• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Acha nowy szef a rowerów brak taki cyrk to możliwy tylko w tym kolchozie wiejskim

    • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    Do tego dochodzi... (3)

    Wkurzony klient, który liczył na to, że sobie gdzieś podjedzie Mevo. Do pracy/ na uczelnię/spotkanie. Doznaje frustracji/rozczarowania/zdenerwowania, bo ani na czas nie dojedzie, ani korzystać z czegoś na co liczył nie może. Społeczność użytkowników mevo ma rosnące poczucie beznadzieji...na cholerę mi to było. I dochodzi do wniosku, że lepiej liczyć na swojego jednoślada bez silnika, hulajnogę lub tłoczno- zapierdzianą SKM-kę/bus.
    Mądre powiedzenie: chcesz liczyć na kogoś-licz na siebie. Z pewnością nie na Mevo.

    • 104 9

    • Ależ to jest klasyka gatunku! (1)

      Tak jest prawie zawsze jeśli coś ma działać na styku publiczne/prywatne. Gdyby to było zrobione w całości po stronie prywatnej to nikt by sobie nie pozwolił na takie cyrki. Tak samo ruszał w wielkich bólach system informacji dla komunikacji (tablice elektroniczne na przystankach). A prywatne przedsięwzięcia, takie jak Traficar czy MiiMove działają znakomicie, bo działają w oparciu o kalkulację biznesową, a nie widzimisię urzędasa. A nawet jeśli upadną, to stracą prywatni inwestorzy, a w takie Mevo są zaangażowane pieniądze publiczne.

      • 24 3

      • To jeszcze napisz ile kosztuja te super prywatne trafikary mimuwy blinkasy ekoszery i jumiaki.

        • 0 0

    • jak nie może jak może?

      o czym ty piszesz pajacu?

      • 0 5

  • (1)

    Gdzie moje pieniądze? 2 tygodnie mijają a ja nie mam odpowiedzi od tej firmy krzak czekam na kase!!!

    • 15 3

    • O!

      Właśnie. Kolejna sfrustrowana osoba!

      • 4 3

  • Ludzie chcą zwrotu pieniędzy z abonamentów ? (4)

    I na infolini mówią że nie ma takiej możliwości . Gdańszczanie chcą spowrotem swoich pieniędzy które władowały w abanmenty jak można je odzyskać ????

    • 25 5

    • (2)

      Przeceiż są rowery dostępne tylko nie ma jak kupować abonamentu

      • 2 5

      • Pisz do UOKIK

        • 5 0

      • W centrum Gdańska 3 rowery na 20 stacji wokół dworca

        I tak codziennie. Mam abonament ale jak dojechać do pracy w takiej sytuacji? Zanim dojdę do roweru jestem prawie na miejscu.

        • 0 0

    • Spadaj trollu.

      • 1 5

  • Powinno się odbyć poważne spotkanie (2)

    Konieczna zmiana pomysłu - wprowadzenie zwykłych rowerów. I wówczas system ruszy

    • 13 4

    • Dodatkwo zwykłe

      • 1 1

    • Nie da się.

      Trzeba by było unieważnić przetarg na mevo i rozpisać nowy

      • 3 0

  • to nadal nie można płacić? chyba za chwilę wszystkie staną, bo przecież musi być doładowanie każdego miesiąca (3)

    plus jeszcze na koncie musi być przynajmniej 1PLN

    co na to zleceniodawcy, czyli 14 gmin, które finansują ten 'projekcik widmo'?

    przecież to 40 milionów z naszych kieszeni

    dlaczego portal nie wymusza jakiejś deklaracji przynajmniej 'wielkiej trójki' czyli prezydentów Trójmiasta?

    • 28 2

    • (2)

      Kogo?

      • 1 0

      • kogo co...? (1)

        • 0 1

        • Kogo czego?

          • 0 0

  • kod (1)

    stołek dla "elity" wywodzacej sie z teczowej koalicji , tylko dlacvzego nie ma mowy o zarobkach?
    bo to nasz , i cisza sza . co innego gdyby ktos został z PiS wszystkie portale by donosiły o zarobkach , i karach , nieudolnosci rzadzacych itp, epitetów , jak demokracja to demokracja ale dla "naszych" wybórcza

    • 26 5

    • Artykul o rpwerach, a chory umyslowo orangutan wypisuje bzdury o kod :)) probowales to leczyc?

