• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • "Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki Czytaj więcej na:

    dno

    • 2 1

  • najistotniejszy odcinek

    nie zostanie wykonany :-(

    • 1 1

  • proponuję tam poszerzyć 3x co najmniej. (1)

    Latem tam nie idzie jechać. szybciej czasem spacerem.

    a jak się nie da to jakiś wielopoziom fragmentami? Pamiętam, że kiedyś był taki projekt na 3miasto

    • 5 5

    • Chłopie,Ty tam nigdy nie Byłeś.

      • 0 0

  • Pomysł wart uwagi.

    Nie wymieniać kostki(oszczędność) tylko nasypać na nią równą warstwę 10 centymetrów piasku plażowego,co przyczyni się do bardziej płynnej jazdy i ograniczenia prędkości do 10 km/h.No jeżeli to nie ograniczyło by prędkości,to może chopki w poprzek drogi co 100 metrów.Coś w formie betonowej kantówki 10x10 cm.

    • 0 2

  • Czy to potrzebna inwestycja?

    Tylko wymiana kostki? Jechac rowerem po tej kostce daje rade. Te pieniadze moglyby pojsc na stworzenie nowych drog lub na zabezpieczenie drogi rowerowej przed bezmyslnym wchodzeniem pieszych, co by pozwolilo na zniesienie ograniczenia predkosci.

    • 0 3

  • Rowerzysci

    po co wam scierzki rowerowe przeciez wy smigacie po chodnikach w nosie majac pieszych nawet kiedy obok jest sciezka rowerowa.Wam zawsze zle tylko wymagania ,wymagania

    • 0 8

  • Sopot najgorsze miasto, najlepiej omijać je szerokim łukiem bo jeździć tam rowerem to dramat (1)

    • 8 4

    • Bez przesady. W Gdyni jest jeszcze gorzej

      • 0 1

  • (1)

    I znowu kostka. Oni z Pruszczem Gdanskim w tym rywalizuja?

    • 40 2

    • Z centrum Gdyni

      • 0 0

  • Kostka dla rowerów to jedno wielkie nieporozumienie

    • 3 1

  • Kostka powinna być zabytkowa.

    Takie kocie łby, bardzo odporna na warunki atmosferyczne, doda historycznego klimatu temu szacownemu miastu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum