Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef
Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.
Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.
- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
"Przyznajemy: Mevo działa źle"
Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki
Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.
Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.
Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane
Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.
- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.
Nowy prezes firmy Nextbike Polska
Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.
- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
(15 opinii)
Miejsca
Opinie (679) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-20 13:54
W tym miesci nic nie działa jak powinno (1)
Co na to Krówka?
- 3 3
-
2019-04-20 14:43
W tym kraju nic nie działa jak powinno co na to kartofel?
Czy może kłamczowiecki, albo Andrzej Długopis?
- 2 4
-
2019-04-20 14:21
A czym zajmuje się ta organizacyjna dziadówka ?
Dulkiewicz apeluje do premiera o "rozwiązanie chaosu w polskiej oświacie" i wskazuje na zagrożenie matur
- 6 3
-
2019-04-20 15:11
szefem lepiej nie być
za szefa jest dwa lata więcej- 2 2
-
2019-04-20 15:13
Mevo nie musi zarabiać, im mniej użytkowników tym lepiej (3)
- 6 2
-
2019-04-20 15:40
Nie dla roweru w autobusie
Nie ma zarabiać , nie ma funkcjonować , ma być żeby na różnych spotkaniach międzynarodowych czy krajowych mieć czym się chwalić no i zgarniać prestiżowe nagrody
- 3 1
-
2019-04-20 16:47
lepiej dla kogo?
Dla miasta i jego mieszkańców jest wtedy lepiej, gdy ludzie w większym stopniu korzystają z rowerów a mniej z samochodów. Proste jak konstrukcja cepa.
- 1 2
-
2019-04-20 17:57
Ale musi udawać że działa i pobierać pomoc finansową od miasta.
A teraz nie udaje że działa, tylko otwarcie stwierdza że nie działa...- 1 0
-
2019-04-20 16:22
Reklamacje (1)
Na reklamację również nie odpowiadają złożyłam dwie pod koniec marca i dalej cisza
- 6 1
-
2019-04-20 17:56
Ja tak samo :(
- 3 0
-
2019-04-20 16:24
Komuszki
W Gdańsku mówisz : nie pamiętam, chyba, może, możliwe, najprawdopodobniej a w ogóle demokracja, konstytucja i dalej udajesz głupa i kasę robisz.
- 6 2
-
2019-04-20 16:36
Fajnie ale czy nextbike płaci już kary?
Co mnie interesuje że odwołali prezesa?Rowery stoją a konta nie można założyć ani zasilić. Inwestycja rodem z prlu- 3 2
-
2019-04-20 19:28
Lasowanie rowerow (2)
Właśnie wróciłem z Warszawy i miałem okazje testować system Verturillo. Rowery tradycyjne i elektryczne. Podstawowa różnica w stosunku do Mevo jest taka, ze rowery elektryczne w Verturillo ładują się na stacjach. Nie ma potrzeby wymiany akumulatorów. Pytanie dlaczego nie działa to tak samo w Mevo skoro to ten sam operator mie rozumiem...
- 13 1
-
2019-04-20 19:53
Skala (1)
Moim zdaniem kwestia skali. W Warszawie jest tylko 100 elektryków (na 5300 rowerów) i 10 stacji z eletrozamkami zlokalizowanych blisko siebie (skarpa).
Za to w Paryżu jest 5 tys. elektryków na 15 tys. rowerów i (widać to na zdjęciach) chyba wszystkie stacje są ładujące, bo rowery niebieskie i zielone stoją przemieszane. No ale to inny operator :)- 3 0
-
2019-04-21 07:25
Jaki paryz jaka Warszawa...
To jest /dev/gdansk- 0 0
-
2019-04-20 20:17
pęknięta rama
nie tylko w jednym rowerze pękła rama
- 0 1
-
2019-04-20 20:34
Kiedyś była mapa z kilkoma stacjami do ładowania i innymi. I informacja że część rowerów w Trójmieście będzie elektryczna ładowana na stacjach a częśc zykła. Kiedy to się zmieniło i dlaczego?
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.