      • 0 3

  • Wychodzi kolejny wałek Adamowicza. (1)

    Przeciez musiał wiedziec ze ta firma nie jest w stanie ogarnac tego tematu. Dlaczego podpisał z nimi kontrakt ? Byłam ostatnio w Gdansku z dzieciakami. Chcialy pojezdzic rowerami ale nic z tego nie wyszlo.

    • 27 17

    • gdyby Paweł był jasnowidzem

      to by nie stał na scenie bez dwudziestu goryli

      • 4 0

  • rowery... (3)

    nie ma to jak własny; do wyboru ,do koloru.....

    • 9 5

    • (2)

      i zostawisz go gdzieś na mieście?

      • 1 0

      • rowery...

        nie sądzę aby moja opinia była odosobniona; przecież widać na każdym kroku problemy z użytkowaniem MEVO...

        • 2 0

      • Tak. Nigdy nie miałem problemu z zostawianiem roweru w mieście.

        Tylko znalezienie go później było problemem.

        • 5 0

  • ".....by, unikali ostrego najeżdżania na krawężniki " (6)

    Zawsze powtarzam że na naszą krawężnikowo-kostkowo-brukową infrastrukturę normalny rower się nie nadaje.

    Wyczynowy mtb musi być albo jakiś fatbike :D od biedy traktor

    • 26 2

    • Albo po prostu swój (3)

      Wtedy zaczynasz uważać i szanować.

      • 1 5

      • (2)

        a może by tak te parchy i pijusy co pracują na tych budowach niech budują to na płasko co nie da się?Jakoś studzienki na jezdniach jak leją warstwy asfaltu umieją tak wykonać że asfalt jest na równi z kratką ściekową to dlaczego nie można budować płaskich przejazdów?Dlaczego robi się na siłę krawężniki w poprzek choć znam miejsca gdzie przejazdy rowerowe i ulice przez które przechodzą stanowią jedną płaszczyznę?Wypożyczając te rowery wielu ludzi przekonało się ile z rzeczywistością mają wspólnego gadki trójmiejskich sekciarzy siedzących u władzy od 20 lat o tym jaka to tu jest rowerowa stolica Polski

        • 7 2

        • Hola hola kto pije?!

          • 4 1

        • Najlepsza trasa to Wyspiańskiego (od rynku do grunwaldzkiej )
          Tam to felgę można bez problemu sobie wgnieść na każdym krawężniku, a jest ich masa mimo że odcinek krótki..... ale jakby co "ścieżka" jest :D

          • 3 0

    • najpierw miasto robi ściężki rowerowe z krawężnikami i z kostką i innymi niespodziankami, kocimi łbami i kratkami przy drzewkach. a potem miejskim rowerom pękają ramy od wjezdzania na te krawezniki xD to jak z autobusami rozwalającymi się na miejskich dziurach, zaklinowującymi się w wąskich ulicach i zapiep**ającymi ponad limit prędkości żeby wyrobić nierealne rozkłady jazdy. no ale te autobusy remontuje sie za pieniadze miejskie czyli niczyje. a tego ze naprawy zawieszeń samochodów osobowych kosztuja dziesiatki milionow zł rocznie przez fatalny stan dróg, w których zamiast łatać dziur montuje sie źle wyprofilowane progi i garby no ale tego z kolei urzednikow nie interesuje bo nikt ich nie pozywa za uszkodzone samochody. najwyzej sie znak drogowy nierowna nawierzchnia i ogranicznie do 20 stawia zeby umyc rece.

      • 6 0

    • Taaa unikac krawężników , a moze jeszcze nie wjezdzac pod górkę?

      Jak sie kupuje rower do wypożyczeń na miasto to nie prawa w nim rama się złamać, musi miec mocne koła i grube opony! Zobaczcie Veturillo w Wawie!
      A jak sie robi wałek to sie kupuje od Chińczyków aluminiowe rowery na baterie..
      Odpowiedzialny za tą klapę jest ten kto podpisał umowę z firmą krzakiem!!!!

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum