie (1)

      • 2 1

      • podać ci nr konta?

        Jeśli masz ochotę mnie wspomóc, to nie krępuj się i poproś o nr konta. Przy okazji, co rozumiesz przez "troll"?

        • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    A może

    też elektryczne hulajnogi jak w Warszawie? Fajne są!

    • 0 1

  • przyszlosc polski !!!

    a ile tych rowerow pokradna zlodzieje ??? a ile ludzi na tych rowerach bedzie zabitych na polskich drogach i ulicach przez terrorystow drogowych ???

    • 0 2

  • Niestety obawy się potwierdziły (5)

    Rower ma 37kg i wspomaganie działające w niskim stopniu.
    Przez co pod górę jedzie się ciężko.

    Normalnymi rowerami elektrycznymi bez problemu można utrzymać 25km/h lekko tylko kręcąc pedałami jadąc np. pod górę Spacerową.
    A tymi będzie ciężko - pewnie oprogramowanie ustawione jest tak żeby oszczędzać akumulatory, po to żeby móc je rzadziej ładować.

    • 26 2

    • (2)

      to nie wyscigowka

      • 0 6

      • (1)

        Podjazd na górny taras to nie wyścig, ale codzienność.

        • 3 0

        • Pojazd na górny taras? Proszę bardzo.

          Osowa to głupia krowa.

          • 0 0

    • g. wiesz

      KAŻDY rower elektryczny ma wspomaganie działające DO 25 km/h.
      Nie ma to nic wspólnego z leciutkim kręceniem pedałami pod Spacerową przy utrzymaniu 25 km/h.

      • 0 0

    • To jest wyzwanie dla hakerów

      • 4 0

  • Git.

    Poczekajmy, zobaczymy, przetestujemy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum