• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej

Krzysztof Koprowski
7 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. 1 Maja (przy straży pożarnej).
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Andersa.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Wybickiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Kochanowskiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Reja.

Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.



Którą trasą rowerową pokonujesz Sopot, poruszając się między Gdańskiem a Gdynią?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Krajowej to obok trasy nadmorskiej główny ciąg transportowy dla jednośladów łączący Gdańsk z Gdynią.

Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.

Dwa etapy prac budowlanych



Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:

  1. etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
  2. etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).

Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania



Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.

Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.

W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.

W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.

Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy

  • Na odcinku najbliżej al. Niepodległości prace będą polegały na zmianie nawierzchni. Nie przewiduje się innych korekt przebiegu.
  • Połączenie wykonanej już wcześniej drogi rowerowej z odcinkiem przewidzianym do przebudowy do al. Niepodległości.
  • Przebudowany już odcinek w pobliżu skrzyżowania z ul. 23 Marca.
  • Ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca pozostanie nieprzebudowany.
  • Droga rowerowa wzdłuż terenów Uniwersytetu Gdańskiego nadal będzie poprowadzona wzdłuż ogrodzenia.
  • Droga rowerowa w pobliżu budynków Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Skrzyżowanie z ul. 3 Maja. Tutaj drobnej korekcie zostaną poddane łuki.
  • Skrzyżowanie z ul. Wybickiego. Droga rowerowa przez to skrzyżowanie zostanie poprowadzona jezdnią.

Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim



Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.

Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).

O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.

Opinie (46) 1 zablokowana

  • Czyli dalej zostanie fuszerka? (3)

    zlikwidować to szkardztwo. zaoszczedzone miejsce przeznaczyc na normalny chodnik i pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron. Ludzie tam jest ograniczenie do 30.

    • 44 9

    • jo 40 (1)

      i nikt tam 40 nie jeździ lol

      • 6 1

      • To zaczną

        • 2 1

    • 40

      • 1 0

  • esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku to nie żadna droga dla rowerów

    nie wprowadzajcie ludzi w błąd. To zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim.
    Niebezpieczna prowizorka.

    • 42 1

  • I oczywiscie przeganianie rpwerzystow z jednej strony ulicy na druga. To juz lepiej niech wcale nie zaczynaja

    • 32 2

  • Tam dalej jest tempo30. Po co sciezka rowerowa?

    Wydzielić pas na jezdni i tyle. W końcu będzie wygodnie i bez pieszych. I te zmiany stron...

    • 35 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum