Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej
Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.
Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.
Dwa etapy prac budowlanych
Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:
- etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
- etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).
Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania
Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.
Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.
W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.
W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.
Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim
Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.
Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).
O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.
Opinie (46) 1 zablokowana
-
2020-03-07 09:15
Czyli dalej zostanie fuszerka? (3)
zlikwidować to szkardztwo. zaoszczedzone miejsce przeznaczyc na normalny chodnik i pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron. Ludzie tam jest ograniczenie do 30.
- 44 9
-
2020-03-07 14:23
jo 40 (1)
i nikt tam 40 nie jeździ lol
- 6 1
-
2020-03-07 16:35
To zaczną
- 2 1
-
2020-03-07 11:03
40
- 1 0
-
2020-03-07 10:53
esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku to nie żadna droga dla rowerów
nie wprowadzajcie ludzi w błąd. To zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim.
Niebezpieczna prowizorka.- 42 1
-
2020-03-07 10:18
I oczywiscie przeganianie rpwerzystow z jednej strony ulicy na druga. To juz lepiej niech wcale nie zaczynaja
- 32 2
-
2020-03-07 10:00
Tam dalej jest tempo30. Po co sciezka rowerowa?
Wydzielić pas na jezdni i tyle. W końcu będzie wygodnie i bez pieszych. I te zmiany stron...
- 35 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.