• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • może i funkcjonalny, ale takie malowanie? (9)

    • 67 24

    • Niebieski jest męski. Gorzej różowy (3)

      • 10 3

      • Niektóre kostiumy są czarne, a jednak pedofilskie...

        • 1 0

      • (1)

        Jeżeli kolor zagraża bądź definiuje Twoją męskość to chyba coś z nią nie tak.

        • 21 8

        • To dlaczego chłopcy nie bawią się różowymi samochodami

          • 3 1

    • Kolor jak mundury milicyjne i nyski za PRlu. (2)

      Spłowiały i smętny kolor jak cały PRL. Tak mi się to kojarzy. W 1987 roku jak wróciłem z kolonii na Węgrzech z zarówiastymi sznurówkami w kolorze markera i postawionymi włosami na żel to na dzielnicy byłem najwiekszym szpanem

      • 14 3

      • nieśmiały niebieski

        • 1 0

      • Fajnie masz.

        • 4 3

    • Miał być fajny szary

      ale miasto się nie zgodziło

      • 4 3

    • Dlaczego nie srebrny?

      Słabe kolory

      • 6 5

  • MEVO...

    poezja...

    • 2 0

  • Poczekam na buty

    co same pobiegną...

    • 3 3

  • Fajne te mevo, takie nie za dobre.

    • 8 2

  • Słabe to,

    bo młodym daliśmy gratis autobusy.
    I teraz mają płacić za rower ?

    • 1 3

  • Ostatnie ujecie 1:17 - 1:24 (2)

    Kamera nie jest ustawiona w poziomie ale obrócona o kilka stopni. Zwróćcie uwage na drzewka ktore na filmie nie rosną pionowo. Ten podjazd w rzeczywistości jest o wiele łagodniejszy.

    • 15 3

    • I to nieźle podciągnęli. Ten podjazd na filmie ma ok. 20%, a w rzeczywistości ok. 10%.

      • 1 0

    • Zgadza się. Rowerzysta w tej pozycji by już fiknął do tyłu.

      • 2 0

  • Zróbcie test czy podjedzie łatwo pod górę np. Cienistą. (6)

    Przyda się tez testowanie baterii np. włożenie do chłodni przy - 15 na dobę.

    • 24 1

    • (5)

      Nie wjedzie bo te 3 biegi nie dadza tam rady nawet w zwyklym rowerze, a co dopiero takim klocem

      • 9 0

      • Wileńska (4)

        Zapraszam na Wileńską, czy da radę?

        • 8 0

        • Cienista - na odcinku 650 m różnica poziomu 45 m; (3)

          Wileńska - na odcinku 1600 m różnica poziomu 52 m.
          Co ma większą stromiznę?

          • 2 0

          • Wielkopolska, Jaskówka

            • 0 0

          • (1)

            Weź się przejedź w te miejsca i zobacz, o co chodzi a nie podajesz liczby z Google Maps. Wileńska jest płaska na większości swej długości, natomiast Cienista odwrotnie, prawie cały czas nachylenie. Żebyś nie musiał zwiedzać pół Gdańska wystarczy porównać dwa podjazdy: Jaśkowa Dolina i Kruczkowskiego. Start od strzelnicy, meta na górze na Morenie.

            • 2 1

            • Podaje wartości z mapy ale jechałem pod obie górki.

              Wartości na odcinkach od płaskiego pod górę. Co podałem źle??

              • 0 0

  • proszę o informację czy można NIE korzystać ze wspomagania, bo ja nie planuję (5)

    a z tekstu wynika, ze wszystko jest automatyczne

    • 7 6

    • (3)

      dla wyjaśnienia frustratowi, który minusuje - mnie NIE interesuje rower elektryczny jako taki, jeśli będę wypożyczał to TYLKO taki, który można używać jako normalny rower a nie motorynkę

      jeśli to byłoby niemożliwe, to nie mam zamiaru bawić się w jakieś idiotyczne abonamenty czy zapisywanie się do programów

      • 2 3

      • (2)

        tego nie da się używać jako motorynki, bo trzeba pedałować... doładowanie wpływa tylko na efektywność pedałowania

        nie wiem czy da się wyłączyć (bez rozładowania), ale powyżej 25km/h samo się odłącza bo takie są przepisy

        • 5 0

        • czyli co? zawsze coś pomaga? (1)

          wydaje mi się to nieco dziwacznym rozwiązaniem

          • 1 2

          • Pedałujesz wolno jakbyś jechał na 7 lub 8 biegu

            ale nie czujesz oporu.

            • 1 0

    • w tym rowerze nie da rady. Wspomaganie jest stałe, nie ma też kilku stopni wspomagania jak zwykły elektryk. No i tylko 3 przełożenia, paranoja.

      • 3 0

  • Same damskie rowery ?

    Nie ma męszczyzn ?
    A dlaczego tu nie ma klamek ?
    A dlaczego tu nie ma okien ?

    • 4 4

  • mam 130 kg, 195 wzrostu i ćwiczę na siłce. I widzę, że te rowery nie dla mnie. (1)

    • 5 5

    • dla ciebie są autonogi grubasie :))

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum