• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30. Znaki sobie, kierowcy sobie

Michał Sielski
2 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć. Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć.

- Strefa Tempo 30 w śródmieściu Gdyni to fikcja - twierdzą mieszkańcy. Policjanci przekonują, że dyscyplinują kierowców, choć przyznają jednocześnie, że ze względu na infrastrukturę nie jest to łatwe.



Zwalniasz w strefach Tempo 30 w Gdyni?

Strefy Tempo 30 zaczęto wprowadzać w Gdyni w 2013 roku, po tym, jak sprawdziły się w Gdańsku. Ograniczenie jest m.in. na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, na bocznych ulicach Śródmieścia, a także na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, o czym niewiele osób wie.

- Ograniczenie do 30 km/h? Pierwsze słyszę, przecież nawet trolejbusy jeżdżą tu szybciej - mówi spotkana przez nas podczas parkowania przy ul. Świętojańskiej pani Katarzyna.
I rzeczywiście. Jeśli nie wymagają tego warunki ruchu, czyli nie ma korków, czerwonego światła czy pieszych na przejściu, trudno znaleźć kierowcę, który jedzie tu 30 km/h. Chyba że trafimy na zjeżdżającego z promu Szweda, który jeszcze nie wie, jakie panują u nas "zwyczaje".

Na hałas, generowany przez przejeżdżające szybko samochody, skarżą się też mieszkańcy Śródmieścia. Niektórzy zaznaczają nawet przekraczanie prędkości na policyjnej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa. W takim przypadku policja ma 2 dni na podjęcie działań i 5 dni na potwierdzenie zgłoszenia lub informację, że do łamania przepisów nie dochodzi.

Tylko jak to zrobić, skoro na ul. Świętojańskiej nie ma miejsca, w którym drogówka mogłaby się ustawić? Zatoczki są jedynie przy przystankach autobusowych, a przy skrzyżowaniach nie ma żadnych placów.

- Nie możemy przecież stanąć na środku ulicy. Aby skutecznie wykonać pomiar prędkości, musimy znaleźć dwa miejsca parkingowe: dla radiowozu i ewentualnie zatrzymanego samochodu. To możliwe jest głównie w godzinach wieczorno-nocnych. Dlatego kontrole nie są przeprowadzane często, ale co jakiś czas policjanci ruchu drogowego dyscyplinują tam kierowców - przyznaje Krzysztof Kuśmierczyk z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Opinie (349) 8 zablokowanych

  • tylko L-ki jezdza 30 a reszta sie wkurza że blokuja ruch, zero kultury, zacznijcie kierowcy od siebie !

    • 13 7

  • Niemożliwe

    Przecież polscy kierowcy są tak zdyscyplinowani, zarówno w kwestii przestrzegania przepisów jak i np. jazdy pod wpływem. Statystyki z wczoraj to potwierdzają. A tak w ogóle to wszystkie nakazy czy zakazy są dla cieniasów...

    • 8 1

  • jak dlugo (2)

    swietojanska powinna byc deptakiem

    • 4 9

    • Twoje mieszkanie powinno być deptakiem.

      • 2 0

    • już prawie jest jak ciągle korki i jazda z prędkościa pieszego

      deptakiem może zostać jak wybudują alternatywną drogę czyli u Szczura nigdy

      • 0 0

  • Bede jezdzil 30 na pierwszym biegu, bedzie cicho

    • 19 0

  • 30 na Świętojańskiej to mus (4)

    Mieszkam na tej ulicy i poruszam się nią codziennie. Tempo 30 jest tam, jak najbardziej na miejscu. Przejść dla pieszych dużo, a wieczorem są słabo doświetlone. Auta na zatoczkach zaparkowane są czasem w taki sposób, że trzeba wciskać się na sąsiedni pas, aby kontynuować jazdę, bo jakiś matoł, nie potrafił poprawnie zaparkować. Wieczorami dodatkowo, idioci zasuwają pewnie z 70 km/h, bo trasa pusta więc można dać po gazie. Zatem tempo 30 na Świętojańskiej być musi.

