Sześć rowerów Mevo na ulicach Gdańska do obsługi Jarmarku
23 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Rowery Mevo znów pojawiły się na ulicach Gdańska. Ale od razu uprzedzamy - nie można ich wypożyczyć. Z sześciu rowerów korzystają pracownicy Międzynarodowych Targów Gdańskich do poruszania się po terenie Jarmarku św. Dominika, który rozpoczyna się w sobotę, 25 lipca.
Niestety, nie oznacza to, że mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza mogą po niemal rocznej przerwie znowu korzystać z rowerów miejskich Mevo.
Rowery, które zauważył nasz czytelnik, zostały przekazane spółce MTG do "testów rozruchowych". Pracownicy organizatora Jarmarku św. Dominika otrzymali sześć spośród 1224 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Po tym jak jesienią 2019 r. umowa z operatorem została rozwiązana jednoślady przez prawie dziewięć miesięcy stały nieużywane. Teraz wyrywkowo wybrano z nich kilka sztuk, by sprawdzić ich poprawne działanie.
Jarmark św. Dominika 2020: mniej stoisk i nowe zasady
- Spółce MTG przekazanych zostało sześć rowerów w celu przetestowania ich działania - mówi Dominik Makurat z Obszaru Metropolitalnego GGS. - Testy potrwają do trzech dni. Rowery zostały użyczone bezpłatnie spółce miejskiej miasta Gdańska, największego udziałowca systemu Mevo. Jest to wspólna inicjatywa MTG oraz OMGGS. Od lat współpracujemy z MTG przy organizacji wydarzeń. Dział techniczny MTG jest doskonałym poligonem doświadczalnym do przeprowadzenia takich testów.
Jak dodaje, użyczone zostały kompletne rowery, które są regularnie serwisowane m.in. w kwestii ładowania baterii.
- Pamiętajmy, że naładowana bateria pozwala przejechać 60 km. Użyczyliśmy rowery z zapasowymi bateriami, tak aby podczas testów uniknąć problemu ich ładowania. Rower widoczny na zdjęciu jest bez baterii, bo być może był akurat w trakcie jej wymiany - wyjaśnia Makurat.
Co z Mevo 2.0?
Aktualnie trwa tzw. dialog konkurencyjny z dwoma konsorcjami, które chcą obsługiwać pomorski system. Pierwsze z nich to konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) mające doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, m.in. w Londynie. Drugie konsorcjum tworzą Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska). Ta pierwsza to katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta. Ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.