Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 00:32
Zaczalbym od tego dlaczego ktoś parę lat temu wymyślił kostkę fazowana na drogę rowerowa. Cała ta obecną inwestycja nie powinna mieć miejsca, gdyby głupot wcześniej nie zrobiono.
- 14 0
-
2019-04-14 00:26
naprawią, a potem rozjadą ciężarówkami służby miejskie i tak od lat w koło.... tępaki.
- 9 1
-
2019-04-13 19:04
Stop ścieżką rowerowym z kostki brukowej (1)
d*pek który zatwierdził tą kostkę powinien nią jeździć do końca życia
- 42 3
-
2019-04-14 00:10
Popieram strajk nauczycieli
Ja bym się na ich miejscu załamał czytając takie coś. Stopu nie robi się
ścieżką, a rowerem.- 2 4
-
2019-04-13 18:42
brawo sołtys :) (1)
skąd mam wiedzieć jaką kosmiczną prędkość osiągam na moim supercharged mevo ? będą milicjanty stały z suszarką ? czy sopot wystawi flotę fotorapidów po krzakach ?
- 42 1
-
2019-04-14 00:08
Po prostu jedź powoli. Kadencja poniżej 50 rpm będzie jak znalazł, albo stylem "do kościoła": trzy razy na pedały i rozpędem do prędkości pieszego, trzy na pedały...
- 1 0
-
2019-04-13 19:26
(1)
Tylko i**ota mógł wymyślić ograniczenie prędkości dla rowerów, które nie posiadają prędkościomierza.
- 14 9
-
2019-04-13 21:42
Ten, który nie chodzi do fryzjera. Karnol, oddaj dyplom, zakało PG.
- 0 2
-
2019-04-13 20:55
sopot to wielka melina
- 11 3
-
2019-04-13 20:23
super , w końcu będzie można zapier.alać na tych odcinkach (1)
i z wielką przyjemnością wymijać przy dużej prędkości plebsa na mevo i inne zawalidrogi
- 10 3
-
2019-04-13 20:39
Też tak myśałem
Do czerwca ubiegłego roku .
Jak turystki musiały zrobić focie na tle Grand hotelu.
Weszły na ścieżkę!!!
2 żebra złamalem , 6 miesięcy bólu.
Łączone ścieżki to pomyłka- 3 2
-
2019-04-13 19:49
kasa w błoto. jak mają zrobic taką fuszere jak na pn odcinku
to lepiej niech wcale nie robią
- 15 1
-
2019-04-13 19:16
Alleluj,w końcu ktoś pomyślał
- 3 5
-
2019-04-13 19:05
A co z oznakowaniem?
Czy przebudowa ograniczy się tylko do wymiany nawierzchni, czy może w końcu zostanie wykonane porządne oznakowanie nie tylko dla rowerzystów ale też i dla pieszych? Nic mnie tak nie odpycha od jazdy po Sopocie jak spacerowicze, w tym matki z dziećmi, nie zwracający kompletnie uwagi na to, że wchodzą na ścieżkę rowerową lub beztrosko po niej idą. Bo nie ma żadnych znaków poziomych ani pionowych.
- 30 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.