Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej
Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.
Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.
Dwa etapy prac budowlanych
Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:
- etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
- etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).
Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania
Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.
Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.
W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.
W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.
Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim
Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.
Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).
O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.
Opinie (46) 1 zablokowana
-
2020-03-07 09:15
Bardzo ważny odcinek Trójmiasta, trzymam kciuki! (3)
Ogólnie Sopot brawo za modernizację już istniejących ścieżek.
- 18 17
-
2020-03-07 20:19
(1)
Sopot przede wszystkim powinien zacząć od postawienia znaków, bo na Armii Krajowej ich nie ma, więc nie ma tam wyznaczonej DDR. A to cudactwo w postaci "dwukierunkowego pasa ruchu dla rowerów" w ogóle nie istnieje ani w ustawie, ani w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych.
- 3 3
-
2020-03-07 22:58
darku,szanuję cię,wierzę,że na prawdę jesteś Jeźdźcem,
zazwyczaj piszesz co ja bym napisał,
ale tą razą piszesz jak jakaś kierowca
znaki to zuo, ale nadmiar znaków to zzuuoo,
a tam już jest nadmiar
źle postawionych
w chorych miejscach
ze złych powodów
AK powinno by z a o r a n e
naprawianie jej to pudrowanie syfilisa- 2 0
-
2020-03-07 22:41
No, za ponowne ułożenie kostki na trasie w Pasie Nadmorskim
to już "nie brawo".
- 3 2
-
2020-03-07 18:49
(1)
jaka to jest przebudowa?To tylko zmiana nawierzchni plus jakas kosmetyka w dwóch miejscach dalej do żadnego łba nie dociera że droga rowerowa nie może być prowadzona lewą stroną jezdni i prowadzić w dwie strony to co tu jest to ciąg dalszy paranoi na tej ulicy.
- 13 1
-
2020-03-07 21:44
ciekawe czy chociaz krawezniki zlicują czy podniosą żeby jeszcze bardziej zgnoić rowerzystów
- 2 0
-
2020-03-07 17:21
d**ilny pomysł. (2)
Na całym odcinku od ronda, do Niepodległości, powinni zlikwidować ścieżkę i rowery puścić normalnie, ulicą. Ulica jednokierunkowa w większości, ograniczenia prędkości do 30-40 km/h. Droga rowerowa wzdłuż, co chwilę przejścia, przejazdy, obok szkoła i przedszkole, mnóstwo ludzi, którzy muszą pilnować dzieci, żeby nie wpadły pod rower... Absurd ! Już nie wspominając o studentach, którzy nie wiedzieć czemu, nie rozróżniają drogi rowerowej od chodnika.
- 21 3
-
2020-03-07 19:07
(1)
Sama prawda
- 2 1
-
2020-03-07 21:07
bo to jest trudne. uczą tego dopiero na magisterskich i podyplomowych,
na licencjacie zdecydowanie za wcześnie
ale żarty na bok, to tam właśnie zawlokłem policję do sądu
i co? i h0j. po prostu bandyci zmienili rozporządzenie, że drrip to ddr
dajemy się robić w bambuko, nie tylko sopoccy emeryci karnie wybierają kudłatego, bo ich wpuszcza za frajer na molo. wszyscy.- 3 0
-
2020-03-07 10:48
Dramat goni dramat... (2)
Nikt nie wziął na poważnie wskazówek mieszkańców/rowerzystów.
Leśne dziadki z ZDiZ wiedzą lepiej...- 40 1
-
2020-03-07 20:23
(1)
Ograniczenie do 40, ale nie, walnijmy "ścieżkę rowerową" z potencjalnymi punktami kolizyjnymi, poprowadźmy ją przy samym wyjściu i wyjeździe z terenu Uniwersytetu i nazwijmy to dbaniem o bezpieczeństwo.
- 5 0
-
2020-03-07 20:55
bo wiedzą, że byli, są i będą bezkarni
bo nikt tych bandytów nie pozwie do sądu,
bo nikt nie wyjdzie nawet z demonstracją i transparentami
nic
organizacje rowerowe są zatomizowane
(tylko gdyńskie, tylko gdańskie, a sopocka non-existant)
bezzębne i bez jaj
Szczurek skorumpował ze szczętem SRG, ludzie poszli na etaty
Adamowicz zaczął, a Dulkiewicz dokupiła do reszty Rogerzystów- 4 1
-
2020-03-07 20:28
Kufa, przeciesz zmieniamy fszystko aby nie zmienic nic. Wojtek, a gdzie jest ograniczenie do 10km dla roweruf!? (1)
- 7 1
-
2020-03-07 20:41
teraz odchodzi się od ograniczenia do 10 kmh
(w Sopocie tu i ówdzie jest 5 kmh*)
lepsiejsze noty za styl
* Sipoć kamienny ptok- 2 1
-
2020-03-07 20:13
Przecież ta wizualizacja pokazuje stan obecny (1)
Skoro miasto już inwestuje to warto by było wyprostować błędy sprzed lat. Dosłownie i w przenośni. Utrwalanie tych wywijasów przy 1 Maja na kolejne naście albo dziesiąt lat jest lekko żenujące.
- 10 0
-
2020-03-07 20:28
użył bym mocnejszego słowa:
skandaliczne? kryminalne? przestępcze?- 3 0
-
2020-03-07 19:07
O mój Boże
Nie wiedziałem że gdzieś w trojmiescie są skrzyżowania z czterema przejściami dla pieszych. Zawsze są z trzema, co oznacza, ze zazwyczaj czeka cie wyprawa. A tu takie piękne coś na wizualizacji, fiu fiu. Moze jeszcze się doczekamy przystanków ztm przy miejscach interesów a nie za ośmioma pasami, dzikim parkingiem i krzakami.
- 8 0
-
2020-03-07 14:23
koniecznie słupki, żeby kierowcy (1)
nie mogli sobie parkować na ścieżce rowerowej jak to teraz (przy sklepach) robią
- 18 1
-
2020-03-07 18:45
bardziej prawdopodobne ze powstawiaja tam barierki w poprzek trasy rowerowej
zeby przypadkiem jakis rowerzysta nie rozpedził sie do szalonych 12kmh ;)
- 7 0
-
2020-03-07 18:35
pasy w jezdni dla sopockich ci*li to za trudne do ogarnięcia
- 15 2
-
2020-03-07 18:24
i**otyczna ścieżka projektowana przez i**otów tu na trzy razy se przejedź na druga stronę tam odgięcie 10 czy 20 m od prostej słowem sopocka bzdura mieścina która nie ma pojęcia o tym jak wygląda rower bierze się za przebudowy
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.