    • 13 13

    • (1)

      nie musi niedawno go nie było i nic się traumatycznego nie działo tylko głupich znaków drogowych było mniej a znaki to coś co kochają te gamonie z zarządu dróg i zieleni co zrobić jakiś remont czy zmianę organizacji ruchu to ilość bzdurnych zawracających uwagę kierowcy znaków jest 3X więcej niż było

      • 2 7

      • naucz sie pisac d**ilu i stawiac znaki interpunkcyjne fajnie ci sie czyta to co teraz napisalam jeden belkot taki jak twoj a teraz domysl sie czy na koncu i ktorego zdania byl znak zapytania

        • 5 2

    • To jest właśnie skutek wprowadzenia parkowania równoległego. (1)

      Żeby dobrze zaparkować trzeba przejechać miejsce i wjechać tyłem. Tyle, że tyłem się nie da bo już z tyłu stoi niecierpliwy kierowca (i dotyczy to zarówno osobówek jak i kierowców komunikacji miejskiej).

      • 1 2

      • Wystarczy dac wcześniej znać, że będziemy chcieli tam zaparkować. Proste. Gorzej ze zrozumieniem naszych intencji tego co jedzie za nami, bo on musi siedziec na zderzaku.

        • 3 1

  • Zrobic progi zwalniajace i po problemie. (1)

    Tak robia w kazdym miescie.

    • 4 7

    • I komunikacja miejska

      Z progiem?

      • 1 0

  • Intencja stref spowalniających ruch jest dobra, ale w rzeczywistości wprowadzają mnóstwo zamieszania. Zwłaszcza równorzędne skrzyżowania. Lata potrwa zanim zwłaszcza przyjezdni się przystosują.Np na Długich Ogrodach ale także w centrum Gdańska. Oczywiście gdyby przed każdym skrzyżowaniem był adekwatny znak, problemu by nie było ale ponoć o to chodziło,żeby znaki znikły.

    • 2 1

  • (2)

    Znaki widzę, ale jak można jeździć 30 km/h, wystarczy 50 km/h, to prędkość wystarczająca w mieście.

    Przy 30 km/h samochód się ledwie porusza, na drugim, trzecim biegu.

    • 8 8

    • przy 50 jak uderzysz pieszego, to raczej na pewno umrze, albo będzie kaleką

      przy 30 ma znacznie większe szanse

      taka jest zasadnicza równica

      poza tym auta wolniej jeżdżą, jest mniejszy hałas, a jak nie umiesz dobrać biegu, albo operować gazem, to idź się doszkolić, albo przesiądź na trolejbus

      • 6 2

    • 30 km/h to samochód się praktycznie sam toczy na trójce

      Jak nie umiesz jeździć, to zawsze można załatwić sobie jazdę doszkalającą u instruktora. A jak masz starego dyzla z wyciętym depeefem, to lepiej dla wszystkich będzie, jak pójdzie na złom.

      • 5 1

  • Zamontować progi zwalniające

    i będzie po sprawie. Swoją drogą zacząłbym od wyhamowania Troljebusów

    • 5 6

  • Nieporozumienie (5)

    Wszyscy którzy porównują strefę 30km/h w Gdyni do strefy 30km/h w stolicach cywilizowanych europejskich krajów z rozwiniętą siecią drogową, żyją w jakiejś urojonej rzeczywistości. Miasto powinno zapewnić bezkolizyjne drogi z wysoką przepustowością omijające centrum a nie, że jednopasmowa Świętojańska jest główną zakorkowaną arterią z ograniczeniem do 30. W ramach poprawny sytuacji proponuję dodać kolejny buspasik na Władysława IV i jeszcze kontrapas rowerowy. Urażonym mieszkańcom Gdyni przypominam, że ich miasto zatrzymało się w czasie i o ile jeszcze 10-15 lat błyszczało na tle takiego Lublina czy Radomia to dzisiaj może się od tych miast tylko uczyć. Rządząca klika pewnego futrzanego zwierzaka ma gdzieś spokój mieszkańców ul. Świętojańskiej i to żeby samochody nią jeżdżące miały się gdzie podziać.

    • 31 7

    • Jaką główną arterią jest Świętojańska? (2)

      • 4 4

      • No właśnie niestety jest (1)

        Proszę rzucić okiem na natężenie ruchu o poranku i po południu. Wymowny obraz. W Gdyni po prostu nie ma drogi która by skutecznie poprowadziła ruch z pominięciem centrum.

        • 7 5

        • Potrzebujesz szerokiej drogi?

          Zapraszam na Władysława IV. Nawet mimo buspasa nie ma tam korków.

          • 2 0

    • W całości popieram

      Dokładnie - przenoszenie rozwiązań z jednych miast do innych na zasadzie kopiuj-wklej jest tak samo skuteczne jak powiedzenie że but - rozmiar 43 będzie pasował na każdą stopę.

      • 4 2

    • droga na podkarpacie wolne

      widac tam bedzie ci lepiej u ojcow, zadnych jewropejskich wynalazkow

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum