Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie (115)
-
2021-08-24 09:12
Wydaje mi się, czy w stronę Gdyni nie można przejechać?
Pierwsze i przedostatnie zdjęcia pokazują obok siebie znaki zakazu wjazdu i drogi rowerowej.
Jak zakaz wjazdu, to chyba nie można wjeżdżać.
Ciekawe czy dodadzą tabliczkę, czy UM uważa, że zakazy wjazdu nie obowiązują rowerzystów.- 3 3
-
2021-08-24 08:39
A co z przepisem
Który zabranie budować zwykłych progów zwalniających i wyniesionych skrzyżowań na jezdni na której jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej?
- 6 5
-
2021-08-24 08:27
3.3 miliona niepotrzebnie wydane
Za to mogłyby być 4 mieszkania dla rodzin z Afganistanu.
- 2 12
-
2021-08-24 07:42
A posesje jak były zalewane
Tak nadal są przez to nowe wyniesienia na skrzyżowaniach
- 8 2
-
2021-08-24 07:24
Wyjazd armii krajowej do niepodległości to jest Kongo. Szczególnie tam gdzie jest przejscie dla pieszych od strony Reja. 2 pasy ruchu w dół, jeden w górę. Jeden kierowca zatrzyma się widząc pieszego zmierzającego do pasów, a jadący drugi pasem wprost nie raz olewa sprawę i jedzie przed siebie... Dwukrotnie miałem tam taką sytuację z udziałem jednego cwaniaka ze srebrnego citroena, frajer o mały włos prawie by mnie tam potrącił. Szkoda że potem zwiał bo chciałem go konkretnie nauczyć rozumu...:) Do zobaczenia przy okazji łysy podludziu:)
- 10 3
-
2021-08-24 07:05
Można?Można,tylko trzeba chcieć.Jakby tak choć połowa trójmiejskich arterii tak wyglądała było by miło i sympatycznie.Ale jak wiemy niestety dziura na dziurze i rodeo w aucie.
- 14 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.